LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: ***BROKKENMAFFIA****

Ongelezen bericht door Gast »

bruine smurrie aan de tanden geplakt,
ja :lol: precies, ik ken ze, die fokkers die op een show de tanden van hun hondje staan te poetsen

wat heb ik het dan toch makkelijk

marcelle :wink:

Gast

ja, en 1 minuut voordat ze de ring ingaan, met een harkje hun honden kammen en de vlokken vliegen je om de oren.
( een brokkenhondje verhaart meestal het hele jaar door en een vershond 2 x per jaar)

ach.. ja

aanbevolen door topfokkers, hahahahha

Gast

Hoi marcelle
Ja goed van de tanden he??Mijn hond heeft ook stralende tanden .En ik hoef ze niet te poetsen.En doore het vers voer gaat het prima met onze moosEn voor naomi het gaat prima met de hond hij eet lekker en vind vooral de kip heerlijk.Hij is daar helenmaal wild op.Fantastisch gewoonweg .Ik wil je vragen hoe het met bullenmans nu is.Hopelijk is alles goed met hem.Doe hem de groetjes van ons.Het is toch wel stil zonder zijn bloemrijke mailtjes.Dag luitjes groetjes
Moos

Gast

gelukkige hondjes, gelukkige baasjes
de wereld is mooi :P

marcelle

Gast

maar ondertussen zijn er alweer topics genoeg over die smerige brokken :evil:
is het nou zoveel moeite om hier even te lezen en wat wijzer te worden :?

Gast

kennelijk wel...
en je moet natuurlijk wel beseffen dat 95 % van alle honden eigenaren nog steeds die smerige doodgekookte brokken voeren! waarvan zowel de ingredienten als de bereidingswijze niet geschikt zijn voor carnivoortjes.
sterker. als je ze vertelt dat het eigenlijk niet zo gezond is voor ze, en dat vertel je dan heeeeeel voorzichtig.. nou dan nemen ze je dat niet in dank af hoor!
mensen hebben al genoeg problemen en dingen aan hun hoofd en als ze dan ook nog eens ZELF moeten gaan nadenken over het eten van hun hond, terwijl hun DA en hun dierenspeciaalzaak op de hoek vertellen dat brokken goed en volwaardig voer zijn. nee dat is echt te veel gevraagd . vaak!
heel soms, dan heb je geluk en dan gaan mensen nadenken, en wikken en wegen en heel voorzichtig proberen.. ja en die mensen zijn super enthousiast en willen nooit meer terug naar een brok en zullen op hun beurt weer andere hondenbezitters attenderen op het feit dat er nog iets anders bestaat dan een brok of blik of diner.
en dat dat heel veel resultaat geeft met een klein beetje meer tijd, energie en iets meer centjes... maar dat je er enorm veel voor terug krijgt....
maar je voelt je weer vaak een don quichotte als je in de supermarkt loopt en je ziet weer de pakken pedigree en de pakken frolic gescand worden aan de kassa.. dan denk je.. arme honden...

Gast

zou het nog steeds maar 95% zijn???
heel soms denk ik van meer... 90%????

klinkt alweer positiver!
en op de hondententoontelling in Leiden (geloof ik) zag ik stands van
Bosh en AHV!
Bosh al eerder gezien, maar waarom in godsnaam beginnen die meteen over het aanschaffen van een vriezer--> via hen natuurlijk!
mensen lopen meteen weg, ze gaan echt geen extra vriezer aanschaffen
AHV had ik echter nog nooit op een show gezien, dus heb ik de jongens, ondanks dat ik het niet zo geweldig vind (altijd beter dan brok) wel even een complimentje gegeven!
leuk dat ze er waren.
alsof ze nu vaker komen, maar ja :roll:
en Duck zie je op sommige ook natuurlijk.

:cry: :cry: aan de andere kant... ik heb iemand met een hond die onder de kale plekken zit doorgewezen naar carnibest.
maar er gebeurd verder niets mee :?:
de hond blijft op de hypoallergene brokken staan
die mensen betalen zich scheel aan een zak k*t brokken en verdommen het om een half jaartje carnibest te proberen
arme hond :cry:
pure dierenmishandeling is het
hele eeltige kale plekken
het is echt sneu

marcelle

Ongelezen bericht door marcelle »

je hebt je best toch gedaan?

mensen zetten altijd hun verstand op nul en blik op oneindig

marcelle

Gast

tja, dat is heel sneu...
stom hoor van die mensen dat ze het niet gewoon proberen!!
waarom niet? ik begrijp dat niet..
ik ben echt een beetje meer pessimistisch...

als je op straat 10 willekeurige hondenbezitters zou vragen wat voeren ze hun hond.. dan denk ik niet dat er 1 persoon bij zit die vers geeft.
1 op de 30 misschien zo af en toe een pakje rodi of wat pens

een hond 100% op de vers waarvan het baasje helemaal geen brokken geeft is echt een unicum.
en dan denk ik dat je bij fokkers nog eerder wat diepvriesvlees tegen zult komen dan bij een particulier.

Gast

vinden jullie trouwens niet dat fokkers die hun zwangere teven en pups, alléén vers geven en dus veel meer geld uitgeven aan voeding deze kosten mogen doorberekenen in de puppieprijs?
en vinden jullie het dan ook logisch dat de puppiekopers mede worden geselecteerd op of ze openstaan voor een verse voeding? of vinden jullie het niet erg dat een vers pup met 9 weken de rest van zijn leven op een brok en water rantsoen wordt gezet.
gaarne jullie mening..

moos

Ongelezen bericht door moos »

Beste gast
Als ik zo eens mijn voelhorens uitsteek wordt dat al gedaan.Puppen zijn enorm duur .En dan zou ik wel eens willen controlleren of ze inderdaad vers v krijgen.En ook de mensen gaan screnen??Je kan het doen.Maar vergeet een ding niet,De mensen gaan dan toch elders een pup kopen,en zo kom je weer in het spiraal van puppen fabriek waar nu zoveel om te doen is op t.v vanavond bij radar en in de krant.Dat er veel met vers gevoerd moet worden ben ik mee eens.Maar om de prijs nog meer op te drijven krijg je een averechts effect.Denk daar maar eens aan.Ik denk dat bij mensen een knop om moet.Je ziet als leek ook geen reclame over vers,laat dat maar eens gebeuren om te beginnen.Daarna kan je verder gaan.Maar ja,ik ben ook maar een leek maar leer nog iedere dag erbij .Ik geef ook vers,maar moest me er eerst voor openstellen.Maar als je de prijs wil doorberekenen dan doe je dat gewoon.Maar dan koop ik liever een hondje uit het asiel en ga onmiddelijk over op vers voer.En tegelijk kan ik een hond redden.Dat is voor mij de motivatie om de hond in het asiel een beter leven te bieden.

marcelle

ik vraag zowiezo iets meer voor mijn pups :wink:
(als ik eens pups heb) en dan niet voor het verse vlees, maar gewoon omdat ze super mooi zijn, daar kunnen de echte fokkers nog een puntje aan zuigen.

ik heb niet veel ervaring hoor, ik heb niet veel nestjes gehad.
ik denk dat selecteren van mensen voor een pup heel moeilijk is.
ik beoordeel de mensen natuurlijk wel op of de pup bij hen past, en wat ze er allemaal mee willen bereiken/doen.
maar iedereen is in het begin vreselijk enthousiast over het vlees, en over moeder en pups en iedereen is (oprecht) geinteresseerd.
maar als ik na een poosje de stambomen langs breng dan heb ik gemerkt dat, vooral bij het laatste nestje, er altijd wel mensen zijn die toch brokken zijn gaan voeren.
triest
ik heb ook duck genomen omdat het een CVV is wat best goed te krijgen is.
de reden geven ze vaak aan dat ze geen tijd hebben om vlees te halen
een zak prins stop je kennelijk makkelijker in je auto.
maar ik zal er geen ruzie om maken.
ik vind het wel heel moeilijk
als mensen met argumenten komen klap ik vaak in 1 keer dicht en denk ik alleen maar ''had dat bij mij thuis ook eens gezegd''
maar dit jaar ga ik het anders doen..
hoe???? geen idee, ik zie wel...

groetjes

marcelle

Gast

een hond uit het asiel op vers zetten is natuurilijk altijd een goed idee.

maar als we het dan nu alleen over pupjes hebben en dan met name het verschil tussen een brokkenpup en een vers pup
de insteek is dat een pup uit een versgevoerde teef een voorsprong heeft.
je krijgt dus als leek zijnde een gezondere pup met meer weerstand die een goede darmflora heeft en en sterke maag. en geen gif in zijn lijfje heeft gekregen wat later weer voor de nodige miserie kan zorgen.

daar gaat het toch om.. dat mensne een gezonde hond krijgen..

tja, maar wat is duur.. een bordeuax dog brokken pup kost 1250 euro.
ik vind dat duur.
maar als ik een bordeauxdog pup zou willen hebben betaal ik liever 1400 voor een verspup helemaal met het oog op zijn maag darmkanaal en gewrichten ....

de start van een hond is veel belangrijker dan men denkt.

als je een hond pas met 9 weken op vers zet en hij heeft altijd brokken gehad dan ben je al weer aan het vechten tegen het gif, het graan en de zwakke darmflora..

Gast

Marcelle, met wat voor een argumenten komen ze dan?

moos

Ongelezen bericht door moos »

Hoi Marcelle
Hoeveel vraag je meer voor je pup??????Ik heb wel een over bedragen gelezen waar ik enorm van onderste boven van was.Het rijst soms wel erg de pan uit en dan heb ik zo iets van dt je puppie kopers naar die fabrieken jaagd,en dat kan toch niet de bedoeling er van zijn!!!Je kan nooit zeker zijn of de mensen vers blijven geven alleen maar hopen!!En inderdaad er voor zorgen dat de pup bij de mensen past die een pup gaan kopen.Maar 100% garantie heb je als fokker nooit.En als je het op papier zou zetten als een soort contract moet je er rekening mee houden dat die garantie er ook niet altijd is.Een mens is soms ook een raar wezen,dat is al eeuwen zo.En niet alle fokkers kan je ook vertrouwen-Maar dat is alles wat ik er over wil zeggen.Heel veel succes met het af en toe een nestje fokken, en een teleurstelling ligt soms in een klein hoekje.Voor de kopers en fokkers.
moos

Gast

P.S
Marcelle kijk maar eens naar het nieuws vandaag dan zie je wat er met die fabrieken van puppies aan de hand is dan zie je beelden die niets aan het toeval overlaten en kijk naar radar vanavond want die hebben het ook over malafiede fokkers.gr nel

Gast

dus als je duur bent en veel geld vraagt voor een pup ga je mensen in de richting van een puppiefabriek sturen?
dat ben ik niet helemaal met je eens moos.
als mensen een nieuwe ban willen kopen kunnen ze dat of bij leen bakker of bij een designwinkel doen.
en dan praat je over en verschil in prijs van ± 10.000 euri.
okay het gros gaat naar ikea... maar er blijven een hoop mensen een bank kopen bij een dure design winkel omdat die mensen voor kwaliteit gaan!!
en kwaliteit kost geld.
ik vind dat dat net zo geldt als voor een hondje.

Gast

natuurlijk mag je een hondje niet vergelijken met een bank.
je vindt een bank leuk, maar je houdt van een hondje.
daarom snap ik niet dat mensen zo graag goedkoop aan een hond willen komen en ze goedkope brokken voeren terwijl ze wel hun huis duur laten verbouwen en dure wijn drinken en vaak lux dineren in een sterren restaurant
honden worden beschouwd als sluitpost denk ik dan maar.
en dat begrijp ik niet. je gezin en daar hoort een hond ook bij is toch het allerbelangrijkste?

Gast

Ik drink practisch geen wijn en mijn man drinkt in het week-end een biertje en een metaxa.en uit eten komt er ook niet van omdat wij voor de honden zorgen en er ook geen behoefte aan hebben.Dat is al jaren zo.En om een hond met een bankstel te gaan vergelijken vind ik te ver gaan.Ik wil best een goede prijs betalen voor een hond.Darom zoek ik het goed uit .KLeine fokker met af en toe een nest.Die vind je ook wel maar je moet goed gaan zoeken.En het licht er ook aan wat voor ras je wild.Maar om nu een hond kopen bij een fokker die er flink de prijs wil op drijven vind ik te gek worden.En soms worden er ideeen over gelanceerd.Op verjaardag neem ik hooguit een weintje en daarna fris.Ik heb geen zin in houthakkertjes de volgende dag na twee weintjes.
Zo zit ik nu eenmaal in elkaar.Ik zit nu op een hond na jaren 3 te hebben gehad.Nu blijf ik met een.Bevalt mij prima.gr....moos

marcelle

beste Nel, wat moet ik met je bericht je over de puppenfabrieken??
dat is toch hopenlijk niet voor mij bedoelt he..
het zou me toch wel raken als je me daarmee zou vergelijken,hoewel ik niet weet waarom je zou vergelijken.

ik ga geen geldbedrag op internet zetten.
het is bij mijn geen fokkerij, ik heb maar 2 hondjes thuis, 1 oudje.
en dus af&toe puppies die in de slaapkamer geboren worden en in de woonkamer opgroeien
de moeder staat op vers, en dat ZIE je gewoon en de pups staan vanaf hun prille begin op vers en ook dat ZIE je.
als mensen meer voor mijn pupje willen betalen weet ik ook zeker dat het ze niet om een HERDER te doen is, maar dat ze specifiek een herderpup van MIJ willen hebben.
ze kunnen ook eenvoudig naar een echte fokker gaan die waarschijnlijk ook wel vaker een nestje zal hebben omdat die meer teefjes heeft

de argumenten die je hoort bij mensen die van vers overstappen naar brokken zijn o.a.
de DSZ heeft het niet!
de DSZ heeft alleen vuile pens
de Dierenarts adviseert dit of dat..
de vriezer is te klein
regelmatig vergeten uit de vriezer te halen
t stinkt
te ver rijden
de buurman zegt dat zijn hond op brokken 17 jaar is geworden
de andere hond lust het niet en 2 honden op verschillend voer is te veel werk
het is allemaal bull sjit, dat merk je aan de manier waarop ze kijken als ze het zeggen.

maar als je naar alles in het geheel kijkt dan zijn er gewoon uit Rebecca's laatste nestje veel mensen geweest die overstapte op brokken.
van 1 weet ik dat die toch weer terug is gegaan op vers omdat de hond aan de race was zodra hij op brokken ging staan.
zodra de hond rodi kreeg was het weer over.

marcelle

Gesloten