LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: ***BROKKENMAFFIA****

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt helemaal gelijk hoor :-)

elke hondenbaas is verantwoordelijk voor zijn hond en alles wat zijn hond doet en achterlaat!
dus een baasje die niet de hondenpoep van zijn hond opruimt en hem bovendien op straat laat poepen is gewoon niet sociaal.
Ik vind honden , de leukste wezens op aarde , maar ik heb onwijs de pest in als ik al die stront op straat zie liggen!
want dat hoort gewoon niet.
je ziet het trouwens vooral in nederland.. raar he?

maar het is echt zo dat honden die brokken krijgen heeeeeel veeel en heeel vaak moeten poepen. Grote bergen stront.
dat is niet zo verwonderlijk want , brokkenfabrikanten stoppen heel veel graan , bind middelen en vulmiddelen in de brokken waar honden helemaal NIETS mee kunnen, dus poepen ze die zooi allemaal weer uit!

als je er over na denkt is het eigenlijk heel triest.

een hond is een carnivoortje, en als je hem voert zoals hij geschapen is dan krijg je hele kleine drolletjes, die
niet stinken
heel compact zijn,
niet onder je schoen plakken ( het verpulvert als het ware, zoals zand)
geurloos zijn
en zou je ze meteen wit servetje oppakken wordt het servetje niet vuil.

kortom,
vers voer voor de hond is
beter voor de gezondheid van ELKE hond,
vanwege de zeer geringe ontlasting veel beter voor het milieu
minder ergenis voor de niet-hondenbezitters.

waarom voert dan niet iedereen zijn hond vers?

wel.. dat zijn de economische belangen van de brokkenmaffia,
en daar gaat deze topic over.

Gast

Tja, ikzelf eet liever ook geen brokken....

Boer

Ongelezen bericht door Boer »

Ach Gast heb je geen Brok in je keel van al dat gezwets hier :shock:

Gast

Jaja, we hebben het allemaal zo goed voor met onze honden......
Vind ik het toch vreemd dat er ieder jaar vlak voor de vakantie weer zoveel honden vast gebonden aan een boom in het bos staan.
Zeker omdat we zoveel van onze viervoeter houden en we ze vers voer geven......

Of is dan opeens de vakantie toch belangrijker????

Gast

Da's weer een heel andere discussie. Open hiervoor een nieuwe topic, misschien wordt die ook zo lang :D

moos

Ongelezen bericht door moos »

Zo kan je wel aan de gang blijven,en ik weet niet of dat nu juist zo wenselijk is.Je blijft altijd voor en tegenstanders houden.En soms dacht ik sluiten die handel.Want de mailtjes raakten soms kant nog wal,Maar we zien het wel weer.Groetjes van een oude forum gast moos-nel

Gast

Moos heeft (alweer) gelijk :!:

marcelle

Ongelezen bericht door marcelle »

haaaaaaaaaaai allemaal

zijn we nou nog steeds niet overtuigd van het goede van verse maaltijden

foei foei

pijnlijk

blijkt nog steeds dat veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele mensen nog steeds niet goed kunnen lezen of denken

moos

Hoi marcelle en Naomi.
Ik heb sinds kort twee cyprische katjes gekregen van onze dochter.Ik zoyu er een krijgen van onze dochter maar haar schoonzusje had er ook twee en mijn dochter twee en ik 1 Maar tijdens vakantie is er een dood gegaan van dat schoonzusje en onze dochter vroeg of onze pluizebolletje naar dat schoonzusje mocht.Heb er even over moeten denken en ja gezegd.Zodoende ging onze dochter met ons naar het asiel en we moesten er twee nemen.Dus hebben we joris 3 pinter en
joep mee genomen.Ze zijn gechipt en ik mag ze daar laten castreren op hun kosten.Onze dochter heeft ze betaald.Nou het zijn rakkers en ik geef ze vers als ze kitten af zijn.Onze hond heeft ze leuk geaccepteerd en de oude pers van 17 jaar ook.Dat zit goed.Weer twee gered.Maar wel het laatste want ik vind het een mini dieren opvang te lijken.Dat was het nieuws Dus over op vers.Groetjes van onze nieuwe aan winst joris en joep
Groetjes moos- nel :!: :!: :wink: :lol:

Gast

Ik zoyu er een krijgen van onze dochter maar haar schoonzusje had er ook twee en mijn dochter twee en ik 1 Maar tijdens vakantie is er een dood gegaan van dat schoonzusje en onze dochter vroeg of onze pluizebolletje naar dat schoonzusje mocht.Heb er even over moeten denken en ja gezegd.Zodoende ging onze dochter met ons naar het asiel en we moesten er twee nemen.
Ik ben 't even kwijt nu.....wat een verhaal en wat zegt het weinig :shock:

Gast

Wordt maar even wakker gast want het is nog vroeg voor u en voor die gene die snappen het even wel. Het is al weer een tijdje geleden.Deze topic bestaat al weet zo;n tijd.Voor u is het iets zonder inhoud,maar sommige voor wie het bedoeld is die snappen het wel.Gast nog een hele goede morgen voor u .Moos-nel

Gast

Nou, het is niet dat ik het niet snap (ik ken deze topic ook al heeeeeeel lang) maar het kan zoveel makkelijker geschreven worden, zonder teveel omwegen, in goed Nederlands.....en dan heb ik het niet over een typefoutje maar meer over de zinsopbouw....nee juist het gebrek daaraan :?

Gast

Maar dat is het leuke aan de bijdragen van Nel!
En het maakt het lezen van vaak saaie reacties nog een beetje grappig!
Stella

Gast

Beste Nel,
Ik geniet altijd van je bijdragen; ga zo door!!!!
Groetjes,
Stella
Jaja, we weten het ondertussen wel. Jullie vinden mekaar lief, he :?:

Maar dat is het leuke aan de bijdragen van Nel!
Wat kan er nu leuk zijn aan iets wat niet te lezen is omdat de zinnen gewoon niet kloppen of omdat het helemaal geen zinnen zijn. Da's alleen leuk als je zelf ook zulke onzin uitkraamt, m.a.w. dezelfde "taal" spreekt.

moos

Gast ik ben wie ik ben niet meer of minder.Maar ik ben nu eenmaal niet zo knap als u.En ook heb ik daar absoluut er geen problemen mee.Maar laat u mij gewoon in mijn waarde,dat doe ik ook met u.We kunnen nu eenmaal niet allenmaal de knappe bolle bozen zijn.En daar ben ik best wel tevreden mee.Verder zou ik zeggen aan u laat mij gewoon mij zelf zijn.Dat is het enige wat ik vraag aan u.Meer niet.Maar toch even bedankt,dat u het mij mededeelde.Maar ik zit er niet echt mee.En ik hoop dat u nu een andere forumganger gaat ontleden.
even zo goed wens ik u een fijne dag toe en de groetjes.
Moos-nel

Gast

Beste Moos-Nel,

Het was niet rot bedoeld maar ik begrijp dat het een beetje rot overkwam. Sorry daarvoor. Ik bedoelde het meer als een grap en om een discussie uit te lokken....vergeef je me?

Niet boos op me zijn :oops:

moos

Beste gast
Als dat als grap bedoeld is kan ik het niet waarderen.Ik heb nog eens terug gelezen naar stella toe en ik vind het niet getuigen van smaakvolle reactie van u kant.Ik ben er niet boos om omdat ik gewoon mij zelf ben.Maar ik ben er wel verdrietig om,dat is even iets anders.U heeft hety gepresteerd om mij naar beneden tehalen en mij daarmee verdriet aan te doen.Dit is mijn laatste reactie op u.Nogmaals ik waardeer het wel dat u mij dat heeft mede gedeeld.Ik ben altijd spontaan geweest en maak van mijn hart geen moordkuil.Daarom red ik het ook door moeilijke tijden heen.Maar gelukkig kent u mij niet echt.Iemand die mij echt helenmaal van haver tot gort kent mag een oordeel vellen.En die zal ik gelijk geven ook.Ik geef mijn naam en teken er ook mee. Maar u tekent Als gast.Geen probleem ermee.Maar om eerlijk te zijn heeft het me wel wat gedaan.Maar dat verwerk ik wel op mijn manier.Maar verders neem ik het u niet kwalijk.Ik wens u toch het allerbeste en hoop dat u de spontaniteit van andere mensen op een gegeven moment kan waarderen.Dit is echt.En ik vind het wel verfrissend om mensen mee te maken die zo zijn.Want dan ben je echt blij en dankbaar van binnen uit. Het gaat u verders goed en ben niet boos maar wel verdrietig.!!!!!!! Moos- nel

dens

Ongelezen bericht door dens »

Mooi gezegd moos-nel. Ik ken u ook niet maar kan uit alle reacties wel een beetje opmaken hoe u bent. En danheeft zo'n gast niet het recht u zo te behandelen (en dan niet eens z'n naam te schrijven). Ga vooral door waar u mee bezig was. De meeste lezers vinden het wel leuk en interessant. Die ene kwal gaat maar lekker ergens anders narren :!: :!:

Groeten, Dens

AK

Ongelezen bericht door AK »

Goedemorgen Nel.

Wat lees ik nu toch allemaal?
Laat je dag niet bederven door zo,n gast. hoor! Wat kan IK doen om je weer op te vrolijken?

Laat het maar kletsen en reageer er maar niet meer op. Ik zal ook altijd mijn afgekorte naam erbij zetten hoor! Dat weet je dat IK het ben. En anders ga ik me hier registreren met mijn echte naam.

Groetjes en een prettige dag verder . AK 8)

marcelle

Ongelezen bericht door marcelle »

Hai lieve Moos-Nel,

wat knap dat jullie je andere poes naar de schoonzus hebben gedaan.
misschien was ze nog niet zo lang bij je? anders kan je vast geen afscheid nemen.
en natuurlijk Super lief van je dochter om jullie meteen weer blij te maken met nieuwe kanjers!
weer een paar diertjes gelukkig gemaakt.
ik weet wel wat je bedoeld wat de mini boerderij betreft.
af&toe moet je nuchter nadenken maar je hart is groot genoeg om al het hondenleed in de wereld te willen verhelpen.

ik heb nog een poes van 18 hier
ze hoort op muizenjacht te gaan maar daar is ze al te oud voor. ik durf er geen jonge poezen bij te nemen omdat ik bang ben dat ze haar zullen verjagen.
laat haar nog maar lekker zo treuzelen, ze is de hele dag druk bezig met niets doen.
qua eten is het een grote zeurkous ik durf niet op te schrijven wat ze graag eet, maar wanneer er weer 2 jonge poezen bij komen leren ze vanaf het begin dat ze vers eten, net als mijn honden.
ik ben overigens overgestapt van DUCK naar BIBI
ze vinden BIBI veeeeeeeeeeeeeel lekkerder, ondanks dat ik zelf DUCK iets aangenamer vond
bij BIBI zie je dat je vlees geeft.
ik heb eerst alle soorten geprobeerd, nu neem ik alleen nog maar kip&rijst en de Natuurmix.
en af en toe van dat GIGA stinkende spul, dat groenige, ik kan zo snel niet op de naam komen, maar ze vinden het zaaaaaaaaaaaaaaaaaalig
er viel een stukje op de vloer toen ik aan het delen was en ik raapte het met mijn vingers op.....
stinken!!!!!!!!!!!!
niet te geloven, toen ik mijn handen 3 x met zeep gewassen had rook ik het nog!!
maar die 2 hier die stonden met bolle ogen hun bak leeg te eten
gaaf
en daarna lebberen ze je even door je gezicht he
heerlijk
honden
BiBi bevalt me goed

oke,
de bekende en liefhebbers zijn ook weer op de hoogte van ons wel&wee
tot horens

ik ben er niet zoveel meer hoor
met dit mooie weer gaan we na het werk vaak met de honden op stap.
lekker wandelen in de bossen

moos succes met je diertjes, vertroetel ze maar lekker
je bent een schat

groetjes
marcelle

Gesloten