Tijdje niet geweest en net eens even een pagina of 14 bij zitten lezen... wat een gedoe zeg
Mensen hier die hun honden brokken voeren en van mening zijn dat dat het beste is voor hun hond(en) en dus niets willen weten van andere dingen... ga zo door

ieder zijn eigen ding.
Kan alleen kijken hoe ik alles zelf ervaren heb en als jarenlange fanatieke eukanuba voerder die er bij zweerde, ben ik vorig jaar overgestapt op vers vlees , tot aan afgelopen zomer.. toen ben ik begonnen met BARF.
In het begin was het allemaal eng, 1 van mijn reuen aan de spuit en wat gedoe, maar na doorzetten en me er goed in verdiepen ben ik tot de conclusie gekomen dat IK nooit meer terug wil / zal vallen op brokken.
Na me wat verdiept te hebben wat er nu werkelijk in die brokken zit (gewoon in de algemeenheid niet merkgebonden) ben ik voor mijzelf tot de conclusie gekomen dat ik mijn honden niet meer op die manier wilde voeren. Ben daarna overgestapt op een voer zonder bietenpulp, en chemische troep en dat beviel goed maar nadat mijn intresse is gewekt in versvlees voeding ben ik dat langzaamaan gaan proberen en ben na een aantal maanden toen tot de conclusie gekomen dat ik er helemaal voor ga.
Mijn honden zien er echt beter uit, zitten beter in hun vacht, poepen minder, ruiken niet, wittere tanden (tandsteen ? is gewoon verdwenen zelfs bij mij 6,5 jaar oude reu !) enz enz
Ik heb met mijn eigen ogen gezien hoe mijn honden opgeknapt zijn sinds ik vers geef, hoe ze genieten van hun eten en ik zie ook dat ze gewoon beter in hun vel zitten. Actiever, en ze zien er gewoon echt beter uit. Ik zeg dit niet om anderen over te halen maar gewoon wat ik zelf aan mijn eigen honden zie.
Ik heb hier nog een zak brokken staan, voorheen als ik weleens mijn vlees vergat (uit de vriezer te halen) gaf ik ze een dagje brok... met als gevolg meteen weer een paar bergen dikke stinkende poep.
Terwijl ze bijv van eukanuba weinig poepen (bietenpulp

) merk ik dat zoals het nu gaat , die ontlasting is gewoon veel beter.
Affijn ik zal niet zeggen dat ik vind dat iedereen dan maar moet gaan barfen, barfen is zeker in het begin niet simpel en je moet je er goed in verdiepen. Er moeite voor doen. Ik ben zo iemand die uren heb zitten lezen, onderzoeken, ervaringen enz enz.
Nieuwsgierig geworden zelf gaan proberen en ik denk dan ook dat als je nu een bepaalde brok voert aan je hond, en je geen ervaring hebt met het voeden van vers aan je honden je denk ik niet kan zeggen dat je het beste voert (enkel omdat het bijv een "goed" bekend merk is oid)
Misschien zou je je dan wat meer open kunnen stellen en eens een maand of 3 moeten proberen om dan te bekijken wat het met je honden doet alvorens je hier gaat zeggen dat wij ergens in een grot zitten