LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
merlijn

Re: ***BROKKENMAFFIA****

Ongelezen bericht door merlijn »

:lol: hoi,
bedankt voor de tip ik ga het eens uitgebreid lezen allemaal,kon mijn berichtje niet meer terugvinden in deze forum,***** wat wordt er gediscusseerd over fokken en brokken enz..
ik hoop dat de mensen inzien dat honden beter verdienen dan dat ze nu maar krijgen,inderdaad ff snel de bak vullen met brokken,ach toe maar daarna de kots opruimen,wat geeft het en de stront,gatver en laten we het dan niet over de diarree hebben,en vooral als het arme beest het in huis heeft gedaan.
ik ben het eens met de meerderheid dat vlees nog het beste is,moet wel toegeven dat rauw mij niet zo aantrekt maar het is het proberen waard,ik ga wel ook proberen wat pens te geven ,voorzichtig aan met merlijntje,en ik ga de aanbevolen site's lezen,
de groeten allemaal en ik blijf het volgen bedankt,pootje van merlijntje.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

http://ftp.alwaysaccess.nl/~kleine/fokk ... honden.htm

O,O,O,O daar gaat mijn lunchpauze,wat hebben we hier weer te doen met een stel ongelovige thomassen die alles uit de kast halen om hun zogenaamde gelijk te krijgen,maar lees er nu de bovenstaande URL eens goed op na, en ook deze topic en ga dan antwoorden of kom met wat zinnigs,
Ja komt steeds weer een belachelijk onderwerp tegen, en daar wordt meteen zeer enthousast door een gast op gereageerd of worden meteen lid van iets onnozels .
Op al het goede wat de revue gepaseerd is door diverse mensen wordt totaal geen aandacht besteed,ja in de form van een joke of belediging, reageren de plaatser er dan weer op dan worden ze agressief of scheldend verweten om zo hun wijsheid onderuit te halen,terwijl de zogenaamde goede brokken verhalen de hemel in worden geprezen.
ook ik wordt met mij 20 jaar fok ervaring meteen de grond ingeboord met dom,dom, dom, omdat ik de waarheid zeg , omdat in ieder wetenschappelijk boek staat vanaf dag11 en dan 2 dagen later nog eens laten dekken (uitzonderingen bevestigen de regel) ieder doet het op zijn eigen manier ,ik heb wel eens een teef op 8 dagen laten dekken maar nog nooit op 21 dagen maar al mijn teven hebben pups gehad en het aantal wat zichbaar was,maar het gaat hier niet om nestje krijgen!!!!!het gaat om voer vers of brok ook dan weer zij die een hond van 17 jaar hebben en altijd brokken gehad, ja dat arme beest ik zie hem al voor staan voor zover dat dan nog mogelijk is.zie je nu wel dat brokken goed zijn roepen barbette,ineke,saneke,willekes om de beurt of is het bij de lezingen.
Je zou ze met hun kop door de bergen brokkenstront willen halen !!!!ja ook ik wordt er agressief van, en dat was niet mijn bedoeling toen ik aan mijn eerste bericht begon.
ik ben een honden liefhebber en fok alleen een nestje voor mijzelf en geef mijn hond vers en speen met vers dit geeft de pups een voorsprong en omdat die kwaliteit nergens te vinden is en als die er al ligt houd de fokker het zelf want er zijn natuurlijk zat fokkers die het ook zo doen maar dat zijn geen broodfokkers waar iedere euro telt en dus een goedkope brok geeft
Ja en dan kom je aan hun handeltje en dat is fout.en een hond op brok is per definitie mager en op vers gespiert, daar gaat hun winst en reageren zo Fel op deze topic waar nog geen een van deze heeft aangetoond waarom brokken zo goed zijn.
Zelf jan met de korte achter naam schreeuwt wetenschappelijk bewezen( of door Topfokkers) kom maar op met die testen.
Ik heb er trouwen genoeg over vers en honden fokken!!!!! dus graag alleen over brokken....

Eucalipta

Ongelezen bericht door Eucalipta »

Nou maak je borst maar nat, want als er zo op gereageerd wordt zoals altijd dan ben je hier nog niet klaar mee, ze springen je met 4 klauwen tegelijk in je nek, want je voert versvlees en dat is niet normaal je wijkt af, net als ik men dat bevalt me wel.

groetjes Eucalipta

naomi hendriks

Ongelezen bericht door naomi hendriks »

De plasma Progesteron concentratie is in samenspel met de gedragingen en de uitvloeiing van de teef de meest betrouwbare wijze om te bepalen of het raadzaam is om een bezoekje te brengen aan de dekreu.
de succeskans in de bepaling van de geschikte dekdatum d.m.v. een progesteron test ligt op ± 95 %.Want de belangrijkste reden van het niet "opnemen" is een foute bepaling van de juiste dekdatum. 11 e en 13 e dag is volgens het boekje . Als je op die dagen laat dekken heb je in de meeste gevallen na 9 weken pups Niet in alle gevallen natuurlijk, want er bestaan ook hier weer uitzonderingen. een teef laten dekken op de 21 dag is echter zeer uitzonderlijk omdat dan bij verrweg meeste teven de Metoestrus fase begint.
Het geslaagd dekken op de 5e dag van de loopsheid is ook uitzonderlijk en vergeet niet dat er ook nog zoiets bestaat als een witte loopsheid, en sommige teven houden hun loopsheid de eerste dagen nog goed verborgen zodat het moeilijk is om te bepalen of men vanaf de juiste dag is gaan tellen.
Waar ik tevens nog even op wil reageren is dat de dekkingen binnen3 dagen moeten plaatsvinden omdat anders het verschil in leeftijd van de pups dermate kan zijn dat er tijdens de bevalling een deel van de pups nog niet levensvatbaar kan zijn. Dus de "laissez -faire" houding ( de teef en reu zoeken het zelf wel uit) van sommige fokkers vind ik onverantwoordelijk...
Aangenomen dat fokkers verstandige mensen zijn.. en ik moet bekennen dat het is hier al eerder genoemd dat inderdaad verstand en fokken niet altijd hand en hand gaan.
maar wij noemen dat geen fokkers.Ik noem dat in mijn geval dan teckelvermeerderaars.Ik fok zo nu en dan een nest uit liefde voor het ras en uit ambitie. en inderdaad als je met verstand fokt en goed kijkt welke ouderdieren er eventueel voor nakomelingen mogen zorgen en je voedt de zwangere teef met compleet versmenu's in plaats van een brok en je speent de pups af op vers dan gaat dat met de dekgelden, oogtesten , progesteron bepalingen, echo's rontgenfotoos, stambomen, puppy entingen aardig in de papieren lopen en veel centjes verdienen op een nest kan alleen als je beknibbeld op één of meer van die kostenposten en mijnsinziens ben je dan niet goed bezig.
Als een fokker veel honden heeft lopen is het versvoeren van alle honden vaak te duur en te omslachtig. een zak met brokken opentrekken geniet dan vaak de voorkeur. En als je als fokker zijnde brokken voert uit goedkoopte ga dan je potentiele puppiekopers maar eens vertellen dat vers beter en gezonder is . want dan geef je eigenlijk toe dat je uit bezuinigings overwegingen brokken voert . En de meeste fokkers willen dat natuurlijk niet aan de buitenwereld kenbaar maken en gaan vervolgens stug door met het promoten van "hun" brok.

Ik vind het zetten van een pup van 4 weken op een puppybrok dermate onverantwoord, slecht voor de groei, slecht voor de opbouw van een gezonde darmflora. kortom het volstoppen van zo'n klein puppy lijfje met vleesmeel, beendermeel en graan en chemische anti-oxidanten... dat ik van mening ben dat alléén fokkers die compleet vers voeren verantwoord
bezig zijn en laten zien dat ze zich verdiept hebben in wat een hondachtige nodig heeft qua voeding.
Met andere woorden , een fokker die brokken voert, lapt dat gene wat essentieel is voor een zwangere teef en opgroeiende pups aan zijn laars óf uit onwetenheid óf uit goedkoopte dat ik bij zo'n fokker never nooit een pup zou kopen. Omdat onwetendheid niet mag voorkomen bij iemand die van hondenfokken zijn beroep heeft gemaakt en het beknibbelen op een goede verse voeding impliceert dat de liefde voor het ras niet verder gaat dan de dikte van zijn portomonnee

Er zou een keurmerk moeten komen voor fokkers die vers voeren.

nu deze nog niet bestaat, zijn het de toekomstige puppykopers die een fokker het hemd van zijn lijf moeten vragen hoe de moeder van de pups gevoerd is en hoe de pup is afgespeend.
Immers een pup gespeend op geweekte puppybrokjes komt met een achterstand met alle medische consequenties van dien die dan vervolgens weer voor rekening zijn van de nieuwe puppy eigenaar.
Laatst gewijzigd door naomi hendriks op 04 feb 2004 10:26, 4 keer totaal gewijzigd.

Gast

bedankt naomi

je loopt in elk geval niet te beweren dat ik Glen op de 11 & 13-de dag had moeten laten dekken.
ze was echt nog niet zover! en dan vertrouw ik eerder op de progesteron dan op de boekjes.
en dan lees je ook nog eens over KI!'
wat nou KI, waarom KI, omdat het op DIE bewuste dag 11&13 moet?
bull sjit!
als zij zover is, dan via de normale manier.
en niet omdat het volgens het boekje moet, via KI

ik ben echt behoorlijk op mijn zieltje getrapt dat ik met mijn 2 nestjes in 10 :!: jaar word vergeleken met een broodfokker!
auw, dat doet zeer. :evil:
en waarom? alleen omdat ik van Glen zo graag een pup wil?
en omdat ik me afvroeg of ik haar misschien op ander vlees voer moest zetten?
bah
ze*kerd :evil:

glennis

Ongelezen bericht door glennis »

vergat mijn naam

Lupa

Ongelezen bericht door Lupa »

nou moos ik ben ook geen fokker.

naomi hendriks

over lunchpauze gesproken... ik heb er ook al aardig wat ontbijt. lunch en diner pauzes ingestoken hoor!
ik reageer nu nog maar even op jouw artikel anders ga je ook nog miauwen dat er niet op jouw stukje gereageerd wordt...
natuurlijk ben ik het in grote lijnen met je eens. er wordt slecht gelezen , irritant "gejoked" en het was mij ook al opgevallen dat het inderdaad uit één en de zelfde hoek van daan komt, sanneke willeke, anneke, pulleke, ingeke en fin.. je weet wat ik bedoel ..
maar ze nemen tenminste de moeite om zich al dan niet een fictieve naam aan te meten..
want ik moet je eerlijk bekennen dat door al die "gasten" door de bomen het bos niet meer ziet!
ik heb uiteraard het ent topic ook even gelezen omdat het starten van een controversieel onderwerp klaarblijkelijk aanstekelijk werkt. helaas vind ik de ent en ontworm topic een slap vervolg vandatgene wat ignit op doggynet al jaren probeert te verkondigen, en let maar eens op zometeen vallen de kokosnoten uit de boom ( if you know what I mean ;-) en wordt het de barfnatuurlijkyahoo of ik schietshow.
ik vind het woord barf minder lekker klinken dan zelf samenstellen, ook omdat de barfers nu ook een pispaal groep hebben opgericht. en als mensen vragen aan je , wat weet je van hondenvoeding en je zegt.. nou ik lees veel over b a r f op de p i s p a a l dan denken ze dat je niet helemaal lekker bent en van p e r v e r s e s e x houdt!
over het gooien met brokkenstront.. ik ken dat gevoel! maar ik probeer het altijd toch van de nette te houden.
over stront gesproken. Mijn honden krijgen als lekker tussendoortje af en toe een cherry tomaatje.. en raad eens wat er bij mij achter in het bos groeide op de plek waar de honden veelvuldig hun behoefte dioen..
je raadt het al .. een ware cherrytomatenplantage van ± 1.5 meter hoog!!:
Met andere woorden er komt uit vers niet alleen een gezonde hond maar af en toe ook nog eens een leuke verrassing voor je zelf. en brokkenstront.. nou ja dat is ergernis nummer 1 in de grote steden!
ze zijn trouwens heeeeerlijk die cherry tomaatjes ;-)

ik wacht ook nog steeds op goede argumentatie uit brokkenland
leuk trouwens.. nog een teckel liefhebber erbij!
:lol:
Laatst gewijzigd door naomi hendriks op 03 feb 2004 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

naomi hendriks

Kijk.. dit krijg je nou van al die chemische anti-oxidanten in brokken!

http://web.wanadoo.be/retrobyretro/FreeDog.jpg

Gast

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gast

is dit nu een Naomi of Ignit hond

bullenmans

Ongelezen bericht door bullenmans »

Ik hou het op een ignit hond in suriname weet je het maar nooit wat ze met een hond doen!!!!!!!!

Gast

:) :shock: dat weet je hier ook nooit.Maar het is wel stil rond ignis bullenmans.Jij bent er in ieder geval wel weer hier op dit topic.
Ook nog de groetjes hier.
bekende!!!!!!!!!!!!! :wink: :wink: :D :D :!: :!: :idea:

bullenmans

Ongelezen bericht door bullenmans »

Ik dacht dat ik alleen maar vijanden had ? maar FANS !!!!waarschijnlijk vrouwelijk geslacht?heerlijk!!!!
Ja het is momenteel stil rond onze bosheks maar pas op,ze wil alleen maar in de belangstelling staan, en ze heeft diverse eigen topic hier bij radar en heeft er 13 op het nieuwe board bij DOGGY NET waar ze haar boek en barf natuurlijk aan het promoten is,en lekker aan het afgeven is op compleet vers voer, en twijfel aan het zaaien is en dat niet alleen.....de geschiedenis herhaald zich ze probeert weer alles naar zich toe te trekken ten kosten van alles.
Wat heeft het voor zin als je in de BUSH-BUSH woont en met een spiegeltje uit de boom bent gelokt, en hier in DE LAGE LANDEN je geloof te lopen te verkondigen.
Citeer een stukje van haar" de kadavers liggen hier om mij heen" Barf natuurlijk !!!! in suriname neemt men het niet zo nauw laat ze daar haar evangelie maar verkondigen en zorgen dat de Apen en wilde Honden niet in de POT terecht komen !!! O ik vergeet de wilde boskatten.....wie o wie stopt deze bosheks nu eens?
Maar ja er zal alleen maar weer uit een bepaalde hoek komen "BULLENMANS" wat ben je weer grof!!!

Gast

vandaar al die kippen en de kadavers liggen daar overal maar het is rustig hier dus er is algenoeg gerollebol geweest.Ik heb ook een paar stunts uit gehaald en ze zijn er volledig in getrapt,dat is mijn persoonlijke lol dp

Gast

:lol: :lol: p.s
Deze boskat komt vanzelf wel een keer in de pot terecht.
Groetjes D.Ik ben en blijf het forum volgen :!: :!: :wink: :wink:

chooky

Ongelezen bericht door chooky »

Even een berichtje aan Glennis,
Als je op zoek bent naar een versvlees voer wat beter van kwaliteit is dan AHV en er ook als vlees uitziet, zou ik op zoek gaan naar een verkooppunt van Carnibest. Ziet er echt uit als vlees, mooi roze, en bovendien maken zij niet gebruik van calcium en vitaminepreparaten, maar voegen gemalen kippebot toe, natuurlijke calciumbron dus.
Je kunt ook Bibi geven. Daar heb ik ook veel goeds over gehoord. Zij maken ook gebruik van gemalen kippebot. Ik heb het zelf nog nooit gezien of geroken, maar volgens mij gebruiken ze daar wat meer orgaanvlees en minder spiervlees.
De websites zijn: http://www.carnibest.nl en http://www.bibidiervoeding.nl
Als het goed is komt er binnekort ook een versvleesvoeding op de markt die van biologisch vlees wordt gemaakt. Dit gaat Bandit heten. meer informatie vind je daarover op http://www.barfplaats.nl
groetjes
Eva

pw

Ongelezen bericht door pw »

Nou wij zijn vandaag naar een islamitische poelier geweest, om een een x kippennekjes te gaan halen.
Kijken hoe onze hond erop reageerd :shock: :wink:
Stond hij ons stom aan te kijken....kippenekjes :shock: ....nee die hebben we niet :roll:
Dus ( we waren wat laat vandaag ) gaan we morgen maar even opzoek naar een andere islamiet, we gaan zo langzaam aan wat uitproberen :D

glennis

Ongelezen bericht door glennis »

ik krijg als het goed is binnenkort info van Rodi en heb via internet info van Duck gekregen.
ik zal deze sites ook nog even bekijken.

bedankt Chooky

Gast

ik ben dus een fokker uit Belgie
mijn honden eten PEDIGREE PAL
yep
en dit niet omdat dat zo makkelijk is om een schep brokken in een bak te doen, hoeveel meer werk heb je om savonds een plak vlees uit de vriezer te halen? niet zoveel meer toch? (barfers niet meegerekend)

verder zijn onze honden op & top gezond
zijn erfelijk en via DNA op diverse dingen getest & VRIJ bevonden.

verder zijn we met 4 van onze honden :

*BelgiumChamp*Dutch Kampioen*World Champ in 2002 in a'dam
en World Champ 2003 in Duitsland*Austrian Champ*Luxembourg Champ*French Champ*Portugees Champ*Swiss Champ*
en enkele *jeugdwinners-winners & winsters*
diverse malen op de eerste plaats gekomen & BOB's bij clubmatches
waar toch gemiddeld 41 honden van ons ras lopen.

zouden ze in al die landen weten dat wij brokken voeren? nee, ik denk het niet

of zouden onze honden er op de brokken nou zo slecht uit zien?
hoe komen we dan in Godsnaam aan al die titels.

Gesloten