LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: ***BROKKENMAFFIA****

Ongelezen bericht door Gast »

Loop een DA binnen, elke DA heeft Hills staan, ik heb er immers nog nooit 1 zonder de bekende zakken zien staan

ieder praktijk heeft zijn eigen brokkensponsor
je kunt tegenwoordig praten over de hills praktijken

hier had ik het dus in mijn allereerste stuk over , helemaal aan het begin
het sponsoren / omkopen van Da praktijken, weekbladen, honden shows m.a.w. brokkenmaffia

het volstoppen van een gezond carnivoortje van 8 weken op een rantsoen van afval , gif en graan
heet in mijn woordenboek vergiftigen

er is míj verweten dat ík mensen verwijt dat mensen die brokken voeren hun hond langzaam aan het vergiftigen zijn.
dit is niet juist
want het kan ook heel snél gaan

naomi hendriks

Ongelezen bericht door naomi hendriks »

natuuuuurlijk heb ik dit stukje geschreven hierboven: stamgast Naomi :lol:

ik weet nog wel een leuk stukje over hoe Hills te werk gaat met hun ronselpraktijken het heet..

Hills on Campus

( waar anders?. daar begint het allemaal ;-)

ff naar de hills website gaan via de diergeneeskunde.pagina.nl
en je kijkt opeens heeeeel anders naar je DA :lol:

pw

Ongelezen bericht door pw »

:D

Hoi Naomi,

Maar zolang DA praktijken het aan blijven bevelen, denken mensen dat dit het best is wat ze kunnen kopen.
Ik heb overgens totaal geen idee hoe mijn DA tegen over VV staat, maar zal het de eerst volgende keer eens met hem over hebben.
:shock: :lol:

Gast

:) :) Zo stamgast jij hebt wel gezegd dat de brokken mensen hun honden vermoorden .Ik heb het zwart op wit en we gaan nu bekijken om stappen tegen jou te ondernemen Zo gaat het niet langer.Ik voer versvoer en geen enkele dieren arts zal je de brokken op dringen.Maar verder zeg ik nog niets want dat word uit gezocht.Alle mailtjes worden vezamelt. Wie het laatst lacht lacht het best.Genoeg is genoeg met je vuil spuiterij.Ben is een keer positief.Met jou valt niet te discuseren
Voorlopig ben ik er niet dus so long . :twisted: :twisted:

naomi hendriks

Een dierenarts weet heel weinig van CVV voeding omdat er simpelweg op de Unief bitter weinig aandacht aan besteed wordt.
ik ken een Da.. die versprak zich en zei... elk jaar zijn er wel weer een paar studenten die lopen te zeuren of een brokvoeding wel een volwaardige voeding is. zij zelf vroeg zich dat uiteraard niet af.
maar laat ik nou niet al te negatief zijn.
ik ken ook dierenartsen die hills promoten aan hun clientele maar hun eigen honden vers geven.
er zijn dierenartsen die zeer open staan voor een verse voeding
er bestaan DA's die versvlees voer als het Ultieme dieet beschouwen.
En er is nu ook een DA die bezig is een CVV te ontwikkelen op basis van biologisch vlees met het EKO keurmerk
en er zijn dierartsen die boeken schrijven over dit fenomeen en lezingen geven . Vanden Eynde is een bekende vlaamse dierenarts die een verse voeding propageert.
de uitdrukking dat een hond géén brokkivoor is... die is afkomstig van hem
:lol:

maar... dit zijn uitzonderingen.

grote kans dat jouw DA nog nóóit van VV heeft gehoord en meteen begint te miauwen over de calcium fosfor verhouding

want dat is het enige wat ze dan wel geleerd hebben op de Unief

spiervlees heeft een te hoge fosfor verhouding en calcium dient dan d.m.v. een natuurlijke calciumbron aangevuld te worden

tja.. en het is dan aan jou om je DA voedingsvoorlichting te geven..
en te vertellen over een "proooooooi eter"
heel vermoeiend .. maar in ieder geval succes :lol:
Laatst gewijzigd door naomi hendriks op 06 feb 2004 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Eucalipta

Ongelezen bericht door Eucalipta »

Petra welkom in de wereld van het forum, vers versus brok, vind het rot van je hond en hoop dat je ooit weer gaat voor een geweldige vriend op vier poten.En die bullemans loopt het hele forum al rond te brullen dus schenk daar maar geen aandacht meer aan, is ook niet meer intressant.
Er zijn wel andere dingen die veel intressanter zijn...........

Eucalipta

Lupa

Ongelezen bericht door Lupa »

beste gast van 23:31
nou vind ik dat je tever gaat!!!
dat iemand zegt dat honden vermoord worden door brok moet je kunnen lezen in een contest van een hevige discussie, daar kun je mee doen wat je wilt, je schud het van je af of je neem het serieus en bedenkt en gaat uitzoeken waarom iemand dat zegt.
tot nu toe is niemand personelijk bedreigd omdat hij/zij brokken voert.
wat je doet is regel recht dreigement op de persoon af!!!!!!!!!!!
dat vind ik echt niet kunnen en hoop ik dat iemand van het forum maatregels zullen nemen.
ongelofelijk!!!

Lupa

Give Your Dog a Bone
Ian Billinghurst
ISBN: 0-646-16028-1
Engelstalig

Grow Your Pups with Bones
Ian Billinghurst
ISBN: 0-958-59250-0
Engelstalig

Raw Meaty Bones promote health
Tom Lonsdale
ISBN: 0-646-39624
Engelstalig

The Barf Diet
Ian Billinghurst
ISBN: 0-958-59251-9
Engelstalig

The Complete Herbal Handbook for the Dog and Cat
Juliette de Baïracli Levy
ISBN: 0-571-16115-4
Engelstalig

Gezonde jonge honden
Juliette de Baïracli Levy
Wordt niet meer uitgegeven - soms 2de hands te verkrijgen
Nederlandstalig

The Ultimate Diet
Kymythy Schultze
ISBN: 0-9664749-1-0
Engelstalig

De hond en zijn voeding
Ir. Nic. DHont
Nederlandstalig

Wat moet mijn hond eten?
Prof. Dr. W.F. Donath
Nederlandstalig

Gezonde hondenvoeding
Geert de Bolster
Kan geen ISBN nummer vinden
Nederlandtalig

Raw Food for Dogs
Mogens Eliasen
ISBN: 1-894156-10-2
Engelstalig
E-Book: http://k9joy.com/RawFoodForDogs/index.php?camp=5_em

Rauwe voeding voor honden
Mogens Eliasen
Nederlandstalig
E book: http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden

dit zijn boeken, voor de mensen die toch meer over willen weten en wie weet voor de ongelofige thomasen onder ons

naomi hendriks

mooie lijst lupa,

uitprinten en meenemen naar je DA :lol:

makelaars blijven toch ook doorleren en voor je het weet heeft je DA het citroën effect :lol:

Gast

:) :? Ik kom op voor die gene die vandaag de hond is overleden en die heeft brokken gegeven en vers en die persoon isin en in verdrietig moet die zich nu als moordenaar voelen dat is een gewetens vraag voor jullie er is te ver gegaan en ik kan het wel begrijpen.Het is meerdere malen gezegd dus dan krijg je zulke situaties.maar ja het is gebeurd en ik kijk er dan niet van op zo gaat dat een maal knapt er iets .Ik zal kontact op nemen met diepersoon.maar houd het dan eens gewoon netjes dan gebeuren die dingen niet.Er zullen nu een maal brokken mensen bestaan .Benader ze menselijk dan krijg je ook dat de mensen luisteren.gretjes en sterkte Sander.En die gast houd het rustig en maak je niet zo druk ik neem contact met je op
SANDER

Gast

:( :oops: iK BEDOEL MOOS DIE IS VANDAAG HAAR HOND VERLOREN SORRIE MOOS SANDER

naomi hendriks

En die bullemans loopt het hele forum al rond te brullen dus schenk daar maar geen aandacht meer aan, is ook niet meer intressant.

Ben ik niet met je eens :lol:
Die bullenmans heeft een opmerkingsgave en zorgt voor een vrolijke noot ...mmm die houdt ons volgens mij allemaal scherp in de gaten!
hij bijt zich vast als een pitbull! hij doet me een beetje aan oude bertus denken!! ik lig af en toe in een deuk

:lol: :lol: :lol:

naomi hendriks

wat erg voor dooby!
arme dooby en arme moosje :cry: :cry: :cry:

Lupa

natuurlijk is dat veschrikkelijk en wens veel sterkte met deze verlies.
Maar laten we deze discussie niet in betrekken bij de dood van een maatje,
dat is natuurlijk niet de bedoeling van deze gesprek.
het is vresenlijk als dat gebuurt maar het heeft niet te maken met brokken of vlees, maar met het leven en dood.
Als 1 van mijn honden dood zou gaan zal ik nooit schuld geven aan het feit dat ik vers voer, want het gaat erom dat je je best doet voor je hond en als je denkt dat dat brokken zijn is het ook goed, als je maar een goed gevoel erover hebt.
Maar discusseren erover is er niks mis mee, mits je open voor staat.
natuurlijk komt het lullig over als je sommige dingen leest en dan gaat je hond dood, maar dat kun je ook niet van te voren weten.

Gast

Ja het gezemel van jouw,dat begint erg droog te worden pas maar op dat het niet verschrompeld.

vleesfokker

Ongelezen bericht door vleesfokker »

(sabien dus, en niet mijn vriend deze keer, bullenmans)

als wij hier af&toe (moet goed opletten wat ik schrijf)
puppykopers krijgen staan de mensen 9 van de 10 x met een open mond van alle info die ze meekrijgen.
mensen verdiepen zich vaak niet diep in de brokkenxvlees maaltijden.
ga eens naar een dierenwinkel en zeg ''ik krijg binnenkort een pup wat kan ik haar het beste geven?'' de meeste beginnen over brokken!
als degene waar de pup vandaan komt brokken voert zal men voor de pup ook snel brokken kopen, en vaak krijgt men een mooi brokkenpuppieverwenpaket mee, met nog eens 1,5 kilo brok.

wanneer ze dus zien dat de pup vlees krijgt gaan ze vaak twijfelen en raken toch wel enthousiast over vlees.

bijdeze
pw ik snap wat je bedoelde

prettig weekend
sabiene

Eucalipta

Ongelezen bericht door Eucalipta »

Ga jij eens in een dierenspeciaalzaak staan en ga het versvlees eens verkondigen terwijl je het niet verkoopt! :(
Zal je baas leuk vinden :cry:
En die uitdaging ga ik binnenkort aan, als vervent barfer in een winkel staan die ook een eigen lijn honden voer verkoopt, (gelukkig voor mijn zijn er ook nog genoeg andere richtingen daar die ik uitkan) maar dat zal nog wel eens knappen, maar ga op den duur wel proberen uit te zoeken wat ze er allemaal instoppen, eerst de proef periode door en dan maar eens zien, wie weet probeert mijn baas mij wel weer terug te krijgen op brokken......... :twisted: dacht het niet

Eucalipta

pw

Vleesfokker, ben het helemaal met je vorige bericht eens :)
Ga jij eens in een dierenspeciaalzaak staan en ga het versvlees eens verkondigen terwijl je het niet verkoopt!
Zal je baas leuk vinden
En die uitdaging ga ik binnenkort aan, als vervent barfer in een winkel staan die ook een eigen lijn honden voer verkoopt, (gelukkig voor mijn zijn er ook nog genoeg andere richtingen daar die ik uitkan) maar dat zal nog wel eens knappen, maar ga op den duur wel proberen uit te zoeken wat ze er allemaal instoppen, eerst de proef periode door en dan maar eens zien, wie weet probeert mijn baas mij wel weer terug te krijgen op brokken......... dacht het niet

Eucalipta
:shock: Dat gaat hij vast niet leuk vinden :lol:
Maar wie weet, staat hij er wel open voor, dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn :D

pw

Geplaatst op 07 Feb 2004 00:14 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

iK BEDOEL MOOS DIE IS VANDAAG HAAR HOND VERLOREN SORRIE MOOS SANDER
Sterkte met het verwerken van het verlies :cry:

Gast

Ja het gezemel van jouw,dat begint erg droog te worden pas maar op dat het niet verschrompeld.

en dat om half zeven s'morgens :roll:

Gesloten