LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****
-
Re: ***BROKKENMAFFIA****
en het is een omnivoor volgens de officiele kwalificatie van dieren. Dit betekent dat honden zeer goed in staat zijn om ook plantaardig voedsel tot zich te nemen. Zie gebit
heb je koorts?
een hond is een omnivoor?
wat doe je op defaculteit? de vloer dweilen?
zie gebit.
ga voor de spiegel staan en lach naar jezelf.. en voila het gebit van een omnivoor!
tjongejongejonge.. het moet niet gekker worden hoor!
en dat kan nog internetten ook
heb je koorts?
een hond is een omnivoor?
wat doe je op defaculteit? de vloer dweilen?
zie gebit.
ga voor de spiegel staan en lach naar jezelf.. en voila het gebit van een omnivoor!
tjongejongejonge.. het moet niet gekker worden hoor!
en dat kan nog internetten ook
mmm, had ik al verwacht, blijkbaar heb je nog nooit een hondengebit bestudeerd!! Als er hier iemand een dunne huid heeft ben jij het wel!
Jij bent degene die niet open staat voor andere feiten/meningen.
Je laat een hoop rotzooi hier door, maar als er even iets bedreigends tussenkomt reageer je met spot en beledigingen. Wie is er hier kinderachtig!!! Studeer jij maar verder, maar neem je wel de goede literatuur? Dat jij dat niet weet zeg, van het gebit....ongelooflijk. Dat draait je wereld wel even om nietwaar? Vergelijk een wolvengebit maar met een hondengebit. Jij bent hier de persoon die dom en kinderachtig reageert. Ik verwacht ook niets anders van je. Hahahahahaha
Ga zo door, niemand kan dit forum nog serieus nemen.
Jij bent degene die niet open staat voor andere feiten/meningen.
Je laat een hoop rotzooi hier door, maar als er even iets bedreigends tussenkomt reageer je met spot en beledigingen. Wie is er hier kinderachtig!!! Studeer jij maar verder, maar neem je wel de goede literatuur? Dat jij dat niet weet zeg, van het gebit....ongelooflijk. Dat draait je wereld wel even om nietwaar? Vergelijk een wolvengebit maar met een hondengebit. Jij bent hier de persoon die dom en kinderachtig reageert. Ik verwacht ook niets anders van je. Hahahahahaha
Ga zo door, niemand kan dit forum nog serieus nemen.
-
tegen dit niveau nihil gezwets
over dat er een verschil is tussen een hondengebit en een wolvengebit.
als je daar zelf al aan twijfelt..
een hond een omnivoor is i.p.v. een carnivoor oftewel prooieter.
nee.. daar heb ik geen trek in.
Ik geloof dat je zelf nog niet het flauwste benul hebt hoe dom en onwetend je eigenlijk bent.
heeee is er niemand in jouw buurt bereid om jou tegen jezelf te beschermen????
over dat er een verschil is tussen een hondengebit en een wolvengebit.
als je daar zelf al aan twijfelt..
een hond een omnivoor is i.p.v. een carnivoor oftewel prooieter.
nee.. daar heb ik geen trek in.
Ik geloof dat je zelf nog niet het flauwste benul hebt hoe dom en onwetend je eigenlijk bent.
heeee is er niemand in jouw buurt bereid om jou tegen jezelf te beschermen????
-
even voor de mee-lezer..
natuurlijke compleet verse vlees voeding voor de hond kan er dan als volgt uitzien:
spiervlees 40%
bot 30%
Orgaanvlees 20%
groenten 10%
is ook gevriedroogd als DUCK, BIBI , CARNIBEST,ENRGIQUE, AHV,RODI PRINS,SMULDIER... etc verkrijgbaar in het commerciele circuit.
ontdooien naar behoefte, serveren op kamertemperatuur... en klaar is fikkie
natuurlijke compleet verse vlees voeding voor de hond kan er dan als volgt uitzien:
spiervlees 40%
bot 30%
Orgaanvlees 20%
groenten 10%
is ook gevriedroogd als DUCK, BIBI , CARNIBEST,ENRGIQUE, AHV,RODI PRINS,SMULDIER... etc verkrijgbaar in het commerciele circuit.
ontdooien naar behoefte, serveren op kamertemperatuur... en klaar is fikkie
ik heb ook nooit beweert dat ik allee vlees geef.
versvlees voewren of compleet of barfen betekent meer dan alleen vlees.
dat houd in proberen de prooi na te botsen en dus met organen, het weinig groente dat in de buik zit, botten, en noem maar op.
Dat heet compleet, niemand heeft hier over alleen spiervlees.
een hond is in staat om plantardige voedsel tot zich te nemen, tuurlijk maar dat is niet het enige.
trouens brokken zijn gemaakt van graan, er is geen "prooi"die zich met graan voert, dat zijn verschillende soorten gras, vruchten,bladeren enz.enz. nou dat vindje niet in brok
dat houd in proberen de prooi na te botsen en dus met organen, het weinig groente dat in de buik zit, botten, en noem maar op.
een hond is in staat om plantardige voedsel tot zich te nemen, tuurlijk maar dat is niet het enige.
trouens brokken zijn gemaakt van graan, er is geen "prooi"die zich met graan voert, dat zijn verschillende soorten gras, vruchten,bladeren enz.enz. nou dat vindje niet in brok
hallo gast,
Ik ben nog maar een beginneling hierin.
Maar als ik kijk naar wat er op de verpakkingen staat van de brokken, wordt je daar ook niet vrolijk van.....
Ben maar een paar maanden bezig maar als ik bv lees dat er;
E 310 is propylgallaat
E 320 is butylhydroxyanisol
E 321 is butylhydroxytolueen
E 324 is ethoxyquine
( de EEG goedgekeurde antioxydanten )
in zit betekend dit niet veel goeds.
Dus waarom zouden brokken beter zijn dan VV ( andersom hebben we al gehoord ) ???
Ik laat BARF'en er even buiten want hiervoor moet je je echt heel goed in de hondenvoer verdiepen.
Ik zeg niet dat brokken super slecht zijn hoor, maar wat maakt de brok beter voor een hond dan VV ?
Ik heb momentheel brok en een halve vriezer vol VV in huis, heir wordt dus ( nog ) beide gegeven, al raak ik steeds meer overtuigd dat VV beter is omdat ik nog geen weerwoord heb gehad van de "brokken" kant, wat ik wel graag zou willen horen.
En wat ik in die paar maanden allemaal heb opgezocht over VV.
Ik schop en scheld niet hoor maar zou graag jou mening willen horen
Ik ben nog maar een beginneling hierin.
Maar als ik kijk naar wat er op de verpakkingen staat van de brokken, wordt je daar ook niet vrolijk van.....
Ben maar een paar maanden bezig maar als ik bv lees dat er;
E 310 is propylgallaat
E 320 is butylhydroxyanisol
E 321 is butylhydroxytolueen
E 324 is ethoxyquine
( de EEG goedgekeurde antioxydanten )
in zit betekend dit niet veel goeds.
Dus waarom zouden brokken beter zijn dan VV ( andersom hebben we al gehoord ) ???
Ik laat BARF'en er even buiten want hiervoor moet je je echt heel goed in de hondenvoer verdiepen.
Ik zeg niet dat brokken super slecht zijn hoor, maar wat maakt de brok beter voor een hond dan VV ?
Ik heb momentheel brok en een halve vriezer vol VV in huis, heir wordt dus ( nog ) beide gegeven, al raak ik steeds meer overtuigd dat VV beter is omdat ik nog geen weerwoord heb gehad van de "brokken" kant, wat ik wel graag zou willen horen.
En wat ik in die paar maanden allemaal heb opgezocht over VV.
Ik schop en scheld niet hoor maar zou graag jou mening willen horen
He gast van 15.19 uur heb je wel verder gelezen dan mijn neus lang is dan weet je wie ik ben, maar neeeeeeeeee weer niet goed genoeg gelezen en wie heeft je gezegd dat je mij serieus moest nemen zijn jouw woorden niet de mijnen
Eucalipta
Eucalipta
ja p.w.ik denk dat er gewoon geen antwoord komt want voor dat er antwoord gegeven kan worden word er gelijk af gebrand dus zodoende ik geef ze nog gelijk ook.en beste gast je wist wat er ging gebeuren maar dat weten wij allang dus zodoende en we lopen echt niet achter die persoon aan.Er zijn almeer mensen af gebrand maar ik ga door. groetjes.
Stomme vraag,
Hoe hebben al die beesten kunnen overleven in al die duizenden jaren terwijl die fantastische brok pas rond 1963 is uitgevonden???
Hoe hebben al die beesten kunnen overleven in al die duizenden jaren terwijl die fantastische brok pas rond 1963 is uitgevonden???
Voor de gast die dit schreef
Een hond is een carnivoor en alle andere termen zijn bedoeld om plantaardig voedsel aan eigenaren van vleeseters te verkopen.
Voor het geval je het nog niet wist: graan is gecultiveerd gras. En het is in ieder geval plantaardig materiaal.
Groet,
Janet (sorry, mijn originele gebruikersnaam werkt niet goed meer???)
Een omnivoor is een omnivoor als het standaard menu uit verschillende voedingsstoffen bestaat en het spijsverteringsstelsel in staat is om deze voedingsstoffen in zich op te nemen. Een hond kan geen plantaardig materiaal verteren zonder hulp. Een hond heeft daar een prooidiermaag of de mens als wandelende blender voor nodig. Een hondengebit is niet geschikt om plantaardig materiaal dusdanig te vermalen dat het met kapotte celwanden (beter voor de opname in de hondenmaag) naar binnen gekieperd wordt. Een hond heeft geen of weinig enzymen in het speeksel dat helpt om al in de mond te verteren, het verteringsproces speelt zich af in de maag.ik heb ook nooit beweert dat ik allee vlees geef.
Een hond is een carnivoor en alle andere termen zijn bedoeld om plantaardig voedsel aan eigenaren van vleeseters te verkopen.
Voor het geval je het nog niet wist: graan is gecultiveerd gras. En het is in ieder geval plantaardig materiaal.
Groet,
Janet (sorry, mijn originele gebruikersnaam werkt niet goed meer???)
de border heeft echte haken aan haar wervels
aangezien wij beide al even met vlees bezig zijn (aan t lezen dan)
heeft ze zoiets van ''ik ga meteen over op vlees als het erger voorkomt''
verder krijgt de border nu om de 2 wkn therapie
en ik?
ik heb mijn lesje geleerd bij mijn andere hond, die kon van de pijn niet meer op of neer. altijd brok gegeten en de ene pijnstiller na de andere. zelfs pillen die ik zelf niet aan mocht raken. zulke troep was het.
ik wil mijn toekomstige hondje ook op vlees zetten.
maar misschien word het wel een oudere hond die ook al jaaaaaaaaaaaaaren op brok heeft gestaan, wie weet hoe dat er van binnen uitziet
stom he dat gedub
petra
aangezien wij beide al even met vlees bezig zijn (aan t lezen dan)
heeft ze zoiets van ''ik ga meteen over op vlees als het erger voorkomt''
verder krijgt de border nu om de 2 wkn therapie
en ik?
ik heb mijn lesje geleerd bij mijn andere hond, die kon van de pijn niet meer op of neer. altijd brok gegeten en de ene pijnstiller na de andere. zelfs pillen die ik zelf niet aan mocht raken. zulke troep was het.
ik wil mijn toekomstige hondje ook op vlees zetten.
maar misschien word het wel een oudere hond die ook al jaaaaaaaaaaaaaren op brok heeft gestaan, wie weet hoe dat er van binnen uitziet
stom he dat gedub
petra
voor zover de VET vertelde zitten de zenuwbanen knel tussen die haken?
(ik hoor het ook maar van mijn vriendin)
(ik hoor het ook maar van mijn vriendin)
Nee hoor petra, jij denkt tenminste na over de dingen die je eventueel wilt doen en als je dan een keer tegenslag hebt gehad, als ik het zo mag noemen, denk je er een tweede keer over na en dan neem je een weloverwogen beslissing en een brokkenhond overzetten is geen probleem, doen er wel meer en dat gaat ook goed en dan spreek ik uit eigen ervaring
Eucalipta
Eucalipta
-
volgens sommigen valt er op deze topic alleeen te leren hoe je moet schelden en als er een vraag gesteld wordt zou het volgens sommigen eeuwen duren voordat er een normaal serieus antwoord zou komen. Of je moet je vraag maar voorleggen op een ander forum.
Echter als ik het stuk lees van Eruantalince of Janet dan denk ik dat er toch wel terdege zeer interessante informatie verstrekt wordt.
en dat er mensen zijn die serieus hun mening kunnen onderbouwen en staven.
Echter als ik het stuk lees van Eruantalince of Janet dan denk ik dat er toch wel terdege zeer interessante informatie verstrekt wordt.
en dat er mensen zijn die serieus hun mening kunnen onderbouwen en staven.
-
tja... aan zo'n bijdrage met meer icoontjes dan woorden.daaaaaaar zitten we op te wachten.
Frustraties die je ergens anders niet kwijt kunt?
Frustraties die je ergens anders niet kwijt kunt?
Ik begrijp dat brokken inderdaad op de langere termijn schadelijk kunnen zijn voor de gezondheid van je huisdier.
Maar ik ben denk ik net als zoveel hondenbezitters niet op de hoogte hoe je dan wel een verantwoorde voeding er op na kan houden.
Dus heeft iemand ervaring met vers voer of het samenstellen daarvan, dan hou ik mij van harte aanbevolen.
Maar ik ben denk ik net als zoveel hondenbezitters niet op de hoogte hoe je dan wel een verantwoorde voeding er op na kan houden.
Dus heeft iemand ervaring met vers voer of het samenstellen daarvan, dan hou ik mij van harte aanbevolen.
-
http://www.rauwvoer.pagina.nl
vanaf deze pagina kom je op diverse fora,
bij versvleesvoedings leveranciers.
kortom boordevol info
het bookmarken waard!
want op barfplaats word je meteen in het diepe gegooid.
en het is beter om je eerst een beetje te orienteren...
vanaf deze pagina kom je op diverse fora,
bij versvleesvoedings leveranciers.
kortom boordevol info
het bookmarken waard!
want op barfplaats word je meteen in het diepe gegooid.
en het is beter om je eerst een beetje te orienteren...
Je wordt niet in het diepe gegooit, want er is ook een bibliotheek waar je erg goed kunt orrienteren en je kunt allerlei vragen terug vinden en als je met een vraag zit wordt je zeker geholpen er zijn daar al zoveel vragen aan de orde gekomen en die kun je allemaal terug vinden en daarom wordt er altijd gezegd lezen, lezen en nog eens lezen.
En je kunt er allerlei kanten op.
Eucalipta
En je kunt er allerlei kanten op.
Eucalipta