Hallo ,
Ik ben hier voor het eerst op dit forum maar ik denk dat ik tegen iets aangelopen ben wat ik moet onderzoeken / melden.
Op 26 augustus is Guus onze Franse Bulldog bij ons gekomen, alles gaat met Guus tot zover heel goed. Hij lijkt gezond en in een echte schat.
Wij hebben Guus gevonden via marktplaats.nl hierin zijn we erg selectief gaan kijken. We kwamen een advertentie tegen en de hondjes mochten het nest al verlaten. De advertentie zag er goed uit en er stond een verwijzing in naar een filmpje op youtube.nl, de hondjes lagen vrolijk in het gras op de foto's. Na telefonisch contact bleek dat het niet in Nederland Goirle was maar in Belgie Poppel 5 min van Goirle vandaan. Wel de grens over.
De hondjes waren net wat duurder als normaal € 600. Wij zijn naar die mensen toe gegaan en het was een ouder ( gepensioneerd?) stel in een net groot huis tegenover de huisarts. De pups zagen er goed uit en moeder kwam ook nog even kijken. Moeder was hyper maar ja daar staat de Franse Bulldog om bekend. Daarnaast werd zij ergens los gelaten ( uit een schuur misschien)
Alle papieren van de Nederlandse dierenarts waren aanwezig + contract, daarmee was het besloten. Een goeie week later gingen we guus halen. Gedurende die week kregen wij te horen dan een bekende in Maart ookal een Franse Bulldog pup Bij Ton en Jeanne heeft gekocht! Hetzelfde adres. Zij heeft dat in de gaten gehouden en wat bleek? Tussen maart en Augustus zijn nog 3 nestjes geweest! Haar pup blijkt een ernstig huidprobleem te hebben. Dit is niet gevaarlijk voor de hond maar zorgt er wel voor dat ze op en neer naar de dierenarts blijven lopen met alle gevolgen en kosten van dien.
Wij hadden Guus al uitgezocht en waren verkocht en besloten er toch voor te gaan. Nu ben ik gedreven het in de gaten te houden. Er klopt daar iets zeker niet. Zitten misschien de schuren daar vol? Is hij een tussenhandelaar? Haalt hij de pups ergens anders vandaan?
Wat blijkt nu tot mijn schrik? Ze hebben nu nog geen 3 weken later weer een nestje op marktplaats staan. Andere kleuren wel dezelfde foto opbouw en weer met filmpje. Dit keer adverteert hij niet onder Goirle maar onder Alphen ( ook in de buurt).
Heeft er misschien nog iemand ervaringen met deze mensen? Ik ga het in de gaten houden, want ondanks we dolgelukkig zijn met Guus zou ik zulke mensen graag willen stoppen ( onmogelijk) of in iedergeval iets doen. En mochten mensen een franse Bulldog pup willen hoop ik dat ze gewaarschuwd zijn voor deze mensen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Broodfokker Poppel via marktplaats met filmpje
-
Re: Broodfokker Poppel via marktplaats met filmpje
Ik ben het met Francien eens. neem geen Belgische nestjes. het is daar vragen om problemen met de gebrekkige regelgeving. Zeker bulldoggen die toch al bekend staan om hun afwijkingen moet je hier niet kopen.
Als een dier zichzelf niet kan voortplanten dan bedoelen Darwin en/of Onze Lieve Heer daar iets mee.
Geen vraag, geen aanbod.
De vraag wegnemen ?zou ik zulke mensen graag willen stoppen ( onmogelijk) of in iedergeval iets doen
Geen vraag, geen aanbod.
Hallo baasje van Guus,
Wij hebben dus afgelopen woensdag een Franse bulldog pup opgehaald bij deze man en ik schrik van je bericht. Wij hebben al negentig euro aan dierenarts kosten omdat ze heftige diarree kreeg en een parasiet blijkt te hebben. Ze heeft medicijnen nu en afwachten of ze aan slaan. Het nest stond netjes in de voorkamer, de moeder kwam ook kijken. Nu achteraf denk ik dat het nest dus in de bak in die voorkamer wordt gezet of alleen de goeduitziende pups
Wij hebben dus afgelopen woensdag een Franse bulldog pup opgehaald bij deze man en ik schrik van je bericht. Wij hebben al negentig euro aan dierenarts kosten omdat ze heftige diarree kreeg en een parasiet blijkt te hebben. Ze heeft medicijnen nu en afwachten of ze aan slaan. Het nest stond netjes in de voorkamer, de moeder kwam ook kijken. Nu achteraf denk ik dat het nest dus in de bak in die voorkamer wordt gezet of alleen de goeduitziende pups
Beste.
Onze Bull komt ook uit Poppel.
Hij is bijna een jaar oud.
We hebben nooit geen problemen met hem gehad tot nu toe.
De fokker was idd een wat oudere man.
en alles zag er goed en verzorgt uit.
Er waren 9 pups.
Onze is een fawn kleur.
Voor contact:
[email protected]
Groetjes
Onze Bull komt ook uit Poppel.
Hij is bijna een jaar oud.
We hebben nooit geen problemen met hem gehad tot nu toe.
De fokker was idd een wat oudere man.
en alles zag er goed en verzorgt uit.
Er waren 9 pups.
Onze is een fawn kleur.
Voor contact:
[email protected]
Groetjes