Mogen 'voedsel'dieren nog wel in huis gehouden worden, zij zijn dan huisdier, of moeten het 'voedsel' elders aangeschaft worden.
Dat klinkt beter dan wat anderen hier zeggen...
voedseldieren of hoe je het ook wilt bekijken worden speciaal gefokt, net als de varkens en koeien voor onze consumptie. Of ik nu de muis kweek, een goed bestaan geef voor zolang deze leeft of ik ga naar een muizenfarm... ik denk dat van de 2 keuzes geen van beiden lekker klinken voor degenen hier
Ik krijg altijd het idee dat men een klein meisje ziet met haar konijntje dat huilend tegen mij zegt: "zult u er goed voor zorgen meneer?" en vervolgens pak ik het nijnebeest en geef hem aan een python
90% van de dieren die je voedert zijn dood, er zijn echter een paar soorten die nu eenmaal warm eten willen, bloed willen ruiken om zo er zeker van te zijn dat het eten goed is en niet bedorven. Voor de rest leven er zat van ingevroren eendagskuikens, (zielig hè? dat zouden haantjes worden en daar hebben ze niets aan in de broedfabriekjes van KFC dus die worden geslacht en ingevroren

) dode muizen en meer van die onzin.
Krekels e.d. leggen we in de diepvries, dan springen ze niet meteen weg als de bak open is, en zo kunnen we doorgaan. Als een slang echter een levend konijntje dood, hetzij door gif of door wurging, dan is dat even humaan als dat bij een poelier gebeurt. Hoewel... hoe doen ze dat ook alweer bij de poelier? keel doorsnijden toch? daarna hangen ze hem ondersteboven om leeg te bloeden en daarna villen...
Tip voor de kieskeurige consument, koop geen konijn bij een poelier waar de poten afgehaald zijn, er worden namelijk ook katten verkocht als konijn....