Begin vorig jaar is onze hond gesteriliseerd (verwijdering van eierstokken). Dachten we. Na 7 á 8 maanden werd zij echter opnieuw 'loops'

Bij ons bezoek aan de dierenarts kreeg ik geen goed gevoel. De dierenarts gaf medicijnen mee voor een blaasontsteking, en zei dat haar baarmoeder verwijderd moest worden, omdat deze erg vergroot was. Op mijn vraag of hier niet eerst verder onderzoek naar gedaan kon worden (echoscopie bijv.) was het antwoord: nee, dat kan niet. Een afspraak voor deze operatie werd gemaakt, maar deze heb ik later geannuleerd. Bij de eerdere sterilisatie is onze hond ontzettend ziek geweest, en heeft heel erg nagebloed (echt handdoeken vol). Toen ik toen de dierenarts tot 2x toe hierover belde: kon dit wel eens voorkomen, maar kon dit geen kwaad.

We zijn voor second opinion geweest bij een andere dierenarts, en die verwees ons wel degelijk eerst door voor een echo-onderzoek. Hieruit bleek, dat er met haar baarmoeder niets aan de hand was, en dat haar buikholte vol zat met verklevingen en cystes aan....een deel van een eierstok! De dierenarts waar we de second opinion hebben laten doen, heeft onze hond opnieuw geopereerd. Hieruit bleek dat er inderdaad nog notabene een halve eierstok was achtergebleven, en dat onze hond dus al die maanden bol stond van de hormonen waar haar lichaam verder niets mee kon met alle gevolgen van dien. Na deze hersteloperatie heeft onze hond helemaal geen nabloedingen gehad en is ze ook niet ziek geweest.
We hebben nu een claim ingediend bij eerste dierenarts, voor de gemaakte kosten die nodig zijn geweest om haar onkundige sterilisatie te herstellen. Wie heeft hier misschien ervaring mee, of kan mij adviseren hierin?