LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenartsen

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
joop490
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2009 19:57

dierenartsen

Ongelezen bericht door joop490 »

geachte mensen . wie weet hier antwoord op.een kennis van , weet iemand hier antwoord op.mij, gaat met de hond naar de dierenarts, voor sterelisatie,hond 5 jaar oud, komt niet meer bij uit de narcose, wie is hier verantwoordelijk voor.kan mij haast niet voorstellen,dat een gezond dier overlijd,alleen door sterelisatie.wat kan je hier aan doen.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: dierenartsen

Ongelezen bericht door vladja »

Niets, er overlijden ook mensen onverwacht op de operatietafel.

aussies
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jul 2009 20:46

Re: dierenartsen

Ongelezen bericht door aussies »

Als je het zeker wilt weten sectie laten doen door een onafhankelijke dierenarts ( bijv. pathologie Utrecht ) om te kijken of het de fout van de dierenarts is ( teveel / verkeerde narcose ), maar in 99 % van de gevallen blijkt de hond een niet eerder opgevallen afwijking te hebben. Bijv. een hartafwijking. Overigens gebeurt het wel zelden dat een hond tijdens een sterilisatie in de narcose blijft. Heel jammer dat dit gebeurt is. Veel sterkte toegewenst voor de eigenaar :cry:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: dierenartsen

Ongelezen bericht door Soraya »

Kort geleden stond er een soort gelijk vraag hier. alleen direct met het verwijt dat het aan de dierenarts lag.
Echter was de dierenarts zo attent om ook te reageren, en hun hadden er echt alles aan gedaan. De echte doodsoorzaak zou ook volgens de dierenarts via sectie aan het licht moeten komen, echter wilden de eigenaren dat niet.

Een dier krijgt van te voren een controle, maar inderdaad blijken het vaak niet zichtbare afwijkingen te zijn die hiervoor zorgen.

sectie is de enige mogelijkheid om de echte doodsoorzaak te achterhalen. En dan bij voorkeur opsturen naar Utrecht, daar doen ze het heel erg uitgebreid.

Haags Hopje
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2009 20:52

Re: dierenartsen

Ongelezen bericht door Haags Hopje »

aussies schreef:Als je het zeker wilt weten sectie laten doen door een onafhankelijke dierenarts ( bijv. pathologie Utrecht ) om te kijken of het de fout van de dierenarts is ( teveel / verkeerde narcose ), maar in 99 % van de gevallen blijkt de hond een niet eerder opgevallen afwijking te hebben. Bijv. een hartafwijking. Overigens gebeurt het wel zelden dat een hond tijdens een sterilisatie in de narcose blijft. Heel jammer dat dit gebeurt is. Veel sterkte toegewenst voor de eigenaar :cry:
ik ga hier helemaal in mee.
mijn hond heeft binnenkort een tandschoonmaak behandeling nodig en aangezien mijn spaniel een ruisje aan het hart heeft(erfelijke afwijking) wordt hier zeker al rekening mee gehouden bij het onder narcose brengen en zal het hart nauw in de gaten worden gehouden. is zoiets niet bekend van het dier dan zit de kans erin dat het dier niet meer ontwaakt. dierenarts moet voor operatie de risico's aan de eigenaren bekend gemaakt hebben ongeacht wat voor operatie het is, keus ligt bij de eigenaar en eindverantwoordelijk voor zijn dier. Dierenarts valt niets te verwijten als uit sectie niet blijkt dat het een fout van Dierenarts is.

Iemand die geen sectie wilt laten uitvoeren om achter de waarheid te komen moet dan ook niet verder klagen.

Gesloten