Hallo dierenliefhebbers,
ik wil al heel erg lang een pension/opvang opzetten voor verwaarloosde dieren, gecombineerd met een pension voor huisdieren waarvan de eigenaren op vakantie gaan.
Wie kan mij helpen en vertellen waar ik moet beginnen, of misschien weet iemand waar ik terecht kan om te gaan werken in deze branche.
Alvast bedankt !
Chantal
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dierenpension
Re: Dierenpension
Begin eens bij het dierenasiel/-opvang in je woonplaats?? als je wilt gaan werken in "die branche".
Voorts zul je een ondernemersdiploma, vakgerichte diploma's & gemeentelijke vergunningen moeten aanvragen. En dan heb ik het nog niet eens over een geschikt pand, buitenruimte, hypotheek, bedrijfs/ondernemersplan, bank etc.etc.
Je hebt uiteraard hele goede bedoelingen, maar als je nu al niet weet waar je moet beginnen, vrees ik het ergste.
Je kunt trouwens ook eens e.e.a. aan advies bij de KvK (Kamer van Koophandel) inwinnen. Deze hebben ook regelmatig zgn. "startersbijeenkomsten".
Misschien beter dat je eerst eens een poosje aan de slag gaat? Het is ook een behoorlijk zwaar beroep, vergis je daar niet in.
"Google" gewoon eens op trefwoorden "dierenpension starten/beginnen" en dat levert ook al heel wat op.
Voorts zul je een ondernemersdiploma, vakgerichte diploma's & gemeentelijke vergunningen moeten aanvragen. En dan heb ik het nog niet eens over een geschikt pand, buitenruimte, hypotheek, bedrijfs/ondernemersplan, bank etc.etc.
Je hebt uiteraard hele goede bedoelingen, maar als je nu al niet weet waar je moet beginnen, vrees ik het ergste.
Je kunt trouwens ook eens e.e.a. aan advies bij de KvK (Kamer van Koophandel) inwinnen. Deze hebben ook regelmatig zgn. "startersbijeenkomsten".
Misschien beter dat je eerst eens een poosje aan de slag gaat? Het is ook een behoorlijk zwaar beroep, vergis je daar niet in.
"Google" gewoon eens op trefwoorden "dierenpension starten/beginnen" en dat levert ook al heel wat op.
Harstikke bedankt voor het advies. Ik had inderdaad al her en der gehoord dat er behoorlijk veel bij komt kijken.
Ik zal er nog is goed over nadenken. Bedankt!
Chantal
Ik zal er nog is goed over nadenken. Bedankt!
Chantal
ik zou gewoon even bij de dierenbescherming vragen hoe je zoiets het beste kan doen en misschien willen ze ook wel helpen