Ik had bij dit dierenpension gereserveerd voor de mei vakantie. Ik had een telefonische reservering gemaakt in februari. Alles prima samen de dagen en prijs doorgelopen het ebtrof 1 middelgrote hond en 1 grote hond voor 6 dagen. Kwam op 93 euro uit. Nu kijk ik vandaag nogmaals op de website (nieuw sinds 1-4-07) blijken de prijzen veranderd te zijn sinds 1-1-07. kwam ik op een bedrag uit van 108 euro exclusief administratiekosten die er eerst niet waren. Deze bedragen 6, 25. Dus totaal zou ik: 114, 25 euro kwijt zijn dit is 21, 25 euro duurder dan de afgesproken prijs.
Ik heb natuurlijk om opheldering gevraagd. Deze prijzen zijn zo al sinds het begin van het jaar en als telefonisch geboekt wordt is dit doorgegeven (midden in mijn betoog ging ze andere helpen, zonder dit kenbaar te maken). Voor mij kwam het erop neer dat ze niet hun excuus aan wilde bieden en dat ze ook geen blaam hieraan hadden. Aangezien ik mij niet zo makkelijk laat afschepen. Wilde ze de reservering anuleren.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dierenpension voorste Grootel te Bakel
-
Re: Dierenpension voorste Grootel te Bakel
annuleren in 't algemeen en hier dierenpension.
Wanneer u die afspraak op papier heeft dan is er een mogelijkheid om te annuleren.
Immers bij een eenzijdige verandering aan de overeenkomst is deze niet meer geldig.Immers, een wettige overeenkomst bestaat uit 2 delen; dat wat op papier is neergezet en ondertekend door partij A en wat de klant accepteerde op grond van zijn wilsovereenkomst en daarmee ondertekend als partij B.
Beide partijen hebben zich te houden aan deze overeenkomst.
Echter, een overeenkomst wordt ook aangegaan op grond van de Algemene Voorwaarden.
Heeft partij B ingestemd met voorwaarden die zulke prijsverhogingen en veranderingen in de voorwaarden toestaat dan heeft B géén recht om die overeenkomst te ontbinden!
Daarom is het altijd zaak om ook die Algemene Vooraarden goed te lezen voordat men iets ondertekend.
Mijn antwoord zou dus ja kunnen zijn mits in alinea 2 gemelde Algemene voorwaarden parij B niet had kunnen inzien of dat dit in deze voorwaarden niet geregeld is.
Grootvader
(wat heb je een lange neus)
Wanneer u die afspraak op papier heeft dan is er een mogelijkheid om te annuleren.
Immers bij een eenzijdige verandering aan de overeenkomst is deze niet meer geldig.Immers, een wettige overeenkomst bestaat uit 2 delen; dat wat op papier is neergezet en ondertekend door partij A en wat de klant accepteerde op grond van zijn wilsovereenkomst en daarmee ondertekend als partij B.
Beide partijen hebben zich te houden aan deze overeenkomst.
Echter, een overeenkomst wordt ook aangegaan op grond van de Algemene Voorwaarden.
Heeft partij B ingestemd met voorwaarden die zulke prijsverhogingen en veranderingen in de voorwaarden toestaat dan heeft B géén recht om die overeenkomst te ontbinden!
Daarom is het altijd zaak om ook die Algemene Vooraarden goed te lezen voordat men iets ondertekend.
Mijn antwoord zou dus ja kunnen zijn mits in alinea 2 gemelde Algemene voorwaarden parij B niet had kunnen inzien of dat dit in deze voorwaarden niet geregeld is.
Grootvader
(wat heb je een lange neus)