LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierproeven hondenvoer

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
peter62

Re: Dierproeven hondenvoer

Ongelezen bericht door peter62 »

Walgelijk die dierenproeven van Iams. Wie weet er een e-mail adres van ze? Dan kunnen we allemaal ons ongenoegen hierover aan ze sturen. Elke dag weer!!!!!
gr peter :twisted:

pam

Ongelezen bericht door pam »

Ik vind dit ook schandalig wat er gebeurt!! :shock: Als je die beestjes ziet leiden daar..
En een vraagje.. Waarom zouden ze Iams/Eukanuba hiervan beschuldigen terwijl dat dat niet voor hun is gebeurt? Dan hadden ze heus wel de producent die er wel achter zit beschuldigt... Want een mens met gevoel pikt dat niet!
En voor zover ik weet is Radar wel zo vriendelijk om iemand aan het woord te laten, in dit geval dus Iams/Eukanuba.
Dat hun zo snel geen tegenwoordje hebben, kan ik niks aan doen..
Ik denk dat er heus wel wat achter zit.. Bij dat soort mensen moeten ze hetzelfde terug doen..

gr pam

Prettige feestdagen

Ongelezen bericht door Prettige feestdagen »

Voor opstellen dat het afschuwelijk is wat we gezien hebben, maar iedereen die roept ik stap over en eukanuba dit en eukanuba dat ik hoop dat deze mensen zichzelf de komende maand ook goed in de gaten houden als ze met kerst weer de kalkoen aan de vork rijgen, aan de familie die nieuwe leren schoenen laten zien, kijken naar de mooie kerstboom die binnen staat terwijl die lekker buiten in de sneeuw hoort te staan.

Ook laatst die operatie gezien op TV. Was een nieuwe techniek in het AMC maar voordat dit werd gedaan op mensen werd er eerst geoefend op een gezond varken. Maar ja deze mensen zullen wel op de OK zeggen dokter is deze techniek wel diervriendelijk getest. Doe allemaal niet zo schijnheilig er is veel meer dierenleed zelfs hier in Nederland en daar wordt helemaal geen flikker aangedaan.

IAMS heeft bij de bekend wording over de werkwijze van dit laboratorium meteen alle contracten verbroken, waarom moet dit dan nu weer naar boven komen of is er hier misschien meer aan de hand. Ik weet dat IAMS/EUKANUBA net zoals Royal Canin en Hill's ook een compleet centerparcs voor honden heeft op dit moment waar de honden en katten op een dierwaardige manier kunnen leven. En zo hoort het ook en nu op zoek naar die ranzige broodfokkers en die winkeliers die honden en katten in de etalage hebben liggen geimporteerd uit het oostblok, vaak doodziek en vaak veel te jong worden verkocht.

Newie

Ongelezen bericht door Newie »

Amen!Het is inderdaad de dierenbescherming die dankbaar gebruikt van de diensten van de iams company...misschien wisten ze het wel veel eerder maar wat jammer dan toch dat Radar er aandacht aan ging schenken.Laten ze inderdaad maar die fokkers aanpakken die het met het welzijn van de dieren niet zo nauw nemen en complete rassen kapot fokken...geen woorden maar daden is een mooie spreuk in dit geval.
Waar de dierenbescherming niet tegen op treedt, daar pakt de hondenbescherming het wel goed op.
En ik heb eerder een bericht gelezen van iemand die bij Royal Canin geweest was in Zuid-Frankrijk en daar was alles prima geregeld.Denkt U nou echt dat ze , wanneer ze zich schuldig zouden maken aan verkeerde praktijken dat aan iedereen zouden laten zien?

Nicky

pam

Je hebt gelijk dat er zoveel dierproeven op dit moment gebeuren..
Maar ik vindt het wel goed dat men de mens laat zien wat er allemaal op de wereld gebeurt..
Moet het altijd achter de deuren blijven? Dan gaat er niemand over na denken..
Wat er vanavond op tv was heeft veel mensen aan het denken gezet, en dat vind ik een goed teken
Je kunt niet alles voorkomen, want de meeste bekende merken worden getest op dieren.
Een compliment voor radar van mij

newie

Ongelezen bericht door newie »

Pam, even voor de goede orde, de Iams company was niet welkom voor commentaar, mocht alleen maar schriftelijk.
Nogmaals , ik vind een hoop reactie's overdreven, probeer nou eerst eens om meer opheldering te krijgen via de Iams inplaats van alleen maar te roepen, ik geef dat mijn hond niet meer.
Nicky

pam

Dat is misschien waar..
Via o.a. deze link http://www.sp.nl/nieuws/actie/dierenleed/index.stm kun je informatie opvragen met een opgestelde brief, je hoeft alleen nog maar je e-mail adres en je woon adres in te vullen..
Zo beter? En hier kun je ook nog eens gaan kijken voor de herhaling van het filmpje (voor wie het nog aan kan zien)

gr pam

newie

dat filmpje ed doet al een hele lange tijd de ronde..
Ik vraag me af welke fabrikant Peta nu weer in gedachte heeft..
Sorry, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die Peta een warm hart toedragen maar ik heb ze een keer bezig gezien bij het dolfinarium in Harderwijk en notabene tegen kleine kinderen..dat hadden ze nu ook eens moeten filmen.
Ik vind het prima om wantoestanden aan de kaak te stellen maar ik heb bij deze hele berichtgeving en ook de manier waarop voorkomen werd dat Iams kon en mocht reageren nogal verdacht.
Misschien waren ze bang dat die aardige dame van de dierenbescherming voor paal gezet zou worden als een woordvoerder van iams daar aan tafel had gezeten en even had vermeld dat de dierenbescherming toch wel flink gebruikt ( heeft ) gemaakt van deze fabrikant?

Nicky

DeNatuur

Ongelezen bericht door DeNatuur »

ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die Peta een warm hart toedragen maar ik heb ze een keer bezig gezien bij het dolfinarium in Harderwijk en notabene tegen kleine kinderen..dat hadden ze nu ook eens moeten filmen.
Wat deden ze dan tegen die kinderen??
Dat vraag ik me dus wel af.

Daarnaast is het niet zo dat kinderen ook al beinvloed worden door de industrieen zelf, door reclames (McD, etc.) e.d.? Wat is er dan erg aan als actievoerders kinderen informeren?

groet,

Alex - [email protected]

t142568

Ongelezen bericht door t142568 »

Onbegrijpelijk dat dieren eerst op dergelijke onmenselijke wijze moeten mishandeld worden om te weten te komen of het voer voor notabene dezelfde dieren als hun slachtoffers, als voer kan aangewend worden! Ik ben overgestapt van een ander merk naar Eukanuba, dit op aanraden van mijn dierenarts, maar ik zal véél nadenken en zoeken naar een alternatief voor dat voer DAT MIJN HOND ZELFS NIET LUST!
Ik print hier alles wat ik op die site zie uit, en overhandig dit aan mijn dierenarts, die waarschijnlijk evenmin op de hoogte is van uw praktijken! Om mensenvoeding samen te stellen, zijn toch ook geen mensen nodig om op dergelijke wijze mishandeld te worden?! Zijn dieren dan enkel maar een middel om geld in het laatje te brengen? Want goedkoop zijn jullie niet! Voedsel dat duur betaald wordt voor dierenslachtoffers!!! U moest zich schamen![/b]

newie

wat die actievoerders deden tegen die kinderen vanaf een jaar of 5?
Met een grote bek tekeergaan en te proberen om hun standpunten bij die kleine kinderen erin te pompen.Er waren kinderen bij die dachten dat ze een leuk dagje uit gingen met hun ouders en zo ontzettend bang werden en werden gemaakt dat ze in paniek begonnen te huilen..
Vind ik ook een vorm van mishandeling, het spijt me wel en sinds ik dat gezien heb heb ik echt mijn zakken vol van die lui.

Nicky

DeNatuur

wat die actievoerders deden tegen die kinderen vanaf een jaar of 5?
Met een grote bek tekeergaan en te proberen om hun standpunten bij die kleine kinderen erin te pompen.Er waren kinderen bij die dachten dat ze een leuk dagje uit gingen met hun ouders en zo ontzettend bang werden en werden gemaakt dat ze in paniek begonnen te huilen..
Vind ik ook een vorm van mishandeling, het spijt me wel en sinds ik dat gezien heb heb ik echt mijn zakken vol van die lui.

Nicky
Nou deden ze dat face-2-face of meer gewoon roepen waar de kinderen bij stonden?

Ik voer zelf actie met peta (paar keer dit jaar meegedaan), maar kan me niet voorstellen dat diegene echt face2face zitten te schreeuwen of roepen tegenover de kinderen.

Misschien dat kinderen wat schrikken van de activisten en hun schreeuwen en hun borden en eventuele verklede activisten, maar kleine kinderen janken al snel van dingen. Ook van sinterklaas, kerstman of van clowns.

Daarnaast heeft denk nog wel weinig zin om kinderen van jonge leeftijd wat duidelijk te maken. Die beseffen vaak nog te weinig. Dus beter dat je je kan richten tot de ouders. En de wat oudere kinderen.

Newie

Ongelezen bericht door Newie »

Ik heb zelf ook kinderen dus ik weet hoe ze op bepaalde dingen kunnen reageren maar in dit geval was het gewoon schandalig, gewoon hun intimiderende manier van doen, hun manier van verkleden die gewoon voor kinderen afschrikwekkend was, nee dan maak je een goede beurt als mensen met hun kinderen een dagje uit willen.
Het benaderen van de kinderen op een grove wijze...nee sorry...sinds ik dat met eigen ogen heb kunnen aanschouwen hoeft heel Peta voor mij niet meer..
Er zullen best mensen in deze organisatie zijn die het goed bedoelen maar dit kon echt niet..

Nicky

hondenlover

Ongelezen bericht door hondenlover »

sluit je ogen niet voor deze ellende
walgelijke beelden heb ik gezien en nergens en niemand moest nog een brokje kopen van dit merk
walgelijk in een woord

DeNatuur

Ik heb zelf ook kinderen dus ik weet hoe ze op bepaalde dingen kunnen reageren maar in dit geval was het gewoon schandalig, gewoon hun intimiderende manier van doen, hun manier van verkleden die gewoon voor kinderen afschrikwekkend was, nee dan maak je een goede beurt als mensen met hun kinderen een dagje uit willen.
Ik zou niet weten wat er afschrikwekkend is aan de kleding. Kan me herinneren dan kinderen heel plezierig nog naar de kip kwamen die er bij een actie van peta aanwezig was.
De actievoerders zullen wel borden hebben gehad met wat foto's enzo. Was dat het misschien?

En een dagje plezier met de kinderen. Dat is heel leuk, maar ik vind dat niet op gaan tegen het uitbuiten van dieren. Maar ok, de acties van peta kan bij de ene goed doen en bij de andere niet goed doen. En jammer als dan kinderen de actie niet waarderen, hoewel op sommige leeftijden de kinderen op een andere wijze moeten benaderd worden.

Daarnaast worden kinderen ook genoeg beinvloed via tv enzo en of je daarmee je kind ook wil opvoeden?

struisvogeltje

Ongelezen bericht door struisvogeltje »

Nee, dat is een leuke invalshoek: activisten van Peta zijn enge mensen die kinderen bang maken en van Iams zijn 't toffe jongens die het beste met de dieren voor hebben. 't Is maar net van welke kant je de zaak wilty bekijken zullen we maar zeggen.
Boycot Peta, bloemen voor Iams????????????????

luc1954

Ongelezen bericht door luc1954 »

Zoals velen ben ik geschokt, door die beelden te zien.
Schandalig, onschuldige dieren martelen, en dit tot meerdere eer en glorie van hun portemonnee !
Die schijnheilige Teutoonse bende die op hun website het wel van de honden aantoont door hun produkten aan te prijzen, maar die het wee van de arme gemartelde dieren verborg.
Ik heb het produkt in kwestie stante pede in de vuilnisemmer gekieperd.
Voor mijn part kunnen hun hondenbrokken steken waar de zon nooit schijnt.

'k Ben écht kwaad

Groeten uit België

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

jij werkt zeker bij Eukanuba??????

Vliet

Ongelezen bericht door Vliet »

Heb net de herhaling van de uitzending over de dieproeven gezien. Nou...U mag het weten...ik heb tranen met tuiten gehuild.......nog nooit zo iets schrijnends meegemaakt......de schoften....

Heb zelf een Beagle en geef premium voeder (NUTRO) maar als het op deze wijze verkregen wordt stop ik er subiet mee.... En deze producenten noemen zich dierenliefhebbers.........man wat wat ben ik kwaad................echt kwaad........

Ik ben geen emotioneel mens en de laatste keer dat ik gehuild heb is echt jaren geleden maar deze treurnis kan ik niet aan.......ik steun dan ook echt al de acties die dit tegengaan......nogmaals....de schoften....uitschot is het....... :twisted:

umo

Ongelezen bericht door umo »

Ik ben blij dat er nog zoveel mensen zijn die hart voor dieren hebben. Er is al dierenleed genoeg in de wereld en zoals een mevrouw al eerder meelde, ik schaam me er af en toe voor dat ik mens ben want wie is er verantwoordelijk voor al dat dierenleed en dan zogenaamd (in geval van dierproeven) voor ons eigen bestwil? Mensen die dieren dit soort dingen aandoen mogen ze van mij aan een boom binden en achter laten, weten zij ook eens hoe dat voelt. En wat Radar betreft, goed dat ze het aan de kaak stellen dit soort zaken zodat wij mensen weer eens worden wakker geschud, maar of ze objectief zijn dat durf ik ook niet te zeggen, ik hoop het maar. Weet de dierenbescherming in ieder geval dan wel welke voedermerken wel dierproefvrij zijn, want had dit dan ook laten weten, is wel zo handig voor de dierenliefhebbers. :(

Gesloten