LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dure kosten aan wijziging chipgegevens NDG
-
dure kosten aan wijziging chipgegevens NDG
Onlangs stuurde ik een email naar www.databankgezelschapsdieren.nl om mijn telefoonnummer te wijzigen in de chipcode-gegevens van mijn kat. Ik kreeg netjes een mail terug waarin werd vermeld dat een wijziging in gegevens alleen kan plaatsvinden via een mutatiekaart. Die zou toegstuurd worden. So far geen problemen, tot ik op de kaart zowel de postzegel (alaa..) als een machtiging van €3,65 moet ondertekenen. Alleen voor een wijziging in het telefoonnummer!!! Okee het gaat om een stichting, maar jee wat een hoop gedoe en een omweg, zeker als ik op het internet via de chipcode zo al mijn gegevens van mijn kat en mij op kan vragen óf de NDG via mail ook prima kan bereiken. Ik vind het wel dure administratiekosten...een beetje beklag.
Re: dure kosten aan wijziging chipgegevens NDG
er zijn andere databanken online waar je je gegevens zelf kunt aanpassen zonder verdere kosten. De ndg is een inistatief van de knmvd (club van dierenartsen) en de raad van beheer. Dan weet je op voorhand dat het duur en niet erg toegankelijk is.