LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eendagskuikens.
Eendagskuikens.
mijn beide katten hebben altijd buiten kunnen lopen, en regelmatig kwamen ze dan ook met "lekkers"thuis, muizen,kikkers, vogels effin vul zelf maar in.
Momenteel zijn we woonachtig op een flat 5 hoog, dus naar buiten laten is geen optie meer.
Ik heb gehoord dat ééndagskuikens een alternatief zijn, mijn vraag is alleen hoe vaak mag een huiskat zo'n kuiken eten?
Ze kunnen de hele dag bij de brokjes, 's avonds krijgen ze wat blikvoer, en natuurlijk dagelijks vers water.
Wie weet hoe vaak een kat een ééndagkuiken mag nuttigen?
Vriendelijke groeten,
Shaibah.
Momenteel zijn we woonachtig op een flat 5 hoog, dus naar buiten laten is geen optie meer.
Ik heb gehoord dat ééndagskuikens een alternatief zijn, mijn vraag is alleen hoe vaak mag een huiskat zo'n kuiken eten?
Ze kunnen de hele dag bij de brokjes, 's avonds krijgen ze wat blikvoer, en natuurlijk dagelijks vers water.
Wie weet hoe vaak een kat een ééndagkuiken mag nuttigen?
Vriendelijke groeten,
Shaibah.
Re: Eendagskuikens.
Waarom wil je ze kuikens geven? Ik heb zelf ook een kat, deze krijgt brokken en vlees. En als je ze gevogeltje wilt geven, kun je je kat ook kip geven. Mijn kat eet, buiten zijn voer, met de pot mee. Heb je een keer een lekkerbekje, geef dan daar een stukje van als traktatie aan je kat. Hij zal er niet minder blij om zijn.
Als ik kip eet, haal ik de knoestjes appart even als het kleinste vleugeltje, deze krijgt mijn kat dan. En hij is er heel blij mee.
Kuikens heeft de kat niet nodig. Maar dat is mijn mening.
Als ik kip eet, haal ik de knoestjes appart even als het kleinste vleugeltje, deze krijgt mijn kat dan. En hij is er heel blij mee.
Kuikens heeft de kat niet nodig. Maar dat is mijn mening.
google even op barf en forum. Daar kun je deze vragen stellen.
Daar zitten mensen die hun kat of hond regelmatig vers geven
Mijn kat lust het niet. Wel geef ik regelmatig lamshart (te koop bij de supermarkt) of rauwe kip. Een kat maakt hele sterke maagzuur,zodat alle bacterieën gedood worden.
Ik geef 1 a 2x per week lamshart.Er zit veel bloed in en dus taurine. Erg belangrijk voor een kat en hond
Maar als je eendagkuiken wil geven en je wilt het zeker weten. Het is natuurlijk wel supergezond voor je kat omdat hij/zij ook botten binnenkrijgt.
Daar zitten mensen die hun kat of hond regelmatig vers geven
Mijn kat lust het niet. Wel geef ik regelmatig lamshart (te koop bij de supermarkt) of rauwe kip. Een kat maakt hele sterke maagzuur,zodat alle bacterieën gedood worden.
Ik geef 1 a 2x per week lamshart.Er zit veel bloed in en dus taurine. Erg belangrijk voor een kat en hond
Maar als je eendagkuiken wil geven en je wilt het zeker weten. Het is natuurlijk wel supergezond voor je kat omdat hij/zij ook botten binnenkrijgt.
Je kan het elke dag geven, echter je moet er wel naast blijven voeden aangezien het niet alle benodigde voedingsingrediënten bevat.
De voedingswaarde van een eendagskuiken kan je vergelijken met dat van een ei. Er zit allleen wat meer calcium in.
Ik zou het ook geven als een hapje erbij. Doordat de kat het met huid en haar eet is het gelijk ook goed als voedingsvezel.
Ik zou het ook geven als een hapje erbij. Doordat de kat het met huid en haar eet is het gelijk ook goed als voedingsvezel.
Molly,ik neem aan dat je de kip rauw geeft en niet gekookt?Als ik kip eet, haal ik de knoestjes appart even als het kleinste vleugeltje, deze krijgt mijn kat dan. En hij is er heel blij mee.
.
Gekookte kip wordt net als alle botten hard en geeft vlijmscherpe splinters. Helaas weet nog niet iedereen dit en daarom vraag ik het even voor de zekerheid Is levensgevaarlijk nl!
Ik vind in mijn buurt regelmatig halfafgekloven gebrade kipperesten die goedbedoeld voor de zwerfkatten wordt neergelegd. Ik ruim dat altijd op.
-
mijn kat krijgt iedere dag 2 kuikentjes als onbijt.
verder alles wat vers is, varierend van hart kip rund geit lever nier vis pens, net wat ik in huis heb.
de honden eten ook uitsluitend vers.
verder alles wat vers is, varierend van hart kip rund geit lever nier vis pens, net wat ik in huis heb.
de honden eten ook uitsluitend vers.
Vroeger kregen onze katten ook kuikentjes, maar dat stopte toen we verhuisden naar een huis met vloerbedekking ipv vinyl in de keuken. De dame en heer sleepten de beestjes namelijk nogal eens van het bordje af, en lieten het bloed vrolijk rondspatten bij het verorberen... houd daar ook rekening mee als je je jagers te eten geeft!
De kat die mijn ouders nu hebben blieft trouwens alleen maar brokjes. Voor blikvoer en hart en ook voor worst en verse vlees of vis, die bij een barbecue of gourmet nog weleens hun weg naar beneden vonden bij haar voorgangers, haalt zij haar neus op! Ze zal ook niets van het aanrecht jatten, ze maalt er niet om!
De kat die mijn ouders nu hebben blieft trouwens alleen maar brokjes. Voor blikvoer en hart en ook voor worst en verse vlees of vis, die bij een barbecue of gourmet nog weleens hun weg naar beneden vonden bij haar voorgangers, haalt zij haar neus op! Ze zal ook niets van het aanrecht jatten, ze maalt er niet om!