LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frolic hondebrokken

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: Frolic hondebrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Zo zie je maar weer,goede raad is nooit weg.
Als je ergens niet veel van weet is het fijn om van kenners goed advies te krijgen.
Veel plezier verder met Mokwai.

Groetjes,

Tamar

Marianna

Ongelezen bericht door Marianna »

Gast gasten moeten zich nu ook inloggen om te kunnen reageren :D Wel prettig dat er nu geen anonieme aanvallen meer mogelijk zijn.

Geef je Mokwai een knuffels namens mij?

Groetjes,
Marianna

Mokwai

Ongelezen bericht door Mokwai »

ja echt beter, want al die onzin van sommige gasten... nu kun je ze tenminste aanspreken...
ik zal mokwai een dikke knuffel geven, maar hij ligt nu lekker te slapen.
bedankt voor alles

Marianna

Graag gedaan :D

Tis plots wel superstil op het forum :?

Groetjes,
Marianna

Mokwai

ja het is zeker rustig o pde forums hiero.....
durven ze niet meer hun mening te geven???
Jammer hoor...
Net nu ik graag wilde weten wat te doen als je hond een sok of iets heeft opgegeten.
ik heb al de da gebeld hoor, maar was benieuwd wat de gasten voor goeie tips zouden hebben hahahahaha
Maar goed, hi heeft wel echt een sok opgegeten, nu maar hopen dat ie er vanzelf uitkomt...

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

niemand kan je hond vanachter zijn computer beoordelen
daarom is het niet juist om zomaar al dat advies op te volgen
er zijn echter ook ''gasten'' geweest die met je meeleefde en met de goede bedoelingen en beste wil hun tips/advies hebben gegeven

Mokwai

Ow, maar ik heb ook nooit iets verkeerds gezegd over die gasten hoor :)
Daarover heb ik alleen goeie dingen gezegd, en hun hebben me zeker goede tips en adviezen gegeven.
Mar ik was nu wel heel benieuwd met wat voor suggesties die andere gasten zouden komen, omdat het zoiets doms is.... :roll:
Maar wel heel erg vervelend voor mijn pupje

Marianna

Mijn vorige hond at als pup de knopen van mijn kleding en de slopen van de kussens, van sokken tot ondergoed, schoenen en het zeil in de keuken, niets was veilig. Alles is er altijd gewoon weer uitgekomen.
Alleen met elastiekjes moet je supervoorzichtig zijn die gaan kronkelen in de darmen en kunnen afsluiting veroorzaken.

Groetjes,
Marianna

Marianna

Klopt Bitchy maar toch zitten er vaak best goede en bruikbare tips bij. Alleen nooit zelf gaan dokteren zonder eigen ervaring en overleg met een dierenarts (hoewel daar ook kwakzalvers bij voorkomen).

Groetjes,
Marianna

Mokwai

Hey Marianna, zo te horen heb je ook wel verstand van honden, ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel je er zelf gehad hebt, of nog hebt.
Mijn pup begint nu echt met streken uit te halen, wel heel schattig om te zien, maar je komt af en toe in een ravage thuis.
Hij moet toch leren om ook even alleen in de huiskamer te zijn....
Zoals gisteren dus ook, ik moest werken en liet hem in de woonkamer....
Nu blijkt dus dat hij op de bank kan springen, heeft ie waarschijnlijk net zo lang geoefend toen ik niet thuis was...
Nu mjn vraag,,,wat is de snelste manier om hem dit af te leren :?: :?: :?:
Want ik kan nu dus al niks meer op de bank laten staan, als ik even snel de kamer uit moet.....

Gast

De snelste manier,is volgens mij toch consequent blijven,wat niet mag,mag niet.
Hem goed in de gaten houden,d.w.z.ga zogenaamd de kamer uit maar houdt hem in de gaten,wat hij aan het doen is,zodra hij op de bank springt,hem gelijk corrigeren,het is even volhouden want ze hebben een lange adem wat dat betreft.
En je kan misschien je pup in een bench doen als je weg bent,zodat je hem kan corrigeren als je thuis bent ,maar dan wel in de gaten houden want achteraf corrigeren heeft geen enkele nut.
Het geeft een hoop werk maar als hij eenmaal weet wat wel en niet mag
dan heb je ook een hond die weet wie de baas is en wat heel belangrijk is:hij zal dan ook overal welkom zijn. :D
Ik zou je ook willen aanraden om t.z.t.een gehoorzaamheidscursus met hem te gaan doen.
Een puppycursus vind ik persoonlijk niet veel te betekenen hebben,maar als hij zo'n maand of 9 is dan werkt het wel goed,heb ik ook gedaan met mijn hond en ook op advies van de hondeninstructeur.
Die traint al jaren en jaren alleen maar bouviers en dat zijn behoorlijke eigenwijze en langzaamlerende honden.

Groetjes,

Tamar

Mokwai

Hoi Tamar, dank je wel voor je reactie.
Maar ik wil m`n hond niet een halve dag in een bench hebben zitten...
Normaal gesproken doe ik hem in de gang, waar hij genoeg ruimte heeft om lekker te rennen en spelen, maar ik wil hem straks zover hebben dat hij lekker in de huiskamer kan liggen zonder toezicht.
Ik heb hem achteracf ook niet gestraft ofzo hoor, want dat heet toch geen nut, hij krijgt alleen straf als hij het doet waar ik bij ben...
Maar goed, hij weet nog maar net een dag dat hij kan springen, dus ik zal heel consequent inderdaad moeten blijven.

Marianna

LOLOLOL

Mokwai, jij weet pas een dag dat hij op de bank kan springen :roll:

Mijn ouders hadden altijd wel honden en katten en ik ben dus met dieren opgegroeid. Ik heb zelf nu mijn derde hond, een herplaatste Rottweiler teef.Als leergierig nieuwsgierig mens heb ik me wel verdiept in opvoeden en verzorgen van honden al heb ik meer ervaring met katten.

Als je de hond in de kamer wil laten, dan zal het diertje zeker als jij niet in de buurt bent de bank als zijn plek gaan innemen. Normaal is dat jouw plaats en jij bent de hoogste in rang, de hond streeft ernaar op te klimmen in rang en als jij de alfa niet thuis bent is hij/zij de hoogste en zal de beste slaapplaats innemen om die weer (onder steeds meer protest) af te staan aan jouw als je weer thuiskomt.

Een bench kan een geweldig hulpmiddel zijn bij de opvoeding en tegelijk voor de hond een veilig hol waarin hij zich kan terugtrekken en veilig voelen. In de bench mag de hond ook nooit gestraft of gecorrigeerd worden omdat het zijn plekje is.
Ook als er (kleine) kinderen in huis wonen of op bezoek komen, kan de bench een uitkomst zijn om de pup de rust te geven die hij nodig heeft om op te groeien tot fijne gezonde makker.
Een hondencursus is inderdaad aan te bevelen omdat je bij een goede hondenschool zelf veel kunt bijleren over de aanpak en opvoeding van de hond.
Nu is de pup nog klein en leert van alles wat hij onderneemt, jij moet lachen om de dingen die het diertje uithaalt. :D Toch is het nu al nodig om na te denken bij ieder dingetje dat de pup doet en meteen af te leren wat je niet van je hond wil als het eenmaal een volwassen dier is. Voor het dier is het onbegrijpelijk als het nu wel met de sok mag spelen, die kapot bijten en opvreten en dat plots niet meer mag als ie groot is.
Zoals Tamar zegt is nu consequent zijn de basis voor een fijne mens/hond relatie.

Groetjes,
Marianna

Mokwai

Dank je wel.
Ik zal veel geduld moeten hebben dus bi jhet afleren van het bankzitten.
Dat wil ik echt niet hebben, anders kan je ook niet op visite met hem want dan gaat hij daar ook op de bank.
Ik heb nu z`n bench alweer in de kamer gezet, en als hij niet op de bank mag, gaat hij vanzelf in de bench :)
Dat ziet hij dus wel echt als zijn veilige hoekje.

Marianna

Youre Welcome :D

Vaak wordt de bench als straf gezien door ons mensen, terwijl de hond het juist ervaart als een veilig hol. Wilde honden graven een hol of nemen een hol in beslag dat al bestaat en zoeken zo beschutting en veiligheid. De opvoeding van een pup is minstens zo intensief als een kind opvoeden en vergt heel veel geduld en geduld en geduld :shock:

Mijn hond mag ook niet op de bank, op stoelen en bed, ze heeft haar eigen plaats :)

Groetjes,
Marianna

Mokwai

Hey hoi,

Een pup opvoeden is inderdaad heel erg intensief en je moet inderdaad veeel geduld hebben, best moeilijk af en toe, maar ook een goede leer voor jezelf.
Over de bench,,,,die gebruik ik niet als strafhok, 1 van de weinige dus die dat niet doet...
Normaal gesproken heb ik die alleen maar in de auto staan, omdat hij natuurlijk niet los kan in de auto.
Maar ik vind het nu wel heel makkelijk, als de hond weer eens superdruk is, dan moet hij even in z`n hokje.
Niet als straf hoor, wnat ik wordt er verder niet boos om dat hij zo druk is, zo is hij nu eenmaal, beetje adhd :lol:
Maar hij vindt het zelf ook wel fijn om dan even in z`n hokje te liggen, om uit te rusten.

Gast

Hoi Mokwai,

Valt niet mee he,een pup opvoeden :?:
Maar zoals Marianna al zei het zijn net kleine kinderen.
En de bench dient ook niet voor straf,maar inderdaad voor een terugtrekplekje voor je hond en voor je eigen gemoedsrust als je er niet bent.
Maar als hij in de gang geen kwaad kan,dan is dit ook een oplossing als je er niet bent.
Hij heeft dan ook inderdaad wat meer bewegingsvrijheid.
Ik weet niet hoe oud je pup is,maar geloof me als hij zo'n 9 maanden is,zou ik echt een cursus gaan doen.
Dit is leerzaam voor je hond en voor jou,en het is ontzettend leuk om te doen[ook wel een beetje vermoeiend hoor]maar als je dan een tijdje op cursus zit en ziet wat hij dan allemaal geleerd heeft kan je alleen maar trots zijn zowel op je hond als op jezelf.
En blijf consequent,want hij moet weten wie er de baas is en blijft.

Groetjes,

Tamar

Mokwai

Hey Tamar,

Mokwai is vandaag precies 20 weken...!
Dus nog even en dan alweer een half jaar oud.
En ik denk dat ik inderdaad dan maar op een cursus moet met hem, daar kan hij veel leren, mar zal voor mij ook wel goed zijn en gezellig natuurlijk.
Maar ik moet wel zeggen, dat hij ondertussen ook al goed luistert, terwijl bijna iedereen het advies gaf om op puppycursus te gaan.
Wat dus niet nodig is blijkbaar.
Gelukkig is hij heel erg leergierig dus zal hij het ook super vinden op zo`n cursus.
Dus als iemand een goede hondeschool kent in Gelderland???

Gast

Hoi Mokwai,

Een goeie hondenschool uit jouw provincie ken ik helaas niet,maar je zou in je eigen omgeving aan hondeneigenaren kunnen vragen wat hun eigen ervaring is mits ze natuurlijk een h.cursus gevolgd hebben.
Je zal misschien op internet ook wel iets kunnen vinden.
Je hebt verschillende h.scholen,de een traint alleen met een slipketting,en de ander traint weer met lekkers.
Met een kleine lekkere beloning geven als de hond iets goed doet heeft echter mijn voorkeur,maar dat wil niet zeggen dat je hond geen slipketting om moet,want dat heb je nodig als hij echt niet luistert waardoor je hem een enkele keer toch flink moet corrigeren.
Lijkt misschien zielig maar dat is het niet hoor,hij behoort tenslotte alleen voor jou aandacht te hebben en voor niemand anders,pas dan krijg je een fijne en goed luisterende hond.
Ik heb het meegemaakt dat de cursus mijn hond zelfs gered heeft.
Hij zag iets waar hij naar toe wilde rennen,maar veel te gevaarlijk[verkeer]en toen ik hem het commando af gaf ging hij liggen en zo voorkwam ik erger.
Maar goed dat wil niet zeggen dat het altijd lukt hoor,want soms luistert hij nog wel eens niet,maar als ik dan even ga oefenen met wat lekkers wat ik altijd bij me heb,nou dan moet je eens zien hoe goed hij dan ineens luistert[een wondermiddel].
Ik hoop ,maar dat zal best wel dat je een goeie school vindt.

Groetjes,

Tamar
Laatst gewijzigd door Gast op 17 jun 2005 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten