LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gewijzigde samenstelling Hill's hondenvoer!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Kat1984

Gewijzigde samenstelling Hill's hondenvoer!

Ongelezen bericht door Kat1984 »

Onze hond is allergisch voor tarwe. Wij voeren vers vlees zonder tarwe en als beloningsbrokjes gebruiken we al van pup af aan Hill's Canine Adult Lam en Rijst. Beloningssnoepjes bevatten namelijk bijna altijd tarwe en deze brokken niet.
Als bij toeval, nadat we hebben lopen tobben en zoeken met onze hond, omdat ze toch weer gezondheidsklachten kreeg (wilde niet meer eten), kwam ik erachter dat de samenstelling van deze brok is gewijzigd: er zit nu wel tarwe in! Zonder duidelijke vermelding hiervan op de verpakking, website van Hill's en Zooplus.
Op de website van zowel Hill's (Hillspet.nl) en van de verkopende partij, Zooplus.nl, staat deze samenstelling niet. Bij Zooplus staat zelfs expliciet vermeld dat hier geen tarwe e.d. in zit, ter voorkoming van allergische reacties!
Na heel veel mailcontact en telefonisch contact is gebleken dat Hill's de samenstelling heeft gewijzigd, zonder het hoofdkantoor daarvan op de hoogte te stellen. Hierdoor is het nooit gewijzigd op de websites, maar er staat ook geen waarschuwing op de verpakking. Want wie leest nu elke keer na aankoop de kleine lettertjes van de samenstelling door? Het is in ieder geval al sinds januari dit jaar dat er tarwe in zit, maar ze konden me niet vertellen wanneer de samenstelling precies is gewijzigd.
Echter, na het laatste contact, op 15 mei jl., is nog steeds niets gewijzigd op de websites!
Ik hoop maar dat er niet nog veel meer honden last van hebben gekregen...

ciske

Re: Gewijzigde samenstelling Hill's hondenvoer!

Ongelezen bericht door ciske »

Want wie leest nu elke keer na aankoop de kleine lettertjes van de samenstelling door?[
Blijkt toch nodig te zijn. Hoop dat je hond nu weer in orde is.

Gesloten