LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goed kattenvoer????

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
reintje vitesse

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Royal canin wordt door mijn dieren ziektekosten verzekering aanbevolen.

@BonBon,

Ja en Jantje Smit zegt dat we bij C & A moeten kopen en Maurice de Hond heeft weer een ander verhaal. Geloof jij ook nog in sprookjes :roll: :roll:

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Mijn kat eet brokken van Prins. Hij doet het er prima op. Hij is ruim 15 jaar en zo gezond als een vis :wink:

floyd

Ongelezen bericht door floyd »

Is er ook iemand die ervaring heeft met Purina one brokken? Deze zijn te verkrijgen in de supermarkt. Ik denk er nl aan om over te stappen.
Overigens kreeg de kat van mijn ouders altijd aldi voer en die is 21 jaar geworden.

Soraya

Ongelezen bericht door Soraya »

Kijk eens naar de ingredientenlijst.
Een kat heeft geen suiker, zouten en granen nodig in zijn voeding. Dit zorgt ervoor dat er eerder problemen kunnen ontstaan.

reintje vitesse

En mag ik eens vragen vanuit welke functie jij ons deze kennis/wetenschap doet toekomen ?

Soraya

Ik ben gewoon een kattenliefhebster, die heel sporadisch een nestje fokt, met een kat van 9 jaar die allergisch is voor bepaalde voedingsstoffen en hierdoor 1,5 jaar me hebt verdiept in voeding, voordat ik een voeding vond waarbij het dier het goed op doet. Dus ik vermoed dat ik aardig wat kennis heb.
Maar dat wist je toch allang, aangezien ik al behoorlijk lang op het forum te vinden ben.
En voordat ik een opmerking naar mijn hoofd geslingerd krijg, in de standaard voeding zitten ook zouten bijvoorbeeld, maar natuurlijke en geen toegevoegde, en hier gaat het om.

reintje vitesse

een kat van 9 jaar die allergisch is voor bepaalde voedingsstoffen en hierdoor 1,5 jaar me hebt verdiept in voeding, voordat ik een voeding vond waarbij het dier het goed op doet. Dus ik vermoed dat ik aardig wat kennis heb.
Wat deze kat betreft wel maar om het nou direct dan ook maar als algemene wetenschap te stellen gaat met iets te ver.

Soraya

Ik zeg ook niet dat het wetenschap is, dat maak jij ervan, niet ik.
Maar ga anders eens op kattenplaza lezen, is ook voor jou erg leerzaam omdat je een dierenwinkel hebt.

reintje vitesse

Een kat heeft geen suiker, zouten en granen nodig in zijn voeding. Dit zorgt ervoor dat er eerder problemen kunnen ontstaan.
Hoe je noem je dat dan :roll: :roll:

Soraya

knap dat dit direct onder wetenschap valt.
Maar even heel nuchter gedacht, van meer suiker dan je nodig hebt, wordt je dik, lusteloos en krijg je suiker,
Van zout, worden de nieren en het hart extra belast, met alle gevolgend vandien.
granen: niet alle granen komen in de magen van prooien voor, en zijn dus niet te verteren voor de kat, dit leidt weer tot problemen.
Even heel nuchter, welke ook gewoon voor een mens geldt.
Ga maar eens je verdiepen hierin op de site die ik doorgaf. zal je verbaast doen staan wat je er kan leren

floyd

Ongelezen bericht door floyd »

MMMM. ik ben van purina toch maar weer overgegaan op royal canin. Binnen een week merkte ik dat mijn katten veel meer vacht loslieten dan met RC.
Ze krijgen nu weer RC en runderhart. :D

solleila

Ongelezen bericht door solleila »

Goed kattenvoer is vers. Ik koop tegenwoordig carnibest.
Mijn kat kreeg ook IAMS en kijk hoe ze er hierna uitzag.

Afbeelding

En het jeukte arme kat.

Kreeg eerst ATOPICA dat is echt een heftig middel en mag helemaal niet gegeven worden aan katten. Ben toen naar een alternatieve arts gegaan waar ze homeopatisch middelen kreeg o.a een wondcreme en wat kruiden. Daar ging het een stuk beter mee.

Ze heeft er nog steeds last van,maar het wordt gelukkig minder.

Af en toe geef ik er verse vis of verse kip,biefstuk of kalkoen.
Het was echt moeilijk omdat mijn kat 12.5 jaar oud is en dus niet gewend is.

Als je brokjes koopt,koop dan zonder granen en suiker. Dat zijn voedingstoffen wat een kat helemaal niet kan hebben.

ieniepienie

Ongelezen bericht door ieniepienie »

Ik geef mijn kat ook Carocat en het bevalt heel goed :)

olle griese

Ongelezen bericht door olle griese »

Wij hebben een cattery en bij ons is prijs/kwaliteit erg belangrijk, omdat er nogal wat bekjes gevoed moeten worden.
Ook keken we verder.
Hoeveel ontlasting is er, want een zak goeie kattebakvulling (kleikorrels) kost ook ruim 10 euro en daar gaan ook 2 per week van door.
Wij gebruiken 2 soorten royal canin.
1 keer per dag krijgen onze katten ook nog eens carnibest.
Deze combinatie bevalt ons erg goed.
De katten zijn in topconditie en er is (relatief) weinig poep.
Maar wij hebben maar 1 ras, dus misscien dat een ander ras beter reageert op een ander (top) merk.
Het is in ieder geval niet verstandig een merk te geven wat je bij de supermarkt kan kopen.
Hier eten ze (veel) meer van , dus meer poep, en om nog maar te zwijgen van de belasting van de darmen en nieren.

Sundahli

Ongelezen bericht door Sundahli »

Hoi Allen,

ik fok honden en katten, het is gewoon heel moeilijk te zeggen wat goed voor je dieren is. De 1 lust dit en de andere dat weer niet. Daar mijn honden gek zijn op vers vlees zijn mijn katten het weer niet.

Ik probeer met voer zoveel mogelijk de natuur na te bootsen, een wolf eet in de natuur immers geen bietenpulp of graansoorten. Hierdoor stuitte ik op een voermerk wat voor een ieder hier onbekend zal klinken.

Dogloversgold en Catloversgold (http://www.dogloversgold.eu), dit voer is bedacht door een Nederlander die vond dat we met voer dichter bij de natuur moesten zitten. Wat mij hierbij aansprak was dat merk geen pup-junior-adult-senior lijnen bevat en ook niet speciaal voor rasdieren (belachelijk gewoon, pure commercie !)

Ik voer droogvoer en vers voer (carnibest en kivo-petfood), namelijk 4 dagen brok en 3 dagen vers vlees en met deze combinatie hou ik mijn dieren in een uitstekend balans.

Het gaat erom dat je moet kijken waar je dieren het goed op doet, en daar is tijd voor nodig om een merk de kans te geven.

Zelf raad ik me pupkopers de puppen het 1e halfjaar tot een jaar vers vlees te geven om een goede opbouw te geven en dat moet wel met een compleet voer als carnibest-ahv-kivopetfood-bibi (deze zijn goed compleet). Indien men dat niet wil of lastig vind, dan adviseer ik een goede brok. Het is wel zo dat het kan voorkomen dat de puppen bij de fokker wel goed eten en in hun nieuwe omgeving dat niet willen. Dat heeft te maken met voerconcurrentie, de een wil dan totaal iets anders en de andere eet lekker door met wat hij/zij gewend was.

Ik wens iedereen succes en laten we iedereen in hun eigen waarden laten met wat men geeft :lol: .

Yvette de Vries, Kennel Tushen
http://www.tushen.nl

sofie79

Ongelezen bericht door sofie79 »

Er zijn zoveel merken... het beste kan je volgens mij naar de ingrediënten kijken, bv het of ze alle noodzakelijke vitaminen bevatten ed.
De consumenten bond heeft daar vorig jaar nog over geschreven...

maar ander ding voor alle dierenliefhebbers; IS DE VOEDING PROEFDIER VRIJ??
want ookal klinkt het niet verkeerd om diervoerder te proeven die dieren hebben geen baasje , huis aandacht enz...op proefdiervrij .nl kan je kijken of jouw merk diervriendelijk is.

Soraya

Heel leuk met proefdiervrij, maar je vergeet ook dat alles ooit wel op dieren is getest. Ook de merken die nu zogenaamd proefdiervrij zouden zijn. In het begin is het er wel op getest.

Nena-55

Ongelezen bericht door Nena-55 »

hai had een kat gehaald uit asiel !
kreeg voeding mee van Prins adult care ! (Lila/Blauwachtige zakken)
voor mijn kat prima voer tevens voor goede ontlasting ! en werkend voor nieren vacht etc. ! sinds kort meng ik het met Carocat dus een mix van twee goede voedingen ! me kater is slim eerst de Carocat eruit pikken dan verder met Prins maar eet alles op ! Nu een kitten erbij met Prins kittenbrokjes waarna ze als ze ouder is vanzelf over gaat met de volwassen kater op Prins en Carocat! volgens de dierenarts zien ze er prima uit! en Vlooimiddel normaal altijd frontline gebrukt maar vanuit Asiel kreeg ik Stronghold mee perfect is tevens ontworm oormijt teken etc !
dus hoef ik niet apart ontworm kuurtjes te hebben! dit is mijn ervaring met Prins Carocat en Stronghold vlooienmiddel !
mvg Nena...

Nena-55

Ongelezen bericht door Nena-55 »

zeefje schreef:Hallo,

Over een paar weken mogen wij eindelijk twee kittens ophalen. Ze krijgen daar op het moment Carocat te eten. Ik weet dat Hills erg goed voer is maar wat is een goedkoper en bijna net zo goed alternatief? Bij de dierenspeciaalzaak raadde ze me Prins Petfoods aan, en dit lijkt mij inderdaad ook een goede voeding.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk???

ik gebruik twee soorten brokjes Prins en Carocat door elkaar gemengd bevalt prima! en Stronghold als vlooimiddel tevens voor oormijt teken en ontworming dus 3 in 1 perfect middel !

Soraya

Blijf niet altijd dezelfde merken vlooienmiddel geven, zo worden vlooien er sneller resistent voor. Maar wissel gewoon af, met middelen van de dierenarts.

Gesloten