Jaja, ik heb maar 1 vraagje; waarom hebben jullie een hond genomen Mollie
Ik heb het meeste ( behalve over die achterlijke harde trainingen ) doorgelezen.
Goed, Mollie en ( familie ? ) willen een hond .
Wat voor een hond; choco labje omdat ..... of kruizing ( als het er maar op lijkt ) waarom, omdat je dat een mooie hond vind of vanwege het karakter van een lab ?
Elke hond ( maakt niet uit van welk ras ) is uniek, rassen geven vaak aan, hoe de hond er uit gaat zien, en wat voor een karakter de hond ONGEVEER heeft ( energieke hond, honden die graag werken voor de baas, eigenzinnig, etc etc etc ). Maar waar veel mensen zich in vergissen is dat elke hond zijn eigen karakter heeft.
In een nest van ( in dit geval labje ) heb je altijd een dominante, en onderdanige pupjes, en een stel dat er tussen in zit, met andere worden elke hond is dus UNIEK ( mee eens ) ?
Ze willen een wat oudere hond ( waarom ) niet dat ik het afkeur hoor, maar is de keuze op een wat oudere hond gevallen omdat je dan minder werk hebt ?
Mocht dit zo zijn, is dit een stomme gedachtenis geweest, want elke hond, jong of oud, gaat bij zijn nieuwe baas testen tot hoever hij kan gaan !
Goed komen we bij de broodfokkers.
Ik geloof dat ( zelfs kinderen ) wel weten waar de asielen te vinden zijn, sla de goudengids eens open !
Je dacht dat het een kennel
![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
was die herplaatst.
Voordat we ons hondje hebben gekocht, heb ik me heel goed geinformeerd ( bv via internet, plaatselijke asiel, rasverenigingen etc ) over honden, waar kan ik ( naar mijn mening ) het beste ons hondje vandaag halen ( eerst goed nadenken wat voor een hond je wilt, wat je verwachtigen zijn ).
Als je enigsinds de moeite had genomen, was je er al snel erachter gekomen, hoe het allemaal in elkaar zit daar.
En buiten dat, je laat je geen hond aanpraten, en binnen 20 minuten met hond wegrijden.
Nee !!! het is dus andersom, in ons geval, zijn wij helemaal uitgehoord, zij stellen vragen over waarom en wat de verwachtingen zijn !
De fokker, het asiel ( daar moet je ook immers vragen beantwoorden ), stichtingen die aan herplaatsingen doen, stellen jou de vragen, geven duidelijke uitleg, hoe de hond is naar mensen, kinderen, andere honden, katten etc.
Goed, hier kan je nu niets meer aan veranderen, jullie hebben nu een "moeilijke" hond, die veel begeleiding nodig heeft.
Je zegt dat je een goede band hebt met de hond, jullie begrijpen elkaar prima .....toch ?
Of de band is weer sterker gewoorden ?
Ik zet daar mijn vraagtekens bij !
Tuurlijk, de hond kan het altijd slechter treffen, daar gaat het niet om, Maar jij of jullie willen een hond, jij bent degene die er dan ook voor moet zorgen dat de hond een zo'n prettig mogelijk leven krijgt....toch ?
Mijn vraagtekens bij jullie band, heel simpel, je hebt als ik het zo goed lees een moeilijke energieke hond, die jullie de halve dag opsluiten in een bench ( toch ?, corrigeer me maar als ik het fout heb ) omdat de hond anders alles sloopt.
Waarom sloopt de hond, verveling, misschien ?
Zou het niet beter zijn om bij een "moeilijke" hond, veel thuis te zijn, hem veel begeleiding geven, zijn hoofdje bezig houden dmv spelletjes, en veel met hem te wandelen.
Hem leren alleen te zijn ( dit rustig opbouwen ) leren dat hij ook zichzelf kan vermaken dmv botjes, kongen, geef hem een bot met echt vlees ( wel even eerst jezelf hierover goed informeren voordat je de fout ingaat ).
Ik ben erg voor positieve training, de meeste honden hebben een will to please, de 1 wat sterker als de ander.
Tuurlijk zijn er honden die wat strakker gehouden moeten worden, omdat dit dominante honden zijn, maar elke hond wil graag dat zijn baasje aandacht aan hem besteed.
Misschien is het een optie om eens naar een gedrags therapeut te gaan ?
Deze mensen hebben er vele malen meer verstand van, kunnen zien waar de oorzaak ligt, waarom doet de hond wat ie doet, als je die vraag hebt beantwoord ben je een heel stuk verder !