LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hond na bijtincidenten opnieuw aangeboden door asiel
-
Hond na bijtincidenten opnieuw aangeboden door asiel
Een maand of 4 geleden hebben wij een hond ter adoptie genomen van een pension/asiel. Er werd ons toen verteld dat de hond heel goed met kinderen op kon schieten en dat het echt een schat van een hond was. Wel was hij wat waaks richting zijn eten. De vorige eigenaresse was door hem gebeten. De reden van het afstaan was echter de scheiding van de eigenaren, werd ons verteld.
Wij hadden besloten om de hond toch te nemen. De waaksheid richting zijn eten, hielden wij voor lief. Gewoon de bak op de grond en er niet meer aankomen tot hij leeg was. Nadat de hond 4 maanden bij ons was, hebben wij dat waakzame er helemaal uit gekregen. We konden de voerbak gewoon wegtrekken, ook al zat er nog eten in. Geen enkele keer werd er gegromd of wat dan ook.
Maar na deze 4 maanden ging het mis. Zonder enige aanleiding heeft de hond mij gebeten binnenshuis, waardoor ik een flink gat in mijn lip had. In eerste instantie dachten we dat het een oorzaak had, maar we hebben geen oorzaak voor het bijten kunnen ontdekken. Een week later is mijn broer ook zonder enige aanleiding gebeten. Bij hem was het echter wat erger. Hij moest naar het ziekenhuis om mijn wang en kin te laten hechten.
Hierna hebben we besloten dat we deze hond niet meer wilden hebben. Hij was niet meer te vertrouwen en zijn gedrag leek veranderd te zijn. Nadat hij mijn broer had aangevallen, wilde hij opnieuw uithalen. Het asiel/pension heeft hem teruggenomen (aangezien de hond geadopteerd was). Zij zouden met een honden trainer en gedragsdeskundige het gedrag van de hond gaan bekijken, om te kijken of er een oorzaak voor het bijten gevonden kon worden. Nu zijn we een week verder en wordt deze hond opnieuw ter adoptie aangeboden op internet. Zowel op marktplaats als op de website van hunzelf staat de hond aangeboden. Ze hebben het tekstje nu wel iets aangepast dat de hond niet bij kleine kinderen geplaatst mag worden, vanwege zijn dominante karakter. En dat terwijl de hond bij ons helemaal niet dominant was, maar wel uithaalde naar 2 volwassenen!
Wij zijn echter ontzettend bang dat deze hond opnieuw iemand zal bijten. Hij had de eigenaresse voor ons al gebeten, en bij ons thuis zowel mij als mijn broer. De kans achten wij vrij groot dat de hond bij een 3e eigenaar opnieuw zal bijten. Bij de advertenties wordt niks vermeld dat deze hond al 3x heeft gebeten.
Mag een asiel/pension een hond nog wel opnieuw ter adoptie aanbieden als deze al 3x heeft gebeten? En moeten wij als vorige eigenaren melding maken van deze bijtincidenten? Wij vragen ons af hoe erg mis het moet gaan, voordat die hond niet meer ter adoptie aangeboden wordt.
Wij hadden besloten om de hond toch te nemen. De waaksheid richting zijn eten, hielden wij voor lief. Gewoon de bak op de grond en er niet meer aankomen tot hij leeg was. Nadat de hond 4 maanden bij ons was, hebben wij dat waakzame er helemaal uit gekregen. We konden de voerbak gewoon wegtrekken, ook al zat er nog eten in. Geen enkele keer werd er gegromd of wat dan ook.
Maar na deze 4 maanden ging het mis. Zonder enige aanleiding heeft de hond mij gebeten binnenshuis, waardoor ik een flink gat in mijn lip had. In eerste instantie dachten we dat het een oorzaak had, maar we hebben geen oorzaak voor het bijten kunnen ontdekken. Een week later is mijn broer ook zonder enige aanleiding gebeten. Bij hem was het echter wat erger. Hij moest naar het ziekenhuis om mijn wang en kin te laten hechten.
Hierna hebben we besloten dat we deze hond niet meer wilden hebben. Hij was niet meer te vertrouwen en zijn gedrag leek veranderd te zijn. Nadat hij mijn broer had aangevallen, wilde hij opnieuw uithalen. Het asiel/pension heeft hem teruggenomen (aangezien de hond geadopteerd was). Zij zouden met een honden trainer en gedragsdeskundige het gedrag van de hond gaan bekijken, om te kijken of er een oorzaak voor het bijten gevonden kon worden. Nu zijn we een week verder en wordt deze hond opnieuw ter adoptie aangeboden op internet. Zowel op marktplaats als op de website van hunzelf staat de hond aangeboden. Ze hebben het tekstje nu wel iets aangepast dat de hond niet bij kleine kinderen geplaatst mag worden, vanwege zijn dominante karakter. En dat terwijl de hond bij ons helemaal niet dominant was, maar wel uithaalde naar 2 volwassenen!
Wij zijn echter ontzettend bang dat deze hond opnieuw iemand zal bijten. Hij had de eigenaresse voor ons al gebeten, en bij ons thuis zowel mij als mijn broer. De kans achten wij vrij groot dat de hond bij een 3e eigenaar opnieuw zal bijten. Bij de advertenties wordt niks vermeld dat deze hond al 3x heeft gebeten.
Mag een asiel/pension een hond nog wel opnieuw ter adoptie aanbieden als deze al 3x heeft gebeten? En moeten wij als vorige eigenaren melding maken van deze bijtincidenten? Wij vragen ons af hoe erg mis het moet gaan, voordat die hond niet meer ter adoptie aangeboden wordt.
Re: Hond na bijtincidenten opnieuw aangeboden door asiel
Ja dat mag, alleen moeten ze er wel bij vermelden dat de hond bijt.Mag een asiel/pension een hond nog wel opnieuw ter adoptie aanbieden als deze al 3x heeft gebeten
Waarom heb je de hond niet laten onderzoeken? zou kennen zijn dat er iets mis is in zijn/haar kop en dat daar de reactie van bijten door kwam.
Ik begrijp wel dat je de hond niet meer wilde hebben , maar alsnog als het bekend was waarom, dan zou die misschien of geholpen kennen worden of helaas de spuit.
-
Wij hadden de hond geadopteerd, wat inhoudt dat het pension/asiel in alle tijden eigenaar blijft van de hond, maar wij verder wel gewoon de volledige zorg enzo voor de hond hebben. Wij werden dan ook verplicht om de hond terug naar hun te brengen, wanneer er iets mis zou gaan met de hond. Ook al zou er nu iets mis zijn in de kop van die hond, wij hadden gewoon totaal geen vertrouwen meer in de hond. Wij hebben bij het asiel/pension de situatie uitgelegd en zij zouden de situatie helemaal gaan onderzoeken met hun kenners en deskundigen. Maar je wilt mij niet wijs maken dat je na een week al duidelijk kan zeggen dat die hond niet opnieuw uit zal halen, wanneer hij opnieuw geadopteerd word. Bij ons was het ook 4 maanden lang een super lieve hond, waarbij we dit echt niet aan hadden zien komen.
klopt wat je hier zegt, dat ken gewoon niet.Maar je wilt mij niet wijs maken dat je na een week al duidelijk kan zeggen dat die hond niet opnieuw uit zal halen, wanneer hij opnieuw geadopteerd word.
Ik heb eerlijk gezed geen idee wat je er nog meer aan kan doen, misschien de DB bellen en melding over dit asiel maken, zou jammer zijn als de hond herplaatst wordt en er nog iemand gebeten wordt, moet je niet aan denken toch?
Ik moet ook geen hond die bijt dat zeg ik heel eerlijk, als de mijne zou bijten zonder enige aanleiding ging die er ook uit.
Ik vind het niet oke dat ze de hond weer opnieuw aanbieden aan
mensen.
Is wel erg triest voor de hond maar denk dat er maar weinig baasjes
zijn die op een bijtgrage hond zit te wachten.
Ik zou een mailtje doen richting dierenasiel.
mensen.
Is wel erg triest voor de hond maar denk dat er maar weinig baasjes
zijn die op een bijtgrage hond zit te wachten.
Ik zou een mailtje doen richting dierenasiel.
Als ze aan de hond in het asiel werken en er achter komen wat of hoe het komt , heeft dat dier misschien een kans, maar beste dan op een boerderij.
-
De eigenaren van wie de hond was voordat hij bij ons kwam, woonden op een boerderij. En bij hun was het ook al mis gegaan. Ik ga er dus niet vanuit dat het nu wel goed zou komen als ie op een boerderij terecht zou komenciske schreef:maar beste dan op een boerderij.
CoasterDuck schreef: De eigenaren van wie de hond was voordat hij bij ons kwam, woonden op een boerderij. En bij hun was het ook al mis gegaan. Ik ga er dus niet vanuit dat het nu wel goed zou komen als ie op een boerderij terecht zou komen
tja dan is er maar een oplossing voor dat dier. spuit.
Inderdaad, is helaas niet anders.ciske schreef:
tja dan is er maar een oplossing voor dat dier. spuit.
Lekker makkelijk. Geef die hond maar weer een spuitje! Is het niet bij jullie opgekomen dat het wel vreemd is dat jullie allebei in je gezicht gebeten wordt? Daar kunnen de meeste honden toch niet zomaar bij. Zou dat een aanknopingspunt kunnen zijn?
Een hond die bijt het kan gebeuren , ok niet goed maar altijd wel een verklaring voor te vinden maar een hond die in het gezicht bijt is niet te handhaven en moet gewoon afgemaakt worden .
Winterman schreef:Lekker makkelijk. Geef die hond maar weer een spuitje! Is het niet bij jullie opgekomen dat het wel vreemd is dat jullie allebei in je gezicht gebeten wordt? Daar kunnen de meeste honden toch niet zomaar bij. Zou dat een aanknopingspunt kunnen zijn?
Wat is daar makkelijk aan? Dus mensen moeten eerst verminkt worden? raar standpunt, ik ben toch echt een hondenliefhebber maar bijten is bij mij echt niet aan de orde.
-
Het gaat om een kruising Berner Sennen/Golden Retriever. Volgens ons zat er ook wel wat van een Leonberger in. Een grote hond dus, die met gemak bij je gezicht kan komen.Winterman schreef:Lekker makkelijk. Geef die hond maar weer een spuitje! Is het niet bij jullie opgekomen dat het wel vreemd is dat jullie allebei in je gezicht gebeten wordt? Daar kunnen de meeste honden toch niet zomaar bij. Zou dat een aanknopingspunt kunnen zijn?
Dat zijn dus 3 honden rassen die niet bekend staan om hun agressiviteit.
Ik heb een "echte" Leonberger, maar zelfs die kan niet zomaar bij mijn gezicht komen zonder aanloop en sprong, dus valt die hond jou bewust aan, of hou jij je gezicht voor zijn neus?
Het is heel goed mogelijk dat hij dat als bedreigend ervaart. Hij bijt niet in je handen, dus zo bijtgraag is hij nu ook weer niet.
Ik heb een "echte" Leonberger, maar zelfs die kan niet zomaar bij mijn gezicht komen zonder aanloop en sprong, dus valt die hond jou bewust aan, of hou jij je gezicht voor zijn neus?
Het is heel goed mogelijk dat hij dat als bedreigend ervaart. Hij bijt niet in je handen, dus zo bijtgraag is hij nu ook weer niet.
Een hond heeft niet te bijten, en zo goed zijn niet alle 3 de hondenrassen hoor, golden zijn vaak doorgefokt en al is het geen echte golden dan nog ken er iets niet goed zitten.Het is heel goed mogelijk dat hij dat als bedreigend ervaart. Hij bijt niet in je handen, dus zo bijtgraag is hij nu ook weer niet.
Beste CoasterDuck,
Ik ben het eens met Winterman. Natuurlijk is een hond die bijt volkomen uit den boze, maar ik denk dat zowel jij als je broer iets hebben gedaan wat de hond als bedreigend heeft ervaren. Probeer daar aub eerst eens over na te denken voordat je 'spuitje' roept. Je geeft zelf al aan dat het een superlieve hond was totdat dit gebeurde.
Ben het natuurlijk niet eens met de handelwijze van het asiel. Waarom bel je het asiel niet op en vraag om uitleg?
Ik ben het eens met Winterman. Natuurlijk is een hond die bijt volkomen uit den boze, maar ik denk dat zowel jij als je broer iets hebben gedaan wat de hond als bedreigend heeft ervaren. Probeer daar aub eerst eens over na te denken voordat je 'spuitje' roept. Je geeft zelf al aan dat het een superlieve hond was totdat dit gebeurde.
Ben het natuurlijk niet eens met de handelwijze van het asiel. Waarom bel je het asiel niet op en vraag om uitleg?
En wat hebben 2 personen dan ineens na 4 maanden gedaan?ireneb schreef:Beste CoasterDuck,
Hoe vaak moet er gebeten worden voor de 'oorzaak' gevonden is?
Een hond die bijt is niet normaal. Ook niet al je met je gezicht in de buurt komt. Dit gaat op zeker weer mis. Vind dan ook dat deze hond niet herplaatst moet worden.
Juist, die hond mag dus niet herplaatst worden voordat duidelijk is waarom hij gebeten heeft.
Geen idee wat die 2 personen gedaan hebben. Maar als het 4 maanden lang een superlieve hond is (volgens de eigenaar) dan moet er dus iets behoorlijk mis zijn gegaan. Wellicht onbewust pijn gedaan, laten schrikken of iets dergelijks?
In ieder geval vind ik 'spuitje geven' iets tekort door de bocht.
Geen idee wat die 2 personen gedaan hebben. Maar als het 4 maanden lang een superlieve hond is (volgens de eigenaar) dan moet er dus iets behoorlijk mis zijn gegaan. Wellicht onbewust pijn gedaan, laten schrikken of iets dergelijks?
In ieder geval vind ik 'spuitje geven' iets tekort door de bocht.
Normaliter als een hond schrikt zou ie ook niet moeten bijten.
En toevallig 3x pijn gedaan
En toevallig 3x pijn gedaan