LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] honden ter adoptie vanuit Spanje

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: honden ter adoptie vanuit Spanje

Ongelezen bericht door Gast »

50 euro is niet veel om naar nederland te vliegen, de andere onkosten zijn hoger.

Gast

Zo is het :D

Groeten, Yvonne.

Gast

En dan ben ik nog vergeten te vermelden dat de door ons geplaatste honden allen gecastreed of gesteriliseerd zijn.
Tel uit je winst...

Kortom, er is in geen geval spraken van handel, er moet dik geld bij!
Gelukkig zijn er mensen die inplaats van vanachter hun computer kommentaar geven, manden, dekens enz. inzamelen.
Zodat wij dat weer op de plaats van bestemming kunnen afleveren.
Dit doormiddel van een gesponsorde vrachtwagen :wink:
De diesel en tol zijn deels uit eigen zak en deels door sponsors.
Geweldig toch dat er nog mensen kunnen samenwerken en zo iets goeds kunnen doen??? :wink:

En nee, van kritiek van andere mensen lig ik geen moment wakker :D

Gast

tnx yvonne dat probeer ik dus hele tijd al uit te leggen maar betweters heb je dus overal :wink:

Blando

Ongelezen bericht door Blando »

Het is soms ook best moeilijk uit te leggen...
Het is natuurlijk geen enkel probleem als een ander er een andere mening op na houd, het is alleen zo jammer dat mensen zo weinig respect hebben voor een ander of diens mening.
Persoonlijk haal ik veel voldoening uit het helpen van de honden in Spanje, heb er zelf drie.
Dat neemt niet weg dat ik ook begaan ben met de honden hier in het asiel, lopen er ook drie van hier..
Kortom, zodra ik in de gelegenheid ben iets te doen voor een dier in nood, dan voel ik me een gezegend mens als ik dat kan en mag doen. :wink:
Wat andere mensen daarvan vinden, vind ik niet zo boeiend.
Ga door met het goede werk wat je doet want,

Wanneer je één hond red, maakt dat geen verschil voor de wereld,
maar voor die éne hond maakt het een wereld van verschil!

miafa

Ongelezen bericht door miafa »

boeiend

Blando

Dat dacht ik! :D

PAWS-medewerker

Ongelezen bericht door PAWS-medewerker »

Tja, daar gaan we weer...

De asiels in Nederland zijn overvol, dat is een feit. Toen wij naar het asiel gingen om een hond te adopteren schrokken we toch wel een beetje. De honden die qua raskenmerken goed in ons gezin zouden passen waren zonder uitzondering (in meer of mindere mate) gedragsgestoord. Je stelt vragen zoals "Waarom zit die hond hier al zo lang?" en krijgt dan als antwoord "Tja, hij is niet zo aardig, hè".

Terug bij af dus, totdat we bij Stichting PAWS de hond zagen die we zochten. Het dier was in Spanje uit een rijdende auto gegooid ´omdat ze zwanger was´. Wat een reden... Het is een schat en niet gedragsgestoord!

Inmiddels fungeren we met enige regelmaat als opvanggezin voor buitenlandse honden en kunnen uit ervaring zeggen dat ze dankbaar, liefdevolle gezinsleden zijn.

Het is overigens een misverstand dat er hier sprake is van een vorm van hondenimport. Het grootste deel (meer dan 95%) wordt gewoon in het land van herkomst geplaatst. Een hond kost € 125. Voor dat geld is het dier medisch gecontroleerd, geënt, voorzien van paspoort en getransporteerd. Véél goedkoper dan een dier uit de puppyfabrieken en veel gezonder bovendien.

Gast

voor sosstrays (waar ik honden voor opvang) kost een hond 150 euro. maar ik zie ook vaak een andere staan op marktplaats en die vragen 199 euro ik vraag me wel af waarom hun duurder zijn :?

Gast

Omdat marktplaats een handelsite is.
En de honden in een asiel zijn NIET gedragsgestoord!!

miafa

Ongelezen bericht door miafa »

Er ZIJN honden die zeker niet gedragsgestoord zijn........in het asiel.
Ze zijn er....
blijf positief!
Maar er ZIJn er ok wel!
Maar over deze topic, ik heb liever een hond uit marokko, kan dat?

Denk je niet, dat het "handel" wordt...voor lieve spanjaarden?

En wat doen julie met de zwerfkatjes, die er ook heel veel zijn in zulk soort landen?
zouden de spanjaarden jullie niet gedraggestoord vinden?

Een hart op de goede plaats, dat is zeker, maar ik denk ook een beetje ERG NAIEF

Blando

Wat jij wil! :wink:

Groetjes, Yvonne.

monique s

Ongelezen bericht door monique s »

Naief? waarom?
Moeten we dan maar niets doen en het probleem negeren? NEE we kunnen wel degelijk iets doen, maar dat hebben al diverse mensen middels dit forum proberen uit te leggen. Dus dat ga ik nu niet meer proberen.
En wat kan mij het nou schelen wat die Spanjaarden vinden, die moeten maar eens wat meer respect tonen voor hun huisdieren.

Gast

dat moeten de mensen in nederland net zo goed!

suzanna S

Ongelezen bericht door suzanna S »

Natuurlijk dat geldt ook voor Nederland. Maar daarom kunnen we toch wel verder kijken dan ons eigen land.
In Nederland zijn ook nog veel misstanden, maar hier kun je dat nog melden bij de diereninspectiedienst, deze mogen dan gepaste maatregelen nemen. Denk ook aan de dierenbescherming die zich inzet voor het welzijn van dieren.
Maar dat bestaat in bijvoorbeeld Spanje echt niet hoor. Als het toeristenseizoen afgelopen is gaan de gemeentes massaal over tot het vergiftigen van honden en katten.
Immers als er dierliefhebbende toeristen aanwezig zijn schaadt dat natuurlijk hun imago.
Neem alleen al de Olympische Spelen die onlangs in Griekenland zijn gehouden, misschien heeft u dat in de media gezien. De steden moesten "schoon"zijn. Daar zijn diverse protest-akties geweest vanuit Europa.

Natuurlijk moeten we ook de dieren in Nederlandse asiels niet vergeten en de dierenmishandeling die jammer genoeg ook hier voorkomt.
Maar we mogen ons toch wel inzetten voor dieren elders in de wereld, dat doen we ook voor mensen overal ter wereld.

Gast

we hebben ook allemaal hetzelfde doel voor ogen.

Gast

Zucht, wat een onzin asielhonden gedragsgestoord, of in elk geval een groot deel ervan? Het is nogal wat om de term gedragsgestoord te gebruiken, vaak is het ongewenst gedrag door opvoedingsfouten of gebrek aan opvoeding dat heel prima om te buigen is!
En dan beweert de Puawsmedewerker ook nog dat de honden medisch gecontroleerd zijn, dat zal best maar eerlijk zijn over de toestand van de honden ho maar. Breek me bek niet open over over paws want as ik daar over begin.
Ik heb 3 honden uit nederlandse asielen en het zijn prima honden, luisteren goed, zijn sociaal in omgang met mensen en andre dieren en zaten al god ik weet niet hoe lang in het asiel helemaal verknipt te worden van die naargeestige kleine hokken. Een zat er al bijna een jaar en ja die was "gestoord", kennelstress maar moet je em nou eens zien. Niks mis mee terwijl die ook een spuitje zou gaan krijgen omdat ie met zijn gedrag niet te plaatsen was.

Gast

nou ik vang wel honden op maar ik doe het niet vor paws hoor er zijn meerdere van dat soort instanties?

Blando

Ondanks dat ik me zoveel mogelijk inzet voor de windhonden in Spanje zal ik de laatste zijn die mensen afraad een hond uit een Nederlands asiel te kiezen, integendeel!
Zelf hebben wij hier ook drie asielhonden lopen en ook andere "dumphondjes".
De laatste achtien jaar heb ik mijn leven gedeeld met honden die bij een ander niet meest gewenst waren. Ik kan in alle oprechtheid zeggen dat ik nog nooit teleurgesteld ben in deze honden. Des te meer in mensen...
Het is zo typisch "de mens" om te roepen dat een hond gestoord is!
Dat is immers een stuk gemakkelijker dan je eigen beperking te onderkennen en te zeggen "ik begrijp die hond niet".
Het komt namelijk maar zelden voor dat honden gestoord zijn.

Ik draag iedereen die zich inzet voor een ander levend wezen een warm hart toe.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
Mijn mening in deze is dat echte dierenliefde niet ophoud bij de grens.

Met vriendelijke groet, Yvonne.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Helemaal mee eens.

DIERENHULP/LIEFDE STOPT NIET BIJ DE GRENS

Gesloten