LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hondenbrokken

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Tarja »

nou hij heeft net laminaat gelegd, en dat voor een pup van 5 maanden he :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door ciske »

:lol: super ga meteen halen morgen mijn hond is 5 jaar dus die moet dat ook kunnen :lol:

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Tarja »

ja dat moet kunnen, ze hebben voer voor pups tot bejaarden, dus dat zit wel goed :mrgreen: :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door ciske »

:lol: ook voor half bejaard met 5 is die nog niet bejaard :lol:

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Tarja »

ja die hebben ze ook wel, :mrgreen: :mrgreen: :P

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door ciske »

Tarja schreef:ja die hebben ze ook wel, :mrgreen: :mrgreen: :P
:lol: :lol:

gea2
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2012 10:42

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door gea2 »

Ik voer sinds een paar maanden tummer hondenbrokken en bevalt uitstekend onze hond is van diaree af en stinkt niet meer.

JVerm2020
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2012 11:43

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door JVerm2020 »

Heb met veel interesse dit zitten lezen. Kon door alle verschillende soorten ook niet meer wegwijs worden uit het aanbod. Werd door een kennis gewezen op de site www.poochie.nl Die hebben een wizard gemaakt om te helpen bij het kiezen van hondenvoer: da's pas meedenken :!:

Was er daarna snel uit en laat het maandelijks door ze afleveren via hun abonnementen service: handig :D

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Hond2 »

JVerm2020 schreef:Heb met veel interesse dit zitten lezen. Kon door alle verschillende soorten ook niet meer wegwijs worden uit het aanbod. Werd door een kennis gewezen op de site http://www.poochie.nl Die hebben een wizard gemaakt om te helpen bij het kiezen van hondenvoer: da's pas meedenken :!:

Was er daarna snel uit en laat het maandelijks door ze afleveren via hun abonnementen service: handig :D

Volgens mij verkopen die alleen brokken.Of kijk ik verkeerd?

petra54
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:55

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door petra54 »

@Hond2
Dat zie je idd goed ''beeetje dom'' van ze en die zgn ''wizzert'' is een lachertje :roll:
Maar waar ik zelf ook altijd op let zijn nieuwkomers die met zo,n verdacht blij jubelverhaal als eerste posting binnenkomen :mrgreen:
En JVerm2020 valt m.i. onder ''verdacht van iets andere belangen''. Neefje van de baas oid?
In ieder geval redelijk doorzichtig.

petra54
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:55

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door petra54 »

Onderzoek keuringsdienst van waren:
http://www.dierbewust.nl/voeding/een-in ... rapportage

Maria16
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 apr 2011 18:17

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Maria16 »

In de meeste hondenbrokken zoals Royal Canin,Eukanuba,Prins enz.......
zit maar heel weinig vlees in en veel granen.

Als je voor een goed merk brok met vlees wil gaan voor je hond kun je het beste Acana,Orijen of Taste of the Wild nemen.

Er is onderzoek gedaan naar de brokken en in onderstaand lijstje kun je zien welke merken het beste uit de bus komen.

http://uitgelatenhond.nl/hondenvoer

http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken

mh73

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door mh73 »

Mijn vorige hond kreeg een allergische reactie van een duur merk. We zijn toen overgestapt op het goedkope supermarkt merk en ze is er in goede gezondheid bijna 15 jaar mee geworden (Golden Retriever).

Nu hebben we een Border Collie en daarmee ook begonnen met duur voer. Ze had veel last van diarree. Het dure voer weer vervangen door de goedkope brokken van de Lidl, nu zo'n driekwart jaar geleden, en ze heeft sindsdien nergens last meer van.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Mousy »

Maria16 schreef:In de meeste hondenbrokken zoals Royal Canin,Eukanuba,Prins enz.......
zit maar heel weinig vlees in en veel granen.

Als je voor een goed merk brok met vlees wil gaan voor je hond kun je het beste Acana,Orijen of Taste of the Wild nemen.

Er is onderzoek gedaan naar de brokken en in onderstaand lijstje kun je zien welke merken het beste uit de bus komen.

http://uitgelatenhond.nl/hondenvoer

http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken
Bij jouw site staat pedigree erop....
En wat veel mensen niet weten dat er BHT , BHA en Ethoxyquine inzit , deze conserveringsmiddelen zijn gewoon vergif, het word o.a. als bestrijdingsmiddel gebruikt.
bron: http://www.lifetimepetfood.nl/Chemische.htm
Op de verpakking zal het echter niet staan, daar staat : door de eu toegestane hulpstoffen.
Het zit in de meest gangbare merken , Royal canin, Iams/Eukanuba etc en in supermarkt hondenbrokjes.

Ik wist het vroeger ook niet en gaf mn hondje brokjes van de supermarkt, echter op 5 jarige leeftijd kon ik hem in laten slapen, hij had een erge allergie ontwikkeld. Hij leefde daarvoor al een poos met prednison tegen de jeuk, maar op t laatst hielp dat niet meer en werd hij letterlijk gek van de jeuk. Ik kon hem laten onderzoeken maar dan mocht hij 2 maanden geen prednison (of andere medicatie) hebben en zou hij zich dus helemaal kapot krabben, dit hebben we dus maar niet gedaan want het is gewoon niet om aan te zien als je lieverd zo'n jeuk heeft. Dat zouden wij en hij geen 2 maanden volhouden. Dus zat er niks anders op dan een hele mooie lieve hond in te laten slapen (toen de prednison niet meer hielp) doordat fabrikanten er rommel in stoppen! (o.a. ook kleurstof)
Mn hondje had kale oksels , helemaal rode huid en korstjes erop ook had hij een rode kale buik. We hebben verschillende hondenbrokken nog uitgeprobeerd maar t hielp allemaal niets meer.
En je kan tijdens t wandelen precies zien welke hond bijv Frolic heeft gegeten van die dikke rode drollen , kan toch nooit gezond zijn?

Wij geven de honden nu cavom het zijn geperste brokken wat ook nog eens beter is dan die brokjes met lucht erin. Heeft met het verteringsproces te maken die brokjes met lucht gaan drijven in de maag en de geperste brokjes niet, dus ook minder kans op maagkanteling.
Verder zitten er geen chemische toevoegingen in en is het langer houdbaar gemaakt met vitaminen.

van hun site:
Wij maken een geperste korrel hondenvoer. Het voordeel van dit procédé is dat eiwitten, vitaminen, mineralen enz. niet worden blootgesteld aan te hoge temperaturen, waardoor de kwaliteit gewaarborgd blijft.
bron: http://www.cavom.nl/nl/wat-is-goed-hondenvoer.php

Wat je dus hebt met die brokjes met lucht is dat die veel heter verhit worden en veel van de goede bacterien dood gaan het voer is als het ware steriel!

jaapaappanda
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2013 16:43

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door jaapaappanda »

het geven van verschillende soorten hondenbrokke kan gaan leiden tot eiwit stapelling hiervan kan de hond rode plekken gaan krijgen en een drogehuid vaak is het zo, dat er veel naast het dagelijkse hondenvoer, extraatjes worden gegeven brood bijvoorbeeld is kan heel schadelijk zijn voor de hond het gist wat hierin zit is sclecht voor het darm gestel. een voedings tabel op een zak hondenvoer, om af te lezen hoeveel of je hond mag eten op eeen dag is een richtlijn, en is dus per hond anders. let goed op hoeveel energie aandeel het voer heeft mbt aktifiteit van de hond een luie hond moet een hele andere voeding hebben dan een hond die veel in z'n mandje ligt.

ria1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2013 11:51

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door ria1972 »

Mijn herders krijgen beide carocroc, ik heb er geen slechte ervaringen mee, Ze hebben een mooie glanzende vacht, en normale stevige ontlasting. Mijn oudste is 14 jaar geworden in april en krijgt al een aantal jaren de seniorbrok kip/rijst en de benjamin wordt in september 2 jaar en is ook met carocroc opgegroeid (puppy en junior) en krijgt momenteel krijgt de Original.
Ik schrijf dit bericht zonder over andere brokken te oordelen. Ik ben er tevreden over, voor ons is het een goede betaalbare brok.

Tinkeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2013 12:37

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Tinkeltje »

Hier staat onze bull op Prins, elke hond of kat heeft Prins gekregen, mits ze het kunnen hebben.
Niet elke hond reageert hetzelfde op de brok, de ene doet het goed op goedkoop voer, de ander op duur voer.
Wij kijken vooral naar de lichamelijke reactie van de hond, en zolang ze geen klachten hebben blijven we bij dat ene merk.
En aan onze Duitse Dog moeten we kvv voeren omdat zij geen enkele brok in haar dikke darm kan verwerken, dus dan maakt het merk of de kwaliteit niks meer uit.

daisydeleeuw1992
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2014 14:24

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door daisydeleeuw1992 »

Zo leuk sommige reacties.
Royal canin hills en eukanuba goed? Haha
Kijk eerst maar even op de zak met ingredienten.

Allemaal goedkope opvulmiddelen.
kip rund en mais. Honden worden er allergies voor. De brokken van royal canin zijn ook nog eens bespoten zodat de brok glanst. Met een E nummer dat kanker verwekkend is.

Ik werk in een dierenwinkel en heb vaak de woordvoerder over de vloer. Die heeft het later toch toegegeven omdat ze wel moeten. Staat ook al op internet je kan hetnzo teruglezen. Veel E nummers zorgen ervoor dat de honden hoofdpijn krijgen of er sloom van worden. Sommige honden hebben zoveel hoofdpijn dat ze ineens gaan uitvallen. Zou ik ook doen met hoofdpijn elke dag weer.

een giede brok is acana en orijen en ziwipeack. Dit is allemaal op basis van vlees. En alles word ook van het dier gebruikt. D e organen botten en het vlees. Je hebt een goede voeding waarbij de honden alles binnen krijgen. En geen granen. De hond heeft er niks aan en poept 3x meer erdoor.

Je kan ook altijd nog vers vlees geven maar zorg er wel voor dat het compleet is.

Gesloten