LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hondenpensions

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
gerrie bosma

hondenpensions

Ongelezen bericht door gerrie bosma »

:twisted: wie heeft er ook een slechte ervaring met een geregistreerde pension voor honden? MIJN ervaring is het volgende------- mijn hond ging 10 dagen naar het pension met zijn eigen eten(anders eet hij niet). toen ik hem haalde was de mand met de zakjes voer leeg. ik vroeg of hij goed had gegeten; nee hij had slecht gegeten en hij had tegen mijn wens andere eten gekregen. de vraag was wat heeft U met mijn voer gedan? nou als hij dat na een uur niet op had is het weggegooid. :shock: (Heb ik een geldboompje op mijn rug??? :cry: ????). De verbazing was groot hij was er tien dagen , ik had voor 12 dagen eten meegegeven en dat was weggegooid. voor de goede orde het waren droge brokken. toen ik thuis kwam heb ik de hond gewogen , hij was een kilo afgevallen in tien dagen, hij woog maar 16 kilo.
ik was vreselijk boos , wie heeft er ook zo'n ervaring en wat is ermee gedaan :?: :?:

Dilbert29

Re: hondenpensions

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Inderdaad, ik heb een hond en een kat, maar ik weiger op vakantie te gaan als ze niet allebei meekunnen. Dieren in een pension stoppen vind ik dieronwaardig, je haalt ze weg uit hun vertrouwde omgeving en bij de mensen die ze kennen omdat jij zonodig op vakantie moet.

Neem dan geen huisdieren, dan heb je er ook geen last van.

jezebelletje

Ongelezen bericht door jezebelletje »

volgens mijn hoort dit topic onder het kopje Dieren! maar los daarvan, als ik de honden voor meegeef eten ze ook alles behalve hun eigen voer haha dat doe ik dus niet meer.
en als ik zie hoe ze rennen en spelen daar in dat pension dan vind ik het niet gek dat de dametjes wat afvallen.
maw stel je niet zo aan zeg !! en dat eten is gewoon opgegeten door andere honden! laat je niet voor de gek houden en zoek een ander pension als je niet tevreden bent. :wink:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ga in Nederland op vakantie,want daar zijn zat adressen waar je hond ook welkom is.
De ene hond heeft er geen moeite mee om in een pension te zitten maar,jouw hond dus wel.
Nu je dit weet zou ik je hond niet meer naar welk pension dan ook brengen.

jellevdv

Ongelezen bericht door jellevdv »

als ervaren dierenasiel medewerker wil ik hier even op reageren.

in de eerste plaats is het zo dat het dieren pension alleen in zicht komt als het echt niet anders kan.

als er dus niemand voor u huisdier kan/wil zorgen is het een goede mogelijkheid om het dier in een pension te doen.

daarbij is het wel goed om duidelijk te maken (de dierenbescherming kan het niet vaak genoeg zeggen) dat een huisdier niet kind van de rekening mag en kan zijn omdat baasje op vakantie wil.

maar er zijn noueenmaal omstandigheden waarbij je nou eenmaal geen keuze hebt.. je laat je dier toch niet verhongeren ofzo?

ten tweede: het dierenpension moet de wensen van het baasje en het dier respecteren.

als dat niet gebeurd kan het dieren asiel aansprakelijk gesteld worden als er problemen van komen.

is het dierenasiel/pension van de dierenbescherming dan kan je een klacht indienen bij de geschillencommissie en je eigen regio.

indien gewent kan ik uitzoeken hoe je de afdeling kunt bereiken.

groeten
jelle

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

het weggooien van jou brokken is erg l*llig van het pension
terecht dat je het daar niet mee eens bent

dat ze *tegen jou wil in* de hond ander voer hebben gegeven...

hoezo tegen je wil in? hoe had men dan moeten handelen? helemaal geen voer geven? :shock:

en die ene kilo in 10 dagen tijd hoeft niet helemaal te maken het hebben met slechte zorg/eten misschien heeft je hond elke dag uren gespeeld met andere honden
wees blij dat ze zo eerlijk zijn om te zeggen dat de hond slecht heeft gegeten
ze kunnen ook met een big smile zeggen dat de hond geweldig goed heeft gegeten

gerrie bosma

Ongelezen bericht door gerrie bosma »

:shock: :shock: :shock: jammer dat er personen zijn die het stukje niet goed lezen!
1. mijn hond eet al jaren slecht en het voedsel wat hij normaal eet had ik meegegeven.
2. dat hij een kilo is afgevallen in tien dagen is volgens m'n dierenarts niet alleen van het spelen , dat doe hij tenslotte ook thuis en hij is de hele dag buiten.
3. maar dat het pension niet het gevraagde wil doen zoals de hond alleen zijn eigen voedsel te geven maar wel andere wat hij vervolgens niet eet is zonde . en vervolgens gooiens ze het eten weg als de hond het niet heeft opgegeten :twisted:
ik kan niet begrijpen dat mwensen dit goed vinden , ik wil dat mijn hond goed word verzorgd en dat ze get gevraagde invullen daar betaal je tenslotte voor.

HvdB

Ongelezen bericht door HvdB »

2. dat hij een kilo is afgevallen in tien dagen is volgens m'n dierenarts niet alleen van het spelen , dat doe hij tenslotte ook thuis en hij is de hele dag buiten.

Jeetje, dit alles omdat je hond 1 kilo afgevallen is? Neem hem volgende keer mee op vakantie!

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

ik begrijp nou nog steeds niet wat het pension in jou ogen had moeten doen wanneer je hond zijn eigen voedsel niet eet heb je tussendoor nog een keer naar het pension gebeld om te vragen hoe het ging?

als hij 10 dagen lang niet had gegeten dan was hij wel meer dan 1 kilo afgevallen knap trouwens dat je hem net voor hij naar het pension ging nog even op de weegschaal hebt gezet

en of een hond nou heel de dag buiten loopt/ligt of staat dat is een heel verschil met het maken van nieuwe vriendjes en samen door een buitenweide/speelweide ravotten
ik mag er tenminste vanuit gaan dat hij naar een pension is gebracht waar ze een mooie ruime speelweide hebben (of meerdere)

zo alles bij elkaar
de stress van het zonder jullie zijn, het maken van nieuwe vriendjes en het feit dat hij slecht heeft gegeten zal best voor die ene kilo gewichtsverlies hebben gezorgd
ik zou de schuld niet op het pension afschuiven terwijl ze eerlijk zijn geweest wat zijn eetgewoonte betreft
het enigste dat ze in mijn ogen dom/fout gedaan hebben is het dure eten van jou weggooien

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Als ze hem nou helemaal geen eten hadden gegeven, wat dan? Hadden ze 'm moeten laten verhongeren want hij at duidelijk z'n eigen eten niet. Wees blij dat er iemand op hem lette en 'm iets anders voorschotelde dat hij op zeker wel lekker vond want hij leeft tenminste nog!
Tja en dat ze zijn oude eten weggooide, als dat de hele dag daar maar staat zag er vast niet zo fris meer uit.
Bijna elke hond die naar t asiel gaat verandert van gewicht,( inderdaad wel aardig om te zien dat u 'm nog even weegde voordat ie er heen ging en meteen weer toen ie thuis kwam.). Ze zijn niet thuis, vreemde omgeving dan zijn ze allemaal een beetje uit hun doen.

Kim Hofland

Ongelezen bericht door Kim Hofland »

Beste Gerrie,

Ik heb jouw bericht gelezen en ik deel je mening helemaal. Je brengt een hond naar een pension, daar betaal je voor. Je vraagt of je mag kijken in de kennels. Je vraagt naar het programma dat voor je lieve diertje is gepland en dat klinkt veelbelovend. Om de dag gekamd, speeluurtjes met andere honden, wandeltijd bla bla bla...!! Dus je gaat op vakantie met een goed gevoel In februari hadden wij onze hond in een pension in Limburg. We hadden gevraagd of hij gewassen kon worden op de dag dat we hem kwamen halen. Prima. We gingen hem halen en hij zag er goed uit en was netjes verzorgd en nog steeds vrolijk. Dus we hadden een goed pension gevonden. Dus in de zomer gaat hij er weer naartoe. Dus we brengen hem op 29 juli dit jaar en halen hem op 15 augustus weer op. Toen was het een andere hond. Niet gewassen, ik heb een Berner Sennen, dat wat normaal wit is, was hartstikke geel. Hij was niet gewassen maar natgespoten. Er werd me ook nog bij verteld dat er kennelhoest geconstateerd werd in het pension maar dat ik niet naar de dierenarts hoefde te gaan, want die lachen zich alleen maar dood, geef maar wat Natterman en het gaat over. Ik niet gek natuurlijk, ik was vies van mijn eigen hond zo goor was hij. Heel mager. Toen ik thuiskwam ging hij meteen liggen, ik aaide hem en hij rolde op zijn rug en toen begon de ellend. Op zijn buik was hij helemaal kaal en wond, rood en ontstoken. Zijn poten, helemaal wond. Dikke korsten in nek en op zijn oren en tot overmaat van ramp 7 kg. afgevallen. Wij naar de dierenarts, die schrok ook. Hij kreeg antibiotica. En het heelde goed. Wij hebben nog verhaal gehaald, maar ze zeiden dat hij NIET met andere honden had gespeeld en alleen in een hok had gezeten. Wij hadden besloten hem er nooit meer heen te brengen. Toen kreeg ik een week geleden dezelfde klacht van een hond die er hetzelfde, dan wel erger, aantoe was. Toen heb ik het gemeld bij de dierenbescherming. Ze gaan er naartoe, praten met de eigenaar, die zegt dat mijn hond al exceem had toen hij binnenkwam ( dus niet) dat ze naar de dierenarts zijn geweest met hem en dat het behandeld is daar. Waarom zag het er dan niet zo uit, en waarom wordt ons dat niet verteld als we hem halen. OMDAT HET GELOGEN IS, DAAROM. De dierenbescherming doet er niks aan. Ik was helaas de enige met een klacht. Andere mensen denken waarschijnlijk, we laten het hierbij maar brengen hem nooit meer daarheen. Je brengt je hond in het vertrouwen dat hij het goed heeft en dan gebeurt er dit, ik heb gehuild om zijn toestand. Zo erg. En mensen die zeggen dat je maar niet op vakantie moet gaan of je hond maar moet meenemen: mijn hond doe je helemaal geen plezier met een vakantie in een land waar het 38 graden is, dat is pas dierenmishandeling. In een pension verwacht je gewoon dat je hond het goed heeft, daar betaal je tenslotte voor. En wat de dierenbescherming betreft: ik had meer het idee dat ze het pension beschermen dan het dier zelf. Te gek voor woorden. Nu gaat hij ook niet meer naar een pension, nu ga ik maar op zoek naar een liefdevol tijdeijk gezin voor hem.

Groetjes Kim.[/i]

Kim Hofland

Ow ja, en ik wil ook nog even het volgende kwijt: EEN DIERENPENSION IS NIET HETZELFDE ALS EEN ASIEL. Dat denken veel mensen, maar dat is niet zo. Als jij een 5 * hotel boekt sta je ook raar te kijken als je in een vies ding terecht komt, verwacht je ook enige service. Een hondenpension is een hondenhotel. En wat dat voer betreft, mijn hond eet thuis ook vaak pas de brokken die ik hem om 8 uur geef om 18.00 uur op. Officieel zeggen ze inderdaad dat het na een uur weggegooid moet worden, maar dat doe ik ook niet. Het is droog voer dus kan best wel even blijven staan, ze eten dan wel als ze honger hebben.

Groetjes.

jezebelletje

Ongelezen bericht door jezebelletje »

Jeetje welk pension was dat ??

Kim Hofland

Hallo Jezebelletje!!

Dat was het pension K9 in Schinnen. Het is echt dubbel, want je gaat aan jezelf twijfelen hoor. Maar het was echt niet mijn hond die ik terug kreeg, zo heeft hij nog nooit, maar dan ook nooit uitgezien. Ik had het idee dat hij 2 weken lang alleen maar in het hok gezeten had en in zijn eigen uitwerpselen gelegen had. Ik denk dat ze teveel honden hadden en te weinig personeel. Het is schandalig. Nou ja, hij heeft het weer goed en is na 3 weken thuis weer redelijk op gewicht. De wonden zijn nog helende. Maar hij is weer speels en zichzelf. Gelukkig. Maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat een pension niet altijd is wat je ervan denkt.

Groetjes Kim.

Kim Hofland

Ps, klachten over een pension dat geregistreerd is kun je melden bij de Divebo.

Groetjes

boontje74

Ongelezen bericht door boontje74 »

ook wij hebben (slechte)ervaringen met K9, te schinnen.

Wij hebben een duitse herder die we toevertrouwde aan K9 in schinnen (Limburg).

Onze herder hebben we 2 keer toevertrouwd aan K9, er werd verteld dat er uitgebreid met de honden zou worden gewandeld en dat ze goed in de gaten zouden wordengehouden.
Wij kregen argwaan bij de 2 e keer dat wij onze hond wilde brengen, dat hij de auto niet meer uit wilde. En ook 'meegesleept' werd naar het dierenverblijf en nog harder rennend weer terugkregen. Het viel ons ook op dat hij stonk naar pies en poep.

We hebben ook gevraagd wat ze met onze hond deden ze verzekerde ons dat er veel met de hond werd gedaan en dat de meeste honden zo reageren bij het verlaten van hun baasje.
Toen wij de 3 e keer onze hond gingen ophalen, stonk hij, was duidelijk in een slechtere conditie dan wij m brachten (vale vacht, ingevallen) en er zat een andere (hele goedkope) riem bij.
Volgens de eigenaar had de hond moedwillig de riem kapotgebeten en hebben ze 'op eigen kosten' een riem ter beschikking gesteld (kwaliteit van niets en scherp).

Het is wel aardig te weten dat bij ons thuis de riem binnen bijtbereik van onze hond hangt en hij deze riem bij ons nog nooit heeft aangeraakt.Dus moet de hond of vastgebonden hebben gezeten of in extreme stress gezeten hebben.

Wij hebben het vermoeden dat hij in het hok is vastgehangen omdat het leer ook helemaal was uitgerekt. Maarja de eigenaar ontkent.....

Wij hebben nu een prachtpension, waar hij de hele dag losloopt, wie een adres wil hebben kan contact opnemen.

Een ding is zeker, NOOIT meer K9!!!!!

segelstine

Ongelezen bericht door segelstine »

beste mensen,
ik zit in de opleiding: vakbekwaamheid honden - en kattenbesluit
nu, ik heb stage gelopen in een dierenpension in Landgraaf (Limburg) en kan bevestigen, dat er niet netjes met de dieren wordt omgegaan!
dat dierenpension waar ik heb gewerkt was: overbezetting aan dieren en onderbezetting aan mensen
met eigen voer werd niet netjes omgegaan (eigenares pikte het voor haar eigen honden in)
De eigen dieren stonden voorop maar de betalende gasten konden kijken waar ze bleven. Van de 24 uur etmal waren zij 23 opesloten, binnen.
de vaste krachten geen aangifte durven te doen dan verliezen zij hun werkplek. Dat ik met mijn stage gestopt ben omdat ik op die manier niet met dieren wil omgaan!
Dat LID en stichting dierbaar er niets tegen doen! (iedere dierenpension moet lid ervan zijn (€ 380.-- per jaar) en dat Stichting dierbaar geen betalende klanten kwijt wil!
dat de wetten voor dierenbescherming veels te vrijblijvend zijn!
de diereneigenaren moeten heel voorzichtig zijn met het plaatsen van hun liefje en goed moeten omkijken naar welk pension ze hun dier geven! Ik ken nog twee dierenhotels waar het wel gioed gaat! :( :( :lol:

zonnevogel

Ongelezen bericht door zonnevogel »

Als ik dit lees dan ben ik blij dat wij wel een heel goed pension voor onze hond hebben.De eigenaren hebben echt hart voor hun logee's.De kennels zien er keurig netjes uit.Vloerverwarming in de winter en airco in de zomer. Dat hebben we thuis niet eens :D . Drie keer per dag worden ze uitgelaten op de speelweide's. Als extraatje krijgen ze na de laatste uitlaatbeurt nog een boterham met leverpastei.En als we haar gaan halen is ze gewassen (zonder te vragen), want dat doen ze bij alle honden.Het enigste nadeel is: we moeten in september al reserveren voor de bouwvak. Reserveren we in oktober/november dan zijn we helaas te laat, want dan is het vol.Maar dat wil wel zeggen dat ze een hele goeie naam hebben hier in de regio en zelfs landelijk.

www.benitons.nl

bobske

Ongelezen bericht door bobske »

Niet alle dierenpensions naar een kant schuiven. Er zijn genoeg die wel een hart voor dieren hebben.

chrissy-chanouk

Ongelezen bericht door chrissy-chanouk »

hallo,

ik loop stage bij dierenpension k9 en ik kan u allemaal zeggen dat de honden goed worden verzorgt maar dat sommige honden nou eenmaal volledig in de stress schieten als ze weg van hun familie bij allemaal andere blaffende honden worden gezet en welke hond gaat nou graag naar een pension weg van zijn roedel/familie. ze worden ook allemaal gewassen als je hierom vraagt en ook wel als ze erg vies zijn of er moet echt geen tijd zijn als het echt heel druk is of omdat de hond het niet toelaat de honden worden ook uitgelaten ik doe dit zelf dus, en als een hond niet eet doen we er blikvoer doorheen want hij moet toch eten of niet soms we kunnen hem toch niet laten verhongeren???? en dat het eten wordt weggegooid dat is nu eenmaal de regel als u dat niet wilt kunt u dat gewoon zeggen. ik vind dat mensen soms een beetje erg overdrijven want oude/zieke/jonge honden worden bij ons in de kantine gehouden voor stress vermindering ik vind dit een goed dierenpension en de dieren worden goed behandelt maar als je wilt dat ze vrij rond rennen moet je een hondenpension zoeken die die mogelijkheid kan bieden en eigenaren moeten zelf toch wel weten wat hun hond prettig vind geef een paar dekens en speeltjes mee dat mag altijd

met vriendelijke groet chrissy frijters

Gesloten