LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Twijfelaar

Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door Twijfelaar »

puppykennel.nl

Ze beloven goud op hun site, maar ik vertrouw het niet helemaal...

Gast

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door Gast »

'k weet niet hoe oud de foto's zijn maar er staat een rottweilerpup op zonder staart!!!!!
couperen is verboden hoor!!

Gast

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door Gast »

wij zijn er afgelopen zondag binnen geweest,en stinken,mijn man liep al gelijk naar buiten

Gast

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door Gast »

in welk ras heb je interesse?
mocht je dan toch overwegen om daar een pup te kopen kijk dan eerst van welk ras het is, ga dan even op internet surfen om te kijken wat er allemaal voorkomt in dat ras, en ga met die informatie naar die kennel, en laat je niet om kletsen met mooie verhaaltjes.
neem ook iemand mee die zich niet laat vertederen en in een romantische bui een pup aan zou schaffen.
het is jou beslissing als je daar een pup haalt, ik zou het nooit doen, maar als jij het wilt, ga dan goed voorbereid aub.

marialovesinternet

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door marialovesinternet »

Koop nooit een hond bij een broodfokker! De naam zegt het al. Deze honden worden vaak in het buitenland gekocht en groeien dus zonder vader en moeder en zonder gezin op.

Gast

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door Gast »

er zijn al zoveel waarschuwingen op onder deze dierentopic te vinden, dat als iemand dan toch persee een pup bij zoiets vandaan wil halen je ze maar beter wat tips kan geven.
zeggen dat ze hartstikke fout bezig zijn werkt toch niet...

spooky

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door spooky »

mag u zeggen......

Twijfelaar

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door Twijfelaar »

Nou mensen, ben er afgelopen zondag geweest! Een ramp! De honden hadden wondjes, waren erg gestresst, met z'n vijven of zessen in een (glazen) hok, om onpasselijk van te worden. Het liefst zou je daar s'nachts inbreken en ze allemaal meenemen! Mijn hart huilt!

Gast

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door Gast »

Ben er afgelopen zondag geweest. Wij hadden onze eigen hond bij ons. Ga er a.j.b. niet naartoe, je komt met een huilend hart terug!

kathleen

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door kathleen »

Kathleen, doe het niet! Ben er afgelopen zondag geweest en 't was een ramp! De hondjes zaten onder de wondjes, had er beslist geen goed gevoel bij! Wij hadden onze eigen hond bij ons en de eigenaar van de kennel zag dat we keken naar een Argentijnse Dog. Nou, die werd er dus meteen uitgehaald en we werden apart genomen in een ruimte zodat onze hond en de pup eens met elkaar konden spelen. Als je dan ziet dat het goed klikt tussen die twee ben je meteen geneigd de pup te kopen, allemaal slinkse verkoopmethodes! Ga er a.j.b. niet naartoe, je komt met een huilend hart terug!
... SCHANDALIG. IK hoop zijn er geen onervaren mensen die erin
trappen om in de puppykennel een pup aan te schaffen.

kathleen

CHelsy

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door CHelsy »

Ik was laatste zondag daar geweest en ik ben daar met tranen in de ogen gaan lopen gewoon een schande dit kan echt niet meer.
er zaten een aantal pups zo ziek echt zielig voor de pups u kan beter een dierenarts daar naar toe sturen dit is echt nodig.

Gast

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door Gast »

en wat jullie daar nu aantreffen geven jullie dat ook door aan de LID, AID, dierenombudsman?

mevrouw anita

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door mevrouw anita »

Het is er echt om te huilen. Allemaal verschillende rassen in glazen hokken boven en naast elkaar. Wij hadden Spike meegenomen en we hebben hem de winkel mee in genomen. Er zaten daar ook canvaliertjes en die verkoeper zei dat ze 'orgineel'waren. Nou er was een superduidelijk verschil met onze cavalier. Er zat daar een ander ras doorheen dat was duidelijk. Die man bleef echter volhouden dat ze raszuiver waren. Het was voor ons overduidelijk: een pot nat daar!! Wel erg zielig voor al die puppys daar hoor.... Groetjes

Gast

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap sowieso de mensen niet die daar gaan kijken.. Blijf toch met z'n alle weg daar.
Hoeveel mensen nemen daar in een opwelling zo'n zielig hondje achter glas mee naar huis. De "voorraad" wordt toch wel weer aangevuld.

argos

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door argos »

doe hier een kikje voor de verhalen door de puppykennel http://www.lightofmylife.nl/Fram/dierenverhalen.htm

triest

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door triest »

Wij hadden ook onze pup gekocht bij pupy kennel hij is binnen 5 dagen overleden aan parvo en de garantie voorwaarde die je krijgt zijn niks waard krijg je geld toch niet terug

resultaat dode hond verdrietig kinderen en geen genoeg doening
waarschuwing koop niet bij die boeven van puppy kennel.nl

sjaver

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door sjaver »

Naar aanleiding van een aantal reacties, onze ervaring:

Eind juli 2004 kochten wij, bij Puppykennel in Baarle-Nassau, een boxerteef. Wij wilden graag weer een boxer met gecoupeerde staart, twee jaar geleden was onze boxer overleden, en gingen daarvoor in België kijken. Wij hadden advertenties gezien op marktplaats en hadden de website bezocht. In de advertentie stond dat de honden met een gezondheidsverklaring werden verkocht, de honden gechipt en ook geregistreerd waren.

In Baarle-Nassau bezochten wij op een zaterdag Puppykennel. De winkel zag er redelijk verzorgd uit. Twee boxers waren ter plekke aanwezig, waaronder een gestroomd teefje. Wij wilden graag een gestroomd teefje hebben. Wij besloten het teefje te kopen voor 450 euro. Ze zag er goed uit en reageerde lief. Lewes, zo hebben we haar genoemd, was op 26 april geboren, althans dat stond in het Europese paspoort, dat wij meegeleverd kregen. Lewes was ook gechipt. Er werd ons gezegd, dat het wel even kon duren, voordat Lewes ook officieel geregistreerd zou zijn, “de officiële instanties in België werken heel langzaam”, zo zei men bij Puppykennel.

Op de weg naar huis hoestte Lewes een paar keer, maar hield zich verder rustig op de weg naar thuis. Thuis gekomen werd het hoesten die zaterdag en de daaropvolgende zondag steeds erger. Lewes hoestte zowat de longen uit het lijf. De daaropvolgende nacht bleven wij bij haar slapen. Zij sliep ook, maar dat werd regelmatig onderbroken door hevige en langdurige hoestbuien.

De daaropvolgende maandagmorgen hebben wij direct contact opgenomen met een plaatselijke dierenarts. Deze constateerde kennelhoest in zo’n hevige mate, dat de dierenarts Lewes direct bij zich hield en haar direct aan het infuus plaatste. Later hoorden wij, dat de dierenarts eigenlijk had verwacht dat Lewes het niet zou halen. Zo ziek was ze. Ook constateerde de dierenarts een hevige hartruis en vermoedde een hartafwijking en adviseerde ons, na herstel, Lewes in Utrecht te laten onderzoeken voor de hartruis. Wij hebben Puppykennel die maandagmorgen direct geïnformeerd over de status. De garantie van Puppykennel geldt alleen, wanneer honden verzorgd worden door een, door Puppykennel aangewezen, dierenarts. Die 'hospitaliseert' dan de hond totdat deze helemaal hersteld is.

Bij Puppykennel verwezen zij ons, omdat hun eigen dierenarts met vakantie was, door naar een vervangende dierenarts in Essen in België, net over de grens bij Roosendaal.

Onze dierenarts vond het niet verantwoord om Lewes de lange reis te laten maken. Bij Puppykennel reageerden ze met de opmerking: “Zo reageren de Nederlandse dierenartsen altijd, de kennelarts weet toch altijd het beste hoe een bepaalde ziekte bestreden moet worden”. In overleg met de dierenarts in Essen hebben wij toch gewoon Lewes in onze woonplaats gehouden. Na enige weken en veel medicijnen is Lewes in ieder geval hersteld van de kennelhoest.

Tot zover ons verhaal. Misschien vergeet ik een en ander, maar ik tik dit alles uit het hoofd en spontaan.

De hartruis is gebleven. Wij moeten nog naar Utrecht voor nadere controle.

De registratie heeft nog steeds niet plaatsgevonden.

De beloofde gezondheidsverklaring hebben wij nooit gekregen. Ik verwacht dat ook niet, want ik kan me niet voorstellen dat een kennelarts niet een hartruis constateert.

Ik heb contact gehad met de autoriteiten in België. Die willen graag informatie over dit geval hebben en hebben beloofd, daar zeker iets aan te gaan doen. Wij hebben tot nu toe nog geen actie genomen.

Ik heb ook gehoord over praktijken, dat puppies met kennelhoest door handelaren ingespoten worden met een oppepmiddel, zodat ze op moment van verkoop er gezond uitzien. Ik beweer niet dat dit door Puppykennel ook is gedaan, want dat kan ik niet bewijzen. Wel vind ik het vreemd, dat Lewes in Baarle Nassau geen enkel verschijnsel had, zo ziek te zijn.

Ik heb inmiddels nader onderzoek naar de handel en wandel van Puppykennel gedaan en ben er achter gekomen dat Puppykennel deel uitmaakt van een grotere organisatie. Hier wil ik op dit moment nog niets over zeggen.

Dus mijn gefundeerd advies: Wegblijven daar.

Gast

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kan het niet begrijpen dat men via marktplaats op koopjes jacht gaat voor een hond. Een levend dier is niet een bezit wat je via een koopjes en aanbiedingen koopt. HET IS GEEN STATUS SIMBOOL. :oops:

Na alle waarschuwingen blijven mensen op koopjesjacht om daarna met heel veel elende en schuldgevoel thuis te zitten.

Als je via een rasvereniging je hond aanschaft heeft dat ook niet 100% garantie maar men weet wel dat men op de juiste manier honden fokt. En mocht het dan later toch fout gaan dan helpt en steunt de fokker jullie ook.

Onthouden.

Dierenhotel, puppy kennel heel veel instanties die dieren verhandelen om mee te verdienen. Net als de vee handel. Maar met een groot verschil. Koeien eten wij op. Honden en katten niet. Dus voor honden geen controle voor onze gezondheid verplicht. Daarom is het heel gemakkelijk om lekker te verdienen met honden.

Ik wens jullie wel heel veel sterkte, En ik hoop dat andere mensen eens stoppen met koopjes jacht. Het is een dier waar je minimaal 10 jaar plezier van moet hebben. En een zieke hond is net zo erg als een verdrietige baas.

Het is wel heel goed om je verhaal te schrijven zodat andere hier van kunnen leren. Helaas werkt de wwetgeving niet mee. Die houden niet van dieren.

Wel heel fijn om te horen dat het een stuk beter gaat. Er zijn vele anderen die de hond maar weg doen zodat een ander de elende heeft.

Helaas is er weinig te doen aan deze puppy kennels.

m.duisenberg

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door m.duisenberg »

Ik reageer op de berichten van de puppykennel .
Anderhalf jaar terug hebben wij zelf een frans bulldogje gekocht.
Harstikke gezond en lief.Wat ik heel belangrijk vindt is dat de hondjes het er goed hebben en schonen hoekjes en voldoende eten hebben.
Ik weet echt niet waar de mensen het over hebben.Zijn de mensen wel een bij de echte fokkers geweest. Dat is vaak nog veel erger.De honden zitten in schuren waar het koud is en vies is worden ,geschopt en geslagen.En dan maar niet te spreken over de aziels in nederland zit ook alles in hokken in en op elkaar. Ik kan enkel maar zeggen dat wij er goed behandeld zijn en alle informatie die wij wilde hebben over het hondje ook kregen.

gr. van een tevreden klant
ons 2é hondje dat kan ik nu al zeggen dat het uit de puppykennel komt.

Gast

Re: Iemand ervaring met de PuppyKennel in Baarle-Nassau?

Ongelezen bericht door Gast »

Helaas maak je dezelfde fout als de meeste.

Blauwe ogen en een mooie glimlach. LET OP.

Het is dus een fabel als het er netjes uit ziet dat je niet bij een broodfokker koopt. Heel vaak komen de hondjes uit het buitland waar ze gefokt worden aan de lopende band. Het lijkt heel mooi maar waar het hondje is geboren zijn de leefomstandig heden zo slecht dat een kip in een legbatterij het nog beter heeft.

Maar je heb wel gelijk dat er vele fokkers zijn die niet op de juiste manier fokken. (MAAR DE HOND IS WEL GEZOND 8) ) Dat is altijd beter dan schone hokken en een zieke hond.

Laat je niet in de maling nemen met schone hokken. De vuiligheid is achter de schermen :lol:

Vraag het daarom altijd advies bij meerdere personen die aangesloten zijn bij een rasvereniging. Bel een dieren arts of een paar, Zij weten meestal wie zieke hondjes verkoopt.

Gesloten