LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inzage medische dossier door de verzekering.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
rozemarijntje

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Eissen van da zo snel mogelijk gegevens! En mailen...

Sterkte en hopelijk niks ernstigs,,

Herlena

Ongelezen bericht door Herlena »

Alles is in orde gekomen met de verzekering. Ze hebben toestemming gegeven voor de onderzoeken, die inmiddels achter de rug zijn. Helaas blijkt mijn hond ernstige hartafwijkingen te hebben. Ik ben blij dat ik hem verder heb mogen laten onderzoeken, nu weet ik wel waar ik aan toe ben.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, ik kan je niet feliciteren met de uitslag over je hond, dat is echt rot nieuws. Gelukkig dat het met de verzekering in orde is gekomen. Had liever gelezen (eigenlijk) dat het omgekeerd was: geen verzekering maar een gezonde hond. Sterkte ermee.

Herlena

Bedankt.

Ik dacht dat mijn hond een pup uit een eenmalig nestje was, dit was mij verteld. Nu blijkt de fokker vaker nesten te hebben van meerdere kruisingen. De moeder en vader honden zijn wel aanwezig en eigendom van de fokker, maar die hebben regelmatig pups. Nu blijkt dat er nog een pup, maar van de andere combinatie, lichamelijke problemen heeft. Ik heb nu sterk het gevoel dat ik hier te maken heb met een broodfokker. Ik wil eerst even aan de cardioloog vragen of dit door broodfok kan komen. Maar ik neem in ieder geval contact op met de fokker, is dit een goede fokker dan zal hij graag willen weten hoe het met de is pups gegaan dit eerste jaar.

rozemarijntje

Herlena schreef:Bedankt.

Ik dacht dat mijn hond een pup uit een eenmalig nestje was, dit was mij verteld. Nu blijkt de fokker vaker nesten te hebben van meerdere kruisingen. De moeder en vader honden zijn wel aanwezig en eigendom van de fokker, maar die hebben regelmatig pups. Nu blijkt dat er nog een pup, maar van de andere combinatie, lichamelijke problemen heeft. Ik heb nu sterk het gevoel dat ik hier te maken heb met een broodfokker. Ik wil eerst even aan de cardioloog vragen of dit door broodfok kan komen. Maar ik neem in ieder geval contact op met de fokker, is dit een goede fokker dan zal hij graag willen weten hoe het met de is pups gegaan dit eerste jaar.
Ben het,et tenormin eens,erg jammer hartklachten! Ernst in zin van operatie of?.
Ja fijn dat je nu verzekerd bent,klimkt rot maar heb je missxhien hard nodig..

Idd mijn gezin waar hond vandaan komt wil graag eens in de zoveel tijd op de hoogte gehouden worden,
Ze zei voel je niet verplicht maar zou fijn vinden om te zien of he goed met hem gaat...
Ik doe dus nu elke drie mnd paar foto,s sTuren en is ze helemaal blij...

Deze week nog een keer hij is nu 7 mnd en dan als ie mnd of tien is en een jr...dan zien we wel ,

Ja broodfokker em dan...beest word er nie beter van...geld terug! Nw hond...shiet niet op..voor,jezelf.
Je bent nu aan elkaar gehecht...

Hopelijk kan hart behandeld worden medicatie? Zeg aub dat het zo is :(

Sterkte en geniet lekker van beest!! Doe je ook wel dek ik!!

Herlena

rozemarijntje schreef:
Herlena schreef:Bedankt.

Ben het,et tenormin eens,erg jammer hartklachten! Ernst in zin van operatie of?.
Ja fijn dat je nu verzekerd bent,klimkt rot maar heb je missxhien hard nodig..

Idd mijn gezin waar hond vandaan komt wil graag eens in de zoveel tijd op de hoogte gehouden worden,
Ze zei voel je niet verplicht maar zou fijn vinden om te zien of he goed met hem gaat...
Ik doe dus nu elke drie mnd paar foto,s sTuren en is ze helemaal blij...

Deze week nog een keer hij is nu 7 mnd en dan als ie mnd of tien is en een jr...dan zien we wel ,

Ja broodfokker em dan...beest word er nie beter van...geld terug! Nw hond...shiet niet op..voor,jezelf.
Je bent nu aan elkaar gehecht...

Hopelijk kan hart behandeld worden medicatie? Zeg aub dat het zo is :(

Sterkte en geniet lekker van beest!! Doe je ook wel dek ik!!
Bedankt voor je reactie.

Nee, mijn hond kan niet geopereerd worden, de afwijkingen zijn te ernstig.
Hij kan medicijnen krijgen, maar de medicijnen die voor de ene afwijking goed zijn, zijn slecht voor de andere. Er word zo lang mogelijk met medicijnen geven gewacht.
Ik kan alleen maar hopen dat hij de artsen versteld zal doen staan, en dat hij nog een paar jaar bij mij mag zijn.

Ik ben inderdaad heel blij dat ik hem heb verzekert, controles, echo’s, ecg het kost nog al wat. De verzekering doet niet moeilijk, ik heb al toestemming voor de vervolg echo’s over drie maanden.

Ik heb inmiddels contact met de fokker gehad. Mijn pup komt uit het tweede nest, de moeder van mijn hond is nu drachtig van haar derde nest. Er waren volgens de fokker eerder geen klachten over de pups en dit zou het laatste nestje zijn. De fokker toonde zich meelevend, ze zou ook contact opnemen met mijn dierenarts die ook hun dierenarts is.
Ik heb gedaan wat ik wilde doen namelijk, de fokker op de hoogte gesteld van de meerdere erfelijke ernstige afwijkingen van mijn hond. Ik kan alleen maar hopen dat dit werkelijk het laatste nestje is.

rozemarijntje

Ja want gisteren zei je nog dat hij uit het eerste nest kwam in het anders topic en nu weet je ineens tweede nest??

Herlena

Er was mij bij de koop van mijn pup gezegd, dat dit een eenmalig nestje was, door de man van de fokster van mijn hond.
Inmiddels heb ik met de buren van, maar ook met de fokster zelf gesproken. Van de buren weet ik dat er vaker met de moeder van mijn pup is gefokt, en van de fokster weet ik dat mijn pup een pup uit het tweede nest is. De moeder hond is inmiddels drachtig van haar derde nest volgens de fokster.

Er zijn hier een paar op het forum die er lol in hebben mensen die ze totaal niet kennen de grond in te boren. Hun gedrag zegt meer over hun dan over mij.

Ik hoop dat ze een beetje respect hebben en dit topic niet gaan bevuilen.

rozemarijntje

Nee maar gisteren wist je nog zeker dat het het eerste nest was?
Ik bevuil het niet,kijk wel link uit,maar denk dat je zelf even duidelijkheid moet scheppen...

Herlena

Hoe kan ik nog duidelijker zijn als in mijn vorige reactie? Gisteren wist ik niet anders dan dat hij een pup uit het eerste nest was, zoals mij door de man van de fokster bij de aankoop van mijn pup was verteld. Inmiddels weet ik door het gesprek met de fokster dat hier over bij de aankoop gelogen is.

En over duidelijkheid scheppen, dat heeft geen enkele zin, dit heb ik vanaf het begin proberen te doen.
Op iedere reactie van mij kreeg ik van bepaalde mensen een bak gal over mij heen, hierbij worden maar delen van mijn reacties gequote, wat mijn verhaal anders maakt dan dat er werkelijk staat.

Hier voor ben ik geen lid van dit forum, wat ik trouwens al jaren ben, zonder ooit dit soort reacties te hebben gehad. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar ik vind wel dat je de ander met respect kan behandelen. Ik zal dit altijd proberen te doen, al kost het mij nu wel moeite.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

rozemarijntje schreef:Nee maar gisteren wist je nog zeker dat het het eerste nest was?
Ik bevuil het niet,kijk wel link uit,maar denk dat je zelf even duidelijkheid moet scheppen...
Die duidelijkheid had de fokker moeten scheppen.

Herlena

Jolijn schreef:
rozemarijntje schreef:Nee maar gisteren wist je nog zeker dat het het eerste nest was?
Die duidelijkheid had de fokker moeten scheppen.
Het mag duidelijk zijn dat ik mijn twijfels bij de fokker heb.

Ik heb ze in ieder geval gewaarschuwd voor de vele erfelijke gebreken die mijn hond blijkt te hebben. Ik kan alleen maar hopen voor de toekomstige pups en de pup kopers, dat de fokster de waarheid sprak toen ze zei, dat dit het laatste nest zal zijn. Een hondje dat benauwd is en weg valt en waarvan je weet dat er geen kans op vooruit gang is, is een zwaar leven voor het hondje maar ook verdrietig voor de eigenaar.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Een hondje dat benauwd is

Wat voor soort is die hond?

rozemarijntje

Wat je kan doen om mensen te waarschuwen is zegge. Welke plek de fokker woont,zou geen naam noemen!
Dat mag niet,maar dan weten de mensen die dit lezen in elk geval misschien...??

Er is een nr waar je slechte ervaringen van een fokker door kan geven dat weet ik 123 niet uit hoofd,
Mar er zijn topics over broodfokkers,daar zegt iemand steeds maak melding bij....

Dat zou je kunnen doen,voor je eigen gevoel...zodat je er voor jou gevoel alles aan hebt gedaan mensne te waarschuwen.

rozemarijntje

Even serieus hoor,benauwd? Jou hond nu? Of toen je hem ging halen?

tenormin

rozemarijntje schreef:Wat je kan doen om mensen te waarschuwen is zegge. Welke plek de fokker woont,zou geen naam noemen!
Dat mag niet,maar dan weten de mensen die dit lezen in elk geval misschien...??

Er is een nr waar je slechte ervaringen van een fokker door kan geven dat weet ik 123 niet uit hoofd,
Mar er zijn topics over broodfokkers,daar zegt iemand steeds maak melding bij....

Dat zou je kunnen doen,voor je eigen gevoel...zodat je er voor jou gevoel alles aan hebt gedaan mensne te waarschuwen.
Geen namen noemen van Fokkers? Wel, m.i. zijn er behoorlijk wat Topics geweest, met naam en toenaam, om mensen te waarschuwen. Dat is allemaal wel blijven staan totdat de Topic Starter(s) de namen er zelf afhaalden, maar dan was je minstens 16 pagina's verder. Maar Helena is op de een of andere manier toch behoorlijk onduidelijk geweest in 2 topics; daarom werd het ook niet begrepen. Vooral niet mijn hond - wel mijn hond; zoiets schept verwarring.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef:Geen namen noemen van Fokkers? Wel, m.i. zijn er behoorlijk wat Topics geweest, met naam en toenaam, om mensen te waarschuwen. Dat is allemaal wel blijven staan totdat de Topic Starter(s) de namen er zelf afhaalden, maar dan was je minstens 16 pagina's verder. Maar Helena is op de een of andere manier toch behoorlijk onduidelijk geweest in 2 topics; daarom werd het ook niet begrepen. Vooral niet mijn hond - wel mijn hond; zoiets schept verwarring.
Ik vind het geen namen noemen ook geen goed idee, tig topics hier op het forum waarin wel namen worden genoemd oa tig honderden bedrijfsnamen dat zou dan eigenlijk ook niet mogen maar blijft ook staan.

Het is goed voor andere mensen te weten dat je daar geen pup moet kopen omdat fokker zowieso al gelogen had over dat de pup eigenlijk uit het 1ste nestje zou komen, nu is het plots het 2de nest, nu is teef weer drachtig.......dus waar houd het op ?

Goed dat je fokker gewaarschuwd hebt maar de vraag is of ze daar ook iets mee gaan doen
in de toekomst en of andere kopers van de nieuwe pups gewaarschuwd zullen worden maar
ben bang dat het niet gaat gebeuren die waarschuwing voor de nieuwe kopers.

rozemarijntje

Ja maar ik wil niet een advies geven tegen de regels in :wink:

Moet er straks topic geopend worden :wink: snappie.......enne als ik dan de hoofsprijs wint,moet ik jullie twee reizen geven :lol: SORRY even wat druk vd ketel..

tenormin

Verandering i.v.m. verkeerd lezen!
Laatst gewijzigd door tenormin op 12 aug 2013 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vind het geen namen noemen ook geen goed idee, tig topics hier op het forum waarin wel namen worden genoemd oa tig honderden bedrijfsnamen dat zou dan eigenlijk ook niet mogen maar blijft ook staan.

Het is goed voor andere mensen te weten dat je daar geen pup moet kopen omdat fokker zowieso al gelogen had over dat de pup eigenlijk uit het 1ste nestje zou komen, nu is het plots het 2de nest, nu is teef weer drachtig.......dus waar houd het op ?
Naam van een fokker noemen, kan alleen als het klopt, ik heb heel erg mijn twijfels bij dit alles!!

Gesloten