LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jack Russel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bifi

Jack Russel

Ongelezen bericht door bifi »

Na lang nadenken en veel info verzamelen hebben mijn vrouw en ik besloten om ons gezin uit te breiden met een Jack Russel.

Nu we de knoop hebben doorgehakt en alle voor en nadelen van deze rakkers tegen elkaar hebben afgewogen, zijn we op zoek naar een pup.

Onze belangstelling gaat uit naar een kortharige en laagbenige Jack.

Nu worden er op marktplaats en vergelijkbare sites ontelbaar veel puppies aangeboden in alle soorten en maten.(waarbij ik overigens niet zeg dat wij een pup via marktplaats kopen)

Wanneer je de foto´s bekijkt van laagbenige korharige pups en vergelijkt met langharige pups kom ik tot de conclusie dat dit onderscheid bij pups bijna niet te maken is, of zie ik dit verkeerd.

Zoals al eerder vermeld willen wij graag een laagbenige en kortharige Jack en graag een die ook klein blijft.

Hoe is dit onderscheid te maken? In boekjes en op internet wordt hier niet veel vermelding van gemaakt, of misschien heb niet goed gezocht.

Alvast bedankt.

P.S.
Wie weet een betrouwbaar adres?
Ik wil hierbij graag vermelden dat voor ons de prijs er niet toe doet, zolang het beestje maar gezond is en onder goede omstandigheden gefokt en opgegroeid is.

PW
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:01

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door PW »

Je hebt op www.doggy.net fokkers staan ven JR, ik zou zeggen kijk daar eens tussen.
Kan je zo ie zo kijken welke fokker je aan staat.
Verder kan je eens op een hondenforum gaan vragen.

Ga zo ie zo niet voor de eerste beste fokker, ga er een paar af, dan krijg je een goed beeld.
Weet dat een goede fokker ( of iemand die thuis een nestje heeft ) niet zomaar een pup mee geeft, maar ook dingen aan jullie vraagt ( verwachtingen etc ) hieraan merk je ook wat voor een fokker het is.
Een goed fokker wil immers een goed baasje voor zijn hondjes.
Succes met jullie zoektocht :D

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

koop een j-r bij een fokker en ga niet bij prutsers die op marktplaats staan iets kopen.
koop je dalijk niet een laagbenige maar een hoge parson j-r.
enne vraag of je de ouders mag zien

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

Zorg dat je een Jack Russel koopt via de rasvereniging. Kijk bijvoorbeeld eens op hun site. Jack Russels zijn tegenwoordig zo erg doorgefokt dat het vaak agressieve, felle, zenuwachtige hondjes zijn. (Mijn hond is in 1,5 jaar al 5 keer gebeten door een Jack Russel, verschillende Jack Russels wel te verstaan!!)

Fokkers via de rasvereniging proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen. Hier heb je de grootste kans op een Jack Russel zoals deze bedoeld was!!

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

dat is gewoon het karakter van de jack russel, u zou eens goed moeten nadenken of dit ras wel zo geschikt is als huishond.
Het is een hond die veel ruimte en beweging nodig heeft, kijk eens waar deze honden voor gebruikt zijn, zegt iets over het karakter en wat men kan verwachten.

Kees2

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Kees2 »

Ik vind honden vaak leuk, maar waarom hebben ze zo vaak van die enge eigenaren?
Opmerkingen als: hij doet niks, of gewoon stil blijven staan, vind ik al typisch.
Laat staan als je vriendelijk vraagt of ze voor de deur van de eigenaar kunnen poepen en niet voor die van jou, dan wordt je al vaak verrot gescholden.
Mensen die roepen, dieren vertrouw ik meer dan mensen zou ik willen zeggen kijk eens in de spiegel, dan weet je waar het aan zou kunnen liggen.

Maare ieder z'n hobby hoor. :wink:

liar
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 aug 2004 10:38

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door liar »

U kunt altijd navraag doen via de raad van beheer, kynologenclub!
of mailen naar [email protected]. Bellen kan ook 0900 7274663

Succes!

bifi

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door bifi »

bedankt voor de reacties

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

welke Jac is tegenwoordig nog raszuiver
je komt ze in alle maatjes en soorten tegen
en neem nou geen Jack omdat ze zo klein zijn, ze zijn actiever dan menig grotere hond.
waarom kijk je niet in het asiel, daar stikt het van de Jack-achtigen!

maxcola

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door maxcola »

Bezint eer ge begint aan een Jack! Het zijn ongetwijfeld leuke honden voor mensen die kunnen voldoen aan het kwijt raken van hun enorme hoeveelheid energie , maar heel veel mensen berkijken zich daar op omdat ze zo klein zijn.
Het zijn en blijven Terriers. Ik zou contact leggen met fokkers EN andere eigenaren , shows/clubmatches bezoeken en als ik dan een goede fokker gevonden had gaan rondkijken naar een goede hondenschool.
Succes met je zoektocht en heel veel plezier met je toekomstige hond!

dainey

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door dainey »

ik denk dat u de overweging een jr te nemen niet al te serieus heeft genomen. zoals al een andere gast vermelde is een jr geen makkelijke huishond, maar een druktemaker eerste klas en de vrag is vindt u en uw gezin dit na enige tijd nog wel zo leuk om een ADHD-honje in huis te hebben. Jr is nu een modeverschijnsel en dat er zoveel op het internet worden aangeboden is omdat deze schattige lieve honjes enorme druktemakers zijn enkele uitzonderingen daargelaten. Als ik u een advies mag geven kijk eens uit naar een ander ras. Over het algemeen zijn grotere rassen een stuk rustiger ( uitgezonderd de meeste herdersoorten ). vraag eens informatie over een bouvier of ierse wolfshond dan haalt u een vriend voor het hele gezin in huis.

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

ja dit ken ik
op de hondenschool kwamen mensen met een border collie
hij was veeeeeeeeeel te druk ze hadden allerlei problemen met hem.
toen ik vroeg waarom ze dan in G*Dsnaam een Border hadden genomen zei mevr. dat ze in de eerste instantie voor een labrador gingen.
maar daar waren op dat moment geen pups van, toen had die meneer de familie deze jonge border pup aangeboden, en de kids waren meteen verliefd.
helaas, kleine borders worden groot... ze zijn actief en ze willen werken.
ik vraag me af of ze de border nog hebben, aangezien ze geen vervolgcursus deden.

mensen vergissen zich echt vaak in een Jack Russel
je ziet ook vaak oudere mensen komen met hun Jack.
aan het einde van zo'n cursus is de Jack ''van god los'' terwijl die baasjes een wanhopige blik in hun ogen hebben
dat dat lieve kleine hondje toch zo actief is.
op dit moment schijnen paardenmensen ook allemaal een Jack Russel te bezitten.
precies, mode verschijnsel, en dus word je doodgegooit met kleine Jacks, in alle soorten & maten.

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

bij paarden mensen zijn de jack russels al jaren een trendy hond dus dat is niet van nu. 8)
overigens zijn niet alle jr adhd hondjes dus het gaat niet voor alles op net zoals grote honden rustiger zouden zijn :roll:
beetje verdiepen in de hond die je wil kopen/aanschaffen zou al meer helpen

vdhjoop

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door vdhjoop »

Vraag informatie bij her Raad van Beheer te A,dam bij aangesloten fokkers!Betaal iets meer maar krijg altijd garantie en geen verdriet met een slechte koop!!

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »


Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

wat voor soort garantie, niet goed geld weg ??

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

Moet je bij Gert in Bergeijk kijken die heeft leuke Jack Russelpups.

Imken
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jan 2004 19:59

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Imken »

Zelf heb ik een JR thuis en een kruising windhond/duitse herder.
Bij toeval heb ik een extreem luie Jack. Niet dat ik dat een probleem vind hoor!

Je kunt moeilijk zeggen hoe een pup wordt, zelfs als je beide ouders hebt gezien, is mijn ervaring. Mijn hond had een hele actieve vader en een iets rustigere moeder.

Zijn broertje woont 2 huizen verder en heeft dezelfde vader, maar een andere ook erg actieve moeder. Deze Jack is net zo lui als de mijne.
Aan het einde van de straat woont de dochter van deze JR, die weer een complete zenuwpees is (haar moeder is ook een wat nerveuzere hond).

Maar over het algemeen genomen zijn JR actieve honden. Ze zijn wel klein, maar denken groot. Ze hebben veel beweging nodig.

Nu krijgt die van mij dat, zeker gezien de andere hond nog meer nodig heeft. Maar als u een JR wilt, kijk dan eerst in het asiel (daar zijn de honden al wat ouder en is er meer over het karakter bekend). Wilt u perse een pup, dan bij een gerenomeerde fokker. Is toch uiteindelijk het meest betrouwbaar. En informeer bij de Jack Russell vereniging!

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

Ook wij hebben 2 JR's, 1 uit het asiel gehaald en 1 via marktplaats (bood zelf goed tehuis aan). Beide honden zijn jongvolwassen in huis gekomen. En het zijn druktemakers! Gelukkig hebben wij naast de woning een prima uitlaatgelegenheid waar ze kunnen rennen en energie kwijtraken.

Ik geloof ook dat veel mensen zich verkijken op de grootte van de hond en denken dat de grootte iets zegt over het karakter. Maar als je tijd en zelf energie hebt om min. 3x per dag een flinke wandeling te maken, heb je er bijzonder leuke honden aan!

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb geen JR maar vindt het geinige hondjes.

Gesloten