Nou de poes aanspreken............nee, maar de "ouders" ervan?! Natuurlijk wel !!!Als kinderen in de buurt last bezorgen, kun je hen of anders de ouders erop aan spreken, maar doe dat maar eens tegen een poes.
Ik vind dat eigenaren verantwoordelijk zijn voor hetgeen hun dier/kind doet. Ongeacht of dit nu een kind, een hond of een kat of voor mijn part een muis is.Ik ben het helemaal eens met gast500. Jullie willen katten, zorg er dan ook zelf voor! Dat van die peper had ik ook aleens eerder hier op het forum gelezen en ook toegepast. Werkt wel, als je het bij strooid.
Dat je niet elk dier "lay down - roll over" op commando kan leren, lijkt me duidelijk! Maar dáár is níet het dier voor verantwoordelijk!
Wij wonen in een bovenhuis, en hebben heel gezellige buren. Zij hebben kinderen in de leeftijd van een jaar of 8. Zodra het droog weer is, zijn zij buiten. Ze zijn hélemaal gek (nota bene!) van onze katten en van mijn man (die kan zo lekker stoeien).
Zodra ze ook maar een minuut buiten zijn, rinkelt de bel! Nét zolang tot mijn lief ook slaperig de slaapklamer uitkomt om te vragen wat er loos is.
Tja..........het zijn níet de dieren/kinderen , maar de eigenaren die het er (niet) naar maken