LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenfokkers die niet van katten houden...

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Miepje1

Re: Kattenfokkers die niet van katten houden...

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Even in het kort: ik heb al 30 jaar meerdere katten. Overal en nergens vandaan gehaald. Ik heb een Scottish Fold (die was gratis) en een Scottish Straight (niet duur) want het gaat me vooral om het karakter. Dus... namen we die nieuwe omdat de eigenaars op de site hadden gezet hoe zijn karakter was en dat paste goed. Als je er eentje uit het asiel haalt moet je maar weer afwachten. Dat heb ik vroeger vaak gedaan dus ik weet dat uit ervaring.

Hij kostte overigens niet het 'normale' bedrag omdat ze hem snel kwijt moesten. En nou zal dat geld mij verder een zorg zijn. Het kwaad zit bij mij omdat ze hem pas niet meer terugwilden toen ik een deel van het geld terugwilde. Lijkt me niet onlogisch en we hadden een mondelinge afspraak.

Wij hebben nu omdat ik zo'n verdriet heb van de hele situatie, en omdat ik me niet wil verlagen tot het niveau van de vorige eigenaars, besloten het nog een poosje aan te zien. Het beest is namelijk vreselijk lief en past ook qua karakter heel goed bij de andere twee. Nou nog even een beetje vriendjes worden en wij zijn weer blij.

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

Miepje1 schreef: Wij hebben nu omdat ik zo'n verdriet heb van de hele situatie, en omdat ik me niet wil verlagen tot het niveau van de vorige eigenaars, besloten het nog een poosje aan te zien. Het beest is namelijk vreselijk lief en past ook qua karakter heel goed bij de andere twee. Nou nog even een beetje vriendjes worden en wij zijn weer blij.
mooi zo !.. weer een katje gered !!!...heerlijk gevoel geeft dat !

ook al vraag ik mij even af , wat het verschil is tussen herplaatsers van een asiel , en deze herplaatser ..
.

Naira

Ongelezen bericht door Naira »

Gelukkig dat je de kat niet naar het asiel brengt! Hopelijk gaat het ondertussen beter.

Ik wil hier verder toch ook nog op reageren dat dit zo wel een beetje op zwartmakerij lijkt. Wij hebben zelf ook 2 katjes bij Angela uit Oud-Gastel vandaan op aanraden van een bekende, juist omdat het zulke fijne mensen zijn die goed nadenken over hun cattery. Mijn ervaring is ook dat zij echt hart voor hun dieren hebben en het zijn absoluut geen broodfokkers.
Er was bv. een poesje die een collega-fokker wou hebben, maar omdat ze daar geen goed gevoel bij hadden is ze toch gewoon naar een liefhebber gegaan als knuffelkat. Dit ondanks dat het poesje als fokpoes verkopen veel meer geld zou hebben opgeleverd. Dat soort beslissingen maak je niet als het je om het geld gaat.

Het kan voorkomen dat je geen klik hebt met een fokker, of een flink misverstand. Maar ik vind het echt niet netjes om met naam en toenaam iemand af te branden op het internet. Dit is maar 1 kant van het verhaal, en ik twijfel zeer sterk aan de juistheid ervan.

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

zie het topic nu pas..

katten zijn groepsdieren dus snap ts daarin wel.
inderdaad werkt het soms niet

maar het kan ook door kleine foutjes die er in glippen tijdens de intro
bijvoorbeeld ik lees dat (correct me if im wrong) maar 1 kattenbak is

er wordt geadviseerd vooral in de intro periode 2 bakken te hebben
meestal wordt er trouwens gezegt om altijd 2 bakken te hebben maar zelf kijk ik liever naar de situatie (wij hebben onze 2de bak weg gedaan omdat die niet gebruikt werd door onze 2 katten)

ook is het handig ze op neutraal terein kennis te laten maken maar dat pas nadat de nieuwe kat gewend is in een wenkamer (gewoon een kamertje die je dicht kan doen) de oude kat kan hem dan meestal wel ruiken en kan dan wennen aan het idee

Miepje1

Hi Bianca - en anderen. Het kan aan mij liggen maar ik heb in al die 30 jaar dat ik katten heb nieuwe katten er altijd zo bij gezet, en niet lopen tutten met kamers en bakken, Ik heb hier overigens geen extra kamer waar ik een kat in zijn eentje op kan sluiten.
Maar tot mijn plezier kan ik melden dat het ook nu weer gelukt is: vooral denk ik omdat wij heel veel samen thuis zijn. Mijn man is ziek en ik ben na de vakantie wat vaker thuis gaan werken.
De katten eten al bij elkaar en wat we wilden is ook gelukt: hij speelt met onze kater. Ze stormen gezellig samen door de kamer. Met de oude kat gaat het ook al iets beter.
Nooit meer wat gehoord van de fokker, trouwens. Als ik niet toevallig wel een heel goed contact had met de fokker van onze kater, zou ik geen vertrouwen meer hebben in fokkers.

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

in 30 jaar kunnen er ook kleine foutjes intreden hoor

ik heb ook al mn hele leven katten en heb ook een opleiding dierverzorgende mbo 4 gevolgd en behaald.. en zelfs ik maak nog wel eens foutjes dat ik zoiets heb van kom op bianca...wat een beginners fout.. maar dat kan er gewoon inglippen

deze katten hadden gewoon overduidelijk meer tijd nodig en ben blij dat het nu gelukt is

Miepje1

Beste Bianca, ik waardeer wat je wilt zeggen, maar ik moest even glimlachen om dat "kleine foutjes". Ik begrijp dat je dat zegt omdat dieren verzorgen je beroep is. Mijn beroep is redacteur maar ik probeer me ook zo veel mogelijk niet te bemoeien met het taalgebruik hier op het forum. :wink:
Mocht ik eens een echte vraag hebben, dan zal ik je met plezier via een pb om raad vragen!

Gesloten