LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kattenfokkers die niet van katten houden...
Kattenfokkers die niet van katten houden...
Wij hebben een 16 jaar oude poes en een 2,5 jaar oude kater. Dat gaat niet slecht al wil de poes niet meer enthousiast spelen. Ze heeft artrose. Nu wilden wij voor de kater 'een vriendje' en via http://www.kittentekoop.nl en dan 'herplaatsing' kwamen we uit bij een cattery uit Oud-Gastel, Toumintoul. Ze hadden een prachtige Selkirk Rex over. Anderhalf, gezond, gecastreerd. Hij zag er heel lief uit. Hij is maandag de 19e gebracht en zat direct bij ons op schoot. Tot zover geen probleem; we hebben die avond € 150 betaald voor hem en afgesproken dat we het even zouden aankijken. Ik heb al 30 jaar katten en weet dus dat het soms niet gaat, nieuwe katten bij elkaar.
Nou, het gaat dus helaas niet. De oude poes zit al een week achter een plant te blazen, kan niet meer bij haar eigen bak - want daar gaat die nieuwe steeds op - en is al haar eigen plekjes kwijt. De kater is bang van hem. Dus we bedachten dat de nieuwe maar weer terugmoest naar de eigenaar. Ik heb er alleen een stamboom en een paspoort bij gekregen, maar geen eigendomsbewijs en geen bewijs van overdracht. Ook de chip staat nog op hun naam.
Gisteravond gingen wij rond 23.45 naar bed en konden vervolgens eerst de deken in plastic pakken, want volgescheten, vervolgens alle lakens en de molton en de matrashoes, want volgepist, in de wasmachine stoppen. De bak was brandschoon!
Hij moet dus weg maar nu komt het: ze willen hem niet terug!!! Ik heb de halve nacht niet geslapen uit angst dat het beest het nog ergens zou doen. Toen ze terugbelde [persoonsgegevens verwijderd door moderator] ging ze gelijk schelden 'dat het zo niet kon'. Ik heb gezegd dat ze hem weer mogen komen halen en dat we dat echt niet leuk vinden. Toen kreeg ik het verwijt dat het wel aan ons zou liggen. Ik heb nog gezegd dat ze van die € 150 maar €100 terug hoeven te geven en toen was het: dan willen ze hem niet meer. Ze vertikken het de kat te komen halen en het geld terug te geven.
Dus: zijn het helemaal geen dierenliefhebbers! Het zijn ordinaire broodfokkers waar het alleen om geld gaat.
Vanmiddag gaat de kat, en echt met heel veel pijn in ons hart doen we dit, naar het asiel. Ik heb dit ook aan Angela gemeld maar de enige reactie die ik kreeg was 'denk je dat je daar geld terugkrijgt?' Nou dan is het toch wel duidelijk.
Waarschijnlijk zullen wij wel afstandskosten moeten betalen, zodat het met de aanschaf, en het moeten laten stomen van de deken, een dure grap wordt. Dat is niet fijn maar het is dan wel gelijk duidelijk voor ons dat we nooit meer een kat willen van die mensen en ik wil daarom dit verhaal ook hier neerzetten zodat anderen gewaarschuwd zijn.
Wij hebben onze kater 2,5 jaar geleden ook voor (veel geld) gekocht bij een fokker. Daar gaat het wel anders hoor. Die mensen zijn hartstikke aardig; we hebben nog steeds contact en ze willen altijd weten hoe het met het beestje gaat.
Nou, het gaat dus helaas niet. De oude poes zit al een week achter een plant te blazen, kan niet meer bij haar eigen bak - want daar gaat die nieuwe steeds op - en is al haar eigen plekjes kwijt. De kater is bang van hem. Dus we bedachten dat de nieuwe maar weer terugmoest naar de eigenaar. Ik heb er alleen een stamboom en een paspoort bij gekregen, maar geen eigendomsbewijs en geen bewijs van overdracht. Ook de chip staat nog op hun naam.
Gisteravond gingen wij rond 23.45 naar bed en konden vervolgens eerst de deken in plastic pakken, want volgescheten, vervolgens alle lakens en de molton en de matrashoes, want volgepist, in de wasmachine stoppen. De bak was brandschoon!
Hij moet dus weg maar nu komt het: ze willen hem niet terug!!! Ik heb de halve nacht niet geslapen uit angst dat het beest het nog ergens zou doen. Toen ze terugbelde [persoonsgegevens verwijderd door moderator] ging ze gelijk schelden 'dat het zo niet kon'. Ik heb gezegd dat ze hem weer mogen komen halen en dat we dat echt niet leuk vinden. Toen kreeg ik het verwijt dat het wel aan ons zou liggen. Ik heb nog gezegd dat ze van die € 150 maar €100 terug hoeven te geven en toen was het: dan willen ze hem niet meer. Ze vertikken het de kat te komen halen en het geld terug te geven.
Dus: zijn het helemaal geen dierenliefhebbers! Het zijn ordinaire broodfokkers waar het alleen om geld gaat.
Vanmiddag gaat de kat, en echt met heel veel pijn in ons hart doen we dit, naar het asiel. Ik heb dit ook aan Angela gemeld maar de enige reactie die ik kreeg was 'denk je dat je daar geld terugkrijgt?' Nou dan is het toch wel duidelijk.
Waarschijnlijk zullen wij wel afstandskosten moeten betalen, zodat het met de aanschaf, en het moeten laten stomen van de deken, een dure grap wordt. Dat is niet fijn maar het is dan wel gelijk duidelijk voor ons dat we nooit meer een kat willen van die mensen en ik wil daarom dit verhaal ook hier neerzetten zodat anderen gewaarschuwd zijn.
Wij hebben onze kater 2,5 jaar geleden ook voor (veel geld) gekocht bij een fokker. Daar gaat het wel anders hoor. Die mensen zijn hartstikke aardig; we hebben nog steeds contact en ze willen altijd weten hoe het met het beestje gaat.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jan 2012 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Re: Kattenfokkers die niet van katten houden...
Miepje1
Als een fokker un site heeft met maar 1 pagina, dan moeten toch echt alle belletjes gaan rinkelen.
Maxiem.
Als een fokker un site heeft met maar 1 pagina, dan moeten toch echt alle belletjes gaan rinkelen.
Maxiem.
waarom dan toch deze nieuwe er bij?.. het ging toch goed ??Miepje1 schreef:. Ik heb al 30 jaar katten en weet dus dat het soms niet gaat, nieuwe katten bij elkaar.
.
Ik ben een leek, hou meer van honden, maar weet wel , dat 2 mannetjes nooit goed gaat
om het terratorium van 1 vierkante meter,
en daar is de oude lieve poes dupe van ....zielig hoor !
.
ik vind dat u zelf verantwoordelijk bent, voor deze foute beslissing.
Laatst gewijzigd door duiner op 26 dec 2011 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
'Soms' gaat het niet goed. Dat is me in die 30 jaar maar 1 keer eerder overkomen. Ik begon met 2 katten maar 5 jaar later had ik er al 7. Gewoon overal en nergens vandaan gehaald. Prima, niks aan de hand. De een kon wat beter met de ander en de ander weer met de een, maar nooit dit soort problemen.
We wilden gewoon heel graag een vriendje voor onze kater. Mijn man is ziek maar het is wel de bedoeling dat hij over een paar maanden weer kan werken. En dus moet die kat een beetje gezelschap hebben want je ziet dat hij opbloeit als er iemand thuis is.
Het ergste vind ik dat die mensen zich liefhebbers noemen... terwijl het alleen maar om het geld gaat.
We wilden gewoon heel graag een vriendje voor onze kater. Mijn man is ziek maar het is wel de bedoeling dat hij over een paar maanden weer kan werken. En dus moet die kat een beetje gezelschap hebben want je ziet dat hij opbloeit als er iemand thuis is.
Het ergste vind ik dat die mensen zich liefhebbers noemen... terwijl het alleen maar om het geld gaat.
.
waarom een vriendje ?.. ik heb 9 jaar lang een reu gehad , en hij heeft zich kostelijk vermaakt..met mij,
...dieren hoeven niet altijd een " vriendje " te hebben .
Deze nieuweling zag ik, is pas 1,5 jaar oud, dus nog volop in zijn hormonen ,
u had
een oudere kunnen nemen , als u zo graag een vriendje wilde nmen
.
en .. waarom niet naar een asiel gegaan .. met betere uitleg over de karakters !
.
waarom een vriendje ?.. ik heb 9 jaar lang een reu gehad , en hij heeft zich kostelijk vermaakt..met mij,
...dieren hoeven niet altijd een " vriendje " te hebben .
Deze nieuweling zag ik, is pas 1,5 jaar oud, dus nog volop in zijn hormonen ,
u had
een oudere kunnen nemen , als u zo graag een vriendje wilde nmen
.
en .. waarom niet naar een asiel gegaan .. met betere uitleg over de karakters !
.
Vind je niet dat je dat aan TS zelf moet overlaten? als hij/zij er een vriendje bij wilt dan is dat zo.waarom een vriendje ?.. ik heb 9 jaar lang een reu gehad , en hij heeft zich kostelijk vermaakt..met mij,
...dieren hoeven niet altijd een " vriendje " te hebben
asiel kijkt ook niet zo nauw.
bij een asiel kan je ze teruggeven als het niet werkt , en ze zijn eerlijker in het geld !ciske schreef:Vind je niet dat je dat aan TS zelf moet overlaten? als hij/zij er een vriendje bij wilt dan is dat zo.waarom een vriendje ?.. ik heb 9 jaar lang een reu gehad , en hij heeft zich kostelijk vermaakt..met mij,
...dieren hoeven niet altijd een " vriendje " te hebben
asiel kijkt ook niet zo nauw.
.
dat is dus een mentaliteit waar je de kots van krijgt, bevalt het niet breng je het toch terug!!bij een asiel kan je ze teruggeven als het niet werkt , en ze zijn eerlijker in het geld !
.
ik krijg een kots gevoel , als ik weer een zwerfkat zie ..om welke reden dan ookciske schreef:.dat is dus een mentaliteit waar je de kots van krijgt, bevalt het niet breng je het toch terug!!
ze horen heerlijk bij de kachel te liggen
Hallo, het is absoluut niet mijn bedoeling om zomaar wat te doen. Juist op die site stond een goede beschrijving van het karakter van de kat. Het gaat er om dat we het geprobeerd hebben maar dat het niet gaat, en ze pas weigerde de kat terug te nemen toen ik zei een deel van het geld terug te willen hebben, tweederde om precies te zijn. Toen werd ze woest en ging ze gillen en gooide de hoorn er op.
echter, zij kan er niets aan doen, dat deze kat niet met die andere kater op kan schietenMiepje1 schreef:Hallo, het is absoluut niet mijn bedoeling om zomaar wat te doen. Juist op die site stond een goede beschrijving van het karakter van de kat. Het gaat er om dat we het geprobeerd hebben maar dat het niet gaat, en ze pas weigerde de kat terug te nemen toen ik zei een deel van het geld terug te willen hebben, tweederde om precies te zijn. Toen werd ze woest en ging ze gillen en gooide de hoorn er op.
of andersom .
ik kan mij dat wel voorstellen hoe zij dan reageerde,
want
als u geen andere katten in huis had gehad , had deze kat een goed onderkomen gehad .. maar nu niet ,
en daar baalde ze van ..
als je het zo ziet, heeft ze dus wel een hart voor deze kater gehad !
Bij honden is zoieta er wel uit te halen, misschien wat meer geuld hebben ?
.
Laatst gewijzigd door duiner op 26 dec 2011 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, maar we hadden een duidelijke mondelinge afspraak.
als u vertelde dat u al 30 jaar verschillende katten-ervaringen heeft opgedaan , was ze waarschijnlijkMiepje1 schreef:Nee, maar we hadden een duidelijke mondelinge afspraak.
ervan overtuigd dat de match goed was...
ik weet ook niet hoe u aan de telefoon tegen haar heeft gedaan , dat ze kwaad ophing
zij baalt
dat deze herplaatser weer geen goed tehuis heeft .. daar zou ik ook van balen !
.
-
U geeft het wel erg snel op, u heeft deze nieuwe kat pas 1 week! Katten hebben vaak maanden nodig om hun plekje te (her)vinden als er een nieuwe bewoner komt. Helaas kun je vriendschap tussen dieren niet afdwingen. Ook als het geen vrienden worden is het na verloop van een aantal maanden best goed te doen met verschillende viervoeters in huis. Ik heb al meerdere "verschoppelingetjes" in huis genomen. Soms kunnen ze het goed vinden met elkaar maar niet altijd. Ieder heeft dan na verloop van tijd wel zijn eigen plekje gevonden.
Ik heb eerder de indruk dat u van het ondergescheten bed de balen heeft. Jammer voor u maar dit is eenvoudig te voorkomen door de slaapkamer dicht te houden. U kunt dan weer gerust gaan slapen en dit is waarschijnlijk ook bevorderlijk voor uw humeur.
U verwijt de kattenfokker geen dierenvriend te zijn. Ik heb eerder de indruk dat u niet de dierenvriend bent die u voorwendt te zijn. De katten krijgen van u niet de gelegenheid om aan elkaar te wennen omdat u niet houdt van kattenstront in uw bed. Dus moet de nieuwe kater maar weer weg. En dan wilt u ook nog uw geld terug!
Als echte kattenvriend zou u er alles aan doen, als het na een paar maanden nog niet gaat, een goed nieuw thuis te zoeken voor deze kater en die 150 euro als leergeld zien.
Ik heb eerder de indruk dat u van het ondergescheten bed de balen heeft. Jammer voor u maar dit is eenvoudig te voorkomen door de slaapkamer dicht te houden. U kunt dan weer gerust gaan slapen en dit is waarschijnlijk ook bevorderlijk voor uw humeur.
U verwijt de kattenfokker geen dierenvriend te zijn. Ik heb eerder de indruk dat u niet de dierenvriend bent die u voorwendt te zijn. De katten krijgen van u niet de gelegenheid om aan elkaar te wennen omdat u niet houdt van kattenstront in uw bed. Dus moet de nieuwe kater maar weer weg. En dan wilt u ook nog uw geld terug!
Als echte kattenvriend zou u er alles aan doen, als het na een paar maanden nog niet gaat, een goed nieuw thuis te zoeken voor deze kater en die 150 euro als leergeld zien.
wat een antwoord, moet TS soms wachten tot de katten elkaar afmaken dan? ga toch fietsen.U verwijt de kattenfokker geen dierenvriend te zijn. Ik heb eerder de indruk dat u niet de dierenvriend bent die u voorwendt te zijn.
Zwabbertje, je weet niet waar je over praat. Ik heb vooral het belang voor ogen van de katten die ik al had. Moet ik die oude kat dan maar laten wegkwijnen? Verder heb ik eerst gezegd tegen de eigenaar dat het niet ging; pas toen ik zei dat ik een DEEL van het geld terugwilde, zei ze dat ze hem dan niet meer hoefde. Kortom, die mensen zijn nooit van plan geweest zich aan de afspraak te houden. Ze wilden gewoon snel die kat kwijt en het geld in hun zal steken. Nu zit ik met het verdriet.
-
Ehh ik lees nergens in het verhaal dat de katten elkaar te lijf gaan, u wel? Ik lees alleen als constatering (na het verhaal dat het bed is ondergepoept) dat de kat DUS weg moet. Sorry hoor, als je een beetje ervaring hebt met katten weet je dat je het de nodige tijd moet geven om echt te kunnen constateren of het wel of niet gaat. En als het niet gaat zoek dan een goed nieuw thuis voor deze kater en zeur niet over geld, TS is toch zo'n kattenvriend?ciske schreef:wat een antwoord, moet TS soms wachten tot de katten elkaar afmaken dan? ga toch fietsen.U verwijt de kattenfokker geen dierenvriend te zijn. Ik heb eerder de indruk dat u niet de dierenvriend bent die u voorwendt te zijn.
-
Erg jammer dat veel mensen die huisdieren kopen, zich niet realiseren dat ze medeverantwoordelijk zijn voor het in stand houden van malafide praktijken.
Broodfokkers kunnen niet bestaan als ze geen geld krijgen van kopers. Elke keer weer wordt op dit forum beschuldigend gewezen naar broodfokkers, waarbij mensen hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen.
Broodfokkers kunnen niet bestaan als ze geen geld krijgen van kopers. Elke keer weer wordt op dit forum beschuldigend gewezen naar broodfokkers, waarbij mensen hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen.
Ik vraag me af,waarom moet er altijd een dure kat gekocht worden.
Haal er dan 1 in het asiel of 1 bij een boer.
Ik heb altijd katten gehad,de laatste heb ik in het asiel gehaald,hier voor heb ik er 2 gehad die in de polder waren gedumpt.Doodsbang waren die beestjes en hadden geen vertrouwen meer in de mensen,blazen, krabben en bijten deden ze.
Ze gingen niet op de bak ,nee ze hun behoefte in de planten of op de vloer.
Na heel veel geduld kwamen ze na 3mnd van de zolder af snel eten en ze vlogen weer naar boven,het heeft een dik half jaar geduurd voor we ze konden aaien.
Daarna zijn het schatten van beesten geworden.Ze konden gewoon binnen en buiten(kattenluik) en deden buiten(kattebak onder een afdak) hun behoefte.
De laatste uit het asiel is ook een schat van een beest geworden.
Het hoeft toch niet perse een raskat te zijn een huis,tuin en keukenkat is net zo lief en komt niet van een fokker
Haal er dan 1 in het asiel of 1 bij een boer.
Ik heb altijd katten gehad,de laatste heb ik in het asiel gehaald,hier voor heb ik er 2 gehad die in de polder waren gedumpt.Doodsbang waren die beestjes en hadden geen vertrouwen meer in de mensen,blazen, krabben en bijten deden ze.
Ze gingen niet op de bak ,nee ze hun behoefte in de planten of op de vloer.
Na heel veel geduld kwamen ze na 3mnd van de zolder af snel eten en ze vlogen weer naar boven,het heeft een dik half jaar geduurd voor we ze konden aaien.
Daarna zijn het schatten van beesten geworden.Ze konden gewoon binnen en buiten(kattenluik) en deden buiten(kattebak onder een afdak) hun behoefte.
De laatste uit het asiel is ook een schat van een beest geworden.
Het hoeft toch niet perse een raskat te zijn een huis,tuin en keukenkat is net zo lief en komt niet van een fokker
Miepje1 schreef: pas toen ik zei dat ik een DEEL van het geld terugwilde, zei ze dat ze hem dan niet meer hoefde. Kortom, die mensen zijn nooit van plan geweest zich aan de afspraak te houden. Ze wilden gewoon snel die kat kwijt en het geld in hun zal steken. Nu zit ik met het verdriet.
jammer , dat u daarmee begon, het afgesproken deel was natuurlijk zonder geld teruggave..
dan was het heel anders gegaan
alles draait om het geld, daar heeft u wel gelijk in, maar ook dan van uw kant !
Hoe is het nu met uw oude kat., want dat is nu het belangrijkste , zij moet een goede oude dag krijgen
ik ben het daarom
met Snepke eens, dat u met veel geduld er best een leuke kater uit kan halen !!
.
.