LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door tree3 »

We hebben veel overlast van katten. Ze poepen in het gras en het is een smerige boel. We kregen een brochure waarin apparaat staat dat gebruik maakt van ultrasone geluidsgolven. Werkt zo'n apparaat? Dan zouden we definitief verlost zijn van katten? Mogen katten loslopen?
Laatst gewijzigd door tree3 op 19 mar 2015 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door witte angora »

Je bent niet de eerste die een topic opent over kattenoverlast. En ook niet de eerste die het over mosquito's hebt.

Ik zou zeggen: ga eens lekker de discussie aan met gebruiker 'gezondheid'. Hij kan je heel veel vertellen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tree3 schreef:We hebben veel overlast van katten. Ze poepen in het gras en het is een smerige boel. We kregen een brochure waarin apparaat staat dat gebruik maakt van ultrasone geluidsgolven. Werkt zo'n apparaat? Dan zouden we definitief verlost zijn van katten? Mogen katten loslopen?
Ultrasone geluidsgolven? Lijkt me niet. Werkt ook bij muizen maar heel mondjesmatig en kan klachten bij mensen veroorzaken (denk hoofdpijn en mateloze irritatie als het geluid binnen het menselijke gehoor valt).

Mogen katten loslopen? Lijkt me wel he. :roll:

Al geprobeerd om lavendel of citroengras in de tuin te planten? Daar houden katten niet van. Ook een gebrek aan voedsel helpt. Als er katten gevoerd worden (of er vuilnis met lekkers is, of muizen) komen ze daar op af. In mijn gemeente moet plastic afval in plastic zakken buitengezet worden. Er waren brutale katten die die zakken gewoon openkrabten om er vleesverpakkingen uit te jatten. Nou, dat was snel afgelopen hoor.

Een emmer water doet ook wonderen. Tis allemaal niet zo moeilijk wat dat betreft.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou een wat groter model supersoaker kopen bij de Bart Smit. Daarmee kan men vanuit de vensterbank een gemiddelde Nederlandse tuin wel bestrijken, en die katten opvoeders op TV pakken ook wel eens een plantenspuit om het gedrag te corrigeren van zo'n beest.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door dhc »

Ze poepen in het gras
Welk gras? Uw gras of het gras in de openbare ruimtes?

En katten poepen niet in het gras, dat doen honden....

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, katten poepen niet, die bemesten de tuin. Ze graven keurig een kuiltje, doen de behoefte er in, en harken het vervolgens weer dicht. In het gras gaat dat een beetje lastig.

Egmondaz
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2015 16:04

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Egmondaz »

witte angora schreef:Klopt, katten poepen niet, die bemesten de tuin. Ze graven keurig een kuiltje, doen de behoefte er in, en harken het vervolgens weer dicht. In het gras gaat dat een beetje lastig.

Misschien huiskatten, die niet verder dan in de tuin komen.
De wildkatten bij ons poepen wel op het gras, dagelijks te zien.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door wieder »

Nou, hier in de tuin liggen anders gewoon kattedrolletjes. Niet ondergegraven. Liggen ook niet in het gras maar in de bloemperken. Ik hoorde dat er een soort Supersoaker was maar dan met kruit gevulde metalen pijltjes. Stuk of 30 kunnen er in zo'n doosje en je hoeft maar 1 keer te pompen, daarna gaat het vanzelf... :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door moederslink »

En zo zou u het oplossen?? Bent u wel helemaal goed om zoiets te opperen al is er dan een :mrgreen: bij?
Je hoeft ze toch niet uit te moorden??
Elke kat begraaft trouwens zn behoefte , ik ken het niet anders.
Wat is er mis met een emmer water??
Zet de emmer bij de achterdeur of gebruik idd een supersoaker gevuld met water.

Egmondaz
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2015 16:04

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Egmondaz »

moederslink schreef:En zo zou u het oplossen?? Bent u wel helemaal goed om zoiets te opperen al is er dan een :mrgreen: bij?
Je hoeft ze toch niet uit te moorden??
Elke kat begraaft trouwens zn behoefte , ik ken het niet anders.
Wat is er mis met een emmer water??
Zet de emmer bij de achterdeur of gebruik idd een supersoaker gevuld met water.

Misschien lees je de laatste twee berichten.
Dan zie je dat de katten hun behoefte niet altijd begraven.
Heb geen hond (meer) en ook geen kat, toch zie je de uitwerpselen op het gras liggen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door moederslink »

nb : als ik reageer heb ik sowieso altijd alle voorgaande berichten gelezen , maar dat terzijde....
Ik heb mn leven lang al katten , en " vriendjes " in de tuin gehad ook , ik ken het niet anders dan dat katten hun drollen begraven...en je moet snel met dat water zijn, is in de lente en zomer geen probleem met de deur open, maar dan stuiven de katten echt weg, consequent volhouden en ze komen niet meer , althans niet meer in jouw tuin.

Egmondaz
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2015 16:04

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Egmondaz »

moederslink schreef:nb : als ik reageer heb ik sowieso altijd alle voorgaande berichten gelezen , maar dat terzijde....
Ik heb mn leven lang al katten , en " vriendjes " in de tuin gehad ook , ik ken het niet anders dan dat katten hun drollen begraven...en je moet snel met dat water zijn, is in de lente en zomer geen probleem met de deur open, maar dan stuiven de katten echt weg, consequent volhouden en ze komen niet meer , althans niet meer in jouw tuin.

Fijn, maar waarom heeft dan " @wieder" en ik de drollen op het gras liggen, als ze hun behoefte ingraven?

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door wieder »

Hoho, ik heb ze inderdaad niet op het gazon, maar in de bloemperken liggen. NIET begraven. Als ik ze tegenkom op het gazon dan draai ik door hoor. Ze kunnen die beesten toch gewoon bij huis houden? Ik kan het met mijn hond ook.

Egmondaz
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2015 16:04

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Egmondaz »

wieder schreef:Hoho, ik heb ze inderdaad niet op het gazon, maar in de bloemperken liggen. NIET begraven. Als ik ze tegenkom op het gazon dan draai ik door hoor. Ze kunnen die beesten toch gewoon bij huis houden? Ik kan het met mijn hond ook.
Op de bloemperken kijk ik niet, maar op het gazon, waar ik of mijn kinderen lopen, en of spelen, vind ik het vies.
De katten liefhebbers denken er anders over, want een kat is een natuurbeest.
Waarom een hond niet, die bij de buren in de tuin sch..t. :twisted:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door moederslink »

@Egmondaz, geen flauw idee!! Op het gras vind ik sowieso al niks voor een kat.....of ze poepen en piesen over de behoeftes van een vijand/ intruder/ wilde kat om zo hun territorium af te bakenen? Ik weet het niet.
@Wieder , raar hoor , niks begraven , misschien de tijd niet nemen, angst??

Paulie1982
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mar 2015 07:11

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Paulie1982 »

misschien kan je een tijdje een hond lenen?, ze hebben vaak een vaste route, misschien kan je ook kijken of je bepaalde routes kan blokkeren zoals ingangetjes onder struikjes

Paulie1982
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mar 2015 07:11

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Paulie1982 »

hallo,

ik heb ergens beeldjes gezien als je daar langsloopt maken ze geluid bijv een hond die blaft of iets dergelijk... nooit geprobeert maar mischien dat het werkt.

ook heb ik mensen satéprikkers in hun grasveld zien zetten zodat de katten niet fatsoenlijk kunnen zitten, maargoed dat is wel een beetje lastig wat betreft grasmaaien.

misschien is dit iets? http://www.bol.com/nl/p/weitech-kattenv ... 010738631/

of dit? http://www.tuinkaboutershop.nl/overige- ... ingsmelder

hier nog wat tips http://explained4u.nl/dier-en-natuur/ka ... jagen.html

sterkte met de poezebeesten!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Paulie1982 schreef:hallo,

ik heb ergens beeldjes gezien als je daar langsloopt maken ze geluid bijv een hond die blaft of iets dergelijk... nooit geprobeert maar mischien dat het werkt.

ook heb ik mensen satéprikkers in hun grasveld zien zetten zodat de katten niet fatsoenlijk kunnen zitten, maargoed dat is wel een beetje lastig wat betreft grasmaaien.

misschien is dit iets? http://www.bol.com/nl/p/weitech-kattenv ... 010738631/

of dit? http://www.tuinkaboutershop.nl/overige- ... ingsmelder

hier nog wat tips http://explained4u.nl/dier-en-natuur/ka ... jagen.html

sterkte met de poezebeesten!
Dergelijke apparaten die hoge frequentie pieptonen geven kunnen overlast veroorzaken bij huisdieren van buren, kinderen, en hoofdpijn veroorzaken in mensen.

Ik ben een van die mensen die dat soort apparaten dus gewoon hoort (ervaring met een muizenverjaag piep apparaat). Niemand wist dat er een apparaat zat, maar een paar mensen hadden wel last van hoofdpijn. Ik heb het ding toen weten te vinden door mijn gehoor te volgen. Geen prettige situatie.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Barre Barry »

moederslink schreef:en " vriendjes " in de tuin gehad ook/quote]

Waren je ouders daar blij mee?
Julie4444 schreef: Dergelijke apparaten die hoge frequentie pieptonen geven kunnen overlast veroorzaken bij huisdieren van buren, kinderen, en hoofdpijn veroorzaken in mensen.fdpijn. Ik heb het ding toen weten te vinden door mijn gehoor te volgen. Geen prettige situatie.
Prima toch. Voedt je naast de katten ook de eigenaren op. Waarom zou je met hun rekening moeten houden als zij dat ook niet met jou doen?

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door tree3 »

We hebben inmiddels een apparaat gekocht bij de dieren winkel. Het apparaat werkt fantastisch de katten rennen als een wild paard weg! Had ik dit maar eerder geweten. We zien wel kinderen die ook wegrennen als ze voorbij het apparaat passeren van de Weitech. Maar het toestel schakelt zich maar voor een paar seconden in, dan lijkt me hoofdpijn klachten wel erg overtrokken?

Gesloten