LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door bprosman »

Jij hebt het nooit meegemaakt??? Zeker de mensen niet gesproken waar er wel krassen door die snertbeesten zijn gekomen?
Ik hoor het nooit, ook niet bij mijn ouders, of hun buren.... misschien "budgetlakje" op je auto zitten ? :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Jij hebt het nooit meegemaakt??? Zeker de mensen niet gesproken waar er wel krassen door die snertbeesten zijn gekomen?
Ik hoor het nooit, ook niet bij mijn ouders, of hun buren.... misschien "budgetlakje" op je auto zitten ? :wink:
Nou niet op mijn auto hoor, anders had die kat in het asiel gezeten, :mrgreen:

Als je het nooit hoort , ben je vast van de buitenwereld afgesloten, katteneigenaren die zien namelijk nooit de fout van dat soort beesten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je het nooit hoort , ben je vast van de buitenwereld afgesloten, katteneigenaren die zien namelijk nooit de fout van dat soort beesten.
Gelukkig hebben hondeneigenaren daar geen last van :mrgreen: .

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Als je het nooit hoort , ben je vast van de buitenwereld afgesloten, katteneigenaren die zien namelijk nooit de fout van dat soort beesten.
Gelukkig hebben hondeneigenaren daar geen last van :mrgreen: .

Precies op dat gebied zijn hondeneigenaren veel netter, die laten de dieren niet in de nacht op straat zwerven.

Ook schijt een hond niet in de zandbak die voor kinderen zijn.
De meeste katteneigenaren lopen met de beroemde plank voor hun kop.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door bprosman »

Precies op dat gebied zijn hondeneigenaren veel netter,
Precies, hondenrassen kapotfokken zodat ze niet meer normaal op hun poten kunnen staan of zichzelf voort kunnen planten (Engelse bulldog van de overkant) , of één van de kleinkinderen gezellig toegetakeld heeft (Amerikaanse "doet ie anders nooit" bulldog van 2 deuren verder), of een hond (naja , dat zeiden ze, volgens mij is het een gemuteerde Cavia) die niet normaal uitgelaten KAN worden zonder zn "jasje" :lol: (Chihuahua van de buren), is allemaal een stuk netter :wink: Over plank voor de kop gesproken.
Doe mij dan maar mn twee "straatkatten".

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Doe mij dan maar mn twee "straatkatten"
De naam zegt al voldoende over het baasje :mrgreen:

Als je zelf niet voor je dier zorgt , ben je in mijn ogen het niet waard een dier te houden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je zelf niet voor je dier zorgt , ben je in mijn ogen het niet waard een dier te houden.
Wie zegt dat ik niet voor mijn katten zorg ?
"Straatkatten" is gebruikt als term als equivalent van "rasloos".

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:Wie zegt dat ik niet voor mijn katten zorg ?
"Straatkatten" is gebruikt als term als equivalent van "rasloos".

Als je net als andere eigenaars, de katten en buiten laat zwerven en alleen te vreten aan die beesten geeft, dan zorg je niet goed voor je dieren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door bprosman »

de katten en buiten laat zwerven
Dat is jouw conclusie. Mijn katten mogen naar buiten ja, maar dat is iets anders dan ze ('s-nachts) buiten rond laten zwerven.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ciske schreef:Precies op dat gebied zijn hondeneigenaren veel netter, die laten de dieren niet in de nacht op straat zwerven.
Nee?
Zwerfhonden bestaan niet?
En wat te denken van de hond lekker niet aangelijnd uitlaten (is hier heel erg) waardoor er honden gewoon de straat oversteken en de automobilisten vol in de ankers moeten om zo'n beest niet aan te rijden?
En dan nog een grote mond van de eigenaar krijgen ook!
ciske schreef:Ook schijt een hond niet in de zandbak die voor kinderen zijn.
Nee, die schijten op speelveldjes voor kinderen, stoepen en parkeerplaatsen.
Véél beter!
Laatst kon ik weer met mijn scootmobiel de supermarkt niet in, omdat een vriendelijke hondeneigenaar zijn lieverd op de stoep had laten schijten en het niet had opgeruimd.
Het was donker, ik zag de drol niet en toen zat het heerlijk in het profiel van mijn voorwiel.
Dan ga ik de winkel niet in, dat is goor.
Maar het stelt mij wel weer voor een probleem.
Kon niet alleen niet alle boodschappen halen die ik nodig had, maar moest ook nog eens die troep met een tandenstoker uit mijn band gaan poeren.

Punt is, iemand die katten niet leuk vindt, zal veel fouten van katten(eigenaren) zien.
Mensen die niet gek is op honden ziet dat waarschijnlijk meer van honden(eigenaren).
Laten we voorop stellen dat het NIET aan de dieren ligt, maar aan de baasjes.
Als je je kat binnenhoudt, of zorgt dat ze jouw tuin niet uit kunnen en geen overlast veroorzaken, is er niks aan de hand.
Als je je hond aangelijnd uitlaat op de daarvoor aangewezen plek en de poep opruimt, ook fantastisch.
Het gaat om de mensen, niet om de dieren.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Punt is, iemand die katten niet leuk vindt, zal veel fouten van katten(eigenaren) zien.
Ik heb niks met katten , dat klopt maar ik ken ook eigenaars die de katten binnenhouden, zodat ze en veilig zijn , en geen overlast veroorzaken.
Mensen die niet gek is op honden ziet dat waarschijnlijk meer van honden(eigenaren).
Van mij hoeft niemand gek op honden te zijn, maar hondeneigenaren die de hond op de stoep laten schijten, vind ik ook aso.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Oblomova »

Mensen die zo moeilijk doen over kattenpoep in hun tuin, hebben volgens mij hele andere problemen. Die moeten ze dan afreageren op anderen. Want wat ik veel lees, is dat het zoeken naar oplossingen niet centraal staat, maar dat het kennelijk prettiger is katteneigenaren met verwijten te bekogelen. Die moeten maar een kooi om hun tuin bouwen of hun katten binnenhouden, want het is toch een 'huis'dier en meer van die onhebbelijkheden. Katten zijn een onderdeel van zowel de samenleving als de natuur en als dieren doen ze hun behoeften nou eenmaal in de natuur. Daar hoort het ook thuis. Er zijn genoeg oplossingen voorhanden, die ook best samen met de katteneigenaren te regelen zijn. Maar door de vijandige houding van de z.g. 'slachtoffers' van dit natuurverschijnsel, blijft het vaker een probleem, wat kennelijk ook de bedoeling is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Mensen die zo moeilijk doen over kattenpoep in hun tuin
Dat noem jij een natuurverschijnsel??? :lol: Moet niet gekker worden. :mrgreen:
Die moeten maar een kooi om hun tuin bouwen of hun katten binnenhouden, want het is toch een 'huis'dier
Juist , waarom moeten mensen zonder katten , meegenieten van een andermans huisdier??

Laat ze lekker op de kattenbak schijten, is het probleem meteen opgelost.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Oblomova schreef:Mensen die zo moeilijk doen over kattenpoep in hun tuin, hebben volgens mij hele andere problemen. Die moeten ze dan afreageren op anderen. Want wat ik veel lees, is dat het zoeken naar oplossingen niet centraal staat, maar dat het kennelijk prettiger is katteneigenaren met verwijten te bekogelen. Die moeten maar een kooi om hun tuin bouwen of hun katten binnenhouden, want het is toch een 'huis'dier en meer van die onhebbelijkheden. Katten zijn een onderdeel van zowel de samenleving als de natuur en als dieren doen ze hun behoeften nou eenmaal in de natuur. Daar hoort het ook thuis. Er zijn genoeg oplossingen voorhanden, die ook best samen met de katteneigenaren te regelen zijn. Maar door de vijandige houding van de z.g. 'slachtoffers' van dit natuurverschijnsel, blijft het vaker een probleem, wat kennelijk ook de bedoeling is.
Waarom moet een niet katte-eigenaar oplossingen gaan bedenken zodat er
geen kat meer in hun tuin komt !?
Een kat kan heel goed het met een kattenbak doen en dat hoeft niet
in andermans tuinen.

De persoon die zelf een kat(ten) heeft kan/moet zelf maatregelen nemen zodat
de rest van zijn/haar woonomgeving geen last heeft van zijn/haar huisdieren.

Een kat is een huisdier !

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Oblomova schreef: Kijk, dit is nou zo'n voorbeeld van de onhebbelijkheid waarover ik het had. Inderdaad is het poepen van dieren in de natuur een natuurverschijnsel en niemand hoeft mee te genieten die niet wil meegenieten. Maar voor veel mensen lijkt kankeren daar wel aan te voldoen. Zo zijn dan die kankeraars eerder de overlast verzorgers dan de katten.
De kat zelf kan er niets aan doen, ligt aan hun baasjes.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Een kat kan heel goed het met een kattenbak doen en dat hoeft niet
in andermans tuinen
Precies, maar ja dan moeten ze zelf de shi/t opruimen :mrgreen: , dat zullen ze niet zo lekker vinden. :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Een kat kan heel goed het met een kattenbak doen en dat hoeft niet
in andermans tuinen
Precies, maar ja dan moeten ze zelf de shi/t opruimen :mrgreen: , dat zullen ze niet zo lekker vinden. :lol:
Dan moet je maar geen huisdier aanschaffen. :wink:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Oblomova schreef:Mensen die zo moeilijk doen over kattenpoep in hun tuin, hebben volgens mij hele andere problemen. Die moeten ze dan afreageren op anderen. Want wat ik veel lees, is dat het zoeken naar oplossingen niet centraal staat, maar dat het kennelijk prettiger is katteneigenaren met verwijten te bekogelen. Die moeten maar een kooi om hun tuin bouwen of hun katten binnenhouden, want het is toch een 'huis'dier en meer van die onhebbelijkheden. Katten zijn een onderdeel van zowel de samenleving als de natuur en als dieren doen ze hun behoeften nou eenmaal in de natuur. Daar hoort het ook thuis. Er zijn genoeg oplossingen voorhanden, die ook best samen met de katteneigenaren te regelen zijn. Maar door de vijandige houding van de z.g. 'slachtoffers' van dit natuurverschijnsel, blijft het vaker een probleem, wat kennelijk ook de bedoeling is.
En door dit soort opvattingen krijgen alle katten(eigenaren) een hele slechte naam.
Ik heb zelf een kat, maar het is een huisdier en hoort niet meer bij de natuur.
De mens heeft de dieren gedomesticeerd en neemt een kat.
Dan moet je er ook voor zorgen.
En dat houdt ook in, dat andere mensen geen last hebben van jouw dier.
Dat geldt voor alle dierenbezitters, dus ook mensen met een kat.
Als mensen een hond hebben en die 's avonds om 8 uur een uurtje binnenhalen en daarna weer op straat knikkeren, noemt met dat dierenmishandeling.
Maar bij een kat mag dit wel.
Echt belachelijk!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

En dat houdt ook in, dat andere mensen geen last hebben van jouw dier
Precies, anders niet aan een dier beginnen.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door plumber »

Heb een tuin met een mooie vijver erin met zeker voor
400€ aan vissen.(gekregen hoor kan ik zelf niet betalen)
Was elk jaar steeds aan het zoeken om de katten en poezen te
weren wat mij een hoop geld heeft gekost en van de katten en
poezenbezitters alleen maar het woord sorry.Heb sinds enkele jaren een hond
(indiaan dog) en geen last meer van katten/poezen alleen van de
eigenaren want mijn hond zit achter die katten/poezen aan.
Leuk detail heb een boel jonkies in de vijver maar het zijn kanibalen
want de meeste worden opgevreten.Maar ben dik tevreden met mijn hond
en wil hem voor GEEN PRIJS MEER KWIJT.

Gesloten