LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenvoer Whiskas

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
leon en marlies
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2004 20:49

Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door leon en marlies »

Een enige tijd geleden zijn wij overgestapt naar het voer van de Whiskas (voorheen altijd Iams gebruikt), met als reden dat met een 3e kat erbij dit een stuk voordeliger zou zijn. Inmiddels ben ik al weer overgestapt naar een ander voer (van de dierenwinkel) omdat mijn katten continu ziek werken van Whiskas. Het betreft de nieuwe zakken van 3kg, het ziet er op het eerste gezicht erg gelikt uit, maar uiteindelijk werden wij er niet vrolijker van. Tussendoor heb ik een anderhalve week c1000 brokken gebruikt en ze hadden nergens last van, totdat de Whiskas weer verkrijgbaar was en ja hoor ze weren weer ziek. Een week lang hebben alle drie de katten lopen overgeven, soms wel 2 keer per dag. Vervolgens ben ik bij de dierenwinkel ander voer gaan halen en ze hebben daarna nooit meer overgegeven. Zijn er nog meer mensen die deze slechte ervaringen hebben met de brokken van de Whiskas? :evil:

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

Ik gebruik de nieuwe wiskas brokken voor mijn 2 katten, sinds het op de markt is (eigenlijk al eerder, via de wiskassite zelf)
mijn katten hebben nergens last van. Voor de wiskas gebruikte ik zeer dure brokken die alleen via de dierenarts te krijgen zijn (42 euro 7 kilo)
dit i.v.m. ziekte van 1 van hen. Maar dat werd me te gortig en ben dus overgegaan naar wiskas en geen probleem, ook de ziekte verschijnselen van m'n ene kat komen niet terug.

Carolala

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Carolala »

Wat mij opviel was dat ze ( 2 Katten) meer brokjes eten
dan met de oude verpakking.
Verder geen problemen mee gahad gelukkig

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

dat ze u meer eten komt door de niewe toevoegingen? maar is minder gezond voor je dier

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

IK heb in het verleden ook wel Whiskas gevoerd maar mijn kater kwam er steeds van aan de diaree.
Ik ben voor mijn katten overgestapt op Royal canin sensible geen problemen meer gehad.
Ja het voer is idd duurder maar mijn ervaring is dat ze er minder van eten de kwaliteit van het voer is toch duidelijk beter dan van de goedkopere merken.
Maar goed het is wel een feit dat niet elke kat hetzelfde reageerd en vanwege de prijs snap ik ook dat mensen toch voor het goedkopere voer kiezen.
Groeten Hanna

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

ja het zelfde als de gast hierboven ik had ook whiskas brokken en had ook 2 katten aan de schijt nu gebruik ik ook RC sensible en het is over :lol:

anjer

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door anjer »

in het verleden heb ik ook whiskas gekocht voor mijn katten de een reageerde er goed op de andere werden er ziek van uiteindelijk is een van de poesen dood gegaan aan een nier ziekte of het van het voer kwam weten wij niet nu koop ik alleen nog Gourmet ,de poessen die ik nog heb 2 stuks zijn kern gezond en hebben een mooie glanzende vacht ik koop alleen nog Gourmet.

yvet1982

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door yvet1982 »

ik had voor mijn kitten van 8 wkn juist royal canin gekocht.
(droge brokjes)

dit eet ze helemaal niet.
nu heb ik whiskas maaltijdzakjes en deze vindt ze heerlijk.

we hebben haar nu ongeveer 1.5 en is was wel erg aan de diarree.
zou dat echt komen door de whiskas brokjes?
ik heb wel een anti diarree pasta van de dierenarts gekregen en nu is haar ontlasting weer wat dikker.

hoeveel natvoer mag een kitten eigenlijk hebben?
ze krijgt van mij 1 maaltijdzakje van whiskas.
is dit voldoende?

alvast bedankt

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Yvet, volgens mij staat dat op de verpakking. Ik heb trouwens wel altijd gehoord dat droog voer beter is.
Ik geef mijn 3 katten Iams. Ik geef ze precies wat op de verpakking staat dat lijkt erg weinig, maar ze houden meestal ervan over. Ik heb het uitgerekent wat het verschilt qua prijs is van Iams en Wishkas, maar het scheelde bijna niks. Mijn katten doen het er erg goed op, ik hoor elke keer van de dierenarts dat ze er schitterend uit zien. Ik heb voorheen ook wishkas gebruikt maar bij mij kregen ze ook diarree en de kattenbak stonk verschrikkelijk. Nu stink de kattenbak bijna niet meer.
Volgens mij verschilt het heel erg per kat wat ze lusten en hoe ze op een bepaald voer/merk reageren. Volgends mij moet je gewoon uitproberen hoe je kat er op reageert en dat merk gewoon houden.

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

droog voer is ook beter voor een kat ook vanwege de tanden die blijven dan schoon scheelt weer een hoop stank uit hun bek :wink:

yvet1982

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door yvet1982 »

de kattenbak stinkt idd heel erg!!
ik ga straks gelijk even kijken naar andere voeding.

ik geef haar juist natte voeding omdat ze de droge brokjes van royal canin niet lekker vindt.
ze drinkt ook bijna niets dus vandaar dat het natte voer evt beter is.ik geef haar soms wel eens catmilk en dat vindt ze wel lekker maar gewoon water met een beetje catmilk drinkt ze echt niet.

lijkt ook wel of ze een beetje schror wordt.
kan dit te maken hebben dat ze zo weinig drinkt??(dat ze een droge keel krijgt oid?)
ik ga vrijdag ook naar de dierenarts ivm inentingen, maar misschien weten jullie al een antwoord op mijn bovenstaande vraag.


bedankt!!

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

naar de poelier gaan en slachtafval van gevogelte en wilt vragen (kip, konijn e.d) nog even naast de slager voor rundsslacht afval dit rauw geven aan je katten en je hebt het beste en probleemloos voer voor je katten.

Plien

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Plien »

Mij kat eet eigenlijk van alles. Zelfs kaas als ie de kans krijgt.
Het beste beest is heel gezond.Ik zou niet weten wat het beste kattenvoer is. Dit variëer ik vaak met verschillende merken.

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

Whiskas voor de zondag en Tom Poes voor de dinsdag dat zijn de enige dagen dat ik mijn poesje eten geef.

Anita Stundebeek

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Anita Stundebeek »

Hallo,

Ik heb al een paar jaar 3 katten, maar kortgeleden ben ik overgestapt naar whiskas brokken en blik voer maar nu zijn er 2 van de 3 aan de diaree en ze spugen 4 a 5 keer per dag ook zijn ze vals als je ze oppakt (vanwege de pijn aan hun buik), de andere kat eet speciaal voer i.v.m een blaasontsteking en die heeft nergens last van. Ik ga zometeen naar de dierenarts om te laten uit zoeken of het aan de whiskas ligt of dat ze een buikgriep hebben, als ik de uitslag van het onderzoek heb laat ik dit op deze pagina nog even weten.
Met vriendelijke groet anita.

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

succes er mee Anita.

sjaak

Anita Stundebeek

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Anita Stundebeek »

Hallo,

Ik kom net terug van de dierenarts, mijn katten hebben opgezette darmen en hun buik voelt heel erg strak aan, ze hebben antibiotica en antibraakmiddel gekregen. Ze hebben geen buikgriep maar de arts durft zo niet te zeggen of het wel of niet aan het kattenvoer ligt, maar hij raade me wel aan om een mailtje te sturen naar Whiskas en daarin uit te leggen wat er aan de hand is en welke klachten de katten hebben en dat iedereen die een probleem met het voer heeft (gehad) dat ook te doen zodat ze daar naar het voer kunnen kijken en misschien dat ze er dan ook wat aan kunnen doen.
Ik hoop dat er met mij nog wat mensen reageren.
Met vriendelijke groet anita.

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

Onze kat (17 jaar) krijgt al jaren Tom Poes "Variantjes" brokjes. Niets mis mee.
Vlgs DA ziet ze er niet alleen gezond uit, maar is ze ook gezond.
Af en toe krijgt ze wel eens die Whiskas maaltijdzakjes, blikje of kuipje "nat-voer". JeWij denken dat we ze daar af en toe mee verwennen. Het valt ons echter ook op wanneer ze dat "natvoer" heeft gehad, de kattenbak behoorlijk kan stinken en er vaak geen "vaste drol" geproduceerd wordt.
Onze kat eet ook gewoon van het "snaai-goed" mee, zoals kaas, koekjes, borrelnootjes, ja zelfs van die Japanse mix.
Lijkt mij dus niet gezond, maar ja, ze vind het "natvoer" en die borrelnootjes wel lekker.

yvet 82

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door yvet 82 »

mijn kitten eet dus ook de maaltijdzakjes van whiskas.
en haar ontlasting stinkt heel erg.
Ik vind zelf dat het voer ook erg stinkt.
zodra ik het zakje open maak, stinkt de hele woonkamer ernaar.
hebben meer mensen hier lakst van?
ik denk dat ik whiskas ook maar een keer ga benaderen.
wat wel vreemd is,is dat mijn kitten het eten wel erg lekker vindt!

groetjes

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben die gast van Geplaatst op 06 Oct 2004 22:59 door Gast
en ik neem hierbij mijn woorden terug!!!!

Mijn ene kat gooit wiskas brokken er gelijk uit!!
Ben nu weer over gestapt op een ander merk (ook nog goedkoper) en het braken is over.

Radar kunnen jullie die troep van wiskas niet laten onderzoeken??

Want het is niet goed voor die beestjes, alleen voor hun portomonee!

Gesloten