LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kittens

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
westhoekje

Kittens

Ongelezen bericht door westhoekje »

Voor twee jaar terug reageerde ik op een advertentie, i.v.m. af te halen acht weken oude poesjes. / tegen een redelijke vergoeding.

Had van te voren tel. contact gehad om een tijd af te spreken.
En rijd vervolgens met een bus voor, worden de kinderen in dat gezin hysterisch.
Blijkt dat men gewaarschuwd was voor lieden die of gratis of tegen een kleine vergoeding kittens ophaalde, om ze kunnen voeren aan hun reptielen. (slangen)
Er was zo bleek: de nadruk op gelegd, dat deze lieden vrijwel altijd met een bus(je) kwamen voorrijden.
Stygma: met een bus ben je gelijk een kattenmepper.
Helaas men had geen vertrouwen, en ben toen met lege handen naar huis gegaan.

Nu kom ik wel eens een bus tegen, waarvan de eigenaar deze sticker op zijn bumper heeft geplakt. Ik rem niet voor katten, ik geef gas
Heb dan zo een visioen, zie de bestuurder en zijn bus langzaam wegzakken in een sloot vol water.
Eigenlijk zou je zo iemand moeten redden maar ik fantaseer, dat ik dan maar even tegen hem / haar wuif.

Soraya

Re: Kittens

Ongelezen bericht door Soraya »

Dat gratis kittens als mogelijke slangenvoeding wordt gebruikt, en men dus kittenverkopers adviseerd om er een bedrag voor te vragen ter hoogte van de entingen, dat weet ik. Echter heb ik nog nooit vernomen dat deze mensen dan "standaard" een busje zouden hebben. En ik volg redelijk veel kattenfora.

Dus nee, je bent voor mij geen kattenmepper hoor ;-)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik meen dat die verhalen over dat busje indertijd op marktplaats stonden. In hoeverre het geloofwaardig is weet ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat mensen in het busje het hele land doorrijden op zoek naar slangenvoer in de vorm van kittens.

Het lijkt me logischer dat ze bij een plaatselijke kippenboer een paar eendagskuikens ophalen.

Ooit wees mijn nichtje naar een pad in een klein bosje (hooguit 20 meter) Ze zei dat andere kinderen vertelt hadden dat daar regelmatig een man rondloopt die kinderen vermoord. "O ja? En hoeveel kinderen van jouw school zijn er al vermoord dan?". Geen een dus.

Allemaal sensatiebroddel. Het probleem is wel dat vaak de verkeerde er op wordt aangekeken. Dat zie je nu weer in het geval van Westhoek.

villasappho

Ongelezen bericht door villasappho »

Zou het ook niet zo zijn dat mensen die liefde voor slangen hebben ook een kitten wel erg schattig vinden?
Misshcien moet je blij zijn dat je die kittens niet mee hebt gekregen als ze zich zo gek laten maken moet je niks met hun te maken willen hebben. Geef wat meer geld uit en ga naar een fokker krijg je waar voor je geld en als je er wat verstand van hebt zie je ook zo of het in orde is of niet. Die mensen vragen vaak of ze nog eens langs mogen komen of dat je wat foto's stuurt na verloop van tijd...dan weet je dat ze veel liefde voor die dieren hebben.

Gesloten