LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Konijn en eksters

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Laura24

Konijn en eksters

Ongelezen bericht door Laura24 »

Ik heb een jong konijntje gekocht en wil hem eigenlijk op het balkon rond laten lopen. Nu was vroeger mijn jonge konijntje ook eens een keer opeens weg. Volgens de buurman (trotse eigenaar van een kat) kon een ekster hem meegenomen hebben. Weet iemand of eksters jonge konijnen inderdaad meenemen? Ik wil hem eigenlijk gewoon rond laten lopen, maar zit er nu de hele tijd naast omdat ik bang ben dat er een ekster aankomt, die zitten hier namelijk nogal veel.

klaasvd

Re: Konijn en eksters

Ongelezen bericht door klaasvd »

nou denk eerder dat de kat van de buurman hem heeft meegenomen dan een ekster.
Hier ook zat eksters, kraaien etc, maar nog nooit een konijn vermist door deze dieren(wel katten, vossen en bunzings).

Marianna

Ongelezen bericht door Marianna »

JA voor de Ekster en andere kraaiachtigen, is het konijn een van de prooidieren waar op gejaagd wordt.

Groetjes,

Marianna

HvdB

Ongelezen bericht door HvdB »

De wens van het konijn was in vervulling gegaan. Een sexloos leven op het balkon van zijn dromen.

Opgepakt worden, geaaid worden, zich tegoed doen aan droge brokken, 22 uur per dag in een hok opgesloten zitten.

En als hij dood gat wordt er gezegd dat ie een goed leven gehad heeft.

De rillingen lopen over mijn rug.

~ellie~

Ongelezen bericht door ~ellie~ »

Een kat kan een konijn meenemen, en een ekster of kraai ook, zeker als het konijntje niet al te groot is. En als meenemen niet lukt kunnen ze het beestje in ieder geval ter plekke nog aardig toetakelen. Dus zorg er voor dat katten en vogels niet bij je nijntje kunnen komen: scherm het balkon af met een net of met gaas, dan weet je zeker dat er niks kan gebeuren.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

De wens van het konijn was in vervulling gegaan. Een sexloos leven op het balkon van zijn dromen.

Opgepakt worden, geaaid worden, zich tegoed doen aan droge brokken, 22 uur per dag in een hok opgesloten zitten.

En als hij dood gat wordt er gezegd dat ie een goed leven gehad heeft.

De rillingen lopen over mijn rug.
De konijnen die je in de dierenwinkel koopt zijn inmiddels zo ver tam geworden en gewend aan huiselijk leven, dat ze het nog geen dag uit zouden houden in de wilde natuur. Vind je honden en katten dan net zo zielig?

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Bot maar waar, die HvdB.

De vergelijking met kat/hond gaat niet op omdat je daar praat over sociale dieren, dieren met personality, bij uitstek geschikt als gezelschap voor de mens, wat ze beide leuk vinden, zowel de hond/kat als de mens haalt voordeel uit de band.

Konijnen/parkieten/hamsters zijn gewoon domme dieren die in een hok vegeteren en zich nauwelijks bewust zijn van hun eigen bestaan. Het enige nut wat ze hebben is hun aaibaarheidsfactor, verder eigenlijk niks (alhoewel, de Kerst is op komst).

Als kind heb ik alle soorten huisdieren gehad, maar ik zal nooit meer iets anders nemen dan een hond of kat. Die zijn gezellig, die gaan uit zichzelf naast je liggen op de bank, daar kun je mee spelen, die voelen aan wanneer je je *** voelt en proberen je te troosten, die ontwikkelen een persoonlijkheid en worden een echte vriend. Hokdieren daarentegen zijn saai en ***.

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

die voelen aan wanneer je je *** voelt en proberen je te troosten
Dat iets wat jij eraan koppelt en misschien wel hoopt dat ze dat kunnen

Gesloten