LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopcontract pup

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
eleven

Re: Koopcontract pup

Ongelezen bericht door eleven »

sjoegel schreef:Welke fokker is het ? Geen nette manier van zaken doen.

Als dit niet bekend gemaakt wordt, dan krijgt de volgende klant deze pup weer.
Dat er kinderen in het spel zijn, maakt voor mij niets uit.
Feit is, dat het beest niet gezond is/was.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

....goed voorbeeld voor de kids!!
Is de fokker voor het gerecht halen om te laten zien dat je niet zomaar wegkomt met het willens en wetens bedonderen van mensen geen goed voorbeeld voor kinderen dan ?
En helaas voor het beestje is het teruggeven van de pup daar onderdeel van.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:
....goed voorbeeld voor de kids!!
Is de fokker voor het gerecht halen om te laten zien dat je niet zomaar wegkomt met het willens en wetens bedonderen van mensen geen goed voorbeeld voor kinderen dan ?
En helaas voor het beestje is het teruggeven van de pup daar onderdeel van.
Word eentonig: ga alweer geheel met je commentaar mee. Heeft geen zak met dierenliefde te maken: dat had er bij de fokker in moeten zitten en die liefde zou dan zover hebben moeten gaan dat er überhaupt geen zieke pups verkocht mogen worden. Nou nog even de naam van die fokker, zal best bekend zijn op Marktplaats of waar dan ook. (Ja, Ciske, ik weet dat op Marktplaats ook goede pups kunnen worden verhandeld!)

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:
De pup hoeft niet pas het huis weer uit als ie dood is, hij had er helemaal niet in gekomen, als TS wist hoe de zaken er voor stonden.
TS had zijn ogen moeten gebruiken, in plaats van de verontschuldiging van de kinderen!! Als je op deze manier aan dieren begint, koop dan een dier bij Bart Smit!
't Beest is daar amper in huis geweest. TS wil een gezonde pup, logisc, wie niet, heeft daar voor betaald en legt de verantwoording ( = pup) daar waar die hoort: bij de fokker.
TS wil gewoon een gezonde hond, een huisgenoot, geen opvang voor zielige hondjes.

eleven

(Ja, Ciske, ik weet dat op Marktplaats ook goede pups kunnen worden verhandeld!)
Klopt, maar een goede fokker hoef niet op MP te adverteren.
Daar zijn meestal de puppy´s al verkocht voor deze geboren zijn.

eleven

Dierenliefde is hier niet van toepassing, maar een gezond mensenverstand.
Hoezo moet TS een operatie (mee) betalen om een gezonde puppy te krijgen?
TS heeft toch een gezonde puppy gekocht, tenminste dat verwacht je, als je een dier koopt.
Niet TS is de boosdoener, maar de verkoper.
Jij draait de zaak om!
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2014 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op verwijderde quote

bprosman

hij kan ook eisen dat er mee wordt betaald aan een operatie.
Mijn dierenarts constateerde een hele erge afwijking aan de botten ( radius-curvus-syndroom in ernstige mate) die alleen met chirurgisch ingrijpen misschien kon verbeteren maar waarschijnlijk zal de hond nooit goed lopen. Ze is echt vreselijk kreupel.
Ik vraag me af of in dit geval een operatie wel zo diervriendelijk is.

tenormin

ciske schreef:Op MP komen inderdaad ook goede fokkers, wel eens gehoord tenormin van je ogen gebruiken bij het kopen??

Ach ja gevallen voor een pup, niet kijken , en het dier moet daar onder lijden!!

Dierenliefde is bij TS onvindbaar, hij kan ook eisen dat er mee wordt betaald aan een operatie.

Wat is er toch makkelijker dan de hond terug te brengen, zat pups te koop. Bah!! wat een instelling!
Begrijp niet waar je op uit bent, Ciske. Om het bout te stellen: je koopt ook niet een paar kapotte schoen, trui en jeans: sorry, maar men gaat er ook van uit dat je een goede, gezonde hond koopt. De wet stelt dit nu eenmaal gelijk. Je kan met je ogen kijken maar je kan niet zien dat een pup ziek is, erg ziek. Komt nog bij dat, als er een pup gekocht word, in de meeste gevallen je de gekochte pup al enige malen bezoekt alvorens je hem mag kopen. Zo was mijn kopen van een pup: ook ik moest goed bevonden worden om de pup überhaupt mee te krijgen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Ik vraag me af of in dit geval een operatie wel zo diervriendelijk is.

Tja als het een hopeloos geval is, dan in laten slapen, beter dan het dier tig keren verplaatsen.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2014 09:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ik denk eigenlijk dat niemand het perse met elkaar on eens is, ik denk dat ciske prima snapt dat mensen hun kinderen verdriet willen besparen en dat anderen prima snappen dat een hondje een levend wezen is.

Waar die prioriteit ligt, daar kunnen we best met zijn allen een mening over hebben, maar dat maakt niet uit, ieder doet zijn ding
wat nu duidelijk is is dat die fokker haar of zijn verantwoordelijkheid niet neemt, en hoe je het ook draait dat is fout

isabel

eleven

Isabel1 schreef:ik denk eigenlijk dat niemand het perse met elkaar on eens is, ik denk dat ciske prima snapt dat mensen hun kinderen verdriet willen besparen en dat anderen prima snappen dat een hondje een levend wezen is.

Waar die prioriteit ligt, daar kunnen we best met zijn allen een mening over hebben, maar dat maakt niet uit, ieder doet zijn ding
wat nu duidelijk is is dat die fokker haar of zijn verantwoordelijkheid niet neemt, en hoe je het ook draait dat is fout

isabel
Sorry, maar dan heb je die berichten van verschillende hier niet gelezen. :wink:

Er zijn zeker mensen met voor en tegens!

ciske

Dat is overduidelijk dat hij die moet nemen, alsnog moeten mensen niet meteen vallen voor die "oh zo leuke puppedingen ", is de grootste fout die de meesten maken.

tenormin

Dat is overduidelijk dat hij die moet nemen, alsnog moeten mensen niet meteen vallen voor die "oh zo leuke puppedingen ", is de grootste fout die de meesten maken.
Heb in ieder geval, in dit topic over puppy, niet gelezen dat de TS 'gevallen was voor die "oh zo leuke puppy dingen". Ze is gewoon, ordinair, voor 't lapje gehouden. 't Is heel mooi te lezen dat jij een zieke pup koopt, (een nacht voor de TS) onderdak bied en alle kosten op je neemt, de Nightengale onder de dieren, maar niet iedereen (ik niet en anderen met mij niet) denken daar hetzelfde over. De fout waar jij het over hebt is niet duidelijk gemaakt voor TS; de fokker en zijn/haar dierenarts zijn ook verantwoordelijk voor deze fout door de TS niet in te lichten, d.w.z. "het gaat wel over". En als men geen verstand van puppy's heeft, tja, dan gaat het in dit geval fout.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef: Dierenliefde is bij TS onvindbaar, hij kan ook eisen dat er mee wordt betaald aan een operatie.

Wat is er toch makkelijker dan de hond terug te brengen, zat pups te koop. Bah!! wat een instelling!
Oei, je gaat hierin wel heel ver om te roepen dat er er geen dierenliefde is hoor.
TS wilde een gezonde hond, zoals iedereen een gezonde pup wil kopen, TS is niet fout maar de fokker die een ongezonde hond verkocht heeft.

ciske

Chocomelk schreef:

, TS is niet fout maar de fokker die een ongezonde hond verkocht heeft.

Weet jij of TS goed gekeken heeft dan? Fokker is zeker fout, maar alsnog...het is een levend wezen. Zoveel mensen vallen voor de oh's en ah's met puppies.

Chocomelk

Natuurlijk is het een levend wezen Ciske dat weet iedereen hier wel, de fokker had de pup helemaal niet te koop mogen aanbieden of met de vermelding wat de pup mankeerde.

En jij weet niet hoe snel de hond mank gaat lopen, misschien had de pup net liggen slapen toen TS de pups ging bezoeken/bekijken, dat kan verschillen met die ziekte van de hond.
Dus om TS hier de schuld in de schoenen te schuiven vind ik heel erg ver gaan en al helemaal om te zeggen dat TS geen dierenliefde heeft.

ciske

Dat is jouw mening choco, een hond weg doen is in mijn ogen geen optie.

Chocomelk

ciske schreef:Dat is jouw mening choco, een hond weg doen is in mijn ogen geen optie.
Soms moet het.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Natuurlijk is de fokker niet goed bezig. Het is een gelegenheidsnestje las ik. Dat is al een risico op zich. Zeker met een rashond. Daar moet je kijken naar de eigenschappen van de dieren. Denk bijvoorbeeld aan retrievers en HD. Bij een goede fokker worden dieren daarop gescreend voordat men ermee gaat fokken.
Misschien was het een populair ras dat TS goedkoop dacht te krijgen? Zal de eerste keer niet zijn.

Waar hier volledig aan voorbij wordt gegaan is een stukje eigen verantwoordelijkheid van de koper. Je koopt in de winkel ook geen horloge met een barst in het glas.
Als het beestje er zo slecht aan toe was, waarom is dat dan niet gelijk opgevallen? Thuis zakte het beestje al na een paar minuten door de poten. Hoe kan dat niet opvallen bij de fokker? Als een hondje slaapt als je het op gaat halen, dan kan je toch helemaal niet zien of het goed beweegt of normaal op mensen reageert. Was het inpakken en wegwezen? Dan ben je als koper ook verkeerd bezig. Als je bij de fokker al bedenkingen hebt, moet je het beestje gewoon helemaal niet meenemen. Krijg je ook geen problemen achteraf.

Al dat gedoe met die pups komt voort uit het feit dat mensen voor een habbekrats een rashond willen hebben. Verdiep je er eerst in. In elk boekje, elk internetartikel over een pup uitzoeken, staat waar je op moet letten.

En het zal best een rashondje zijn, anders heb je sowieso geen koopcontract. Behalve als je zo'n rescue hondje uit het buitenland haalt.

bprosman

Als het beestje er zo slecht aan toe was, waarom is dat dan niet gelijk opgevallen? Thuis zakte het beestje al na een paar minuten door de poten. Hoe kan dat niet opvallen bij de fokker?
Dat klinkt een beetje als wanneer je een slechte auto gekocht hebt het komt omdat je geen verstand van auto's hebt en het dus je eigen schuld is. M.i. worden oorzaak en gevolg een beetje door elkaar gehaald, de fokker was op de hoogte en had de pups niet eens aan moeten bieden in plaats van te hopen dat er iemand in trapt.

Overigens hier lezende krijg ik de indruk dat de gemiddelde autohandelaar eerlijker is dan de handelaren in pups en die vielen bij mij toch al in de categorie van mensen waar ik mn vingers natel als ik een hand gegeven heb.

Gesloten