LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopcontract pup

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
mh73

Re: Koopcontract pup

Ongelezen bericht door mh73 »

Hoe je een betrouwbare fokker vind? Even zoeken op het internet en ik kom dit lijstje tegen:

http://www.dierenbescherming.nl/fokkers

Zo moeilijk is dat toch niet? Of gewoon de info uit de link van tenormin lezen. En verder is er van de meeste rassen een rasvereniging, waarop de fokkers staan die bij de vereniging zijn aangesloten. Even wat informatie op internet zoeken voordat je een hondje aanschaft, ook dat is onderzoeksplicht. Het is geen broodje dat je even koopt.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

ook dat is onderzoeksplicht
Klopt, maar waarom negeren jullie de opmerkingen over de "ikbesodemietermijnklantennietplicht" van de fokker steeds ?
Waar op letten bij niet-beroepsmatige fokker
◾De pups moeten schoon, warm en tochtvrij zitten.
◾De pups zijn levendig, zitten goed in de vacht en hebben stralende ogen. Angstige pups zijn een slecht teken.
◾De pups groeien in een omgeving op die goed is voor het sociale gedrag. Dat wil zeggen veel contact met mensen, kinderen en huishoudelijke activiteiten. Ook de moeder moet een sociale hond zijn want zij geeft de pups de basis mee.
◾De minimumleeftijd waarop een pup bij de moeder weg mag, is wettelijk 7 weken; 8 weken is normaal. Eerder weghalen gebeurt illegaal maar is erg slecht voor de pups
◾Let erop dat de pups alle noodzakelijke inentingen hebben gehad op het moment dat het met u meegaat.
◾Let erop dat de hond gechipt is en geregistreerd wordt.
Volgens mij kun je hier bij de pup van TS allemaal "Ja" op antwoorden, dus onderzoeksplicht voldaan ?

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

bprosman schreef:ook dat is onderzoeksplicht

Klopt, maar waarom negeren jullie de opmerkingen over de "ikbesodemietermijnklantennietplicht" van de fokker steeds ?
Waarschijnlijk omdat het makkelijker is om de koper de schuld te geven.Als de fokker namelijk beschuldigd wordt dan kloppen de argumenten niet meer en als de hele discussie voor niets.
Wat die toch al is want TS heeft gewoon gelijk en goed gehandeld.
ciske schreef:@gilas, je kan op alles af gaan wat gezegd wordt , uiteindelijk blijf je de plicht houden voor zelfonderzoek.
Ja,en ik blijf erbij dat TS dat heeft gedaan maar goed daar houden we toch een meningsverschil over.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Geruzie verwijderd.

Houd het netjes aub!

denhelder70

Ongelezen bericht door denhelder70 »

Hallo,

We hebben duidelijke afspraken gemaakt met de fokker.
Dat hebben we ook vermeld in de start van deze topic.
Nogmaals, we hebben met de fokker afgesproken dat we voor een second opinion naar onze da gingen, mocht daar geconstateerd worden dat de pup toch wat mankeert, dan konden we haar terug brengen.
Geconstateerd is het radius curvus syndroom.
Dit hebben we gemeld bij de fokker, die wilde toen ook weer naar de da waar alle pups eerder onder controle zijn geweest.
Daar zijn we dus ook heen gegaan met de fokker, die constateerde nu ook het radius curvus syndroom en gaf haar fout toe.
Beide da hebben fokker geadviseerd de pup terug te nemen.
Nu is het per mailwisseling met de fokker een welles/nietes verhaal en we konden een klein bedrag terug krijgen.
Uiteraard gaan we hier niet mee akkoord.

Vindt de uitspraken van een bepaald persoon hier wel heel ernstig overigens!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

denhelder70 schreef:Hallo,

We hebben duidelijke afspraken gemaakt met de fokker.
Dat hebben we ook vermeld in de start van deze topic.
Nogmaals, we hebben met de fokker afgesproken dat we voor een second opinion naar onze da gingen, mocht daar geconstateerd worden dat de pup toch wat mankeert, dan konden we haar terug brengen.
Geconstateerd is het radius curvus syndroom.
Dit hebben we gemeld bij de fokker, die wilde toen ook weer naar de da waar alle pups eerder onder controle zijn geweest.
Daar zijn we dus ook heen gegaan met de fokker, die constateerde nu ook het radius curvus syndroom en gaf haar fout toe.
Beide da hebben fokker geadviseerd de pup terug te nemen.
Nu is het per mailwisseling met de fokker een welles/nietes verhaal en we konden een klein bedrag terug krijgen.

Vindt de uitspraken van een bepaald persoon hier wel heel ernstig overigens!
Te erg voor woorden dat het nu een welles/nietes verhaal is geworden terwijl 2 dierenartsen bevestigen wat de pup mankeerd, beiden dierenartsen hebben u geadviseerd om pup terug te brengen wat u ook in mijn ogen heel goed aan heeft gedaan.

En nee ik zou ook niet akkoord gaan met een klein bedrag, gewoon het bedrag wat u er voor
betaald heeft !

gilas

ciske schreef:
Dus het draait om geld, geen gevoelens hierbij? bah!
Ach Ciske,hou toch eens op met dat gezever.
TS staat gewoon in haar recht en dan moet ze dat ook krijgen.
Het heeft helemaal niets met gevoelens dierenliefde of wat dan ook te maken.
Als 2 dierenartsen TS gelijk geven dan moet de fokker gewoon doen wat er is afgesproken.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:
gilas schreef: Het heeft helemaal niets met gevoelens dierenliefde of wat dan ook te maken.
Als 2 dierenartsen TS gelijk geven dan moet de fokker gewoon doen wat er is afgesproken.
Niks met gevoelens? Lijkt mij toch dat je gevoel voor een dier hebt!
En juist (ook) daarom is dat dier meteen terug gegaan. 't Beest is amper bij TS in huis geweest, kan me voorstellen dat die zich niet (verder) wilde hechten, met de wetenschap dat het waarschijnlijk op inslapen neerkomt.
TS wil een hond, een (speel)kameraad, geen ziekedierenopvang.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als ik het allemaal zo lees gaat het hier om een broodfokker die zich voordoet als gelegenheidsfokker. Geen hard bewijs natuurlijk maar het lijkt er wel op. Deze fokker probeert nu met man en macht het geld te houden waar hij geen recht op heeft. Nog meer bewijs dat deze fokker het alleen maar om het geld te doen is en niet om het dier. Omdat topicstarter een spijkerharde zaak heeft (koopcontract met ontbindingsclausule en bewijs van twee da's) zou ik het helemaal doorzetten tot aan de kantonrechter. Gewoon dagvaarden. Dit soort lieden gaat gewoon door met een volgend nestje om weer het geld te pakken over de rug van zieke dieren.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Als ik het allemaal zo lees gaat het hier om een broodfokker die zich voordoet als gelegenheidsfokker. Geen hard bewijs natuurlijk maar het lijkt er wel op. Deze fokker probeert nu met man en macht het geld te houden waar hij geen recht op heeft. Nog meer bewijs dat deze fokker het alleen maar om het geld te doen is en niet om het dier. Omdat topicstarter een spijkerharde zaak heeft (koopcontract met ontbindingsclausule en bewijs van twee da's) zou ik het helemaal doorzetten tot aan de kantonrechter. Gewoon dagvaarden. Dit soort lieden gaat gewoon door met een volgend nestje om weer het geld te pakken over de rug van zieke dieren.
Dat denk ik ook, helaas wederom een (verborgen) broodfokker. Hoop dat denhelder70 nog van zich zal laten horen hoe dit uiteindelijk is afgelopen.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Normaal is het al vervelend genoeg als men een klant voor de ellende op probeert te laten draaien, maar ik vind het dubbel triest omdat het hier over de rug van dieren gaat.

Wat gebeurt er met dit hondje? Komt het nog drie keer ergens terecht, wordt het steeds terug gebracht en laat men het dan uiteindelijk maar inslapen? Als het hondje er zo slecht aan toe is, had de fokker dat meteen al moeten doen. Maar dat kost geld natuurlijk.

Wat ik vooral wilde aangeven, is dat dit soort dingen blijven gebeuren zolang mensen zonder verder na te denken aan een hond beginnen. Zolang mensen goedkoop een (ras)hondje willen, zullen er mensen proberen geld te verdienen zonder fatsoenlijk voor de dieren te zorgen. Dus denk goed na of je wel genoeg tijd, geld en liefde hebt om aan een hond te beginnen. Je moet ze elke dag verschillende keren uitlaten, mooi of lelijk weer, ze kunnen wel 15 jaar oud worden, slopen je meubels, komen regelmatig onder de derrie thuis en soms plassen, poepen of kotsen ze de boel onder. Ze kunnen ook ziek worden en je kapitalen kosten bij de dierenarts. Als je je dat realiseert en je wil toch nog een hond, dan kun je eens verder gaan kijken.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

mh73 schreef: Wat ik vooral wilde aangeven, is dat dit soort dingen blijven gebeuren zolang mensen zonder verder na te denken aan een hond beginnen. Zolang mensen goedkoop een (ras)hondje willen, zullen er mensen proberen geld te verdienen zonder fatsoenlijk voor de dieren te zorgen.
Of dit bij TS zo is, weten we niet.
Daarom is het juist maar goed dat TS de pup terug heeft gebracht en haar geld terug eist.
Als de fokker iemand is die alleen maar geld wil verdienen zonder goede zorg, krijgt 'ie in dit geval het deksel op de neus.
Als TS de pup ondanks alles zou houden, loont het dus voor de fokker, en nu niet.

Chocomelk

Jolijn schreef:Of dit bij TS zo is, weten we niet.
Daarom is het juist maar goed dat TS de pup terug heeft gebracht en haar geld terug eist.
Als de fokker iemand is die alleen maar geld wil verdienen zonder goede zorg, krijgt 'ie in dit geval het deksel op de neus.
Als TS de pup ondanks alles zou houden, loont het dus voor de fokker, en nu niet.
Inderdaad.

denhelder70

Uiteraard geven wij een reactie terug.

Momenteel is het al zo dat we vandaag contact hebben gehad met de politie, vanwege een dreigende situatie vanmiddag.
We hebben een advies gevraagd en daar is gelukkig voor een groot deel normaal op gereageerd, bedankt daarvoor.
Inmiddels ondernemen we andere maatregelen tegen de fokker.

Ik ga ook vragen aan de moderator om deze topic te sluiten.

Wat ik nu verder schrijf zal vast verwijderd worden.
Als de persoon die in deze topic heel veel gereageerd heeft zoiets meemaakt, ben ik erg benieuwd of ze nog zo reageert, verder schrijf ik maar niks meer, de meeste weten wel over wie ik het heb.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

denhelder70 schreef:Uiteraard geven wij een reactie terug.

Momenteel is het al zo dat we vandaag contact hebben gehad met de politie, vanwege een dreigende situatie vanmiddag.
We hebben een advies gevraagd en daar is gelukkig voor een groot deel normaal op gereageerd, bedankt daarvoor.

Als de persoon die in deze topic heel veel gereageerd heeft zoiets meemaakt, ben ik erg benieuwd of ze nog zo reageert, verder schrijf ik maar niks meer, de meeste weten wel over wie ik het heb.
Volgens mij, heb je goed gereageerd, ik had het niet anders gedaan.
Jammer dat er nog een situatie is ontstaan, dat de politie van pas moest komen,maar ik wens je nog veel sterkte bij al je beslissingen.
Om het topic te laten sluiten, moet je een PB aan de moderatie sturen.

denhelder70

Ik stuur u een PB over de situatie

Chocomelk

denhelder70 schreef:Uiteraard geven wij een reactie terug.

Kan u begrijpen hierin.

Ik wens u en u gezin een goede oplossing toe, zodat u het geld terug gaat krijgen
wat de pup heeft gekost.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jan 2014 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:
komen regelmatig onder de derrie thuis en soms plassen, poepen of kotsen ze de boel onder
Doen/deden mijn kinderen ook :wink:
Dat alles is niets bijzonders bij een gezonde, normale hond (ha ha, en kinderen). Natuurlijk kotsen ze de boel wel eens onder, natuurlijk kunnen ze per ongeluk plassen en poepen, net een mens die aan de race is. Daar is niks mis mee; kan de hond ook niets aan doen. Dat calculeer je allemaal in. Maar je wilt toch, als je een pup koopt (wat totaal niet te vergelijken is met een kind krijgen) een gezonde pup krijgen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ ts ik snap wat je bedoeld,sta volledig achter je en ik heb genoeg hart in me donder om te zeggen dat ik veel dieren liefde heb.
Maar snap ook goed jou situatie,het zal niet helemaal bot gegaan , zijn zo van hup terug toch ff slikken...
Hondje toch even in je hart gesloten die paar uur...en ja wat de fokker doet,
Maak er melding van bij organisatie die opkomt belangen voor dier,heb je kans dat ze weggehaald worden..weet tel even niet uit hoofd..

Verder bijna iedereen snapt je,ja we weten waar we op moeten letten ik ook,ts is misleid,is wat anders.
Eerlijk gezegd ciske vind ik je vrij bot over komen,net of jij alleen om honden geeft,denk dat er hier veel meer zijn....onthou dat,en ook ervaring en gevoelens hebben.

Iemand schreef gilias?als je dat bedenkt en dat en dat,dan gen je toe aan een hond,
Idd ik heb er jaren over nagedacht!kan ik het aan hoe en wat..en weet je,had ik het maar drie jr eerder gedaan,maar dan had ik deze niet gehad...ook gelegenheidsnestje maar heeeeel anders als bij jou ts...

Heel veel sterkte...en je weet waar je nu op moet letten..ook kontj,oogjes,buikje,etc :wink:
Hopelijk goede afsluiting en kan je op zoek .....kijk aub uit voor broodfokkers...
Heb je fokker google....is mar tip :wink:

Heel veel sterkte zal vast even geen leuke periode zijn,maar snap je vollefig.

gilas

TS,succes en heel veel sterkte.

Gesloten