LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] malafide fokkers

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
SL

Re: malafide fokkers

Ongelezen bericht door SL »

U bent blijkbaar de enige die weet wat 'WERKELIJK HELPEN' impliceert.

We zouden het bijzonder op prijs stellen mocht u zo vriendelijk willen zijn om ons enigszins bij te brengen wat 'WERKELIJK HELPEN' is. Wordt hierbij trouwens een onderscheid gemaakt tussen Europeanen en niet-Europeanen?

Want u pretendeert blijkbaar de enige te zijn die weet wat dit inhoud.

SL

galgo_pupje

Ongelezen bericht door galgo_pupje »

'Werkelijk helpen' is in ieder geval NIET dat wat Hans Smet heeft gedaan ... :evil:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

galgo pupje kan u dit forum dan vertellen wat u heeft gedaan om te helpen. aan vuilspuierij hebben we niks, en mensen aanvallen is makkelijk,
ik ben benieuwd

pw

Ongelezen bericht door pw »

Dat is ook zo jammer hier, men kan hier goed schoppen en slaan, maar met goede argumenten komen kunnen ze niet.
Ook ik heb meerdere keren zo iets gehad dat ik dacht; hier ga ik echt niet meer op reageren.
En af en toe reageer je toch :roll: .

Ik wil alleen maar zeggen, dat ( naar mijn mening ) je een heel groot hart hebt als je een hond een 2de kans geeft, en of dat nu een buitelandertje is of niet staat hier los van.
Je kan dit beter doen, dan een hondje "redden" uit handen van een broodfokker ( want dit is geloof ik de meest gebruikte argument, als men daar een hondje aanschaft ).

Gast

geef een arme man een vis en hij heeft 1 dag te eten.
leer de arme man vissen en hij heeft altijd te eten.

Blaf...

Ongelezen bericht door Blaf... »

Dames en heren voor zover jullie dat zijn :!:

Voor een mooi dier hoef je niet zover te gaan.

www.dierenasiel.nl

gr Kayla

Gast

sentimenten , vals of oprecht zijn eigenlijk nooit raadzaam wanneer men tot een koop of aanschaf van een hond overgaat.
echter gevoel en ratio zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
toch is het pragmatisch gezien beter honden of personen die elders slecht behandeld worden , elders te helpen.
omdat je de oorzaak niet wegneemt met het ophalen van een paar individuen of honden.
het enige wat hiermee bevredigd wordt is het moraal van de "helper".
hij heeft immers in zijn ogen een goede daad verricht en is daarmee iets blijer met zich zelf.

Blaf...

Daarom ben ik en m'n nieuwe hond hardstikke blij en dat zijn er nog altijd Twee hoor :lol: :lol:

Gast

Wat een enorme kletskoek opinie,Maar ik zou zeggen ga door met lets storie.Ongelooflijk.Wat een lariekoek.

Blaf...

Helpen is : een hondje nemen heb ik gedaan en niemand zegt oh wat fijn nee door zeuren afzeiken etc.

www.dierenasiel.nl

Heel fijn namens al die honden dat we opgehaald worden door hulpers

Gast

Zeg blaf.
Nog gefeliciteerd met je nieuwe kamaraadje.Ik hoop dat je heel veel plezier hebt samen met je hondje.Ik vind het heel erg fijn voor je.En woef heeft nu ook plezier voor tien.Hardstikke cool blaf,n ik ben trots op je.Eindelijk een een positief en een blije bericht.Fantastisch.Geef een poote en een knuffel voor beide honden en heel veel geluk.
Groetjes..................Moos

hesper

Ongelezen bericht door hesper »

ach ja, zo plaats je een stukje op een forum en dan komt er weer wat los... er valt te discussiëren over feiten. Volgens mijn opleiding (ik ben docente geschiedenis) zijn feiten meetbaar, controleerbaar en concreet. Sommige dingen die ik als feit heb genoemd vallen wellicht niet helemaal in die categorie (hoe je een persoon ervaart bijvoorbeeld kan van mens tot mens inderdaad verschillen), en het feit dat het onmogelijk was een hond mee terug te nemen in het vliegtuig geeft inderdaad geen harde feiten weer tav de situatie mbt de honden in EGS. Ik heb er dan ook niet voor niks vraagtekens bijgezet, het leek erop dat er meer mensen nav de verhalen een hond daar weg gingen halen. Maar vast staat dat niet, en dat hoor je mij ook niet beweren. Verder ben ik het met je eens Anne dat het eigenlijk geen bal moet uitmaken waar je hond vandaan komt en via wie, als je maar goed erover hebt nagedacht (wat, getuige de vele afgedankte honden jaarlijks in onze asielen, nog steeds lang niet iedereen doet).
maar laten we deze hele discussie vooral proberen zuiver te houden.
ik vind het spijtig om de wrange meneer of mevrouw te horen beweren dat mensen zoals degenen die een hond uit spanje hebben geadopteerd, een stelletje simplistische wereldverbeteraars zijn, alsof wij zo simpel zijn om te denken dat we zo het hele probleem oplossen. Was het maar zo eenvoudig, maar je gelooft toch echt niet dat wij zo denken ???? (op een eenvoudig enkel mensch wellicht na..)
Speciaal voor jou wat feiten; zowel in europa als in amerika wordt druk gelobbyed om politici te spreken, om de wetgeving aan te passen, niet alleen voor deze honden maar voor ALLE dieren, ook in het geval van de onmenselijke veetransporten. Er zijn heel wat telefoonuren gestoken in pogingen een politicus zo ver te krijgen dat ie dierenleed op de politieke agenda zou zetten, en vaak worden er toezeggingen gedaan en vervolgens wordt er niets waargemaakt. Ook in spanje zijn veel dierenrechtenorganisaties actief die voorlichting geven, demonstraties organiseren, de politiek proberen om te krijgen. Zij worden vaak ook gesteund door grote internationale organisaties, zoals WSPA. Het adopteren van een hond uit spanje is maar een klein facet van het grote probleem, nl dat die honden daar simpelweg niet als ras of als wezen met gevoel worden erkend. Een ook daar wordt door mensen in en buiten spanje hard voor gepraat, gelobbyed, geschreven en gebeld. Het is dus absoluut niet zo dat er door welke organisatie dan ook wordt gepretendeerd dat ze alleen door zielige hondjes hierheen halen de situatie willen verbeteren, als je op de websites kijkt zie je ook dat er wel degelijk nog veel meer wordt gedaan, waarbij voorlichting en de politiek aanspreken heel belangrijk zijn (je moet die spanjaarden maar eens zien kijken als ze bij scooby door de gang langs de foto's zijn geleid van de honden die inmiddels geadopteerd zijn, ze hebben dan duidelijk iets om over na te denken). Ook vanuit nederland wordt hier veel voor achter de schermen gedaan, en dat is inderdaad niet zo interessant voor joe public als de bokkesprongen van mabelientje of een blond guppie dat met een team van stylisten tot 'idool' wordt omgebakken, dus dat haalt niet echt de voorpagina's nee. Natuurlijk ben jij zo verstandig om niet in te gaan op het gedreins van je kinderen die na het zien van 101 dalmatiers ook zo'n schattige rijst-met-krenten pup willen, die vervolgens na een jaar of 2 in het asiel wordt gedumpt omdat het eigenwijze honden zijn die veel structuur nodig hebben en ze niet vanzelf al die schattige dingen doen die de hondjes in de film uithalen. En hoe ging het een paar jaar geleden met beethoven ? Opeens wilde heel het klootjesvolk ook een st bernard, om ze vaak net zo hard weer te dumpen als blijkt hoeveel werk er in zo'n beest gaat zitten. Om maar te zwijgen over de jack russel, ook al zo'n fashion gadget geworden... kortom als je echt opbouwende kritiek wilt spuien, spreek dan de mensen aan die met zulke honden fokken of die hun hond verwaarlozen. De goede, integere fokkers overigens hierbij niet te na gesproken, maar persoonlijk (en dit is mijn mening) blijf ik het niet oke vinden dat er zoveel rashonden gefokt worden, met alle ellende van doorgefokte dieren en erfelijke ziekten vandien, en vaak toch echt tegenmoetkomend aan de marktvraag, terwijl de asiels hier ook volzitten met lieve, mooie en gewoon geweldige honden !!
Persoonlijk sus ik dan ook niet simpelweg mijn geweten door een zielig spaans scharminkel naar nederland te halen, ik werk ook als vrijwilliger in spanje (ja, ik ga in de zomervakantie weer 3 weken poepscheppen, voeren, schoonmaken etc), ben al ruim 15 jaar donateur van verschillende organisaties (oa WSPA, comite anti stierenvechten, proefdiervrij) en mail en schrijf regelmatig naar ministers of andere verantwoordelijken of het nu gaat om het stelselmatig ophangen van galgo's ophet eind van het jachtseizoen, koe in de wei, dat aldi nog steeds legbatterij eieren verkoopt of het onverdoofd castreren van mannelijke biggen, ik pretendeer niet in mijn eentje de wereld te kunnen verbeteren maar als ik weet heb van misstanden zoek ik uit hoe het zit en kan ik daar niet meer mijn ogen voor sluiten. Dus eet ik zo veel mogelijk vegetarisch, dus ook geen softspinners van redband want daar zit gelatine in, om maar een zijsprong te nemen. En met mij zijn er nog veel meer mensen overal ter wereld die proberen bewust te leven, dus koop geen kleren van een merk dat met sweatshops werkt maar steun liever een unicef project zodat die kinderen een deel van de dag naar school kunnen (het werk dat ze doen is vaak helaas broodnodig om het schamele familieinkomen aan te vullen), ik ben dus ook heus niet van plan een regiment stakkertjes uit india te adopteren. Ik -en met mij vele mensen, steeds meer- probeer wel zo bewust mogelijk te leven. Je wereld is zo klein of zo groot als je hem zelf maakt, beste gast. En natuurlijk ben ik daarnaast ook gewoon gek op windhonden, altijd al geweest. Maar mijn andere honden zijn ook gewone asbakkenrasjes die in het asiel dreigden terecht te komen (althans de oudste). Tuurlijk, het blijft allemaal vaak druppelen op een gloeiende plaat maar als je niks doet dan gebeurt er helemaaaal niets ! Ik heb ervoor gekozen om waar ik dat kan, mijn steentje bij te dragen en als jij, gast, ervoor kiest om dat niet te doen is dat jouw goed recht. Maar ga mensen dan niet zitten af te bekken, hou in de gaten dat je van veel mensen slechts door een klein kiertje in hun leven kijkt, je weet helemaal niet wat ze verder nog meer doen. Wees constructief, richt die ergernis niet op mij of een ander maar op de dingen die jou direct raken !! Doe eens iets voor de dieren in jouw omgeving, al zet je maar een vogelhuisje in je tuin :wink: succes !!

pw

Hoi Hesper,

Ben het helemaal met je eens !
En wat betreft het adopteren van een buitenlandse hond, de stichtingen doen inderdaad meer achter de schermen zoals voorlichting geven in het land van de hond zijn herkomst, castraties programma's om te zorgen dat er niet nog meer pupjes geboren worden.
Pupjes worden zelf verwijdert uit de baarmoeder, klinkt creu, maar wat voor een leven hebben die pups daar, velen hebben het gezegt, we kunnen ze niet allemaal naar een ander land brengen.
Wij hebben een nederlandse hond gekocht via een stichting.
Het geld wat we betaald hebben voor onze hond, komt ten goede van een andere hond in het buitenland ( denk aan voer, ontworming, vlooienmiddel etc ) of om voorlichting te geven, een hond hier naar Nederland halen etc.
Ik geeft ( persoonlijk ) liever mijn geld aan zo iets uit.
Een asiel doet hetzelfde, het geld wat je betaald komt tengoede van het asiel en de honden.
Dat zijn kleine beetjes die helpen.

Blaf...

Hesper en anderen :

Je zult misschien het volgende reactie niet van mij verwachten maar zijn wij zelf niet schuldig aan vele dierenleed ????? Nu wij vragen en de handel wel of niet te goeder trouw stapt er in. Als wij minder melk drinken zijn er ook minder koeien of is dit te simpel gesteld ? En zo kunnen wij nog wel een poosje doorgaan. Ik stel vast na een week van asiel naar asiel te kijken voor een hond dat ( en dat is een harde oordeel ) we zelf schuldig zijn. Heel veel mensen weten niet meer wat verantwoordelijkheidsgevoel is ( lang woord zeg ) De kreet is toch U vraagt wij draaien en dat is met alles. Jammer genoeg ik heb om veel dingen niet gevraagd en wordt er wel mee opgezadeld. De wortel weghalen zou ik zeggen maar dat mag niet trappen we op teentjes toch.
Laten we als buuren van elkaar er sociaal mee bezig zijn en elkaar waarschuwen voor gevolgen van, zonder op teentjes te trappen.
Moet toch kunnen anno 2004 :roll:

Gast

Beste p.w
Ik vind het verschrikkelijk dat je rustig zit te vertellen over pupjes uit de baarmoeder halen.Ik heb hier een woord voor WALGELIJK deze praktijken,en ben het absoluut niet met je eens .Dan hadden ze de teef maar moeten steriliseren voor die tijd.Hoe durf je er zo over te vertellen of het niets uit maakt voor de moeder hond.Ik heb hier absoluut geen goed woord voor over aan je.En de reu er op loslaten en dan de puppen er uit halen.Jij kan voortaan zo neer storten.Ajuus tot nooit meer
Moos

pw

Beste Moos,

Sommige honden komen zwanger binnen, ze laten dus echt niet eerst de reu erop los om vervolgens bij de teef de pups weg te halen.
Ik zou zeggen, verdiep je eerst even in het ondewerp voordat je een oordeel hebt.
Informeer maa eerns bij stichtingen etc.

Kijk eens naar de toekomst die die pups anders hebben.
Een leven lang asiel, achter een auto hangen ( levent ), marteling, als voetbal gebruikt worden, en ga zo nog maar even door.
Ik ben het met je eens, eigenlijk zou het niet moeten, maar ik kan het wel begrijpen.
Dat heeft allemaal met de mentaliteit te maken van de mensen.

moos

Ongelezen bericht door moos »

P.W
Ik heb het al eerder gezegd dat de mentaliteid moest veranderen daar.
Maar dat krijg je niet gedaan door hondjes te kopen daar.Een klein voorbeeldje.In griekenland op een eiland waar wij waren een paar jaar geleden was de eigenaar bezig om poesjes te vergiftigen en die poesjes liepen te schuimbekken tussen al die mensen in.Wij gingen de poesjes he¨pen door drinken te geven en eten.We hebben er poesjes kunnen redden.In die tussen tijd ben ik naar die eigenaar gegaan en heb hem over zin gedrag aan gesproken en zijn direct in een pittige discussie geraakt.Maar we hebben de rest van de vakantie intensief gesproken.Eind van he liedjewas dat hij het niet meer gedaan heeft en
Zich geexcureerd heefd voor zijn gedrag,Er was een gast van ons die een van de kittens heeft dood gemaakt ,en dat was de aanleiding om een diep met die man in discussie te gaan. wij zijn een paar keer terug gegaan en het gaat nu prima en we hebben nog eens na gepraat.Het is een klein druppeltje ,maar dat het geholpen heeft stemd me tevreden
Wat ik ermee wil zeggen dat ik altijd over in debat zal gaan met mensen .Die ommekeer moet gedaan worden en daar ligt de sleutel.
Dat is wat ik zelf mee gemaakt hebt.En toevallig waren wij met een groep die het nodig vond om ons te laten horen.Maar castreren en stereliseren kan je beter doen dan puppies uit de baarmoeder halen,om jou woorden te gebruiken p.wDit was het.nu kom ik even niet
En over dat ik niet goed lees ,moet je zelf maar eens goed lezen.
Moos

Gast

Beste Hesper,

de kritische noot kwam van mijn kant.
geschiedenis docent eigen heb je een leuk, onderhoudend en informatief stukje geschreven, en je standpunt is duidelijk
je holistische kijk op de stand van zaken vind ik verhelderend en geruststellend.
bedankt!

pw

Hoi Moos,

Net zoals jij, vind ik dit eigenlijk niet kunnen, maar ik begrijp het wel.
Pups die daar geboren worden, hebben veel zorg nodig en nemen een plaats in van een oudere hond die ook opvang en verzorging nodig heeft.
Er is maar een beperkt aantal wat ze op kunnen vangen, moeten dan de oudere honden maar blijven zwerven ?
Er zijn daar al zoveel honden.
Ook doen meerdere stichtingen aan castereren, en de DA in die landen krijgen les in hoe ze dit moeten doen. Want velen weten dit niet eens.
Daar ligt ook een groot gedeelte van het probleem !

gudrun

Ongelezen bericht door gudrun »

hai,moos,ik weet echt niet hoe het met remy is,dat zou je esther moeten vragen!

jammer,dat mensen zo boos worden,als je een druppeltje goed probeert te doen....waarom moet je toch altijd gelijk de hele wereld redden?ik doe mijn druppel........anderen doen hun druppel..........prima toch?

en waarom altijd die protesten,als je een hond uit het buitenland haalt?
stopt helpen bij de grens?

discriminatie?omdat je voor een windhond kiest?dan discrimineren we allemaal,neem je een kanarie,dan discrimineer je een parkiet......flauwekul!

mensen reageren vaak fel..........haal er dan 1 hier uit het asiel!!!!
prima,ga je gang!!
maar persoonlijk,vindt ik dat de honden in de buitenlandse opvangen het toch een stuk moeilijker hebben,als de hondjes hier in het asiel,als je weet hoeveel er daar afgemaakt worden......
en waarom heeft een hond uit het buitenland minder recht als een nederlandse hond?ik snap daar niets van!dat is pas discriminatie!

uiteraard werken de stichtingen hard om het kwaad bij de wortel uit te roeien,dat daar nog aan getwijfeld wordt,verbaasd me ook zeer!
groetjes,gudrun

Gesloten