LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] marktplaats

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door bitchy »

de schoondochter van een cliente van mij moest ook zonodig een huisdier, op naar het asiel & daar een leuke oudere rode kater gehaald, een echte kroel werd er gezegt.
zoon & schoondochter waren helemaal in hun nopjes, tot................
......
... de kater ging verharen :?

nu zit de kater bij mijn cliente binnen. zij blij, kater blij, alle aandacht voor elkaar.
als mijn client er niet was geweest zou die heerlijke, zoveel aandacht gevende kater zijn terug gebracht.
& daar krijgt ze dan ook maar weer een dikke knuffel voor :P

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Rasje34 »

als mijn client er niet was geweest zou die heerlijke, zoveel aandacht gevende kater zijn terug gebracht.
& daar krijgt ze dan ook maar weer een dikke knuffel voor
Je cliente wel, maar die zoon & schoondochter..... :evil:

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door dens »

goh dens misschien kan je je geld beter besteden aan een leesbril voor jezelf!!!Mijn dieren kunnen niet ontsnappen omdat ik goed op ze let,dat is nou dierenliefde!!!!Op je eigen beesten letten,maar ik begrijp dat dat voor jou teveel moeite is!!!
Ik snap jou reactie niet. Je reageert op het volgende van mij:
Kitt, kitt, toch! Je had beloofd hier niet meer te komen.....waarom doe je het dan toch? Slecht voor je om je zo op te winden.
Had ik het over dieren die ontsnappen?? Ik ben al aan de bril. misschien voor jou een leescursusje? Ik bedoel het alleen maar goed, hoor!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door S. »

HAHAHA hoe kom je daar nu bij???
Dit is toch geen chaotisch topic?????
Over het algemeen wel hoor, met het gekittekat ertussendoor waar ik steeds langs moet scrollen, omdat ik het niet wil lezen....... helaas werd alles net weer een beetje helder, begint het weer. :roll:

Maar goed, die chips, is het niet zo dat je afhankelijk bent van zo'n leesapparaat om de adresgegevens uit die chip te krijgen?
Wanneer mijn kat zoekraakt dan moet de vinder er dus mee naar een dierenasiel, waar men over zo'n leesapparaat beschikt.
Tja, en dierenasiels zijn dun bezaaid.
Volgens mij krijg je je kat vlotter terug wanneer deze een penning of adreskokertje aan z'n halsband heeft hangen. De vinders zijn dan sneller bereid om even te bellen.

Maar goed, kan het mishebben hoor.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik had vroeger ook een kokertje voor de katten, maar ben die echt al tig keer verloren. Ik kon bijna iedere maand weer een nieuwe kopen, terwijl toen de dieren alleen aan een lange lijn buiten kwamen en niet losliepen. (en ook niet ontsnapten)
Terwijl in het ergste geval de chip een beetje gaat zwerven door het lichaam (maar deze nooit zal kunnen verlaten).
De dierenartsen hebben ook een chiplezer, de mensen in de dierenambulance (heb ik me laten vertellen). Veel fokkers zullen in de toekomst hier ook mee gaan werken (omdat chippen volgend jaar verplicht is, voor zowel fokkers, als mensen die zomaar een nestje willen).
Hoe goed je ook probeert om dieren binnen te houden, er zijn altijd momenten dat een dier kan ontsnappen. En alle aanlopers bij het asiel worden gecontroleerd hierop, dus dan bied het wel meerwaarde om te chippen.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door bitchy »

de vinder hoeft er niet mee naar het asiel, je kan het asiel ook bellen dat er een vreemde kat rond loopt, dan komen ze (als het goed is) zelf.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Soraya »

Nee, het asiel haalt de dieren niet op. Je hebt de keuze of het dier tijdelijk zelf onderdak te geven, dan melden bij Amivedi, of de kat vangen en dan op te laten halen door de dierenambulance, deze laat de politie een proces verbaal opmaken en dan wordt het diertje naar het asiel gebracht voor onderdak. In het asiel wordt het diertje 3 weken in quarantiane gehouden en wordt er nog naar het baasje gezocht. Hierna wordt het diertje bij de andere dieren geplaatst.

Mijn moeder heeft dit dus net meegemaakt, omdat ze een aanlopertje had van maximaal 6 maanden en die al drachtig was. Helaas heeft ze zelf al voldoende dieren, anders had ze zich wel over dit diertje ontfermd. Het was een diertje welke wel enorm lief was, en echt heftig reageerde als je tegen haar sprak, maar zo bang was om een kopje tegen je hand te geven. Ze kwam al 3 weken dagelijks aan, en bij navraag was er niemand die haar kende. Ook in winkels gekeken, maar niemand had een beschrijving van dat poesje opgehangen. Nu zit ze in het asiel, en we gaan van de week even kijken hoe het met haar is. We gunnen haar een lief huis, want dit kan echt een schoordiertje worden.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Marianna »

De dierenambulance hier in Nijmegen heeft in de auto's ook een chiplezer en zo zijn al meer diertjes nog dezelfde dag, ook in het weekend naar hun eigen thuis gebracht. Er zijn inmiddels ook steeds meer partikulieren die een chiplezer aanschaffen.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door bitchy »

ja, sorry, ik schrijf dat het asiel ze ophaalt maar dat is natuurlijk niet zo.
asiel&dierenambulance is hier onder 1 dak, ik weet niet of dat overal zo is, maar de ambulance vangt het dier of komt hem halen als ze al gevangen zijn.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door S. »

Nou, ik ga binnen mijn gemeente eens uitzoeken hoe 't zit met het chippen van dieren. Het wordt tot nu toe niet echt gepromoot, of ik zit te suffen. :P




Verders:..........

Afbeelding

Kon het niet laten. :wink:

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Marianna »

[img]
Laatst gewijzigd door Marianna op 23 feb 2006 16:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Marieta »

Het wordt ook niet genoeg gepromoot, maar vel mensen denken ook dat het 100 eruo kost. Heb er al veel aan de telefoon gehad daarover.
Dierenambulance en asiel hebben een chipreader. Dierenartsen natuurlijk ook. Ik zit er ook wel eens aan te denken om er zelf 1 aan te schaffen. We hebben er al heel wat dieren mee terug gekregen Er zijn ook vinders die er zelf mee naar een dierenarts gaan om te kijken of hij een chip heeft.
Een zwerfdier moet bij ons 2 weken blijven voor hij wettelijk naar een nieuwe baas mag.

Over de poezen die aan komen lopen. Dat is altijd best lullig. Mensen zien vaka een kat aaan komen lopen en denken hee een zwerkat achgoss wat zielig, laat ik es wat eten geven. Kat denkt heej hier krijg ik ook eten laat ik hier maar es blijven. De kat blijft steeds vaker terug komen. Eigenaar is zijn kat kwijt, en de vinder is hem na een paar weken zat (niet altijd het goede woord), en brengt hem naar het asiel.
De eigenaren denken er vaak niet aan en denken hij zal wel aangereden worden. En met alle goede bedoelingen van de vinder zit de kat in het asiel en de eigenaar zonder kat.

Dit os overigens niet lullig bedoeld tegenover die persoon die die kat naar het asiel had gebracht na 3 weken.

Alco
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:29

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Alco »

Marianna,

Het klopt maar als je slim bent haal je het nummer weg alvorens geduvel te krijgen van simpele geesten die jouw nummer gaan bellen :wink:

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Marianna »

Hoi
Laatst gewijzigd door Marianna op 23 feb 2006 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Marianna »

..
Laatst gewijzigd door Marianna op 23 feb 2006 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door kazana »

http://www.marianneklust.nl/achtergrond/kazanentree.jpg

FF kijken of ik me kanjer ook kan plaatsen tis wel geen poes maar wel heel lief

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Marianna »

http://www.chipdatabase.nl/

nog een zoek mogelijkheid

en een in europees verband.

http://www.europetnet.com/SearchResults.aspx

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik zal het verhaaltje van mijn moeder even toelichten; het diertje kreeg geen(!) eten, maar zat de hele dag wel bij de achterdeur. Je kon haar wegjagen, maar iedere dag kwam ze weer terug. Ze was hooguit over de hele dag 4 uur weg, en als mijn moeder naar bed ging rond een uur of 1 's nachts zat het diertje er nog, en 's morgens ook als ze opstond.
Na de rondvraag en het slechte weer, is er in overleg met dierenarts besloten om haar te vangen.En toen pas kwam er eten bij kijken.
En ondanks dat het een heel lief diertje was, het zorgde wel voor onrust bij de andere dieren.

Het enige wat lastig maakt bij al die databanken, is dat je eigenlijk je overal moet aanmelden om te zorgen dat je zeker weet dat de dieren gevonden kunnen worden, als ze weglopen.

Maar wat mijn dierenats weer vertelde is dat de dierengezelschapsbank de grootste is en hun hier eigenaren van de dieren adviseren hier te laten registreren.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door bitchy »

het lijkt wel een fotogalerij! leuk al die foto's :D

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Marieta »

Oh was ook geen aanval hoor, maar wilde het er even bijzeggen omdat er wel veel mensen zijn die het doen.
Op www.chipnummer.nl kun je ook kijken en een chipnummer invoeren, daar staan alle databanken bij in nederland en een uit belgie, en daar kun je dus kijken bij welke databank een dier geregistreerd staat.
Nu kan ik niet achter blijven he.

LILO
http://www.clubs.nl/ClubsData/171885/incoming/lilo1.jpg

Stitch
http://www.clubs.nl/ClubsData/171885/in ... titch2.jpg

Ohana
http://www.clubs.nl/ClubsData/171885/th ... a&Flow.jpg

http://www.clubs.nl/ClubsData/171885/in ... ed3(1).JPG

De laatse moet je ff anders doen, daaris ze volwassen. Hij pakt em niet goed.

Stitch komt uit het asiel en lilo heb ik van de boerderij van mn nicht vandaan. Die katten liepen er rond toen ze er kwamne wonen dus heb lilo maar genomen, ik dacht weer een die ik kan laten ssteriliseren en weer minder kittens dus. Maar ze zijn allemaal zo lief.

Gesloten