LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omgevingsspray tegen vlooien

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
rustroest

Omgevingsspray tegen vlooien

Ongelezen bericht door rustroest »

Met het inspuiten brengt dit gezondheidsrisico's met zich mee, zo staat op de verpakking, daar waar kinderen van nul tot vier jaar zijn. Dit kan ik dus dan niet gaan gebruiken. Zijn er nog andere alternatieven hiervoor?

Harrie Kierie

Re: Omgevingsspray tegen vlooien

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Je kan het wel gebruiken. Je moet alleen na het sprayen de woning voor een paar uur verlaten en bij terugkomst even goed luchten.

rustroest

De werking daarvan is enkele weken staat op de verpakking?

Harrie Kierie

De werking, ja en dan moet je ook nog eens niet stofzuigen.

Ik weet natuurlijk niet van wat voor vlooien je last hebt, maar ik ga voor het gemak maar even uit van huisdieren en dan moet/mag je slechts sprayen als die dieren uit huis zijn/gaan.
Met huisdieren is de behandeling op de huisdieren, aangevuld met dagelijks stofzuigen met desnoods een beetje spray in de stofzak voldoende. Tenzij je inmiddels al last hebt van een vloooiienplaag.

rustroest

Heb AH vlooien gebruikt. Dit heeft kort geholpen en ze springen nu weer vrolijk in het rond, denk dat dit te maken heeft met de extreem warme temperaturen, vanaf toen is het begonnen.

Harrie Kierie

Hond? Kat?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Gewoon een vlooienband in stukjes knippen en in de stofzuigerzak doen en dan twee keer per dag goed stofzuigen.
Niet schadelijk voor de kinderen.
Houd dat een weekje vol en je bent van de vlooien af.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

rustroest schreef:Heb AH vlooien gebruikt. Dit heeft kort geholpen en ze springen nu weer vrolijk in het rond, denk dat dit te maken heeft met de extreem warme temperaturen, vanaf toen is het begonnen.

Niet alleen het weer hoor, je had ook preventief je dier moeten behandelen , en je huis natuurlijk!!

Gewoon sprayen en effe stad in of wat dan ook en dan goed luchten!!

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ,die van mij,hondje krijgt pipet, huis goed schoon,hond schoon,geen vlo te zien ondanks warmte.
Moet er ook niet aandenken :oops: krijg spontaan jeuk ,als ik denk aan pietjes( vlooiem) ja kam hond elke dag en heeft niks

A lees nu kat,maar stond er niet maar goed is toch zelfde,goed bijhouden?

Krijg nog steeds jeuk,hoop dat je het snel o der controle hebt
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 17 aug 2013 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

rustroest

Gaat om kat. Had anti virus remmer voor vlooien in snoep vorm met vitamine erin. Gaat om B vitamine, dacht dat katten dat ook niet nodig hadden? Die snoepjes helpen in ieder geval niet. Vlooienband evenmin, volgens mij zijn de druppels in de nek bij de kat nog altijd het beste?

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

rustroest schreef: volgens mij zijn de druppels in de nek bij de kat nog altijd het beste?
Die gebruik ik al jaren,kat heeft nooit vlooien gehad.
En nu heeft ze ook vlooien ,zelfs een extra behandeling gegeven ,helpt niet.
Onze kat komt niet met andere katten in aanraking ze komt onze dam niet af(durft ze niet)
Vanmorgen naar de dierenwinkel geweest een vlooienbandje wezen halen,volgens die dierenwinkel man komt het door de hitte en vochtigheidsgraad.
Moet dat bandje in stukken knippen ,paar stukjes in de stofzuiger doen en de overige stukjes gewoon ergens waar de kat zit/ligt neerleggen.
Dat schijnt te helpen en iedere dag goed stofzuigen.

Gesloten