LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbetrouwbare dierenambulances

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
portofino
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:23

Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door portofino »

Ben eens gaan kijken op de website van de federatie van dierenambulances en het viel me op dat niet elke ambulance daar staat. Ik kwam erop omdat ik de ambulance hier in den haag steun. Maar ik zag dat die niet zijn aangesloten bij de landelijke federatie. Niets te maken hebben met de landelijke dierenbescherming en ook het keurmerk goed besteed dat ze hadden is hun afgepakt. omdat ze zich niet hebben gehouden aan de regels die daarvoor gelden. Er zijn dus nogal wat verschillen met die ambulances. openheid heb ik ook nog nooit gehad van die ambulance de wijs uit den haag.

zou verplicht moeten zijn dat elke ambulance een aansluiting heeft bij een federatie omdat ze wel grof geld verdienen die gasten. en je kunt niets vinden van ze. ik geef dus maar niks meer. want ik vertrouw ze niet.

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door tsja.. »

misschien de vragen die je hebt al eens aan de dierenambulance zelf gesteld? wellicht zijn ze helemaal niet onbetrouwbaar..

en grof geld verdienen? de allerhoogste top misschien, maar hier wordt de dierenambulance gerund door vrijwilligers en sponsoren..

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door tiptoo »

tsja.. schreef:
en grof geld verdienen? de allerhoogste top misschien, maar hier wordt de dierenambulance gerund door vrijwilligers en sponsoren..

hier ook hoor , niks verdienen allemaal via vrijwilligers
@portofino
misschien wilt u weten hoe het gaat bij de ambulance bij de dieren...die mogen namelijk niet hetzelfde als de mensen ambulance , niet door rood licht en meer van die dingen en anders inderdaad vragen!

portofino
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:23

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door portofino »

Zal bij een aantal zo zijn, de vrijwilligers. maar wat ik al weet bij die gasten in den haag hier dikke panden en voldoende inkomsten. en ook nergens bij aangesloten terwijl anderen dat wel zijn. en het verliezen van het keurmerk dat ze eerst wel hadden omdat ze de regels niet nakomen. zegt mij dan weer genoeg...toch

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door tsja.. »

dikke panden en voldoende inkomsten..hoe weet u dat dan? wat is een 'dik pand' en wat zijn 'voldoende inkomsten'?

er zal absoluut een reden zijn voor het verliezen van het keurmerk, maar ik vind het wat kort door de bocht om zonder een afdoende onderbouwing maar te roepen dat ze onbetrouwbaar zijn.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door tiptoo »

waardoor ze het keurmerk hebben verloren geen idee , ken wel wat mensen in den haag en ik hoor daar alleen maar lof over de dierenambulance dus misschien ken je iets duiderlijker zijn hoezo dikke panden voldoende inkomsten....ik weet dat bij de DB heel veel vrijwilligers werken ook in den haag dus ken u het toelichten dan?

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door petty1950 »

O.b.v. de gegeven informatie vind ik uw melding onbetrouwbaar :|

Misstanden aan de kaak stellen, prima! Maar kom niet met dit soort vage en suggestieve verdachtmakingen.
Overigens ben ik zelf niet zo,n fan van de DB dus dat keurmerk zegt mij dan ook niet alles.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

Ook hier in Leiden wordt de dieren ambulance voor een groot deel door vrijwilligers gerund.

Trudy

petertt
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2010 08:48
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door petertt »

Goededag iedereen,

ik ben peter, ik werk al sinds 1990 in de dierenambulancezorg, en ik weet als geen ander hoe het gaat in dierenambulance landje. Hetgeen hierboven is eigenlijk een verkeerde titel, want waarom nou onbetrouwbare dierenambulances, omdat ze niet erkend zijn door een organisatie, waar je als dierenambulance 400 euro moet gaan betalen om een erkenning door hun te verkrijgen, indien je een herkeuring wilt aanvragen, kost je dat ook 400 euro.

Iedereen die een stichting / vereniging heeft weet als geen ander dat sinds de euro is ingetreden dat het steeds moeilijker wordt om gelden binnen te krijgen, en dat publieke sponsors een beetje zekerheid willen krijgen door mede van erkenningen. Met het Goed Besteed keurmerk, tja zeg nou zelf, die keurmerk wordt door hun goedgekeurd, je moet je jaarrekeningen en nog het 1 en ander inleveren om hun goedkeuring te krijgen, die goedkeuring kost elk jaar 400 euro. Als je te laat bent, kost het ook geld.

Netzoals CBF keurmerk, als je die wilt verkrijgen moet je echt ruim in het geld zitten, dat gaat pas lopen als je ruim 100.000 euro betaald voor een keuring, en elk jaar is dat, daarom zal je geen enkele dierenambulance zien met het echte cbf keurmerk (uitgezonderd die van geen bezwaar), alleen miljoenen organisaties kunnen dat veroorloven zoals de dierenbescherming.

Tevens is de organisatie goed besteed zelf echter niet geregistreerd en goedgekeurd en staat echter alleen geregistreerd bij de kamer van koophandel. Met andere woorden iedereen kan een goedkeuringsbedrijf starten.

op http://www.keurmerk.nl staan ze in iedergeval niet.

Tevens de de landelijk federatie voor dierenambulances, heb je er 3 van in nederland, de
FDN- Federatie Dierenambulances Nederland
EFD - Europese Federatie Dierenambulances
DB - Dierenbescherming

Iedere federatie keurt zijn leden op hun organisatie, als zij goedgekeurd worden, zijn zij landelijk erkend door hun organisatie.

De dierenambulance de wijs, is ooit lid geweest van de FDN, zijn uiteindelijk overgestapt naar de EFD, en zijn dus door hun zowel in Nederland als Europees erkend door de EFD. Tevens moet ik erbij zeggen dat deze dierenambulance, het beeld van de dierenambulance heeft gevormd, en dat zij een voorbeeld zijn geweest voor vele dierenambulances in nederland en erbuiten. Da de wijs was ook gewoon 1 van de eerste dierenambulances in Nederland. Vandaar dat Nederland ook de grootste is in zijn soort gezien vanuit de wereld.

En die dikke panden, tja, ik zou zeggen, bel ze eens op ga er eens kijken bij een open dag, en dan zal je zien hoe het geld besteedt wordt, ik denk dat je dan schikt dat er altijd te weinig geld is. En goede vrijwilligers zijn altijd welkom.

als je vragen heb, stel ze gewoon, bel ze desnoods op, dan kom je pas achter de waarheid.

Hoop dat het wat duidelijker is.

met groet

Peter

stg.dierenambulance
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2010 10:38

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door stg.dierenambulance »

portofino schreef:Ben eens gaan kijken op de website van de federatie van dierenambulances en het viel me op dat niet elke ambulance daar staat. Ik kwam erop omdat ik de ambulance hier in den haag steun. Maar ik zag dat die niet zijn aangesloten bij de landelijke federatie. Niets te maken hebben met de landelijke dierenbescherming en ook het keurmerk goed besteed dat ze hadden is hun afgepakt. omdat ze zich niet hebben gehouden aan de regels die daarvoor gelden. Er zijn dus nogal wat verschillen met die ambulances. openheid heb ik ook nog nooit gehad van die ambulance de wijs uit den haag.

zou verplicht moeten zijn dat elke ambulance een aansluiting heeft bij een federatie omdat ze wel grof geld verdienen die gasten. en je kunt niets vinden van ze. ik geef dus maar niks meer. want ik vertrouw ze niet.
Het keurmerk is niet in getrokken, maar de dierenambulance heeft het niet verlengt om dat het Keurmerk Goed besteed niet erkend is, en een personelijk bedrijfje (KGB) is die enkel is in geschreven bij KVK en die aan kleine goede doelen wilt verdienen.

efd
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2010 12:11

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door efd »

Wat is onbetrouwbaar. Onbetrouwbaar is naar mijn mening als je maar geld blijf vragen en zielig blijf doen terwijl je miljoenen in kas heeft, zoals de volgende organisaties.

MILJOENEN EURO'S VERGOKT DOOR GOEDE DOELEN

Hoe groot is het vermogen van goede doelen?
De kredietcrisis zorgt voor veel ellende wereldwijd en ook Nederland ontkomt hier niet aan. Daarom was het opmerkelijk een bericht in de media tegen te komen dat goede doelen door de krediet crisis miljoenen hebben verspeeld. Dat bericht riep bij ons direct vragen op. Want is het niet zo dat goede doelen dat geld moeten besteden aan het geven van hulp?
Goede doelen in Nederland, en dan vooral de grote goede doelen, blijken miljoenen euro's reserve te hebben. Terwijl de boodschap elk jaar is dat hulp zo hard nodig is omdat anders projecten niet door kunnen gaan. Wij gingen eens op onderzoek uit en raadpleegden diverse websites van diverse grote goede doelen in Nederland. Vervolgens gingen we op zoek naar jaarcijfers en kwamen tot een opmerkelijk resultaat.
Er zijn in Nederland diverse grote goede doelen, waarbij een groep zich heeft verenigd in de VFI ( Vereniging van Fondsenwervende Instellingen) In deze organisatie bevinden zich de goede doelen op het gebied van Cultuur, Natuur en Milieu, Gezondheid. In het jaar 2007 werd door deze goede doelen ruim 2 miljard euro opgehaald. Wij beperkten ons tot een aantal organisaties die zich voor dieren inzetten. Via tal van websites is na wat onderzoek veel informatie boven tafel te halen. Ook de jaarverslagen op een website als het CBF, en onderzoek op de site van Keurmerk Goed Besteed brengen veel duidelijkheid.
Miljoenen in kas
De eerste organisatie die wij eens onder de loep namen was Stichting AAP Deze organisatie die zich inzet voor de primaten haalde in het jaar 2007 een bedrag van 5,1 miljoen euro binnen met collectes en tal van acties. Men heeft een reserve van circa 6 miljoen euro in de clubkas en een vermogen van circa 720.000 euro belegd in diverse aandelen.
Een andere organisatie is Brooks Hospitaal met een eigen vermogen van 1,5 miljoen. In het jaar haalde men 1,3 miljoen euro binnen met collecten en acties en staat een bedrag van 1 miljoen geparkeerd uit erfenissen en nalatenschappen. Of Brooks ook geld in aandelen heeft belegd werd niet zichtbaar.
De Dierenbescherming in Den Haag, blijkt een heel rijke organisatie te zijn. Zo bedroegen de inkomsten in 2007 maar liefst 21 miljoen euro. Ontving men van de overheid ook nog eens 5 miljoen aan subsidie. En bedraagt de club kas maar liefst 61 miljoen euro. In totaal bezit de Dierenbescherming ruim 82 miljoen euro. En dan zijn er nog de onroerend goed zaken zoals de prestigieuze panden waarin men huist. De Dierenbescherming heeft volgens opgave een bedrag van circa 1,5 miljoen euro belegd in aandelen.
Het Wereld Natuurfonds in Zeist behoort ook tot de rijke organisaties met een vermogen van 56 miljoen euro in de WNF clubkas. En hier zien we dat maar liefst 21,5 miljoen euro in obligaties en aandelen is geïnvesteerd.
Het IFAW heeft diverse regiokantoren maar in New York waar het hoofdkantoor huist, is bekend dat op jaarbasis een bedrag van ruim 71 miljoen dollar binnengehaald wordt met acties van het IFAW. Over belegd vermogen is niets te vinden.


Conclusie
Het is dus niet zo slecht gesteld met de grote goede doelen in Nederland. Men heeft vermogen genoeg in de clubkas en ziet zelfs kans vermogen in onroerend goed en aandelen te beleggen. Terwijl de consument gevraagd wordt om hulp te geven om zo de nood te ledigen. De consument heeft het idee dat zijn euro hard nodig is en besteed wordt aan de doelstellingen.
De grote goede doelen blijken dus voldoende financiële middelen in kas te hebben. Middelen die geschonken waren om waar te maken wat men zegt.
Soms is het dus beter om eens te kijken naar kleinere landelijke en lokale goede doelen. Waar nog de echte vrijwilligers aanwezig zijn. Die met hart en ziel zich in¬zetten. Waar geen directie salarissen uitgekeerd worden en geen dure kantoorpanden zijn. Organisaties die van de Staat geen euro aan subsidie ontvangen. Want u wilt toch ook dat uw euro goed besteed wordt? Dat uw gift daar komt waar hij dient te komen? En niet op een bankrekening komt of in aandelen belegd wordt.

Dus portofino de dierenambulance is niet zo onbetouwbaar zoals jij schets

portofino
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:23

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door portofino »

Waarom hebben ze het niet verlengd dan? Anderen doen dat wel. als je niks te verbergen heb dan zal het niet zo'n probleem weze toch? CBF is ook keurmerk maar daar zijn wel de grote miljoenen organisaties als je daar kijkt. Nee ga ergens anders aan geven. :mrgreen:

Dit stond op de pagina's van het keurmerk te lezen en van de federatie staat ook niks van ze. Geef liever aan iets wat ook openbaar is. En wat je ken zien dat ze ergens bij horen. :arrow: :arrow: :arrow:

Stichting Dierenambulance De Wijs is geen erkende of goedgekeurde gekeurde organisatie meer.

Reden hiervoor is dat het bestuur diverse malen in gebreke is gebleven bij het aanleveren van de verplichte stukken om voor het keurmerk in aanmerking te mogen komen.

Dierenambulance De Wijs heeft inmiddels het gebruik van de naam van het Keurmerk Goed Besteed, alsmede het logo dat duidelijk maakt dat men een goedgekeurde organisatie is conform de reglementen van het Keurmerk Goed Besteed, op ons aandringen van haar internet site verwijderd.
Het houderschap voor het keurmerk is per mei 2010 verlopen.

petertt
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2010 08:48
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door petertt »

portofino

ieder lid van keurmerk goed besteedt die opzegt, het beeindigd of wat voor reden dan ook, wordt bij hun op de zwarte pagina gezet. Dat is hun handelswijze nou eenmaal, en daar kan jij ik en anderen niets aan veranderen.
dat andere organisaties daar nog blijven....tja das hun keus, maar er zijn al genoeg dierenorganisaties al weg bij hun, en meer zullen er volgen.
en waarom, ik denk dat dezer dagen dat geld wel elders gebruikt kan worden, want je moet het ook zo zien, wat schiet je ermee op....
en mag ik vragen wie jouw bron is... vanwege
Reden hiervoor is dat het bestuur diverse malen in gebreke is gebleven bij het aanleveren van de verplichte stukken om voor het keurmerk in aanmerking te mogen komen.

portofino
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:23

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door portofino »

Petert, jij ken wel zeggen iedereen die opzegt gaat op een zwarte lijst. Ik denk dat het wel ff anders is. Want het staat gewoon op dit site van het keurmerk. En als het niet zo is, dus dat ze liegen of zo dan ken je er wel wat aan doen. Want je mot wel gewoon de waarheid zeggen.

Heb ook andere bladen gelezen, consumentenbond etc daar staat ook genoeg in over keurmerken en ook dit keurmerk wat zij dus niet meer hebben omdat zoals er staat ze in gebreke zijn geweest en zich niet aan de regeltjes houden.

Want zeg zeluf, als je een keurmerk wil en je heb het, waarom laat je het dan verlopen? En anders gaan ze toch lekker naar het CBF toe. Voor mij is helder dat ze geen openheid willen geven en daarom het keurmerk is ingetrokke. Ze zoeken het maar uit. Van mij krijge ze niets meer. Ik ga aan ander doelen geven,. herplaatsing van katten hier in den haag bijvoorbeeld. Lees het maar ff op de site van het keurmerk. dan weet je waar ik het ook geleze heb.

Ene wat je zegt over als je opzegt of zo dat ze je op een zwarte lijst zetten, dat klopt niet. Een andere organisatie staat keurig bijd at ze geen verlenging hebben omdat de organisatie stopt.

ik hecht meer waarde wat ze op de website van het keurmerk zeggen dat wat die ambulance loopt te kletsen. Als je niks te verbergen hebt, doen ze ook niet zo moeilijk. Er staat dus ook als je goed leest dat al in mei dat is ingetrokken. Ze zoeken het maar uit bij die ambulance de wijs, ik geef er geen euro meer aan.

portofino
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:23

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door portofino »

Petert. Na je opmerking over dat ze bij het keurmerk iedereen die niet verlengt of zo op een zwarte lijst gooien heb ik een mail gestuurd daarover of dat zo was.

Ik kreeg dit keurig terug van ze. Dus is een onzin verhaal van je. Maar maak niet uit voor mij is het helemaal duidelijk geworde. Dit liet men weten.

Bedoelde organisatie diende het Keurmerk te verlengen in mei 2010. De benodigde stukken hiervoor werden echter niet aangedragen. Ondanks herhaalde toezeggingen van de eigenaar van bedoelde dierenambulance. In juli 2010 werd de dierenambulance derhalve gesommeerd het logo te verwijderen van haar internet site alsmede alle overige uitingen op papier, druk, film etc. Bezoekers werden hierdoor misleidend geïnformeerd door bedoelde dierenambulance welk sinds mei 2010 niet langer het Keurmerk mocht voeren.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Waarom hebben ze het niet verlengd dan? Anderen doen dat wel. als je niks te verbergen heb dan zal het niet zo'n probleem weze toch? CBF is ook keurmerk maar daar zijn wel de grote miljoenen organisaties als je daar kijkt. Nee ga ergens anders aan geven. :mrgreen:
Lidmaatschap van de FDN kost geld en schept verplichtingen (die ook weer geld kosten), een dierenambulance met een krap budget kan er voor kiezen dit budget liever te besteden om de auto's te laten rijden.
Ik ben jaren vrijwilliger geweest bij een dierenambulance en in 99% van de gevallen zijn dit organisaties die geheel draaien op vrijwilligers en sponsors die er alles aan doen om met het beschikbare budget hulp te blijven bieden.

Hiernaast ben ik ook werkzaam geweest bij een andere vorm van dierenopvang waar ook wel eens gevraagd werd waarom wij geen CBF keurmerk hadden, waren wij daarvoor misschien niet betrouwbaar genoeg??
Hieronder een verklaring van een dergelijke organisatie waarom zij geen CBF keurmerk hebben (het is simpelweg te duur):


Wellicht heeft u al iets gehoord of gelezen over het CBF Keurmerk.
Dit is een keurmerk dat toegekend wordt door het Centraal Bureau Fondswerving, aan organisaties die steunwaardig zijn. Op zich is dit een hele goede zaak, toch heeft het voor de kleine organisaties een groot nadeel.
Aangezien organisaties zoals de Stichting XXXXXXXXXX onmogelijk in aanmerking kunnen komen voor het CBF keurmerk, krijgen zij al snel het stempel onbetrouwbaar en/of niet steunwaardig. Immers men koppelt steunwaardig meestal direkt aan betrouwbaar. Om dit duidelijk te maken willen we u een beeld schetsen van de criteria die gehandhaafd worden door het CBF.

Om het CBF keurmerk te krijgen moet men o.a. aan de volgende eisen voldoen:

* de organisatie moet in het laatste verslagjaar meer dan
120.000,- Euro aan baten uit eigen fondswerving hebben.
* de kosten van de toetsing door het CBF bedragen 3.630,- Euro.
* per jaar is geduren de looptijd (5 jaar) een bedrag verschuldigd, dat afhankelijk is van de omvang van de inkomsten uit eigen fondswerving (varierend van 250,- tot 4.978,- Euro)

Voor instellingen die hier niet aan kunnen voldoen, bestaat de mogelijkheid een verklaring van geen bezwaar aan te vragen. De kosten van deze toetsing bedragen 680,- Euro De verklaring is 18 maanden geldig, daarna geschiedt een herbeoordeling waarvan de kosten 340,- Euro bedragen.

Bij elke aanvraag is een accountantsverklaring noodzakelijk, kosten ongeveer 500,- Euro. Daarnaast moet o.a. ingeleverd worden een (meerjaren) begroting, een bestedingsplan in het kader van de doelstelling, de voorgenomen wijze van fondswerving, oude jaarrekeningen, brochures en foldermateriaal, gewaarmerkte statuten en uitreksel Kamer van Koophandel enz. enz.

stofzuigertje

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een bevriende Bovag garage heeft ook zijn lidmaatschap gestopt omdat de kosten hoger waren dan de voordelen.

Dus een plaatselijk dierenambulance mag hetzelfde doen.

Ik kijk als webwinkel ook naar kosten en eventuele voordelen en ben daarom ook niet overal aangesloten.
Dit heeft niets met betrouwbaarheid te maken maar soms moet je als nieuwe wel aanmelden om betrouwbaar over te komen en later kun je als je jezelf bewezen hebt wel zonder!

Daarom heb ik en mijn garage diverse opgezegd.

Verder weet ik dat verse levende dieren soms geld opleveren bij dierentuinen dus dat ze niet altijd naar overvol asiel gaan of niet inslapen komt ook voor, maar dit is helaas noodzakelijk omdat inslapen geld koste en levend verkopen als voer voor dierentuin geld opleverde die ze hard nodig hebben!
Dus hoewel mensen denken dat ze alles doen om dieren te redden, soms worden ze dus op een manier afgevoerd die vele niet willen!

portofino
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:23

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door portofino »

Ze blijven maar liegen bij De dierenambulance De Wijs. Nu zeggen ze op de site dat de ANBI het keurmerk is. Dat dat een garantie is. Die figuren daar weten totaal niet waar ze mee bezig zijn. Want als je ff naar de anbi website gaat de enige echte officiele dus dan zie je dit staan:

Het ANBI-logo is een gedeponeerd beeldmerk, dat in Nederland en daarbuiten is geregistreerd. Het is wettelijk beschermd en mag uitsluitend met toestemming van Stichting GeefGratis worden vermeld. Bij gebruik zonder toestemming van ANBI of foutieve toepassing van het logo kunnen juridische stappen worden ondernomen. Aan het gebruik van het ANBI-logo kunnen geen rechten worden ontleend.

1. Is het ANBI logo een keurmerk?
Antwoord: Nee, het ANBI logo is geen keurmerk!

2. Waarom is GeefGratis met een ANBI logo gekomen?Antwoord: Veel goede doelen aangesloten bij GeefGratis gaven aan dat ze het zo jammer vonden dat er geen ANBI logo beschikbaar wordt gesteld door de belastingdienst. "Zo kunnen we namelijk niet makkelijk aangeven dat we ANBI zijn" was een veel geplaatste opmerking. GeefGratis heeft op basis van deze input besloten een eigen ANBI logo te lanceren.

3. Wordt dit ANBI logo niet als een keurmerk opgevat?Antwoord: Wellicht. Het ANBI logo is geen keurmerk. Echter indien meer en meer goede doelen het logo gebruiken in hun uitingen kan het voorkomen dat het publiek dit gaat oppakken als een keurmerk. Het is en blijft natuurlijk geen keurmerk maar het zou kunnen dat het publiek dit gaat opvatten alszijnde een keurmerk. Dat is niet onze intentie maar aan de andere kant hebben goede doelen nu een manier om uit te dragen dat ze voor het algemeen nut bezig zijn en dit nu ook makkelijker kunnen communiceren zonder dat hier 1 cent tegenover staat.

4. Had de belastingdienst de goede doelen geen ANBI logo moeten aanbieden?Antwoord: wat ons betreft JA! Echter is dit niet gebeurd en hebben we besloten er dan maar zelf 1 te lanceren zodat ANBI's mits het logo breed uitgedragen wordt kunnen aantonen dat ze een ANBI zijn.


Dus helemaal duidelijk wie de eiegnaar is van dat logo en hoe het zit. De Wijs belazert de kluit en dat weten ze zelf heel goed. Heb al meerdere reacties gehad hier met berichten van mensen die ook weten hoe het daar is en gaat en die er schande van spreken. Ze worden overal uitgeknikkerd ook bij de federatie. En dat zegt mij meer dan genoeg.

Zakkenvullen, liegen en dieren kennen verrekken. Daarom krijgen ze geen cent meer van me

portofino
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:23

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door portofino »

Hier de reactie van de eigenaren van de anbi. Dus zoveelste bewijs dat dierenambulance De Wijs de zaak gewoon loopt op te lichten.

Re: ANBI logo is Geen keurmerk !
Wij zijn de organisatie die het ANBI logo op aanvraag van aangesloten goede doelen heeft gelanceerd en aan aangesloten goede doelen aanbiedt. Ook wij kunnen aangeven dat het dragen van een ANBI logo niet betekent dat men een keurmerk heeft. Op de website van de belastingdienst: http://www.belastingdienst.nl/giften/ en op http://www.anbi.nl kun je meer nalezen wat ANBI precies betekent. Het komt er op neer dat je gift aan een goed doel wellicht aftrekbaar is (mits je aan alle criteria voldoet) en ANBI's zijn vrijgesteld van schenkbelasting (op dit moment).

Met vriendelijke groeten,

Jordan van Bergen
Stichting GeefGratis

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door petty1950 »

Portofino,
Vergeef me dat ik niet alle brieven gelezen heb maar wat ik me na enkele postings wel afvraag is waarom je niet een officiele ,met harde bewijzen onderbouwde klacht indient bij bv de civiele rechter of, als je oplichting aan kunt tonen, bij de politie een melding/aangifte doet van wat jou overduidelijk erg hoog zit.

Begrijp me goed hoor...dit is allesbehalve een aanval op jou ,integendeel....want ik vind zelf ook dat je niet kritisch genoeg kunt zijn in dit soort zaken en dat misbruik van giften overal voorkomt dus dan is het alleen maar goed dat ''de burger'' allert is.
Maar zo, door maar hier te blijven posten kom je niet waar je zijn wil lijkt me nl een goed en grondig onderzoek naar de door jou vermoede misstanden. Plus daaropvolgende sanctie (hopelijk :wink: )

Aan de andere kant....heb ik zelf door ervaring niet zoveel meer met burocratische regeltjes en bijbehorende waarborgmerken ,met ,n enkele uitzondering voor vanuit de overheid ingestelde organisaties/inspecties.
Het zegt vaak weinig en kost de vrijwilliger ,n hoop nodeloos papierwerk wat weer ten koste gaat van het werk in het veld.
Ook dat kan en is vaak ,n reden voor geen ,of niet meer, lid zijn van ,n zgn keurmerk.
Ik kom zelf uit de humane gezondheidszorg en heb in die zin ook veel te maken gehad met hardwerkende vrijwilligers die omkwamen in de regeltjes ipv waar ze voor ingetekend hadden....het werk met de zieke medemens. Ik heb me daar met hen ontzettend vaak boos over gemaakt vandaar mijn toevoeging.
Ook nu ik zelf vrijwilligster ben kom ik ditzelfde fenomeen weer tegen. Steeds meer burocratische kul die mij TE veel tijd kosten terwijl ik daar al veel te weinig van heb.
Snap je wat ik bedoel? Het zou hier ook ,n rol kunnen spelen....

Ik hoop dat het je lukt om goed gehoord te worden en dat je strijd om onrecht uit te bannen op dat gebied gehonoreerd wordt ....maar zoek het in de officiele hoek....ook al is dat eveneens niet altijd zo geweldig, het schiet wel meer op dan ,n forum.
Ik wens je alle succes toe!

Gesloten