Hallo,
Graag wil ik reageren op jullie probleem, ik herken deze maar al te goed en ik wil dan ook graag mijn ervaringen met jullie delen.
Ik heb een hele lieve Lab(die zijn natuurlijk altijd erg lief haar naam is beau, ze is 3,5 jaar en heeft sinds een aantal maanden geen last meer van een stinkende vacht.
Ik heb echt alles gedaan om er achter te komen waar dit probleem vandaan kwam.
Ze is in aug 2005 opgenomen geweest in het faculteit dierengeneeskunde in Utrecht en daar is ze behoorlijk onder de loep genomen, vijf dagen lang en het volgende kwam daar uit:
Een nierprobleem, huidinfectie en aan de hand van dit resultaat is ze eerst op speciaal nierdieet van hills gezet en nu het weer helemaal goed met haar gaat heeft ze dieetvoer van hills de RD en het gaat super, in het begin heb ik een medicinale shampoo meegekregen vanuit het ziekenhuis en 2x per week heb ik haar daarmee gewassen ze stinkt nu absoluut niet meer en wat ook heel belangrijk is niet laten zwemmen in zoet water alleen in zee.
Haar anaal klieren zaten zo vol dat ik bijna iedere dag bij de dierenarts zat om deze te legen, doe dat overigens niet te vaak want dan gaan ze onsteken en dan geeft dat ook weer problemen.
Waar ik ook mee gestopt ben is bijvoeren lekker stukje worst, restje van het avond eten dat is ook een oorzaak van de stank.
Het enige is af en toe een droge boterham en speciale dieet koekjes van de dierenarts.
Verder wil ik jullie een advies geven sluit een dierenverzekering af voor 15,00 p.m heb je een super uitgebreid pakket en kun je veel kosten voor 80% vergoed krijgen, kijk even op
www.dierenzorg.nl of
www.proteq.nl
Mochten er nog vragen zijn dan mogen jullie me altijd mailen.
Heel veel succes,
Mirabella