LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
jannapo

opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door jannapo »

Een papegaai gekocht en alles leek goed te gaan.
nadat hij na 1,5 week dood ging.
Gelijk naar DA en die kon niets voor hem doen maar vond het wel vreemd dat hij na 1,5 week dood ging aangezien hij aardig vermagerd was.
DA dacht aan parasiet of wormen en vertelde dat de winkel hiervan op de hoogte moest zijn.
Met deze gegevens gebelt naar rentenaar.
Maar die gingen moeilijk doen en had als aanbod dat wij een nieuwe papagaai voor 50% korting konden kopen .
Kopen ?? En de garantie van 1 jaar dan ??
Na veel pijn en moeite gingen ze akkoord met een nieuwe papagaai.
Dus wij weer gereden naar de winkel (NB naar Zaandam)
Papegaai opgehaald en besloten gelijk ook om naar de DA te gaan om te onderzoeken of deze papegaai wel gezond was.
Volgende dag bij de DA geconcludeerd dat de papegaai niet als gezond verkocht mocht worden.
Niet dat hij gelijk dood zou gaan maar erg gezond was hij niet.
Met een akte van de DA in de hand alweer Rentenaar opgebeld.
En eiste onze geld terug.
Hij deed ineens niet zo moeilijk daarover ?? (over nieuwe wel ?? )
Nadat wij weer naar Zaandam zijn gereden het geld in retour genomen.
Waarbij de EIGENAAR zelf vertelde dat hij maar een simpele verkoper was van papagaaien maar zelf totaal geen verstand had over de gezondheid van de beesten.
Gezien de omstandigheden waarin de beestjes verkeerde zou ik niet kunnen vertellen welke van de 10 er nou echt 1 gezond zou zijn.
En dat kon de EIGENAAR dus ook niet.
Conclusie : Koop geen dieren bij Rentenaar want ze weten gewoon niet wat ze verkopen.
En over garantie en service is het helemaal slecht.
Daarom raad ik jullie aan om niets te kopen daar.
Ga in overleg met een DA naar een winkel die wel weten wat ze verkopen.

C&C
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2006 22:04

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door C&C »

heej hallo!!! :lol:

ik wou toch even reageren op rentenaar!!!
erg hoor wat je mee heb gemaakt!!! :roll: :cry:
1 van mijn papegaai heb ik ook bij rentenaar gekocht... 1.5 jaar terug!! gelukkig leeftie nog!! en is hij in gezonde staat!!
maar het is waarschijnlijk wel een wildvang :?
ja kees.. van renten aar is een oplichter zeker weten!! en heeft ook de ballen verstand van papegaaien!!! ik vind dat als je met die dieren kweekt en verkoopt dat wel moet hebben!!!!

ik had helaas ook niet veel ervaring met papagaaitjes :? maar nu gelukkig wel!! :lol:

wat ik iedereen wil zeggen net zoals wat jij zei.. GEEN DIER KOPEN BIJ RENTENAAR!!!!! :twisted: :twisted:

en als mensen een papegaai kopen moet je een aankoop[contract hebben!! en de papieren dat hij is getest op pbfd en andere ziektes!!!

en niet dat als je eenmaal van het beesje houd er weer afscheid van moet nemen :cry:

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door HvdC »

Ik vind dit verschrikkelijk! Wat een ontzettend slecht persoon moet je zijn om zo'n arme papagaai in een klein kooitje te willen houden.
Door jullie toedoen worden deze arme dieren gefokt in te kleine kooien.

C&C
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2006 22:04

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door C&C »

ja klopt je krijgt een te kleine kooi erbij :roll:
maar die gebruik ik als reiskooi :lol:
en onze (coco) zat niet in een kleine kooi hoor toen we hem kochten!!

en ja het is stom dat wij ook.. zoals vele mensen er gaaien kopen.. maar nogmaals!! dat was achteraf :shock: :wink:

en ik ga mn lieveling absoluut niet meer terug brengen!! want daarvoor ben ik er veelste gek mee :wink:

liefs ilona Coco & Charlie

Wendy_vlinder
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:52

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door Wendy_vlinder »

Beste mensen die zijn opgelicht door Rentenaar! Rentenaar noemt zich een speciaal zaak in dieren, wat heel onterecht is, ze verzorgen de diere niet goed en 90% ongeveer van de dieren mankeert wat! En dan bedoel ik ook echt zijn ziek en overlijden snel! Of hebben hun hele leven mankementen! Ook verkoop Rentenaar echt speeltje van bont! Kijk snel even op:
http://sluit-rentenaar.hyves.nl/

Denk je bont is oke kijk dan even zeker even op deze hyves naar een filmpje!

def3
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2009 10:23

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door def3 »

Vijf weken geleden heb ik bij rentenaar koog aan de zaan een goudhamster gekocht, volgens de verkoper een jong beestje. Een mooi hok en alle toebehoren er bij. Een week geleden begon hij ziek te worden. Omdat het volgens mij om een jong diertje ging ben ik naar de dierenarts gegaan. Die heeft een antibioticakuur voorgeschreven, maar wist ook niet precies wat er aan de hand was. De hamster werd niet beter en gisteren hebben we hem moeten laten inslapen. De Dierenarts heeft de hamster eens goed onderzocht. Hij was erg verbaasd toen ik zei dat we hem maar vijf weken hadden en gekocht zouden hebben als jong beestje. Volgens de DA was dit geen jonge hamster en zat zijn buikje vol met abcessen. De firma rentenaar zegt dat dit onmogelijk is maar wil wel een nieuwe hamster geven. Jammer genoeg geeft hij zijn fout niet toe, toont totaal geen medeleven of spijt. De reactie op mijn klacht was zakelijk, meneer schoot meteen in de verdediging en het was duidelijk dat hij veel vaker klachten krijgt. Al met al heb ik veel kosten gemaakt, twee verdrietige kinderen en een hele nare nasmaak van dit rentenaar verhaal. Het hok was ook al kapot gegaan, en daar werd dan wel een vervangend onderdeel voor besteld. Helaas staat het hok nu leeg, want na deze ervaring even geen hamster meer. Dit verhaal bevestigt de slechte naam die rentenaar heeft alweer.

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

ik hoor altijd dit soort verhalen over rentenaar. Ze verkopen ook honden en katten. Ze weten amper waar die stakkers vandaan komen. Meestal uit de oostblok landen.
Bijna gegarandeerd dat ze hartstikke ziek zijn of dood gaan. Je kunt beter bij een fokker kopen, ook al geeft dat ook niet altijd 100% garantie dat ze gezond zijn. Er is in ieder geval heel veel over de beessies bekend.

buckwheat
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2009 15:07

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door buckwheat »

Wij hebben ruim 5 jaar geleden een grijzeroodstaart papegaai gekocht bij Rentenaar in Koog a/d zaan. Wat mij een beetje schokt is het feit dat er tegen iemand wordt verteld dat ze alleen maar papegaaien verkopen en niet weten of ze gezond zijn. Wij werden zelfs gescreened of we wel geschikt waren om een grijzeroodstaart te kunnen kopen en kees zijn ouders zijn zelfs nog bij ons thuis geweest om te kijken of het wel goed ging met de papegaai. Heel merkwaardig allemaal. De papegaai was trouwens niet ziek en was zeer lief. Helaas hebben wij hem niet meer omdat hij niet voldoende aandacht heeft gekregen tijdens een ziekteperiode van mijn vrouw en hebben hem toen verkocht aan iemand die hem wel die aandacht kon geven.

Ook heb ik 4 katten bij Rentenaar gekocht (wel in verschillende tijdsbestekken) en heb daar geen klachten over. Alle katten zijn prima gezond en nog geen problemen mee gehad.

stofzuigertje

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na op wikipedia enkele dingen gelezen te hebben stelde ik enkele vragen in deze winkel en wist hoe ondeskundig de eigenaar is.

Gewoon een verkoper die alles verkoopt wat er nog mooi uit ziet en de rest zoek je zelf maar uit.
Ik koop liever particulier zonder garantie dan deze dubieuze winkel.

Snoopy83
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2009 14:15

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door Snoopy83 »

Gelukkig zit er sinds augustus vorig jaar een dierenspeciaalzaak in Zaandam die GEEN dieren verkoopt, wel alles wat je er voor nodig hebt!
Ik hoorde laatst nog van iemand die had bij Rentenaar een (wit) katje gekocht, nagevraagd of het beestje NIET doof was (dat was ie niet werd er verteld) en thuis blijkt het diertje toch doof :twisted:

Cup-a-Core
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2010 19:16

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door Cup-a-Core »

Hoi Hoi

Ik was gisteren in de Rentenaar, waar ik vaste klant ben voor mijn Aquarium.
Ik zag dat ze ineens ook katjes verkochten.
Aangezien ik een kattenmens ben stap ik er meteen op af om ze wat aandacht te geven.
Wat me meteen al opviel was dat hun oogjes niet goed stonden.
Een katje, nog geen 8 weken oud reageerde helemaal nergens op toen ik me vinger op zijn snuitje legde.

Er heerst daar kattenziekte en ik heb ontdekt dat het vorige nest dat die eigenaar had ook was dood gegaan.
Ik ben toen op het personeel af gestapt en ik STOND erop dat er direct iets gebeurde. Aan het personeel lag het niet, want die had het al aangegeven aan de baas maar moesten wachten tot morgen. Dat zou dat dier nooit overleven. Uiteindelijk mochten ze van de baas het katje weg brengen, anders had ik na sluitingstijd de politie ingeschakeld, ruiten ingegooid en zelf die beesjes weg gebracht.

Vandaag heb ik de dierenbescherming gebeld en de dierenbescherming-inspectie.
Ze zullen een dezer dagen een inspectie uitvoeren. Ze vertelde me ook dat de Rentenaar een bekende van de dierenbescherming is dus dit alles is al een tijd bekend.

Ikzelf zal paar keer per week kijken of er zieken katten liggen zodat ik direct de inspectie erop af kan sturen, maar het allerbelangrijkst is dat dit aan het licht komt zodat die geen honden en katten meer verkoopt want hij neemt de verantwoordelijkheid niet om er voor te zorgen.

Ik geloof ook niet dat de afkomst van deze dieren zuiver is aangezien ze met gezondheidsverklaring worden verkocht terwijl ze ziek zijn.

Ik hoop oprecht dat er iets veranderd aan die zaak.

Groetjes

Jérémy Dellière
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jul 2010 00:34
Locatie: Unsere liebe Frau im Walde-Sankt Felix

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door Jérémy Dellière »

Ook maar je aquariumspullen elders betrekken?

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Rentenaar, verkoopt al heel lang kittens, volgens mijn weten al ruim 10 jaar, het is niet Kees, maar Cees. Ze begonnen heel leuk met een dierenwinkel, maar ze pakte meer aan dan dat ze aankonden! Zo verkochten ze jaren geleden al zieke konijntjes, parkieten, het boeit ze niet echt!
Ik ken Cees deels persoonlijk, altijd lag het aan de klant, verkeerde verzorging etc.

Ik ben trouwens ook van mening een kitten koop je niet bij Rentenaar, maar haal je bij een gezin, die toevallig een nestje heeft, die sociaal zijn en niet in een hokje er zielig bij zitten!

Ik heb trouwens Cees al meerdere malen gewaarschuwd dat hij dit niet kan maken! Hij had zich beter bij de hengelsport kunnen houden!

Cup-a-Core
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2010 19:16

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door Cup-a-Core »

Jérémy Dellière schreef:Ook maar je aquariumspullen elders betrekken?
Ik heb een mannetjes vis in bestelling staan die ik nodig heb voor het vrouwtje en dan kom ik er alleen nog om te kijken of er zieke kittens zijn.
kaarsje69 schreef:Ik ken Cees deels persoonlijk
Ik ook als klant. Dit valt me ook heel erg van hem tegen omdat ik altijd goed geholpen ben.

Ik heb trouwens nog wat dingen gevonden over die zaak;

http://www.respectvoordieren.nl/boycot- ... andam.html

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... -Rentenaar

http://www.vogelarena.com/forum/forum_r ... ecordnum=0

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... 280655.ece

http://www.hondenplaza.nl/hondenforum/v ... w=previous

YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door YMSR »

Ik ben laatst bij deze dierenwinkel geweest en ik wou dat ik daar nooit geweest was.

Wel meer als 10 kittens in een soort vogelkooihok.
Allemaal piepen en miauwen
Honden in een hokje van 1m bij 1m.
De hondjes zaten helemaal onder het zaagzel want dat ligt erin.

Ik vind het niet normaal dat een winkel zo dieren mag verkopen.
Want wie laat deze honden uit? of doen ze hun behoefte in hun hok?
S'avonds zijn ze helemaal alleen en kunnen ze ook niet naar buiten.

Ook blijken veel mensen opgelicht te zijn door deze dierenzaak omdat de beesten ziek zouden zijn.

Ik weet niet hoe die zaak heet maar hij zit in t centrum van zaandam naast de febo.

Deze zaak moet gestopt worden! want dit gaat toch te ver???

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Deze zaak heet Rentenaar, YMSR.

Zit idd naast de Febo daar en je weet wel degelijk hoe deze zaak heet!

Jammer dat Cees mijn advies 15 jaar geleden niet heeft opgevolgd, dat ik zei, niet aan beginnen!

Wie zegt dat vrouwen nooit gelijk hebben?
:shock:

euken5
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2011 21:27

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door euken5 »

ik had er een regenboog parkiet gekocht
na 4 maanden was hij tam
na 5 handtam
en na 6 ging hij gewoon op mijn hoofd en schouders zitten
maar hij is nog echt sterk geweest
hij was wel gekortwiekt
maar dan zou hij juist meer moeten bewegen omdat hij niet weet wat er aan de hand is
maar na 6 maanden was hij dus helemaal tam en toen was hij al heel erg vermagerd
als hij gekortwiekt is kan hij nog wel een beetje zweven maar na dat hij in de rui is geweest kon hij nog steeds niet vliegen dus toen begon ik me echt zorgen te maken en ging naar de dieren arts
dus de school werd gebeld dat ik naar huis moest komen voor de dieren arts en die hadden een antibiatica cuur voorgeschreven en hadden nog pellets meegekregen( pellets zijn een soort voer )
en de volgende dag voor ongeveer 6 uur sochtends ging hij dood

mijn tip
koop GEEN dieren en GEEN voer bij rentenaar
ze verkochten het goede voer niet meer omdat niemand het kochten maar als je een dier hebt moet je er wel wat voor uitgeven
hoeft geen top kwaliteit maar wel goed voer
dit voer bevatte schimmel sporen en schadelijke insecticiden

ik had er ook een cavia gekocht
die werd 1 jaar oud
toen moest hij inslapen wegens een tumor op zijn keel en kanker

mijn zusje heeft er een dwerg hamster gekocht maar die is gelukkig wel gezond
die is nu 1 en een half ongeveer

ik had er vroeger ook een gras parkiet
en die was wel gezond
die werd 9 jaar

maar ik heb liever geen garantie en dat ik veel geld moet uitgeven voor een parkiet dan een ongezonde parkiet
je hegt je heel snel aan die kromsnavels maar ze zijn bijna nooit gezond
na een halve maand ben je al heel erg gehecht eraan en vlak daarna sterfd hij

euken5
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2011 21:27

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door euken5 »

IK HEB ECHT ZIN OM DIE *** WINKEL IN DE AS TE ZETTEN
ik word al verdrietig als de konijnen heel erg aan het vechten zijn met elkaar terwijl dat natuurlijk is
maar als je weet wat autisme is en adhd dan weet je waarom ik zo agresief ben

en waarom keurt de politie dit goed
er waren al dierenartsen in opstand gekomen en daar is heel wat voor nodig want die komen niet zomaar in opstand
en dieren bescherming die komen ook niet zomaar naar winkels
ik vind het echt niet normaal dat de politie dit goed keurt
die rotpeuken moeten eens leren hoe die dieren zich voelen
hoe zouden hun het vinden als we hun in die kleine kooitjes doen voor heel lang en ze verkopen
en dan zeggen we ( zoals hun het zeggen) we doen dit alleen voor geld en jullie intreseren ons niet

die opstanders doen juist goede dingen en die politie zou toch op moeten komen voor de goede mensen en niet de goede mensen aresteren

maar ik ga over een paar dagen naar een lezing van de dieren artsen over vogel voer en het is gratis dus mischien is het voor jullie ook leuk

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Met alle respect, maar autisme en ADHD is geen reden voor zoveel agressie. Ik snap je gefrusteerdheid en als ik zou kunnen zou ik die diertjes ook zo willen redden. En dat alleen al naar aanleiding van de verhalen die ik lees, want ik ken verder de hele winkel niet. Maar nogmaals, het is geen reden voor zoveel agressie en hoop ook van harte dat het alleen bij woorden blijft.

En voordat je zegt dat ik niet weet wat autisme en ADHD is: Mijn beide zoontjes hebben autisme en ADHD en mijn vriend heeft ook autisme. :wink:

Biscuit
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2011 17:11

Re: opgelicht door rentenaar dierenwinkel

Ongelezen bericht door Biscuit »

Jaren geleden hebben wij - toen nog heel naïef en onvoorbereid - een katje gekocht bij Rentenaar. Het dier bleek ernstig ziek te zijn, maar - eenmaal gehecht - we hebben er alles aan gedaan om het beter te maken. Het heeft ons indertijd meer dan 1.000 gulden gekost en uiteindelijk een spuitje. Het beestje was niet meer te redden. Toen de DA hoorde waar het vandaan kwam, heeft hij ons 1 goede raad gegeven: NOOIT MEER BIJ RENTENAAR KOPEN, daar deze winkel alleen maar doodzieke en ongezonde dieren verkoopt. Ze komen van onbekende adressen, vaak oost-bloklanden, en mankeren doorgaans allemaal iets.
Het is ook verre van gezond dat de dieren niet in mensenhanden opgroeien, maar als jong beestje apatisch in een kooitje zitten te wachten tot hun eten en drinken aangevuld wordt en verder hun dagen slijten met alleen maar die paar vierkante centimeter die ook nog eens gedeeld moet worden met soortgenoten. Maar zolang de naïeve mens deze dieren uit medelijden blijft kopen, zal meneer Rentenaar met dit soort praktijken door blijven gaan. Met een grote boog om de winkel heen lopen en werkelijk niets, maar dan ook niets meer bij deze winkel kopen (dus ook geen voer en aanverwante artikelen) zal uiteindelijk - hopelijk! - tot gevolg hebben dat meneer Rentenaar zijn deuren kan sluiten. Maar dat is ijdele hoop, ben ik bang...

Gesloten