mee eens.als je geen verstand van verschillende rass-eigenschappen hebt , kan je geen goed oordeel treffen ,
vind ik
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opvallend veel " vechthonden" in asiels
Re: opvallend veel " vechthonden" in asiels
-
@duiner
U bent een echte hondenkenner complimenten.
dank u , als je goed honden observeert , dan zie je meer , en ik kende wel mijn Pappenheimers ..magere janus schreef:@duiner
.
-
Zelf heb ik een hondje genomen want er werd veel ingebroken hier maar sinds 'Hector' bij ons woont, hebben we daar geen last meer van. Het is een heel aanhankelijk diertje.
http://www.mastiffliefhebbers.com/reu1.jpg
masstiff's zijn lieverds , geen problemen mee gehad , alhoewel er een teefje in de buurt was , die wat dominant was.magere janus schreef:Zelf heb ik een hondje genomen want er werd veel ingebroken hier maar sinds 'Hector' bij ons woont, hebben we daar geen last meer van. Het is een heel aanhankelijk diertje.
maar ik had een reu, dus geen probleem .
ik heb het idee, dat dit ras nog zuiver is, daar de vraag niet zo groot is ,
en ze puur nog hunzelf kunnen zijn ..
Over die soorten rassen en teefjes betreft , schijnt het dat de teef de broek aan heeft ,
en dominanter is !
Ik kende een jongen met 2 Bordeaux Doggen , waarvan het teefje andere honden aanviel en de reu stond te kijken ,
maar dat weet ik niet zeker wat die reu deed , maar zij begon elke keer weer !
Ook reuen viel ze aan , en dat ras zijn ook geen prettige " tegenliggers" , !
.
.
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.
duiner schreef:dat weet je niet , want het zijn jouw honden niet, dus hoe weet van die andere honden ?Chocomelk schreef: Waarom zijn ze volgens jou niet te vertrouwen ?
Ken er 2 en dat zijn zeer lieve honden, ook tegenover kinderen en andere honden hier in het park.
Denk dat het met name heel veel aan de eigenaar zelf ligt.
Of kwam je ze elke dag tegen, in een park vol met honden ?
ik kende er genoeg, waar je liever even een ander paadje voor insloeg .
maar ze waren wel lief voor kinderen .
.
ik had een hond, die niet vals te krijgen was, was het type niet voorseconds-out schreef: Dat ligt dus altijd aan de baas, nooit aan de hond.
als je geen verstand van verschillende rass-eigenschappen hebt , kan je geen goed oordeel treffen ,
vind ik
.
Duiner ja die honden kom ik dagelijks tegen in het park waar veel honden zijn, zelfs waar een afgesloten losloop plek is.
Maar zo'n hond kan volgens jou dus niet deugen.......
nu doe je net als op die hondenforums .. en het maar ontkennen , terwijl je zelf niet eens een hond hebt ...Chocomelk schreef: Maar zo'n hond kan volgens jou dus niet deugen.......
de mensen daar , die het altijd ontkenden hadden ook zo'n hond , en opvallend jouw kennissen dus ook
wat voor ras is het en hoe oud ? teef of reu ?.
.
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
er zijn honden , die door 1 schop in de buik ( komt wel voor bij die type eigenaren )seconds-out schreef: Een hele domme conclusie dus...elke hond kan vals worden, dominant of ....
een hogere pijngrens krijgen..
....zoals de Pitbull en de stafford ...
Dat zijn honden , die gewend zijn, al generaties lang, om hard aangepakt te worden
en hebben zich genetisch daardoor al bewapend , en daarom zal die pijngrens alleen maar hoger worden ....
Dus ongevoelig voor straffen
Nu had ik een jachthond, die erg fragiel zijn, dus als je die een " Spartaanse " opvoeding zal geven ,
duiken ze in elkaar !!
En hun pijngrens wordt dan niet hoger , maar ze worden er alleen maar banger , fargieler door
maar zeker niet vals , ze duiken dan eerder in elkaar
snap je nu , die verschillen van rassen ?
.
Ja Duiner ik heb een hond, en ja hoef hier geen uitleg te gaan geven over wel ras, reu/teef, het topic gaat hier over 'vechthonden'.Chocomelk schreef:duiner schreef:dat weet je niet , want het zijn jouw honden niet, dus hoe weet van die andere honden ?Chocomelk schreef: Waarom zijn ze volgens jou niet te vertrouwen ?
Ken er 2 en dat zijn zeer lieve honden, ook tegenover kinderen en andere honden hier in het park.
Denk dat het met name heel veel aan de eigenaar zelf ligt.
Of kwam je ze elke dag tegen, in een park vol met honden ?
ik kende er genoeg, waar je liever even een ander paadje voor insloeg .
maar ze waren wel lief voor kinderen .
.
ik had een hond, die niet vals te krijgen was, was het type niet voorseconds-out schreef: Dat ligt dus altijd aan de baas, nooit aan de hond.
als je geen verstand van verschillende rass-eigenschappen hebt , kan je geen goed oordeel treffen ,
vind ik
.
Duiner ja die honden kom ik dagelijks tegen in het park waar veel honden zijn, zelfs waar een afgesloten losloop plek is.
Maar zo'n hond kan volgens jou dus niet deugen.......
Had ik het niet over een vechthond dan had ik hier niet gereageerd.
Maar zo'n hondenkennis heb je niet in mijn ogen om ALLE honden over 1 kam
te smeren want er zijn wel degelijk 'vechthonden' die wel fatsoenlijk opgevoed zijn en verder trouw/lief zijn.
Waar heb ik geschreven dat IK een vechthond heb dan ?duiner schreef:ik dacht wel, aan jouw manier van schrijven, dat je een " vechthond " had ..Chocomelk schreef:Ja Duiner ik heb een hond, en ja hoef hier geen uitleg te gaan geven over wel ras, reu/teef, het topic gaat hier over 'vechthonden'.
Had ik het niet over een vechthond dan had ik hier niet gereageerd.
Maar zo'n hondenkennis heb je niet in mijn ogen om ALLE honden over 1 kam
te smeren want er zijn wel degelijk 'vechthonden' die wel fatsoenlijk opgevoed zijn en verder trouw/lief zijn.
en over hondenkennis kan ik jou met je " beweringen " wel degelijk inhalen ..
.
Hahaha.
Jij schreef dat ik geen hond zelf heb, jazeker heb ik die wel, maar welk soort en ras gaat je niets aan, als je gewoon terugleest dan lees je waar ik het over 'vechthonden' heb.
Je beweringen zijn me wel duidelijk Duiner en dat komt bij mij over dat je
er toch nog lang niet alles over weet, verder laat ik het hier maar bij want lach me rot om sommige reacties/beweringen hier.
Dat is dan wel weer jammer, zo'n hond zou die poot van dat "baasje" er meteen af moeten bijten als hij/zij in zn buik geschopt wordter zijn honden , die door 1 schop in de buik ( komt wel voor bij die type eigenaren )
een hogere pijngrens krijgen.. ....zoals de Pitbull en de stafford ...
Maar ja... die "baasjes" hebben waarschijnlijk vroeger thuis niets anders geleerd
nee, dat is het niet wat ze vroeger kregen of niet,bprosman schreef:Dat is dan wel weer jammer, zo'n hond zou die poot van dat "baasje" er meteen af moeten bijten als hij/zij in zn buik geschopt wordt
Maar ja... die "baasjes" hebben waarschijnlijk vroeger thuis niets anders geleerd
het is gewoon een " status symbool-hond "
En die hebben totaal geen weet van een hond op te voeden, want daar gaat het niet om
als je ziet wat voor stoere types ermee lopen, begrijp je het wel, waarom ..
In Den Haag staan ze in sommige wijken op hoeken van straten om oa drugs te dealen ,
met zo'n hond , en waarom met zo'n hond ? .. als een soort schild, van " status" hebben ...
misschien zijn ze niet meer functioneel en belanden dan in die asielen , ik weet het niet
Ze nemen die honden echt niet voor hun leven, heb ik het idee.
Een oude stafford, die maar de hele dag gaat liggen is weer geen status, natruulijk.
.
Laatst gewijzigd door duiner op 14 nov 2011 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
dit weet ik voor 100% zeker, zo'n programma is namelijk op de BBC geweestseconds-out schreef: Dat hoe hard je hem ook schopt, hij toch niet zal luisteren?? :...
waarom denk je dat ze tot de dood vechten ?
Als mijn hond maar 1 schrammetje opliep door een aanvaring met een andere reu ,?
..........dan jankte hij alles bij elkaar ......
en als dat een vechthond zou doen in de arena ?...dat zou toch niet kunnen ???
en die gehardheid is genetisch bepaald
/
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De inkomsten van hondengevechten vallen in het niet bij de laatste rage, hamstergevechten.
Het is een feit van algemene bekendheid dat de de zgn. vechthonden vechten op basis van aangeleerd gedrag en uiteindelijk puur instinct tot overleven. Vechthamsters daarentegen vechten uit vrije wil, competiviteit, zelfs prestige en aanzien onder de vechthamster-community, en uiteindelijk de wil tot algehele werelddominatie en vernietiging van het menselijke ras. Dit maakt ze uiterst gevaarlijk. De eerste gevallen waarin vechthamsters zich tegen hun mens-dienaren, welke zichzelf onwetend als ze zijn zien als 'baasje', hebben gekeerd zijn reeds bekend. Ik zal u verder onthouden van een omschrijving van de bloederige taferelen, volstaat de melding dat enkele kalknagels zijn ingekort door de vlijmscherpe voortanden, dodelijke wapens in de bek van de vechthamster...
Wees extra voorzichtig tijdens de hamsterweken...
Het is een feit van algemene bekendheid dat de de zgn. vechthonden vechten op basis van aangeleerd gedrag en uiteindelijk puur instinct tot overleven. Vechthamsters daarentegen vechten uit vrije wil, competiviteit, zelfs prestige en aanzien onder de vechthamster-community, en uiteindelijk de wil tot algehele werelddominatie en vernietiging van het menselijke ras. Dit maakt ze uiterst gevaarlijk. De eerste gevallen waarin vechthamsters zich tegen hun mens-dienaren, welke zichzelf onwetend als ze zijn zien als 'baasje', hebben gekeerd zijn reeds bekend. Ik zal u verder onthouden van een omschrijving van de bloederige taferelen, volstaat de melding dat enkele kalknagels zijn ingekort door de vlijmscherpe voortanden, dodelijke wapens in de bek van de vechthamster...
Wees extra voorzichtig tijdens de hamsterweken...
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar dan heb ik toch liever dat mijn kind gegrepen wordt door zo'n gemuteerde Cavia als een Chihuahua dan door een Stafford.Caesar bewijst dat ELK hondenras fout kan zijn als de baas niet deugt