LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] over vacineren

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Een discussie over het inenten van onze huisdieren lijkt mij ook wel zinvol, zeker als je weet dat we bezig zijn met onze honden & katten vol te stoppen met nutteloze vaccinatie, de gemiddelde hond of kat is met de hoeveelheid vaccinaties die ze jaarlijks krijgen al op zijn derde levensjaar compleet immuun, toch gaan we jaarlijks maar door met vaccineren.

Zijn we bij onze huisdieren al net zo vaccineer gek als met onze kinderen, zijn we hiermee niet héél erg kortzichtig bezig?

A.J.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

wie zegt dat ze na 3 jaar imuum zijn???

en Rabies? vind je dat ook onzin???

in ent mijn honden&katten liever jaarlijks in, dan maar immuum. zekerheid voor alles.
of wil je zeggen dat Kennelhoest en andere ziektes niet meer voorkomen!

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

tegen onwetendheid valt niet te praten, blijf lekker inenten.

A.J.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

oh,

jij bent ook al zo iemand waar niet mee te discuseren valt.

ik vraag je toch of je Rabies ook onzin vind
en ook wil ik weten of je kan onderbouwen dat je zegt dat ze na 3jr immuum zijn.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

:lol: :)
Ik heb twee honden die in pension gaan als wij op vakantie gaan twee weken en dan worden ze zeker ook voor kennel hoest ingeent.Wij hebben het in het begin niet gedaan omdat het niet verplicht is maar twee keer kennel hoest gehad in huis en dat is geen pretje .Nu krijgen ze voor ze in pension gaan tevens ook de kennel hoest enting.Nu nergens last mee en is het prima met de honden.Alleen de entingen zijn aardig prijzig maar dat weet je nu eenmaal.En rabies is ook belangrijk Je hoort er nu niet zoveel over maar als je ze mee neemt naar het buitenland moet je het zo wie zo doen.
Iedereen een gezonde hond gewenst en groetjes:
SANDER :wink: :wink:

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Kennelhoest kan inderdaad een goede enting zijn,
Ik ben het echter wel eens met deze stelling dat we bezig zijn met over vaccinatie, het waarom van de vele injecties bij een gemiddeld bezoek aan de dierenarts ontgaat mij ook.

Ik denk dat de starter van de topic meer de injecties tegen hondenziekte en parvo virus bedoelt, er is inderdaad recentelijk veel over gepubliceerd, we hebben in Nederland de neiging om zoveel mogelijk te vaccineren door de gedachte “baat het niet dan schaad het ook niet” het begint bij veel artsen toch te dagen dat het wel kan schaden, ook bij onze huisdieren moet de natuurlijke opbouw v.h. afweersysteem gezien worden als de beste, we kunnen door overbezorgdheid hier wel aan voorbij schieten.

Tony

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

:) :?
Bedoeld u gast of we aan het doorschieten zijn wat de entingen betreft??
Eigenlijk gebeurd het automatisch dat je op geroepen word voor de entingen .En dan ga je er naar toe.Maar ik besef nu ook wel of het inderdaad wel zo nodig is.Het geeft mij wel een idee om het met de dierenarts te gaan bespreken.Want eigenlijk dat automatisme moet verdwijnen.Bedankt in ieder geval voor u mening en er zit toch veel in.
Al die entingen is best veel elk jaar.
Heel hartelijk bedankt en hoop dat onze dierenarts er meer over kan vertellen.
Groetjes : SANDER :wink:

mollie3
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jan 2004 17:10

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door mollie3 »

De herhalingsentingen vind ik niet erg, mijn katten iets minder die houden niet van de prikken, maar ik vind dat het wel voor hun bestzijn is. Op het moment dat we voor de herhalingsenting moeten vraag ik altijd gelijk even of de dierenarts ze na wil kijken. Als ik nou niet zou komen voor een prik dan kom ik ook niet langs om ze te laten controleren.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

precies, en ik neem ook meteen een wormkuurtje mee

ik blijf lekker inenten, of het nou overdreven is of niet, ik zou mezelf wel wat aan kunnen doen als ik het oversla en mijn hond of kat overkomt iets :shock:

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

wat bedoel je eigenlijk met ''zijn wij met onze huisdieren net zo vaccineer gek als met onze kinderen''

laat jij je kinderen niet inenten dan?

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Best iets om over na te denken; welke ziekten vaccineren we, hoeveel, hoe vaak, waarmee?

Waar komen vreemde dingen als Autisme, ADHD, ADD vandaan, en wat is onze rol hierin, waarom zijn er zoveel honden en katten met een duidelijke geestelijke afwijking?
Komt dat alleen van de brokkenmaffia of toch iets meer?
Tegenwoordig worden zelfs honden en katten voor de vreemdste dingen allergie’s.
Of komt zoiets van het slechte weer?

A.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

hier in tilburg komt alles van de luchtvervuiling.

allemaal mensen met longproblemen en altijd is het op het roken geschoven :!:

dus wie weet,
misschien draaien onze diertjes ook wel dol door de shell die moet ''fakkelen''
op hol geslagen paarden
poezen die niet meer uit de boom durven...

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

ik ben ook aan het denken om niet meer te vacineren.
Heb veel gelezen erover en vele DA wisselen van elkaar wat mening betreft, de enen geeft een koktel iedere jaar de andere geeft de helft van de koktel 1 jaar en de 2 jaar de andere.
Ik heb mijn honden nooit geent voor kennelhoest, als je hond gezond is dan is kennelhoest niet gevarlijk het is een gewonen verkoudheid, en de da geef ook toe dat de kennel hoest enting niet een garantie geeft.
Parvo eent ik ook niet meer, want dat is gevaarlijk alleen voor pups en verzwktw honden, gezonde honden krijgen geen parvo.
De ening ineenting die hier ingaat is de ziekte van weil omdat mijn honden veel zwemmen.
rabbies krijgt een van mijn honden omdat daarmee naar belgie en england gaan, en je moet rabbies hebben wil je het land in gaan,maar dit gaat ook verandren er is spraken dat de rabbie ineenting 1 x per drie jaar genoeg zou zijn, en dat geft me ook aan dat het een burocratische gedoe is.
In america enten ze op de poot, mocht kanker zich ontwikkelen dan is dat op de poot.
ontwormen doe ik al 3 jaar niet meer, ontwormings kuur werk niet preventief, dus waarom zou ik ze dat spul laten innemen als er toch geen wormen zijn.
ontvlooien heb ik ook 3 jaar niet gedaan, geen vlooien geen chemiesche troep op mijn honden.
Soms door te veel liefde vor onse beesten doen we te veel.

pw

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door pw »

Hoi Lupa,

Wij hebben een pup ( 6 maanden ) en hebben alle entingen gedaan, dit wil ik ook blijven herhalen ( ieder jaar ) ik wil geen risico's, bovendien gaat onze hond mee op vakantie, dus moet alles gewoon in orde zijn.
Ontwormen en onvlooien, zal ik ook blijven doen in de winter niet, maar zomers wel !
Teveel nare beestjes :wink:
Er liggin hier veel kadavers, wat natuurlijk even geproefd moet worden :roll: en in de zomer zitten er al snel beestjes in.
Ik ontvlooi met een middel die ook tegen teken werkt, ik moet er niet aan denken dat mijn hond de ziekte van Lyme krijgt !
Niet dat het 100 % bescherming geeft ( vlooienmiddel ) op de ziekte van Lyme, want dat is natuurlijk niet zo.
Nee hoor die beestjes kunnen rare dingen overbrengen, dan ben ik misschien te voorzichting, maar liever dat dan dat ik te laks ben!

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

daar heb je gelijk in, maar ik wil ook geen risico nemen voor mijn honden :wink:
jou hond is nog jong dus hij moet wel geeent zijn.
van beestjes op kadavers krijgje geen ziektes die preventief uit kan sluiten, het enige is dat een vos eroverheen heeft geplaats en daar is de ziektevan weil vaccien voor nodig.
Je heb geen haast gewoon nu laten eenten, maar blijf door lezen en je oren en ogen openhouden over vacciens, mischin kom je over een tijd op een andere conclusie.
mijn oudste hondje is 13, die is ook 10 jaar lang gevaccineert zonder dat ik verder ben gaan kijken.
je moet doen wat jegevoel jou ingeeft, maar sta open voor informaties.
op barfplaats stan er documenten en onderzoeken over eentingen ,kijk daar eventjes naar, de keuze is uiteindelijk aan jou natuurlijk

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

de ziekte van yme wordt veroorzaakt door de teek.
als je de teek binnen 24 uur eraf haalt is het geen probleem.
Ziekte van lyme door een tek gebuurd hier niet zo vaak, en aangezien dat ondanks teken middels toch wat teken blijven zitten heb ik voor gekozen om dat spul niet meer te gebruiken.
Want er hoef maar 1 teek met lyme te zijn die bestand is tegen dat middl en je bent net zo ver.
ik ken een hond die de ziekte van lyme heeft gekrijgen ondanks wormenkuur en tekenkuur.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Als het vakantiegeld binnen is laten wij de dokter onze 10 honden altijd ontwormen. De wormen verkopen wij door aan de plaatselijke visvereniging.

pw

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door pw »

Hoi Lupa,

Bedankt voor je reactie, overgens weet ik wel dat jij ook geen risico's neemt met jou honden hoor :)
Maar mijn vriend is engelsman, dus als we die kant op willen gaan zal onze hond toch in orde moeten zijn met zijn vaccinaties etc. anders mag ie niet mee :cry:
Ik ben het overgens met je eens hoor, dat het niet elk jaar nodig is
( enten ), mijn moeder der hondje is ook heel lang niet geend, behalve weil dan en 1x kennelhoest en deze is al 14,5 jaartjes oud.

Ik ga zeker binnekort eens op barfplaats kijken :D

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

en wat gaan jullie dan doen als er onder de honden 1 of andere ziekte uitbreekt??
ik ben misschien een zeurkous, maar MKZ inenten mocht niet meer, hoeveel koeien zijn er geslacht, vogelpest, hoeveel gevogelte word er wel niet afgemaakt.
wat als er straks een virus komt dat onze trouwe 4-voeters bedreigd??
zeg niet dat dat niet zal gebeuren.
de vogelpest enz. had ook niemand verwacht.

wel een hond willen kopen maar niet voor de gezondheid van het dier willen zorgen.
niet te geloven.

pw

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door pw »

Nou ik ben van mening ( ga ik effe off-topic ) dat al die "enge" rare ziektes komen van het jaren lange opsluiten van dieren.
Als je mensen heel lang opsluit in een klein hokje met nog tig andere, logisch dat er dan ziektes uitbreken !
Maar ik ga hier niet tever op door !

Zoals ik al zei is dat ik wel de jaarlijkse entingen doe ( ga doen ) dat is wel zo verstandig ivm buitenland :)

Gesloten