LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pedigreepal

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Die atopsie is later gebeurd want ik heb dat later toen mijn hond kwam te overlijden afgesproken dat wij atopsie wilde,omdat ik duidelijkheid wilde en dat is toen ook gebeurd Voeding kan wel eens meespelen maar de oorzaken kan ook wel eens anders uitpakken.Het is vervelend en verdrietig.Het is nu zoveel jaaren geleden en nu is de dieren geneeskunde ver gekomen.En dat weet je pas als je er mee temaken krijgt.Maar puppy voeding is erg belangrijk en verdere voeding ook .
Goede voorlichting is ook heel erg belangrijk.
nel

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

pup voeding is belangrijk
voor de goed start krijgen ze vers vlees
wanneer de pupkopers dat willen blijven doen vind ik dat geweldig.
wanneer ze liever brokken gaan geven is dat ook prima en zal ik ze over de merken die ik ken zeker adviseren.

echt oordelen kan ik natuurlijk niet, maar ik heb wel gehoord dat o.a.
frolic en bonzo en pedigree pal errug veel zout bevatten.. :!:
als ik om me heen naar andere fokkers kijk vind ik persoonlijk dat honden die op Meradog, Prins, Denkadog, Canex Premium en dat soort nog betaalbare merken staan, er prima uitzien.
Farmfood zou inderdaad ook een goed voer zijn, maar veel honden moeten deze brokken ''leren'' eten.

net als BIOFOOD, wat een budzooi zeg, ik heb daar honden erg dof van zien worden, hopen met poep, en winden bij het leven.


van mijn honden die dus allang op vlees staan, (generaties)
heeft er ook 1 baarmoeder ontsteking gehad. moest er ook echt uit, wat een vieze boel was dat zeg.
dat heeft geen fluit met brok, met vers of met barf of wat dan ook te maken.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

naast het feit dat ik dus honden heb en puppy's verkoop,
heb ik dus een pension.
en zie ik dus zeer veel honden, en zodoende zie ik ook hoe een hond er op een bepaald voer uitziet.

Claudia.C
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2004 19:43

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Claudia.C »

Nou, ik eb alles een gelezen wat er zoal op dit forum staat en ik wil er het volgende over kwijt.
Zoveel honden, zoveel eigenaars, zoveel smaken, zoveel verschillen
Hiermee bedoel ik eigenlijk:
Laten we iedereen in zijn waarde laten!


We kunnen wel gaan zitten te zaniken over wat we slecht vinden en wat niet, maar daar schieten we toch niets mee op.

Bovendien, vergelijk het eens met jezelf!
Ieder mens eet ook anders.
Is dit nou dan ook zo slecht???
Nee!

Persoonlijk ben ik van mening dat Pedigree toch nog altijd beter is dan het eten wat sommige mensen doen!

Neem nu eens als voorbeeld de studenten.
Hoeveel van deze mensen koken nooit; maar leven de gehele week van de afhaal-chinees, pizzaria en / of cafetaria.
Wil je mij vertellen dat dat gezond is.
Deze mensen komen een hoop stoffen te kort, die o.a. in de groenten zit.
En kijk dan eens wat verdeer dan je neus lang is.
Bv. naar de 3e wereld landen. Wat eten deze mensen wel niet.
En wat krijgen hun huisdieren?

Juis, ook geen hoogwaardig voer! Maar ze leven wel!

Oké, misschien wat minder lang dan bij ons, maar daarvoor hebben wij het hier ook beter.

We kunnen dus wel gaan zeuren, maar wij hebben hier toch niets te klagen???

Verder is een "goedkoper" voer als Pedigree een goed alternatief voor de mensen met een kleine beurs.

Zelf ben ik van mening dat het eten van Pedigree veel beter is dan éénzijdige voeding ; zoals alleen vlees, of met de pot mee-eten(ook al is het wat zouter) hier zit tenminste alles in wat (de hond) nodig is.

Zullen we dus iedereen maar in zijn/haar waarde laten???


Een knuffel van mij voor iedere hond.
En een lik voor iedereen (die het wil) van mijn Labrador Bruno.

Groet van Claudia

P.s
Voor een ieder die het wil weten, Bruno (1 jaar oud) zit op Labrador Breed van Royal Canin en krijg ook af en toe een zakje of een blikje Pedigree.
Verder krijgt hij (regelmatig) Pedigree Light snacks.
De dierenarts was bij zijn vorige controle meer dan tevreden over hem.
Ondanks dat hij gecastreerd is was hij keurig op gewicht én goed gezond. (net als mijn vorige hond)

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

ik zal zeker niet ontkennen dat mijn honden beter eten dan ik :wink:
chinees & giros gaat er bij mij een paar x per week wel in.
meestal door tijdgebrek
nee, ik ben geen studente (was ik nog maar zo jong)

maar wat ik al vertelde, ik heb een pension en ik wil graag dat mensen hun eigen voer meenemen, maar daardoor ben ik ook niet zo duur.

maar je ziet nou eenmaal verschil in honden!
ik zal niet zeggen dat het alleen door RC of Pedigree, bonzo of frolic zal komen, vaak ligt het ook aan de zogenaamde tussendoortjes die onze vriendjes krijgen. maar verschil is er absoluut wel,
eukanuba bv daar ga ik geen positief woord over zeggen, de honden zijn veel te mager, of je moet ze duidelijk meer gaan voeren dan hun advies tabelletje.
de ''hoopjes'' van de BIOFOOD zijn ook van verre te zien.
de luchtjes van BF ook.
frolic of bonzo... de honden drinken zich te pletter en zijn zeker dikker dan honden op ander voer



mijn dierenarts zegt ook altijd dat mijn honden er keurig uit zien :D .

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

van vlees heb je kennelijk geen kaas gegeten Claudia
vlees heb je in verschillende smaken
moet ik ze allemaal opnoemen of ga je zelf verder kijken dan jou neusje lang is.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

IK WEET HET :D

vlees met : hart
pens
lam&rijst
kip&rijst
vuile pens
blanke pens
eend
compleet met allerlei groente en granen

vergeet ik er nog een paar :?:

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

nou Claudia,

je schopt met toch wel een beetje tegen mijn zere been hoor :cry: ....
vers voer eenzijdig...
pfffff

moet je luisteren, mijn hondjes eten duck
vers dus
en duck heb je toevallig in :

-pens compleet
-rund compleet
-kip,lever,rund
-lam&rijst
en natuurlijk nog verschillende light soorten maar die hebben we niet nodig.

carnibest heeft wel 7 complete maaltijden!
dat zijn er toch wel wat meer dan de complete diepvriesmaaltijden die ze
voor ons mensen samenstellen!!

en hoeveel maaltijden heeft pedigree eigenlijk? ik ben er niet in thuis.


bij mij komt geen brok in huis.
zo wel, dan aub een goede brok!
welke merken dat zijn??? GEEN FLAUW IDEE, omdat ik me niet in brokken verdiep.

maar je moet niet gaan zeggen dat vers saai en eenzijdig is, wand dat ben ik niet met je eens.
en ik voelde me toch een beetje geroepen om dat vooroordeel te verdedigen.


groetjes van Marcelle & haar meiden.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Beste twee laatste gasten.
Jullie lezen het verkeerd.Claudia geeft alleen maar aan dat je iedereen in zijn of haar waarde moet laten,en wat gebeurd is komen ze weer met hun lijstje aan.,Ha Ha ha leer toch een lezen voor dat je commentaar leverdt.Iedereen gaat nu eenmaal anders met hun huisdier om,omdat wij allenmaal verschillend zijn.Zo een voudig ligt het nu.En daar sta ik gewoon achter.Ik breng onze hond in pension en daar neem ik niet mijn eigen eten mee.Zij krijg daar ook het eten wat wij geven.Je geefd het op en alles komt goed .Mag ik wel duurder uit zijn maar ik krijg een gezellige en een liefde volle hond mee Ze hebben daar een speel veld en de hond is ook blij met de verzorgers.Petje af voor dat pension.
Hij komt er al jaren en nooit problemen.En daar gaat het om.
Moos :lol: :lol:

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

jeetje Moos weer,
je kan deze keer in elk geval wel normaal schrijven
maar lezen dus niet
claudia zegt wel degelijk dat HET ETEN VAN PEDIGREE VEEL BETER IS DAN EENZIJDIGE VOEDING ZOALS VLEES
of staat dat er soms niet! :?:


claudia heeft gelijk dat je iedereen in zijn waarde moet laten, maar degene die deze topic starte vroeg zelf om reacties of niet soms

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

MOOS

NUCHTER DEZE KEER


BLIJF VOORAL GOED MEELEZEN MISSCHIEN VERDWIJNEN ER SPONTAAN WEL WEER EEN PAAR BERICHTEN :roll:

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

moos is gek op marcelle
waar zij is is hij ook of als moos een zij is... waar marcelle is is zij ook

gast :wink:

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Kan je er nog uitkomen gast van 20:18????Ik kan marcella helemaal niet en ik ben gek op mijn parner dus gis maar goed.Dus zal het mij ook een zorg zjn,ik vind het wel grappig dat je nu moet raden ben ik een vrouw of een man?????
Groetjes met het raden. moos. :wink:

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben niet Moos rara wie ben ik 1 van de 3.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Nee ,want ik ben moos de enige echte oftewel moosje.Ik weet niet wie je bent en doe ook geen moeite voor ,maar leuk vind ik het wel.Je komt mij ergens bekend voor maar het kwartje moet even vallen.nu even mijn hond voeren lekker padigree ofpens.kijken wat hij kiest.
Luitjes de groetjes .een poot ,van een blije ...Moos

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo gast van 9 apr.20: 16 ik ben altijd nuchter dat is 1
dangast van 9apr Ik weet het weer met andere woorden hetkwartje is gevallen Nu weet ik het weer,want het is alweer een tijd geleden.
Het is in ieder geval leuk om jullie een te horen.
Blijf gezond en wie weet .Groetjes . MOOS. :wink: :lol:

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

he gatsie Moos had je weer commentaar op me?
als het dan nog eerlijk commentaar zou zijn

ik heb niets tegen Claudia haar stelling
ik ben het alleen niet eens dat vers eenzijdig is

thats it

veel liefs van marcelle (geen marcella ja!)

en laat vooral de zeep niet vallen :wink:

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt gast en ik heb een koordje aan de zeep,je weet wel!!!!!
Ja over eenzijdig voer is vers ook niet want ik varieer nog wel eens.Ik eet zelf ook varierend.Dus mijn hond ook.Maar bedankt daarvoor.
En onze hond moos is ook tevreden.En dat telt voor ons.
M.V.G eN bedankt voor je reactie: moos :D :wink:
Prettig week-end

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

beste moos,
mijn ervaring is dat honden die in het pension over gaan op brokken vaak aan de diaree gaan... LEES WEL VAAK, NIET ALTIJD.. anders krijg ik dat weer over me heen...
het is niet haalbaar om elke loge op vlees te zetten, dan had ik dit probleem zeer zeker niet.
en dat is de reden dat mensen gewoon hun eigen brokjes meenemen.
hoef ik niet met brokken te leuren, en iedereen blijft op zijn eigen merk.

en 1 speelveld??? HA
ik heb er wel 4!! van 1000 vierkante meter elk!!!
er moeten immers ook loopse teefjes of probleemhonden normaal lekker buiten kunnen spelen in hun weide. (zeer fijn dat die angstige dobbermann ook uren buiten kan spelen, bij andere honden gaat hij uit angst bijten)
ik heb personeel (stagieres) genoeg aangezien ik ook een diploma stagebegeleiding heb + 2 kynotrain diploma's + dieren EHBO
die jongens&meiden vinden het geweldig om smorgens het pension te reinigen en smiddags te spelen te wandelen te verzorgen.
aan de binnenkennel grenst en buitenkennel(3x3), die savonds wel gesloten word.

probeer dus aub niet om mijn pension af te kraken omdat ze bij jou pension gewoon het voer van die pensionhouder hebben
ook hier gaan honden+baasjes naar tevredenheid weer weg

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Nou dat is toch ook het fijnste gast dat je kan beleven niet anders dan lof daarvoor.Maar ik wil je absoluut niet afkraken wan juist zulke pensions kan je er niet genoeg van hebben.Maar ik bedoelde wat anders daarmee.Ik had er nog nooit gehoord van zo;n kennel en daar houd ik wel van.maar ik bedoelde,wat de mensen ook mee geven voor de honden en over veel drollen weinig drollen en dat je kan zien of de honden goed eten krijgen excetera excetera over zulke informatie op dit internet dat is waar ik een beetje moeite mee hebt.Sorrie maar zo zit ik in elkaar.Maar voor de rest oki dokie. Maar ik woon aan de buitenkant van amsterdam dus hij gaat dan naar amstelveen .Naar hartelust spelen en eten ,en aandacht.Dus ik wil je niet afkraken en het is fijn om te horen dat je ook zulke kennels hebt.Ik heb ze nog nooit gezien of ervan gehoord.Ik wens daarom ook heel veel plezier en succes
voor jouw en je kennel en voor je mensen.Misschien dat ik ooit zo;n kennel tegen kom dan zou ik het best willen proberen.Hij moet nu alleen want zijn vriendje is er niet meer maar daar word ook voor gezorgd daar en ik hoop dan dat het goed gaat.Maar ik heb contact met onze dochter en tevens ook de kennel..Moeilijk nu even voor ons

Je merkt het ik hoop dat het je heel goed mag gaan en de groetjes
Moos

Gesloten