LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petsafe electronische trainingsband

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door TdeHond »

< g > Dan deed deze hond het als hij zich opwond.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door plumber »

Geplaatst op 28 Sep 2008 07:49 door TdeHond


--------------------------------------------------------------------------------

< g > Dan deed deze hond het als hij zich opwond.
Bedoel je nou je eigen of de hond :lol:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door TdeHond »

< gggggggggggggggggggggggggggggg>

swil
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2008 01:34

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door swil »

Ik ben zo ontzettend TEGEN elektronische "hulp"middelen bij het opvoeden van een hond! Het heeft nl geen zak te maken met opvoeden maar met gemakszucht. Als je kind niet luistert in de supermarkt geef je m toch ook geen stroomstoot?!! :cry:
Belonen voor goed gedrag werkt altijd al veel beter dan straffen van negatief gedrag. Als die hond niet meer in het water springt omdat ie geen optater wil krijgen dan is het op angst gebaseerd. NIET DOEN

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik kan me wel voorstellen dat iemand die anders de hond weg moet doen hiertoe overgaat, alhoewel mijn voorkeur dan uit zou gaan om tijdens werkuren een logeeradres te vinden.

Ik dreigde gisteren nog toen mijn jongste hond hevig blaffend in het park liep: "ik laat je stembanden eruit slopen". Een voorbijganger moest er om lachen.

U hoeft niet bang te zijn dat dit echt gebeurt. " Debark" mag niet in Nederland en ik wil dat mijn honden goed kunnen hoesten mocht er iets in het "verkeerde keelgat" schieten.

swil
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2008 01:34

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door swil »

als je geen tijd hebt moet je geen hond nemen. niet alle honden kunnen alleen zijn.

swil
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2008 01:34

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door swil »

en als ie bij mij aan de riem loopt gaat ie nergens achteraan. als ie los is en hij ziet een konijn: probeer het maar! dat konijn rent m er toch uit :lol: een hond moet ook HOND kunnen zijn. maar dat is mijn mening.[/quote]

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn hond jaagt achter vogels. Dat heeft ze van haar hondse vriendinnen geleerd. :)

Carpeaux
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2008 16:10

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door Carpeaux »

Hoi,
Ik heb net een petsafe nano besteld. Ik heb sinds drie jaar een hond uit het asiel. Hij is sikkum 13 jaar oud. Sinds ik hem heb, blaft hij als ik er niet ben, onvermoeibaar. Ik heb alles geprobeert:
niet enthousiast begroeten of gedag zeggen, weggaan en terug komen alleen als hij stil is, kort weggaan, een radio aan laten staan, een stofzuiger af laten gaan als hij blaft vanuit een verstophoekje, de buren mijn nummer gegeven en naar huis gekomen als het te erg werd.

Ik werk momenteel thuis, dus van geen tijd kan geen sprake zijn. Maar als ik op zaterdag avond een keer op stap wil, dan hoor ik geheit van mijn buurvrouw dat ze tot ik terug kwam geen oog dicht deed. Ik woon nu in frankrijk en ik ben bang dat ze op een dag (vooral als ik weer buiten ga werken) echt problemen krijg (gedwongen de hond wegtedoen vw overlast) ik woon in een huis met 3 appt per verdieping.

Ik zoek een baan waar hij meekan, maar dat is niet heel makkelijk.

Dus, als iemand een goed alternatiev heeft voor het proberen van een blafband, dan hoor ik het graag, ik ben benieuwd hoe dat blaffen afgetraint kan worden bij een hond van die leeftijd.

Ik vind het erger voor hem als ik hem weg moet doen, dan als hij nu tijdelijk met de band word getraind, want dat zou dan de 2e keer zijn dat zijn verlatingsangsten echt uitkomen.

Jullie hoeven me nu niet afmaken, of mij vertellen dat ik beter geen hond zou hebben als ik een blafband bestel, ik ben werkelijk benieuwd naar alternativen want ik ben ten einde raad.

Groetjes, Carpeaux

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door TdeHond »

Misschien is het mogelijk om een logeeradres voor hem te vinden tijdens werkuren of als u uitgaat.

Of een uitlaatdienst die hem halverwege de dag, aangepast aan wat hij aan kan uitlaat. Een hond die moe is, is meer bereid om rustig te gaan slapen, dan een hond die uitgerust zich verveelt tijdens uw afwezigheid.

Dit doet me weer denken aan bezigheidstherapie tijdens uw afwezigheid door b.v. een kong te vullen met voedsel ( i.p.v. ontbijt) dan heeft hij wat te doen als hij alleen is.

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door schuiven »

Op dit forum lees ik behalve genuanceerde reacties ook heel veel onzin. Jammer. Ook ik overweeg om een correctieband aan te schaffen en dit voor de veiligheid van mijn hond en eerlijk gezegd ook voor mijn eigen rust. Ik heb haar gekregen toen ze 3 was, ze is een voormalig zwerfhond uit Spanje, waar ze waarschijnlijk moest jagen om te overleven.Over het algemeen luistert ze heel goed, behalve als ze wild ruikt of ziet. Dan krijgt ze een waas voor haar ogen en gaat ervandoor. Het wild krijgt ze niet te pakken, maar binnen een paar tellen kan ze het bos uit zijn en bij een drukke verkeersweg komen. Dit gebeurt totnutoe hooguit 1x per maand. Ik heb verschillende deskundigen geraadpleegd en iedereen is van mening dat dit gedrag niet af te leren is. Loslopen in het bos en daar met andere honden spelen is haar lust en haar leven en dat wil ik haar niet onthouden. Als ze altijd weg zou lopen, zou het een ander verhaal zijn. Het risico van deze banden is, dat mensen hiermee hun wil aan de hond willen opleggen, maar voor mij is het een middel voor noodsituaties. Ik heb ook niet de illusie dat haar jaaggedrag zal verminderen, hoewel dat natuurlijk wel mooi zou zijn. Verder probeer ik dit soort situaties zoveel mogelijk te vermijden en blijf ik creatief t.a.v. alternatieven, zoals fietsen met haar, andere honden uitnodigen om te komen spelen, dagopvang waar ze ook met andere honden kan spelen en rennen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik vraag me af of het verstandig is om een hond met een dergelijke jacht drift los te laten.
Mijn honden moeten los lopen verdienen. Dat verdienen zij als zij bij mij komen en zich laten aanlijnen als ik ze roep ( ik gebruik een fluit)

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door schuiven »

Beste Tde Hond, Ik denk dat veel loslopende mensen gevaarlijker zijn dan mijn hond, die 1x per maand achter wild aanzit en, zoals gezegd, nooit iets vangt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik doelde meer op het gevaar dat uw hond een ongeluk krijgt zoals u zelf al aangaf.
Bovendien zijn de kosten wat e.e.a. met zich meebrengt bij schade aan auto en/of inzittenden e.d. ook voor uw rekening omdat u ten alle tijde verantwoordelijk bent voor uw hond.

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door schuiven »

Ja, vandaar ook dat ik overweeg om een correctieband aan te schaffen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door TdeHond »

Een alternatief zou kunnen zijn om met de hond op gehoorzaamheidscursus te gaan.
Daar naast dagelijks m.n. het terugkomen trainen.
Zie o.a.
http://www.shirleychong.com/keepers/Lesson6.html

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door schuiven »

Dank voor de tip, van andere hodenscholen en 'deskundigen'kreeg ik te horen dat dit gedrag niet af te leren is. Ik zal mij er eens in verdiepen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt de jacht drift niet afleren, maar u kunt wel daarnaast het terugkomen erin trainen, liefst met behulp van een fluit, zodat het terugkomen er als een reflex ingetraind is.

Als u ziet dat "het jachtseizoen geopend" is :) - de hond begint te versnellen, u fluit en de hond keert als een speer om om een overheerlijke beloning in beslag te nemen.

U kunt ook aan zijn plezier om een spoor te volgen tegemoet komen door hem in huis of buiten een speeltje of andere buit te laten opsporen. Er zijn ook hondenscholen die een cursus speuren aanbieden.

Het is zeker dat als u traint met de hond, uw band sterker wordt, zeker als u dit met behulp van veel belonen doet. De hond vindt het leuk en u ook. Zelfs mijn dwerghond ( 2 1/2 kg hond) vindt het leuk en heeft al een behoorlijke "recall".

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door schuiven »

Bedankt, ik ben inderdaad van plan om een dergelijke cursus met haar te gaan doen in het najaar, een beetje bijspijkeren kan ook geen kwaad.
Het terugkomen na het jagen is geen probleem, alleen als ze jaagt gaat ze door ruiten en riemen. Bovendien als ze tijdens het jagen een weg overschiet (is gelukkig nog nooit gebeurd), dan moet ze ook weer terugkomen over deze weg.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als ze een weg over schiet, dan is het handig als u op afstand een sta commando kan geven.

Bij een jachtfluit kunt u aan twee kanten een verschillend fluitsignaal geven ( aan de brede kant geeft het een rollend geluid)
Hiermee zou u de sta ( en blijf waar je bent) commando kunnen aanleren.

Gesloten