![Rolling Eyes :roll:](./../images/smilies/icon_rolleyes.gif)
hoi,
ik denk zelf dat je hond aan het puberen is want hij is 10 maanden zeg jij. maar waarom laat je de hond gewoon in de gang als je aan het werken ben. en s'nachts zit hij in de bench. en het is niet altijd waar dat een hond altijd los moet kunnen lopen in een gang en dat hij niet in de bench moet.
maar dat vindt ik van wel, honden moeten weten waar hun plaats is als het baasje weg is, en dat geldt ook voor s'nachts. dat is mijn mening dit heeft met rangorde te maken.
en met puberen moet je wel sterk in je schoenen staan. doe je dat niet dan gaat de hond met jou een loopje nemen.
heb zelf ook een hond van 10 maanden een canadese witte herder, en die is bij mij ook aan het puberen niet alle honden beginnen op deze leeftijd er zijn er ook bij die later beginnen.
p.s. wat voor soort hond heb je.
en stop je hond in een bench die naar zijn grote is, en een bench is niet om te straffen een hond moet het leuk vinden om er in te zitten als jij weg bent. wat ook wel helpt heb je een kleine radio, zet die dan aan als je weg gaat dit is een heel goed middel werkt echt bij honden of een klok waarvan hij de secondewijzer hoort tikken hier worden honden rustig van.
heb je nog vragen hoor ik het wel.
gr cinrody