vorige week donderdag is mijn poes geholpen, de eerste avond was i erg misselijk en gaf wat over omdat hij wat brokjes had gegeten, komt door de narcose..
2de dag niks eten en niet drinken en erg suf/moe
3de dag nog niks eten en drinken dus onder dwang maar wat in de bek gedaan en dat hield ze ook wel binnen..poes was erg suf en moe sliep eigenlijk de hele dag dus zijn we op zondag naar de dierenarts gegaan..
conclusie: 39,7 graden koorts, koortsremmer en antibiotica voorgeschreven
moest wel opknappen in de loop van de dag..gebeurde weinig tot niks
4de dag weer erg sloom niks eten en drinken en alleen maar slapen, ze zeggen altijd dat een kat na 2 a 3 dagen wel weer gaat eten en soms wat spelen..dus weer naar de dierenarts en nu houden ze hem daar omdat de koorts helemaal niet gezakt is.
de wond zag er mooi uit wat me wel opviel is dat er geen betadine/jodium was gebruikt???
en is dit een fout van de dierenarts dat hij nu ziek is?? ik heb er niet om gevraagd om hem zo ziek weer terug te krijgen en ook niet om die hoge rekeningen te krijgen
wie heeft hier ervaringen mee en weet of ik hier iets aan kan doen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] poes ziek na sterillisatie
Re: poes ziek na sterillisatie
Nee hoor, dit hoeft absoluut niet aan de dierenarts te liggen. een dier kan al een verminderde weerstand hebben (welke niet te zien is) welke door de ingreep pas naar voren komt, omdat dan het lichaam een knal krijgt door de ingreep.
En ook de eigen bacterieen kunnen hier een bijdrage in leveren, welke de kat bij zich heeft, maar ook aan jouw handen.
Daarnaast werken veel dierenartsen met een alcoholoplossing wat ook een goed alternatief is voor betadine
En ook de eigen bacterieen kunnen hier een bijdrage in leveren, welke de kat bij zich heeft, maar ook aan jouw handen.
Daarnaast werken veel dierenartsen met een alcoholoplossing wat ook een goed alternatief is voor betadine