LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijzen hondenvoer

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
klingelbel
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 14:41

Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door klingelbel »

Ik heb zojuist weer mijn emmer met hondenvoer bijgevuld. Prijs 61,25 voor een rode zak Royal Canin Adult (15kg). Nu heb ik voor de gein de laatste 2 jaar de prijzen opgeschreven, omdat ik toen al het idee had, dat het erg snel veel te duur werd. in december 2006 betaalde ik 46,95 voor dezelfde zak. Het een en ander wil dus zeggen dat er in 2 jaar tijd een prijsstijging van 30% is doorgevoerd.
Volgens de dierenwinkel ligt het niet aan hun, want zij krijgen de prijzen alleen maar door van de leverancier.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt overwegen zelf te koken voor de hond of te "barfen".
Helaas is mijn jongste hond allergisch voor eten wat niet hypoallergeen is. Dus ik ben nog duurder uit. Gelukkig is het geen grote hond.

Ik ben het met u eens dat hondenvoer onacceptabel duur is.

3 kg Eukanuba mini voor 16,50 vind ik ook stevig aan de prijs voor de dwerghond die hier logeert.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Voor 3 kilo Dog Chow adult [Lam/rijst] van Purina betaal je bij ons € 7,95 maar als klager zonodig voer van "naam" wil kopen dan moet hij die naam ook maar betalen. De vraag is natuurlijk of dat voer ook daadwerkelijk beter is ................... :roll: :roll:
Ook bij ons betaal je voor genoemde merken de volle mep, gewoon omdat er vaak niet mee gestunt mag worden :roll: :roll:

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door Remster »

maar als klager zonodig voer van "naam" wil kopen dan moet hij die naam ook maar betalen
Vrij zinloze opmerking; het gaat de TS duidelijk om de prijsstijging van 30%, dat had dus net zo goed over goedkoop voer kunnen gaan.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door Ron58 »

De laatste jaren is er bij elke zak voer die ik kocht steeds weer iets bij gekomen, het zal me inderdaad niet verbazen als dat (in hele kleine stapjes die niet zo opvallen) inderdaad 30% is.
Maar goed, hetzelfde geld voor de tarieven bij de dierenarts.

Een huisdier wordt een luxe.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door Soraya »


Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door Remster »

bedankt voor de links! interessant om te zien :idea:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Vrij zinloze opmerking; het gaat de TS duidelijk om de prijsstijging van 30%, dat had dus net zo goed over goedkoop voer kunnen gaan.
Het door mij genoemde merk [middenklasse] is absoluut geen 30% in prijs gestegen, misschien 5% -6% in de laatste 2 jaar maar als je bijv. het huismerk neemt dan kun je nog steeds 10 kilo voer voor een habbekrats kopen en huismerk is ook gewoon een normale bekende brok alleen de verpakking is anders dus komen we toch op dat zgn voer van naam dat Klingelbel zonodig wilt geven. Mijn advies: zeur niet maar betaal er gewoon ervoor immers wie het breed heeft...............
Overigens wel eens gezien hoe proefdieren worden behandelt in die fabriek waar Klingelbel het voer vandaan heeft :roll: :roll:
Geef dan een brok als Canex van Hopefarms, deze brok is betaalbaar, de beste ingrediënten worden gebruikt en het bedrijf is diervriendelijk.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door Soraya »

Reintje, wat is jouw visie over de links die er geplaatst zijn?

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door petty1950 »

Mijn vier honden krijgen vers rauw vlees en dat bevalt mij en de honden al jaren prima. Kost niet meer dan ,n beetje goede brok en scheelt enorm in de dierenartskosten.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

@ Soraya: Ik heb alleen dat filmpje gezien over de Sheba en ik persoonlijk vind het een beetje flauw om een televisiekok zo'n kuipje te laten ontleden.

Ook snap ik al die mensen niet die zo moeilijk doen over voer. Onze hond krijgt dan een keer die brok en dan weer dat merk. Zelden tweemaal hetzelfde achter elkaar en dan bedoel ik als de zak leeg is komt er een andere brok van wat voor merk dan ook. Wij eten toch ook niet elke dag hetzelfde :!: Voordeel is dat de hond alles lust en nergens verkeerd op reageert. Ook geven wij onze hond éénmaal in de week vuile pens of gekookte kippenmaagjes/-hartjes.

Dierendokter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2008 11:17

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door Dierendokter »

Royal Canin en Eukaneuba zijn veel te dure merken die veel reclame maken en daardoor veel kosten hebben. Ondertussen stoppen ze nog steeds diermeel (alles wat slachtafval is inclusief gemalen beenderen) in hun brokken wat voor veel problemen bij de huisdieren zorgt. Er is te weinig controle op de kwaliteit van het slachtafval. En zelf rond de MKZ periode zijn er enorm veel klachten bij dierenartsen geweest van huisdieren die enorme jeuk hadden tot kale plekken toe. Om die reden is in veel dierenartsenpraktijken Royal Canin al uit de verkoop gegaan.
Ik zou zeggen probeer eens wat natuurlijkere voeding zoals Biofood. Goedkoper en beter van kwaliteit.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ben tevreden over Eukanuba small brokken voor de logee dwerghond.

Ik ben ook geen fan van Royal Canin. De dwerghond at dat tot ze bij mij kwam logeren en ze had veel last van jeuk. Daar heeft ze nu, 6 weken later, geen last meer van.

S-je
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2009 11:18

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door S-je »

Ik ben heel blij met mijn hill's voer. Kost ook wel wat maar dan heb je ook wat. Ik gaf voorheen bonzo-croc-brok ofzoiets, lekker goedkoop, 20 kilo voor 25 euro.
Sinds ze hill's krijgen hebben ze betere ontlasting, stinken ze niet meer en hun vacht ziet er beter uit. Is mijn eigen ervaring.

Helaas wordt alles duurder, niet alleen het diervoer. Maar ja, ze gooien het op de brandstofkosten en gestegen ingredienten kosten. Maar de laatste tijd zijn de brandstofkosten toch best wel gedaald... de overige prijzen gaan niet mee omlaag.... :(

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door YvetteV »

Ik heb al een tijd Eukenuba Skin Care want mijn hond had een tijd huidprobleem en ze kon niet tegen al die goedkopere eten wat ze daarvoor had
Anders moest ik van mijn DA levenslang op Pretnison zetten en dat kost uiteindelijk je hond

Maar de laatste weken heb ik van Pedigree versheidzakje geprobeerd naast haar dagelijkse brokken en daar doet ze nu ook heel erg goed op

royalclass
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2009 15:02

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door royalclass »

:x
Ik bestelde voorheen Eukabuna hondenvoer bij ZOOPLUS. Kosten euro 48,90. Ineens is de prijs met 18,4 % verhoogd naar euro 57,90 !
Gevraagd naar de reden : ENORME PRIJSSTIJGINGEN.
Het gekke is dat alle levensmiddelen steeds maar goedkoper worden en het hondenvoer bij de overige leveranciers gelijk blijft.

In mijn woonplaats is de Eukabuna nu zelfs goedkoper !!!

Mijn bestellingen bij ZOOPLUS zijn voorbij!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het dieet voer van 1 van mijn honden wat bij de d.a. gekocht wordt is ook flink in prijs verhoogd. Nu 83 euro voor 14 kg voer.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door Ron58 »

voor 14 kg voer
Volgens mijn dochter, die bij een dierenarts werkt, is de inhoud ook verkleind, dus de prijsverhoging is groter dan op het eerste gezicht lijkt.
Een hond wordt, ook door torenhoog gestegen dierenarts kosten, voor velen onbetaalbaar.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gelukkig is het geen molosser ( ruim 11 kg hond).

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: Prijzen hondenvoer

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

ik heb alle soorten hondenvoer uitgeprobeerd maar mijn hond doet het het beste op royal canin adult. Een zak van 18 kilo bij Jumpy betaalde ik vorige week 54 euro voor. Hier doet mijn hond ongeveer 2 a 3 maanden mee. Het is misschien in 1x een grote uitgave maar hij doet er wel lang mee.

Gesloten