LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Purina Indoor kattenvoer ook getest op dieren???

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Anuschka

Purina Indoor kattenvoer ook getest op dieren???

Ongelezen bericht door Anuschka »

Wie kan mij vertellen of Purina Indoor kattenvoer ook getest word op dieren of niet??
Zou het heel graag willen weten want als het zo is stop ik meteen met het geven van dit voer. En wie zou mij kunnen vertellen welk voer niet getest word op dieren??

Mvg, Anuschka

rissie

Re: Purina Indoor kattenvoer ook getest op dieren???

Ongelezen bericht door rissie »

Kijk eens naar de volgende link daar zie je de merken die aan dierproeven doen en daar staat ook Purina bij :(

http://www.uncaged.co.uk/petfood.htm

Ik zelf voer mijn katten (mijn 4 schatjes) Prins. Ik heb de fabrikant een mailtje gestuurd met de vraag of zij hier ook aan deden. Maar deden dit absoluut niet en kreeg a la minute een bijlage met verklaring waarin stond dat ze absoluut dierproefvrij zijn.

Kijk, ZO HOORT HET!! :D

Groetjes,
Rissie

TM

Ongelezen bericht door TM »

Ja, er zijn erg veel merken, die getest worden op dieren. Op de site van uncaged, staan merken, die niet getest worden op dieren. Maar veel ervan is vegetarisch. Aangezien honden en katten carnivoren zijn, is dat voer ongeschikt. Er worden plantaardige eiwitten in gedaan ipv. dierlijke.
Plantaardige eiwitten hebben erg dikke celwanden, die door carnivoren niet verteerd kunnen worden, omdat hun spijsverteringskanaal korter is dan bij een herbivoor/omnivoor. Het spijverteringskanaal heeft daar gewoon geen tijd voor. Hoewel het begrip carnivoor betrekkelijk is, vwb honden en katten, in de natuur eten ze ook de maaginhoud van hun prooi. Die is veelal plantaardig van inhoud. Alleen deze inhoud is al voorverteerd door hun prooi, waardoor de celwanden van de plantaardige eiwitten al kapot zijn. Dus als je vegetarisch eten aan honden en katten geeft, doe je ze tekort en kun je op lange trmijn schade veroorzaken. Kijk maar wat er gebeurt, als koeien vlees te eten krijgen. MKZ

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

geachte heer/mevrouw

Waarom maakt een omroeporganisatie Zoals de TROS die eerlijk en oprecht zegt te zijn een programma over hondenvoederfabriekant Iams/Eukanuba terwijl zei al sinds eind maart geen zaken meer doen met dat onderzoekscentrum en gebruiken jullie filmbeelden van 3 drie jaar oud en doen jullie het vookomen dat zoiets nog steeds gebeurd?
Ook klopt het niet dat jullie in hetprogramma Iams/Eukanuba geen eerlijke kans geven op een weerwoord.
Wat mij ook nog verbaasd is dat het 9 negen maanden geduurd heeft voordat jullie dit item uitzenden.

Erik

gastjes

Ongelezen bericht door gastjes »

Jammer, niet begrepen! Undercover was 9 maanden daar, beelden pas onlangs vrijgegeven. Inmiddels zijn er nieuwe beelden van Peta gemaakt bij Iams Oostenrijk. Iams was welkom in studio, maar wilde niet...

Gesloten